Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lakijanos Creative Commons License 2016.01.04 0 0 71992

Hello!Nekem van,csak nem Győr környékén vagyok.Várpalotán van a cucc ha érdekel írj!

Előzmény: Sztebi (71991)
Sztebi Creative Commons License 2016.01.04 0 0 71991

Sziasztok!

Győr környékén keresek 1db 15-ös lemezfelnit, aki tudna segíteni kérem szóljon.

Köszi! Sztebi

tomsojer Creative Commons License 2016.01.04 0 0 71990

Szia!

 

 A torokizzító mágnesszelepe kattog és pumpálja a "nyálat"? Az izzításvezérlő elektronikájának a feladata egy

szaggatott jellel vezérelni ezt a szelepet, aminek ettől kattognia kell(ene).

 Először elméletileg világítani kell az izzításlámpának majd egyszer csak el kell kezdenie villogni, na ekkor szabad

indítani, akkor már lobogó lángot szippantja be a motor. 

 Enyhe túlnyomás kell a gyertyánál, hogy a gyertyában lévő izzítókosáron áthaladva kialakuljon a folyamatos úgynevezett "fáklyaláng".

 De mi ez Daily?

 

Előzmény: sooty (71989)
sooty Creative Commons License 2016.01.04 0 0 71989

Egy szakmai kérdésem lenne. Az ivecoban úgynevezett torok izzítás, vagy lángizzításos rendszer van. Az egy darab izzító gyertya a levegő beömlőbe van építve, ami izzításkor melegszik és közben gázolajat is kap ami begyullad és gyakorlatilag ezt a lángot szívja be a motor. Nekem az izzító gyertya melegszik de gázolaj nem jut hozzá. Az oda vezető részben van egy mágnes szelep, ez működik, tehát a gyertyáig eljut a gázolaj. A gyertyánál akad el. A bemenetnél szét lehet szedni, van benne egy mini szűrő és két réz alkatrész. 

Kérdés: itt megfelelő nyomás után nyílik ki ez a réz kütyü (hengeres T alakú valami) vagy simán át kellene folyni a gázolajnak. Ha szájjal megfújom át kell hogy menjen a levegő?

Kérdés 2: gázolaj csak indítózáskor kell, hogy átfollyon, vagy izzítás alatt is?

 

A poén, hogy ma ezen alkatrészek nélkül is be tudtam indítani. Igaz csak nagyon sok tekerés után indult és marhára füstölt.

Szóval valaki látott már ilyet közelről?

 

Köszönöm

DonPrego Creative Commons License 2016.01.04 0 0 71988

No nem is tudom volt e olyan hétvége, aminek a végén úgy éreztem hogy a kocsi jobb mint az elején.

Tükörbehajtás (lehet valakinek még hasznos lehet):

Tükörlapot legalsó állásba kell állítani, tükörház alján négy csavar ki, alsó rész lejön, felsőt az ajtóhoz közeli részén megemelni és akkor le lehet húzni a tükörről.

Fűtés két csúszósarúját simán le lehet húzni, tükörlapot le lehet szedni, ha oldjuk a fogaknál.

A tükörállító motort fent egy (aki ezt pont oda tervezte ...), lent két csavar fogja, elöl és hátul.

A behajtómotort alulról 3 csavar fogja egy műanyag takaró mögött. Ez utóbbi simán kipattintható. A szoruló tükör megsegítésére felhasznált WD40 lényeges része ebben a szivacsban kötött ki, majd a menetszéllel szépen elkenődött az utas ajtón és ablakon. Kimosni nem lehetett, mert magától szétmállot, vágtam bele egy új szivacsdarabot.

A behajtó szerkezet tetejét 4db csavar fogja, ezt leszedve a következő látvány tárul elénk. Állítólag létezik másfajta szerkezet is.

A két kis csavart kitekerve kiszedhetjük az érintkező lapocskát. A mechanikához úgy jutunk el, hogy a kis pöcköt felszedjük egy csavarhúzóval, majd szintén csavarhúzóval a fedelet fellazítjuk.

Innentől már nem kell csavarozni, nincs rögzítve sem a motor, sem a fogaskerekek, egy csavarhúzóval óvatosan ki lehet játszani mindent. A motor mögött van egy fehér papírszigetelés, azt lehetőleg ne sértsük meg.

Pepi mestertől kaptam egy szoruló mechanikát (nem a fogaskerekek szorulnak, hanem a két, egymáson forgó öntvény a végpontokon). Nekem a motorja volt leégve. Conradban is lehet ilyen 12V-os modellmotort kapni, 1500-2500Ft áron.

Még itt is volt különbség a két szerkezet között. A bal oldali a bontott, a jobb az enyém. Én nem láttam az enyémen sérülés vagy kopásnyomokat, szerintem gyárilag nem voltak rajta pöckök. Összeszerelésnél az sajátomat tettem vissza.

Tehát motort átforrasztottam, a szürke vezetéknél van egy jel a motoron így végül ezen a ponton végeztem el a műveletet. Még ónnal sem kellett bajlódnom, a meglévőt megolvasztva kijött a vezeték, a másik meg mehetett be és kész.

Itt a képen van egy hiba, a tisztogatások közepette felcseréltem a fogaskerekeket, de hamar kiderült a hiba. A két tengely nem azonos méretű. Vigyázni kell el ne hagyjuk a kis alátéteket.

Összeszerelésnél lítiumos szórózsírt használtam, ezen lehet vitatkozni, a régi is fehér volt, így elvetettem a sima csapágyzsírt.

Az új, szuperül működő tükörbehajtással egy bibi van: kétszer olyan gyors, mint a vezetőoldali, késztetést érzek annak is a megbontásához :D

Ma reggel kitisztítottam a belső hőmérő ventilátorát is. Egy pici zajjal most kevesebb van az utastérben ...

Szombat este még bementünk vásárolni a városba. Érkezéskor égett szag jött a jobb hátsó kerék felől. Hazafelé és a mai Miskolc-Pest út után sem lehetett érezni, szóval semmi komoly, de azért figyelek rá, ha a dugattyú szorulna.

Ma este elég kemény -10 fokban jöttünk haza. A beltér világítás csak motorindítás után volt hajlandó felkapcsolódni, a vezetőoldalon is befagyott a zár, azt WD40-nel sikerült megjavítani.

Szegényke vízhőmérője épphogy elérte a 70 fokot, de már hazaért, holnap elkezdem szervezni az olajcsere mellett a futómű átvizsgálást is.

 

 

 

 

 

DonPrego Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71987

Ok, holnap ránézek.

Előzmény: probody (71986)
probody Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71986

A rácsot pattitsd le, sok port fogsz találni mögötte. Fültisztító pálcával jól ki lehet takarítani, majd fújj nagyon kevés WD40-et a tengelyhez.

Előzmény: probody (71983)
DonPrego Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71985

Nem tudtam behatárolni, eleinte valami szivattyúra gyanakodtam. Shell v-power 95 van benne, az nem hiszem hogy megdermedne.

No de ha csak a hőmérő, akkor nincs para.

Előzmény: JAMIE222 (71982)
DonPrego Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71984

Felmelegedett az idő -3 ra, hang eltűnt, járattam pár percet, minden OK. Közben megjavítottam a tükörbehajtót is, dokumentáltam, majd megírom vasárnap normális gépről. Szupi lett :)

probody Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71983

Ez csak a kis ventilátor hangja a hideg miatt. Ami a belső hőmérsékletet "méri" Nyugodtan indítsd be. Ahogy melegszik az utastér majd elhallgat.

Előzmény: DonPrego (71981)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71982

Be lehet határolni, honnan jön a hang?

Előzmény: DonPrego (71981)
DonPrego Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71981

Előzmény: DonPrego (71980)
DonPrego Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71980

Gyújtás ráadásnál valami erölködő motorhang. Feltolom youtubra, hátha ott működik

Előzmény: BmS1 (71979)
BmS1 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71979

Mi a gondod?

A csatolmány semmi infot nem hordoz.

Előzmény: DonPrego (71978)
DonPrego Creative Commons License 2016.01.02 0 0 71978

Boldog Újévet!

Uraim egy kérdésem lenne. Be merjem e indítani a kocsit.

Hozzátartozik a dologhoz, hogy -8 fok van kint.

V.I.S Major Creative Commons License 2016.01.01 0 0 71977

Boldog Új Évet mindenkinek!

Alfás Theo Creative Commons License 2016.01.01 0 0 71976

Boldog új évet kívánok!

DonPrego Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71975

Prémium autó fenntartása mindig drága mulatság. Ahogy ismerősöm fogalmazott: azért drága, hogy neked ne legyen :)

Előzmény: BmS1 (71974)
BmS1 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71974

mondhatná, hogy komplikált meló, idő- és eszközigényes, ezért nem 2 óra, hanem 12, kell vagy nem.

 

Ezt leírni könnyű, az élet kicsit más.

 

 

10 éves Volvo S80 dízel, az ok benyilazva, hfej le kell. Csak az anyag közelíti a fél misit, az apróságok: htőke szett, EGR, vezérlés, stb. is baromi drágák.

Ha nagyon vékony ceruzával írsz is, munkadíjjal együtt akkora összeg, hogy mindenki boldogtalan lesz. A tulaj könnyezik, mert a kocsira ennyit kell ráköhögni, látszólag apróságok miatt. (Mondjuk a motor csak alapjáraton jár...) Csak remélni tudom, hogy a tulaj nem rendeli meg a javítást, mert

ha csak a rezsiköltségemet kérem el, a munkadíjon egy fillért nem kerestem, az Ügyfélnek az is sok. Mindenki boldogtalan.

 

Öreg, értéke vesztett autóra csak nagyon kevesen költenek komoly pénzt. Érthető.  A vállalkozó meg holnap is ki akar nyitni, és -feltéve, hogy nem zugiparos, fusizó- nagyon szigorú költségei vannak, nem tud aprópénzért dolgozni. Ez is érthető.

 

Ezért nehéz az értékevesztett autók javíttatása, és ezért húzódoznak a vállalkozók ezektől.

 

Urak!

 

Vidámabb vizekre utazva: BUÉK minden topic társnak!

 

üdv.

Lönci Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71973

:-)))

Előzmény: granturismo (71971)
Lönci Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71972

Aha. Akkor az ember még csak hírből sem ismeri a típust. Egy szavát se hidd el: 

Előzmény: Druu (71968)
granturismo Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71971

Teljesen érthető. Aranyér műtétet sem vállal mindenki szájon át.:-)))))

Előzmény: Lönci (71967)
granturismo Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71970

A kerámia féktárcsákról már nem is beszélve...:-)))

Előzmény: Ambassador Kappa (71969)
Ambassador Kappa Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71969

Érdekes egy darab, főleg azzal a futóművel.

Előzmény: Alfás Theo (71961)
Druu Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71968

Valami olyasmit habogott hogy kulon házban van a főtengely szimmering.. És ehhez le kell venni a teknőt is.

Előzmény: Lönci (71967)
Lönci Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71967

És ehhez a melóhoz miért kéne levenni az olajteknőt?

Előzmény: Druu (71963)
JAMIE222 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71966

Én anno hátulról kopogást hallottam, szóltam bratyónak, nézzünk alá.Aláfekszik, vizsgálódik, lóg a balos szilent.Semmi gond vettem kettőt, úgy mentem futóműves (ismerős) szakihoz, hogy cserélje ki és állítsa be az egészet.Felemeli, alánéz:nincs semmi baja a balosnak, stabil, viszont a jobbos lóg.Mire én: lehetetlen, tegnap még fordítva volt:) Végül is párban lett cserélve.

Konklúzió:lehet rossz úgy is, hogy határozottan jónak tűnik.

Előzmény: probody (71960)
Pepi 517 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71965

Ez igen! ez aztán szerelő, csak éhen ne haljon.

Előzmény: Druu (71963)
JAMIE222 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71964

Milyen duma már egy szerelőtől, hogy túl nagy munka, nem vállalja....mondhatná, hogy komplikált meló, idő- és eszközigényes, ezért nem 2 óra, hanem 12, kell vagy nem.

Előzmény: Druu (71963)
Druu Creative Commons License 2015.12.31 0 0 71963

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy nem-e tudtok Győrben szerelőt, akinek volt már dolga 2.0 20v-s motorral? Igaz lybra-ban van, de eddig elvittem egy helyre, nem vállalta a kuplung és szimmering cserét, mondván az túl nagy meló (bölcső le. olajteknő le).

Köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!