Újból kellene némi szaktanács egy kezdő Xsarásnak. Két gondom van. Az egyik, hogy a hátsó ablaktörlő nem működik. Biztosítékokat megnéztem, egyik sem volt kiolvadva. A víz spriccelés egyébként megy. Mit érdemes megnézni először? Az ablaktörlő motor lehet beteg?
A másik bajom, hogy eléggé párásodnak az üvegek belülről. Nem akkor amikor még hideg van az utastérben, hanem egy idő után, amikor már meleg a befújt levegő. A ventilátor AUTOMATA állásban van, a légáram irányítás pedig a párátlanításon, de hiába fúj meleg levegőt, a pára nem igazán akar eltűnni. Akkor sikerült leszárítani, ha a ventilátort maximális fordulatra állítottam, a hőfokot pedig szintén maximálisra. Igy sikerült a párátlanítás, de ha visszakapcsoltam megint automatára és a hőfokot is visszavettem, akkor megint megjelent a pára. Ja és a befújt meleg levegő elég érdekes szagú. Mint amikor az ember meleg vasaló szagát érzi.
Vannak ötleteim, hogy mi lehet a gond, de nem tudom, melyik a legvalószínűbb:
1. A párátlanítás nem a Xsara erőssége, így ezzel együtt kell élni.
2. Autómosáskor víz került a levegő csőbe, ezért fúj be párás levegőt, lehet, hogy a pollen szűrő is átnedvesedett.
A nem túl kellemes szag lehet a pollenszűrő miatt vagy ez valami jellegzetesség?
...igen valószínű ez a megfelelő bele.. és csak a motor kerül ennyibe .. nem bonyolult kicserélni de nem árt az óvatosság a házat szét kell húzni , de adja magát , két "körmöt" kell ki akasztani hozz á --magát a pumpát csak két három müa. köröm fogja a házba , lehűzod az elektromos csatikat meg a benzin csövet aztán még a szűrőt és kész... a beépítés vsszafelé ...
..igen kapsz olyat is ami a szintmérővel egyben van ...de az többe is kerül ...és nem jelenti hogy feltétlenül a szintmérési problémád is megoldódik ..
ez való akkor xsarába és csak a motor ennyi? Milyen bonyolult kivenni a motort a házból? A pumpa házastól volt már a kezemben, de elég törékeny dolognak tűnt elsőre... Csináltál már ilyet?
Ez az alkatrész a szintmérővel van egybeépítve , ha jól tudom.Mivel a szintmérő is hamis adatokkal örvendeztet, így remélhetőleg mindkét probléma megoldódik?
Köszi az infót, nem vészes az ára szerencsére.Mennyire bonyolult a beszerelés? Van a családban egy ügyes kezű ezermester, esetleg a szerelőt--és az oda való vontatást ki lehetne kerülni, ha nem bonyolult a csere.
Előjött a régi hiba. Korábban már írtam, hogy a tompított világításom hipp-hopp magától lekapcsolt, illetve a hosszúról rövidre váltáskor történik a sötétség. No akkor még úgy tűnt,hogya nyákon lávő érintkezők tüntek úgy hogy okozzák a problémát. Nyák kompletten cserélve és egy darabig jó is volt. No hívom a májsztrót, irány hozzás gariban javít, szétszed , de semmi elváltozás nem látunk. Összerakás után alig mentem egy pár km, újból elalszik a tompított. Vissza a szerelőhöz, kicserélte komplett az egász com 2000- est egy működőre , a hiba rövid távon megismétlődik. A bsm, vagy a bsi- re gyanakszik, de ehhez már nem tud hozzászolni. Valakinél hasonló jelenség?? Ja és van amikor kibír hosszab utat is és nem történik semmi, vagyis működik. Hogy lehet az ilyesmit diagnosztizálni?
Mi van akkor ha a bsi nem vezérel , csere ,szoftverbetanítás, kivel és hol???
'99 es Xsara 1.4 es autóm kórképe a következő: a gyújtás ráadása után kis kattanó hang után rövid berregés majd újra kis kattanó hang volt hallható. Úgy tudom ez az eset a normális, a szervizben ezt mondták anno, ez után lehetett az autót indítani. A két kis kattanó hag most is megvan, de a berregő hang hiányzik ( mi is ez a berregés?), és az autó nem indul.Illetve a berregő hang az elmúlt napokban elég gyenge--fáradt hatású-- volt, de az autó indult, igaz gázfröccsökkel kellett segíteni az első fordulatokat, illetve alapjáraton is voltak fordulatszámsesések, de minimális mértékű, leállással soha nem fenyegetett.Az autó szerelőhöz megy, mivel felhasználó szintű citroenes vagyok, de körülbelül mire számíthatok? A segítő hozzászólásokat előre is köszönöm.
Köszi a segítséget, megtaláltam a hibát.A szűrőház légtelenítő csöve volt elöregedve.Most ideiglenesen egy szilikon csövet tettem a helyére, mert csak az volt kéznél + egy légtelenítés is csináltam, és most szépen muzsikál a motor.Még a hidegindítót ( vagy minek hívják) kellene kicserélni, mert nem működik, de azt lehet, hogy megcsinálom inkább kézi üzeműre.
Gumi hibán mit értesz pontosan, ami ilyet okozhat?
Holnap elviszem futóműveshez, megnézetem a féket is meg a gumikat. Remélem tényleg csak ilyen bagatel dolog lesz vele.
A váltó bemelegedve sem járt finomabban. Viszont az olaj lehet nem is volt még cserélve benne. Legalábbis a szervíz doksiban nem találtam nyomát. Egyébként 122000 km van a gépben.
Azt esetleg tudod, hogy a vezérműszíjjat, görgőt milyen gyakran kell cserélni? 1.6-os 8 szelepes motor van benne.
Köszi a linkeket. Rákérdezek a szükséges holmikra.