Tegnap reggel -8C volt a garázsban. A vas elsőre indult, igaz kicsit kerepelt - 25-én volt használva utoljára.
Viszont produkált érdekes tüneteket - az index kar jobbra megállt, balra viszont folyamatosan visszaállta alapállásba. És volt még más is, amit inkább nem írok le.
Megnézettem a hűtővizet, -30-ig jó, viszont muszáj volt után tölteni a hűtővizet, amiből hiányzott kb 3-3,5 deci.
Ma reggel sokkal hidegebb volt, a mezei hőmérő legalsó vonásán állt a "higanyszál". Arra már én is azt mondom, hogy hideg, pedig én alapvetően szeretem az ilyen időt.
Jégen bármilyen irányú hajtás csak megcsúszáshoz vezet, így nekem eddig akkor állt egyenesbe egy hátsó kerekes jármű jégen ha levettem a hajtást a kerékről (kuplung). Most is ezt tapasztaltam: leléptem a gázról és a helyett hogy egyenesedett volna tovább ment az íven a hátulja még kb 1 másodpercig. Egyébként motorfék mindegyik automata autónkban van, sport fokozatban elég jól is működik mert ott ugye nem hagyja beesni a fordulatot és fogja a kocsit.
Szerintem amit te írsz az az erőcsúsztatásnál van (drift betonon, salakon, homokon, füvön stb.) ahol van tapadás csak a kiforgó keréken elmegy a hátulja.
Mi a gyári előírás? Ha a kpe és vinjotól kérsz egy szerviz csomagot akkor azt fog hozni. Ha másik olajat szeretnél, vagy olcsóbbat akkor tessék szólni neki.
Egy magasabb minőségű és teljesítményszintű olajjal biztos hogy nem tett Vinjo rosszat.
Az más kérdés hogy a szívó 1.4 igényli e ezt.
Én csak annyit írtam, hogy anno 9 éve a 20K jó volt ugyanebbe a motorba, akkor lehet most se rossz és teljesíti az igényeit, de részemről azt öntesz bele amit csak akarsz.
Ezen egyelőre agyalok én is. Indultam a Nissan 350Z-től aminél rájöttem,h az tényleg annyira sport,h valószínű több lenne a kompromisszum mint az élvezet. Aztán sok más autó mellett most a Brera és a Megane RS maradt.
Egy jóféle Audi A5 lenne az álom de azt nem "merném" megvenni. Egyelőre nem az én kategóriám.
A Megane RS-nél nem érzek annyi kompromisszumot mint egy Nissannál így az jöhetne viszont legalább 1 misivel drágább és kevésbé szép mint egy Brera. Na mind1, egyelőre csak hangosan gondolkodom és megosztom veletek :)
Én tudom magamról hogy nekem nem való a sport autó. Nem szeretek gyorsan, keményen vezetni így a velük járó kompromisszum nem éri meg. sport autóm nem volt (és most már nem is lesz valószínűleg) soha, viszont a két motorom pont ezt a kettősséget testesíti meg mint a te kinézett két autód: az utcai egy túra, az off road meg egy kő kemény sport. Érdekes számomra hogy a motorban a sportot jobban kedvelem, annak a nyers vadságnak minden pillanatát élvezem, viszont ezt közútra nem akarom kivinni (ezért is nincs még supersport motorom).
Mindenhol írják,h nem sportautó még ha a kinézete és a 3.2V6 adott esetben indokolná is.
A legtöbben arra jutottak,h ez egy gyönyörű GT autó de semmiképp sem sport. Ezt én special nem annyira bánom.
A másik jelöltem a Megane RS pl nem olyan szép mint a Brera, de minden sajtós leborult előtte,h mennyire jó élményautó ( (szintén 250LE). Valamivel kevesebbet is esik mint a Brera csak hát a design....
Nekem ezzel az a bajom, hogy a hátsó mosót ritkán használod így jó eséllyel hiába van benne vagy teszel bele vissza csapót a folyadék akkor is vissza szivárog a tartályba (rázkódástól, meg a vissza csapó is enged egy minimálisat a cső meg ugye magasabban van jóval mint a tartály). Sokkal inkább a szoftver átírása lenne a megoldás, hogy a spriccelés és a törlés között több idő teljen el.
Hátsókerék hajtás és automata váltó kombináció elég szívás jeges úton. Elindul, megáll eddig nincs is gond. De ha kanyarodsz és nyomsz egy kis gázt rögtön megindul keresztbe és hiába veszed el a gázt, az nem olyan mint kinyomni a kuplungot mert még hajt egy darabig ezért simán túlpördül. Bizonytalan a megcsúszás kimenetele. Szoknom kell még ezért óvatos vagyok nagyon.
Nagyon szép autó és a V6-nak a hangja is király (gondolom mert breraban még nem hallottam). Viszont inkább gt autó mint sport így utazni vele jó de a súlya miatt nem lesz egy kanyar vadász. Ha meg utazó autó akkor inkább a jtd mert a nyomaték miatt azt is erősnek érzed de nem iszik annyit.
Gondolom láttad a topgear ide vonatkozó részét ahol másik kettővel mérték össze (nem emlékszem mivel) és mindenben alul marad, de a végén mikor választani kellett hogy melyik autó kéne nekik a brerat választották :-) Na nekem is kb ez a véleményem.