Én azt írtam le amit a saját bőrömön tapasztaltam. Nyilván el lehet menni nyárigumival is, meg slick-kel is, de veszélyesebb. Ha rajtam múlna a törvényhozás már 10 éve kötelező lenne a téligumi mindenkinek.
Nem én kezdtem bizonygatni, hogy higyjek neked, mert tapasztaltad. Másnak más a tapasztalata és van aki nem kell hogy bedőljön a mesterségesen generált kereslet élénkítésnek.
Az a kalapos Skodás aki november végétől január végéig letette az autót, Thaliara váltva is leteszi de az a minimum, hogy hóban pl. abszolút nem jár vele.
De azt hiszem megegyeztünk abban, hogy mindenki azt vesz amit szeretne, de a négy évszakos gumisokat nem kell kitagadni és kicsit leköpködni.
Ez most a kinek van nagyobb tv-je meg stb-je vita kezdete, értelmetlen. Nem kötelező, ne vegyél. Nekem az a tapasztalatom, neked meg az ellenkező, és pont.
Egy 800 fős faluban éltem 22 éves koromig, erdősített terület közepén, váltakozó fás/ligetes(turista fénykép, összeboruló fák) és napfényes szakaszok pl.. Nem hiszem, hogy fagyzug ügyben sok újat tudnál mondani. Ez nem sértegetés, egyszerűen ténymegállapítás. Minden évben forogtunk, minden télen ástuk magunkat, mert nem viccelek, hogy arra a hókotró sem járt. Mentünk mindennel, amit motor hajtott, mindenféle gumival. Egy évi 4-5e km-t vezető úrvezetőnek semmiféle extrát nem fog nyújtani a két szett, továbbra sem mondhatok mást.
Egyébként meg mindenki azt tesz a kocsijára amit akar, senkit nem köteleznek a téligumi használatára még most sem. De ezen nem érdemes spórolni. Pontosabban ezen sem.
A 4 éves gumik minden tesztben minden évben rendre a lerúgott kopott megöregedett téligumik mögött végeznek. Egyszer volt nekem is, igaz nem goodyear de egy kalap szart nem ért.
Köszönöm!Ebbe az autóba mindenféle riasztó kütyü be van szerelve,így vettem.Lehet annak valami jelzője.Egy ismerősöm mondta hogy a gyári kulccsal van összefüggésbe,ennek villogni kell !!!???Majd egy parkolóba meglesem a tháliákat tényleg villog-e :-)))
Én michelin-nel jártam akkor, és nem éreztem, hogy sokat romlott volna a teljesítménye. De ahogy írtam mindenki másra esküszik. Ne kezdjük megint a teológiai vitát.
Amikor foltokban van lefagyva éppen egy picit az aszfalt teteje hidd el jobban kapaszkodik. Rengeteget vezettem ilyen fagyzúgos helyen. 8 évig kellett egy ilyen szar úton mennem minden nap. Nem kevés autót láttam a tetején.
És tartós, ezért nem tapad és rettenetesen viselkedik 3-4 szezon után, mert előbb megöregszik az anyaga, mint elkopna.
De ez a gumi kérdés is hitvita ha a márkákat kell versenyeztetni.
Hány garnitura 4 évszakost használtál el és vele párhuzamosan hány garnitura olcsó télit? Szerinted a Vector szett hogy viselkedik a Thalian mondjuk +5 fokban, száraz úton?
Lefagyás ellen NEM véd a téli gumid se, tényleg ne példálozzunk már ezzel.
Összeszámoltátok, hogy egy évben hány havas/latyakos, valóban téli körülményes napot autóztok? Aki valóban sokat megy, annak egy csomó előnye van a két garniturának, aki hétvégi autónak tartja, annak semmi, de semmi előnye nincs két garnitúrának.
A legjobb legtartósabb gumi a michelin. Persze mindenki másra esküszik, de általában hosszútávon azok bírják a legjobban, és romlik legkevesebbet idővel a tudásuk. De bármelyik olcsó már sokkal jobb a legnevesebb 4 évszakosoknál.
Az USA északi államaiban, a Nagy-tavak környékén, meg most ugye Kanada is ide tartozik, olyan telekben működnek és működtetik az infrastruktúrájukat, hogy mi itt már a második héten behívnánk a német hadsereget segíteni. Szóval, óvatosan azzal a hülye usákok jelzőkkel... Haver most éppen Maldenben van, Boston mellett, a kezdeti és szokásos diliház után csend és nyugalom van.
Persze de akkor ezért minden más volt, meg örültek ha egyáltalán használható gumit kaptak az emberek. Mindenki eleve szar gumikkal közlekedett, ezzel mindenki tisztában is volt. De most elég veszélyes eleve a morál miatt is, meg amiatt is, hogy a forgalomban elég hátrányba kerül az ember azokkal szemben akiknek van, és csak esni kelni lehet nélküle. Nem tudsz velük menni, így letolnak leszorítanak, előzés közben belédcsúsznak stbstb. Én inkább megveszem a szettet, aki autót tart fenn annak bele kell, hogy férjen most már nem elérhetetlen kiadás főleg nem egy thaliara. És nem évente kell megvenni 5-6 évet simán lehúz egy garnitúra ha valaki keveset megy. Persze a hülyeség ellen nem véd, de sok esetben igen is rengeteget számít. És aki keveset megy az is rámehet egy lefagyott foltra, elmehet valahova amikor nincs hó közben meg eshet, szóval az hogy valaki keveset megy az szerintem nem alternatíva a 4 évszakos gumira. Az nem ide való. Hiába van keveset tényleg igazán szükség a téligumira egy évben.
Konkrétan az SP01-ek vizen forszírozva elég viccesek voltak ahogy a Thalian viselkedtek, az külön élmény volt, hogy a 3. szezon végén nyikorogtak körforgóban(3,5 éves gumik), az meg egy külön mese, hogy volt szezon, amikor féltávon újra kellett őket centrírozni, mert valami elmászott valahová, mai napig nem jöttünk rá gumis haverral.
A téli Dunlopokról nem tudok véleményt nyilvánítani, azokat nem kóstoltam.
Érdekes amit írsz, mert nekem más az élményem. Mikor megvettem az autót (használtan 2,5 évesen) a rajta lévő gumi matador téli volt. (október végén vettem az autót) Tavasszal vettem rá barum bravuris gumikat, amik egész jók voltak, cirka 3 szezon alatt elkoptak annyira, hogy én már nem tettem fel őket, de odaadtam az unokatesómnak, az ő fiat regattáján még mos is jó. (évi 4-5 ekm) Télire vettem a matador helyett az első évben mindjárt új barum polarist, ez sokkal jobb volt mint a matador. Ez a garnitúra is 3 szezont húzott ki, ment a nyári társa után unokatesóhoz. A barum után dunlop sport sp01-et vettem nyárra(4 nyarat húzott le, a tavalyi volt az utolsó kb. 2,5-3 mm a profilja de nem volt vele bajom szárazon, vizen egy kicsit már kevésbé volt jó, de nem volt vészes, pedig nem nagypapásan megyek) télre dunlop sp winter response-t ez van fenn most is 4 szezon óta(ez lesz az utolsó neki) .
Most néztem ki a nyárit dunlop sp bluresponse lesz, a jövő héten veszem meg. Nekem ez a márka bevált.
Nem sokat jelent adott esetben, hogy az első háromban volt-e, irányadónak jó, de nem Thalian tesztelték, nem feltétlenül a méretedben, előfordulhat, hogy jobban bevállna az 5. helyezett is...
De pl. itt vagyok én, aki megengedheti magának és meg is teszi, hogy téli-nyári garniturát vesz és a Dunlop SP01-eket élvezettel hajítottam le az autóról 3 év után, meg sem bírtam várni, hogy elkopjanak...
A négyévszakos gumi pontosan arra jó, amire kitalálták, nem forszírozottan, nagypapásan elvisz A-ból B-be. És ne kezdjük, hogy tükör jégen jobb a téli gumi, mert az sem igaz...
Nekem évente 3-4 nap van szükségem valóban a téli gumikra és semmi több, de ezért meg KELL vennem a garnitúrát, mert olyan helyeken is járok, ahol a hókotró csak márciusban jár.
Első téligumi éményem az volt mikor eladtam a Wartburgot,és következő autómmal kaptam felnire szerelt téli gumikat. Igaz csak debica volt,most akciósan 11 volt a tescoban a 14 colos. De fenomenális érzés volt! Érezni a biztonságot! Csak azt akartam mondani,hogy ennyi futásnál az olcsóbb téli is megteszi.
De a 4 évszakossal sem mehetsz 4mm alatt. Utána meg teheted fel nyárra ha nem akarod kidobni. Persze lehet valaki nem akar ennyit kiadni gumikra, és nem is közlekedik annyit de erre a kocsira elég olcsó azért. És két akár alsó kategóriás szett is jobban fog működni mint egy akármilyen márkás 4 évszakos. Ami közt árban lehet mondjuk 20-30 ezer.
Nem is kell, hogy megegyezzen a véleményünk, hisz ezért különbözünk! Én az én véleményem mondtam el, nem kötelező ezt senkinek sem követnie! :)
Vegyen 4 évszakost, ha arra van pénze, meg igénye bárkinek is. Azt pedig sosem értettem, hogy miért mondják az emberek azt, hogy: "De már XX éve vezetek így, balesetmentesen!". Akkor ez azt jelenti, hogy emiatt sosem lehet már az ilyeneknek balesete, gondolom én. Szerény véleményem szerint az, hogy ki hány éve vezet balesetmentesen, nem jelent semmit arra nézve, hogy a jövőben lehet-e balesete! De ne legyen!!! Én maradok ez a maradi ember, aki úgy döntött, hogy nyáron nyári gumit tesz fel, télen téligumit, és igyekszem mindig tesztgyőztes gumit választani, vagy legalább az első 3 helyezetből. Én akkor is azt mondom, hogy a 4 évszakos gumikat el kéne felejteni! De, mint mondtam, ezt nem megfogadni kell, csak elolvasni, mérgelődni rajta, vagy egy jót derülni, esetleg elgondolkodni, aztán reagálni, vagy nem reagálni! :)
Mondjuk én nem is a sarki boltba járok az autóval hétvégente, nekem 1-2 havonta van meg az említett 8000km. De nem tudom, én valahogy akkor sem gondolkodtam volna sosem 4 évszakos gumiban, hogyha évi 8000 km-t mennék. De kinek a pap... :) Szép napot! :)
Bocs, hogy egy kicsit más a véleményem. Csak egy igen rövid keresés után a következő gyártókat találtam, akik 4 évszakos gumit gyártanak: Debica, Vredestein, Kumho, Kleber. Toyo, Goodyear. Gondolom a lista korántsem teljes. Élesen ketté kell választani szerintem a márkatársak táborát. Vannak akiknek mindig minden körülmények között kocsival kell menniük, ráadásul időre. Nekik téli és nyári gumi garnitúra ajánlott. És vannak azok, akik bőven meg tudják várni míg az utakat megtisztítják, lejárják és leolvad róla a hó és jég. Azonkívül idejük is van bőven. Nekik nem gondolom, hogy ördögtől sugallt ötlet a négy évszakos gumi. Én már 36 éve vezetek és még sosem volt téli és nyári garnitúrám sem megcsúszásból eredő balesetem. Vannak 4 évszakos gumik, amik a most életbe lépett jogszabály előkészítő rendeletben, vagy miben, is meghatározott 3 jelzésből kettőt is mutatnak. A 3 jel: use winter, hópihe és M+S . Én olyat rakattam fel, amin M+S van plusz hópihe egy hegyben mutatva. Ennek tudatában vezetek és igyekszem a "sportos" gumikat csikorgató vezetési stílust kerülni. Ha egyszer-kétszer az életben muszály lesz hóviharban elindulnom, akkor bérelni fogok téli gumis terepjárót. Vagy lánctalpas, motoros szánt... :-)
Az, hogy szerintem felejtsd el! Egy 4 évszakos nyáron sosem lesz nyári gumi, télen sosem lesz téli gumi! Teljesen mindegy mennyit mész 1 év alatt! Épp elég, ha az éppen megtenni kívánt 3 km-en csúszol az árokba vele télen! Persze van aki azt mondja, hogy milyen fasza, és megúszott 2 garnitúra gumit 1 árán! De szerintem nem véletlen, hogy már nem gyártják a 4 évszakos gumikat! Annak az árán vegyél inkább egy jó télit, ha most az nincs, mondjuk egy Continental TS800-at (Conti WinterContact). 62 körül megvan a 4. Ha meg most van jó télid, akkor gyűjts a nyárira! Abból meg Michelin EnergySaver+ vagy Continental PremiumContact5! Vannak gumiboltok, ahol esetleg még áruhitelt is kaphatsz rá, ha egyben sokallod, pár hónap alatt betörlesztheted kamatmentesen. De szerintem felejtsd el a 4 évszakos gumikat, és gondolkozz el 1-1 garnitúra minőségi gumiról!