immár hagyományosnak mondható esztergomi találkozónk időpontjának ügyében megcéloznám szeptember második hétvégéjét (szeptember 9. szombat), remélem ez a többségnek megfelel! Aki tud valami olyan tényről, ami a választott dátumot alkalmatlanná teszi, az álljon elő most, vagy titkát örökre temesse magába.
PL a 328i feliratot levettem OT-re, es visszakerult a 325e... igy a rendszamok is maskepp alakultak mert regen 324 es 328 vegu volt, most 69-24 es 69-25, mert semmilyen X3-24 ill 25 nem volt a kozponti okmanyirodaban... majd 1-2ev mulva at kell rendszamoztatni :)
Eretnekseg vagy sem, a dizel hangja turboval sokkal jobban tetszik mint az m20. Ennek van valami doxa-ora feelingje ahogyan ketyeg.. Alig hallgatok radiot, mig az M20ban allandoan.. Magamnak is nehezen vallom be h nagyobb a szerelem a dizellel:)
Jó látni, olvasni, hogy ilyen őszintén beszélsz róla, hogy az autóid annak ellenére, hogy patika esztétikai állapottal bírnak nem típus tiszták.
Szerintem az OT-csapatnál is van annyi rugalmasság, hogy nem okvetlen a totál gyári állapotot nézik, hanem arra törekednek, hogy olyan autón lehessen csak OT-rendszám, amit egy szemlélődő olyannak lát, mint amikor nyolcvanikszben legördült a müncheni gyártósor végéről és ennek mindkét autód tökéletesen megfelel.
Nincs rozsda, nagyfelni, nagykidörgő, ültetés...stb. ezek felett biztos nem hunynának szemet és ez jól is van így.
Bár itt a dízelről van szó, de a 328 sem látszik kívülről, sőt az még nyitott motorháztetővel sem! ;)
Vittem magammal hasznalati utmutatot, azaz Betriebsanleitung-ot (bar van belole magyar nyelvum is, csak az hivatalosan csak a muanyagos idejeben jelent meg), de semmit nem kertek. Egy ember volt a kozlekedesi muzeumtol, egy az NKHtol es egy az autoklubtol. A mavamsz nem kepviseltette magat a muzealis minositesen. Az en velemenyem h ezek a dokumentaciorol szolo dolgok csak akkor kellenek ha vmi egyedi, ritka autorol van szo. Egy e30 eseteben ez nem volt kerdes ugy latszik. Meg se emeltek a kocsit, pedig heteket dolgoztam az aljan (az egyiknek, mert a masik az meg nem ment esoben miota reastautralva volt), hogy ne kossenek bele. Elotte mondta vki h felniket belulrol is takaritsam le mert abba szeretnek belekotni... egy szo mint szaz nem volt nagyon mibe belekotni esztetikailag es muszakilag se, de egy e30 specialista mind alul, mind kivul, mind belul es mind a motorterben is talalt volna boven temat arra vonatkozolag h mi miert es hogyan. Persze a legtobb dolog tipusazonos max nem kromos hanem muanyagosbol valo cucc, de van olyan aminek semmi koze a kocsihoz, sot egy dolognak meg a BMWhez sem (Eberspacher allofutes). Ott bujik a kiegyenlito tartaly es a intensivreinigung tartalya alatt.. (kep regi azota mar nem elektromos adagolo van, igy meg a tempomat is eltakarja)
Nemrég olvasgattam a mavamsz és hasonlók honlapjait, ahol műszaki dokumentációkat, alkatrészkatalógusokat, meg ilyeneket emlegetnek folyton. Ez utóbbinak ott vannak az online ETK-k, de mi a fenét értenek műszaki dokumentáció alatt? Te vittél oda bármilyen kiegészítő papírokat, vagy azokat is elfújta a hátszél? :-D
nekem mindket kromoson touring kuszob van... nem szoltak.. sot a motor is szinterezve van.. es meg sorolhatnam.. igaz en hatszellel mentem oda, de akkor se foglalkoznak vele ha jossz normal szelcsendben..
Nem fog leolvadni, hanem alarozsdasodik majd es ledobja pikkelyekben. Viszont amennyit ez az auto futni fog nem valoszinu, hogy ez valaha megtortenik. Nade az ot-nel pl nem problema, hogy szinterezett a kipuff? Az mar tokre nem gyari. En olyanokon izgulok, hogy a 16i-ben hatul van az akksi, van benne nagy board, touring kuszob van rajta, meg ilyenek. Egyik se volt gyarilag. Arrol most nem beszelek, hogy egy rozsdakupac az egesz, mert azt majd szeretnem jovo ilyenkor megorvosolni.
Nekem semmi szivas nem volt benne, bar hozzateszem van boven mibe belekotni a kocsiba ha vki ertene hozza. Azt hiszem ezt a reszet nem irom le, mert aki tudja a szabalyokat, az tisztaban van vele h meg masik felnit se tehetsz fel a kocsira mint amivel megkaptad a muzealis minositest. Ha megteszed es vki ezt jelenti a MAVAMSZnak akkor bekerhetik a kocsit es visszavonjak a minositest. Szoval ez egy motorcsere eseten gondolj bele milyen szivas:) Emiatt pl vissza kellett alakitanom az egyik kocsit turbo dieselrol szivora.. ehhez szivosor le, kipufogo csonktol turbo le, es egy komplett kipu install:) Meg persze ledugozni a blokkon a lyukakat. Otevente meg vallalhato is lenne, ha bevallalod a rizikot... Errol jut eszembe ha mar kipufogo akkor viszont csinaljuk meg rendesen: 550fokig hoallo szinter.. kivancsi leszek mikor olvad le
Látni néha olyan OT-s kocsikat utcán vagy találkozókon, amiknek az állaga, hát hogy is mondjam, hagy maga után némi kívánnivalót. Szóval nehéz elhinni, hogy ezekkel a horpadásokkal, rozsdásodásokkal átmehetett a vizsgán. És akkor ott vannak még a sosem volt kivitelek: átalakítva tárcsafékesre, pedig soha nem gyártották olyannal, stb, stb... (Értem ezt úgy általában az OT rendszámos kocsikra)
Ugyanakkor hallani azt is, hogy minden apróságba belekötnek, akkor is, ha nincs igazuk, így aztán tök bizonytalan az egész.
Én nem értek hozzá, bár hamarosan elgondolkodhatok rajta, mert jövőre betölti a gép a 30-at. De ha ti ennyire tájékozottak vagytok, áruljátok már el kérlek, hogy mi a szívás ebben a folyamatban?