Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Egy szakmai kérdésem lenne. Az ivecoban úgynevezett torok izzítás, vagy lángizzításos rendszer van. Az egy darab izzító gyertya a levegő beömlőbe van építve, ami izzításkor melegszik és közben gázolajat is kap ami begyullad és gyakorlatilag ezt a lángot szívja be a motor. Nekem az izzító gyertya melegszik de gázolaj nem jut hozzá. Az oda vezető részben van egy mágnes szelep, ez működik, tehát a gyertyáig eljut a gázolaj. A gyertyánál akad el. A bemenetnél szét lehet szedni, van benne egy mini szűrő és két réz alkatrész.
Kérdés: itt megfelelő nyomás után nyílik ki ez a réz kütyü (hengeres T alakú valami) vagy simán át kellene folyni a gázolajnak. Ha szájjal megfújom át kell hogy menjen a levegő?
Kérdés 2: gázolaj csak indítózáskor kell, hogy átfollyon, vagy izzítás alatt is?
A poén, hogy ma ezen alkatrészek nélkül is be tudtam indítani. Igaz csak nagyon sok tekerés után indult és marhára füstölt.
A behajtómotort alulról 3 csavar fogja egy műanyag takaró mögött. Ez utóbbi simán kipattintható. A szoruló tükör megsegítésére felhasznált WD40 lényeges része ebben a szivacsban kötött ki, majd a menetszéllel szépen elkenődött az utas ajtón és ablakon. Kimosni nem lehetett, mert magától szétmállot, vágtam bele egy új szivacsdarabot.
A két kis csavart kitekerve kiszedhetjük az érintkező lapocskát. A mechanikához úgy jutunk el, hogy a kis pöcköt felszedjük egy csavarhúzóval, majd szintén csavarhúzóval a fedelet fellazítjuk.
Pepi mestertől kaptam egy szoruló mechanikát (nem a fogaskerekek szorulnak, hanem a két, egymáson forgó öntvény a végpontokon). Nekem a motorja volt leégve. Conradban is lehet ilyen 12V-os modellmotort kapni, 1500-2500Ft áron.
Még itt is volt különbség a két szerkezet között. A bal oldali a bontott, a jobb az enyém. Én nem láttam az enyémen sérülés vagy kopásnyomokat, szerintem gyárilag nem voltak rajta pöckök. Összeszerelésnél az sajátomat tettem vissza.
Tehát motort átforrasztottam, a szürke vezetéknél van egy jel a motoron így végül ezen a ponton végeztem el a műveletet. Még ónnal sem kellett bajlódnom, a meglévőt megolvasztva kijött a vezeték, a másik meg mehetett be és kész.
Itt a képen van egy hiba, a tisztogatások közepette felcseréltem a fogaskerekeket, de hamar kiderült a hiba. A két tengely nem azonos méretű. Vigyázni kell el ne hagyjuk a kis alátéteket.
Összeszerelésnél lítiumos szórózsírt használtam, ezen lehet vitatkozni, a régi is fehér volt, így elvetettem a sima csapágyzsírt.
Az új, szuperül működő tükörbehajtással egy bibi van: kétszer olyan gyors, mint a vezetőoldali, késztetést érzek annak is a megbontásához :D
Ma reggel kitisztítottam a belső hőmérő ventilátorát is. Egy pici zajjal most kevesebb van az utastérben ...
Szombat este még bementünk vásárolni a városba. Érkezéskor égett szag jött a jobb hátsó kerék felől. Hazafelé és a mai Miskolc-Pest út után sem lehetett érezni, szóval semmi komoly, de azért figyelek rá, ha a dugattyú szorulna.
Ma este elég kemény -10 fokban jöttünk haza. A beltér világítás csak motorindítás után volt hajlandó felkapcsolódni, a vezetőoldalon is befagyott a zár, azt WD40-nel sikerült megjavítani.
Szegényke vízhőmérője épphogy elérte a 70 fokot, de már hazaért, holnap elkezdem szervezni az olajcsere mellett a futómű átvizsgálást is.
Felmelegedett az idő -3 ra, hang eltűnt, járattam pár percet, minden OK. Közben megjavítottam a tükörbehajtót is, dokumentáltam, majd megírom vasárnap normális gépről. Szupi lett :)
mondhatná, hogy komplikált meló, idő- és eszközigényes, ezért nem 2 óra, hanem 12, kell vagy nem.
Ezt leírni könnyű, az élet kicsit más.
10 éves Volvo S80 dízel, az ok benyilazva, hfej le kell. Csak az anyag közelíti a fél misit, az apróságok: htőke szett, EGR, vezérlés, stb. is baromi drágák.
Ha nagyon vékony ceruzával írsz is, munkadíjjal együtt akkora összeg, hogy mindenki boldogtalan lesz. A tulaj könnyezik, mert a kocsira ennyit kell ráköhögni, látszólag apróságok miatt. (Mondjuk a motor csak alapjáraton jár...) Csak remélni tudom, hogy a tulaj nem rendeli meg a javítást, mert
ha csak a rezsiköltségemet kérem el, a munkadíjon egy fillért nem kerestem, az Ügyfélnek az is sok. Mindenki boldogtalan.
Öreg, értéke vesztett autóra csak nagyon kevesen költenek komoly pénzt. Érthető. A vállalkozó meg holnap is ki akar nyitni, és -feltéve, hogy nem zugiparos, fusizó- nagyon szigorú költségei vannak, nem tud aprópénzért dolgozni. Ez is érthető.
Ezért nehéz az értékevesztett autók javíttatása, és ezért húzódoznak a vállalkozók ezektől.
Urak!
Vidámabb vizekre utazva: BUÉK minden topic társnak!
Én anno hátulról kopogást hallottam, szóltam bratyónak, nézzünk alá.Aláfekszik, vizsgálódik, lóg a balos szilent.Semmi gond vettem kettőt, úgy mentem futóműves (ismerős) szakihoz, hogy cserélje ki és állítsa be az egészet.Felemeli, alánéz:nincs semmi baja a balosnak, stabil, viszont a jobbos lóg.Mire én: lehetetlen, tegnap még fordítva volt:) Végül is párban lett cserélve.
Konklúzió:lehet rossz úgy is, hogy határozottan jónak tűnik.
Milyen duma már egy szerelőtől, hogy túl nagy munka, nem vállalja....mondhatná, hogy komplikált meló, idő- és eszközigényes, ezért nem 2 óra, hanem 12, kell vagy nem.
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy nem-e tudtok Győrben szerelőt, akinek volt már dolga 2.0 20v-s motorral? Igaz lybra-ban van, de eddig elvittem egy helyre, nem vállalta a kuplung és szimmering cserét, mondván az túl nagy meló (bölcső le. olajteknő le).