Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2013.12.02 0 0 53731

Persze, lehet attól is. Ha fagyállószag van minden hidegindulásnál, akkor elég valószínű, hogy a radiátor a ludas !

 

FeZ

 

Előzmény: Big Blaster (53730)
Big Blaster Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53730

Kicsit utána olvastam a párásodásnak. Lehetséges, hogy a fűtőradiátor repedése miatt párásodik az ablak és ezért van a kellemetlen szag is?

Előzmény: Big Blaster (53729)
Big Blaster Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53729

Újból kellene némi szaktanács egy kezdő Xsarásnak. Két gondom van. Az egyik, hogy a hátsó ablaktörlő nem működik. Biztosítékokat megnéztem, egyik sem volt kiolvadva. A víz spriccelés egyébként megy. Mit érdemes megnézni először? Az ablaktörlő motor lehet beteg?

 

A másik bajom, hogy eléggé párásodnak az üvegek belülről. Nem akkor amikor még hideg van az utastérben, hanem egy idő után, amikor már meleg a befújt levegő. A ventilátor AUTOMATA állásban van, a légáram irányítás pedig a párátlanításon, de hiába fúj meleg levegőt, a pára nem igazán akar eltűnni. Akkor sikerült leszárítani, ha a ventilátort maximális fordulatra állítottam, a hőfokot pedig szintén maximálisra. Igy sikerült a párátlanítás, de ha visszakapcsoltam megint automatára és a hőfokot is visszavettem, akkor megint megjelent a pára. Ja és a befújt meleg levegő elég érdekes szagú. Mint amikor az ember meleg vasaló szagát érzi.

 

Vannak ötleteim, hogy mi lehet a gond, de nem tudom, melyik a legvalószínűbb:

 

1. A párátlanítás nem a Xsara erőssége, így ezzel együtt kell élni.

2. Autómosáskor víz került a levegő csőbe, ezért fúj be párás levegőt, lehet, hogy a pollen szűrő is átnedvesedett.

 

A nem túl kellemes szag lehet a pollenszűrő miatt vagy ez valami jellegzetesség?

soryton Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53728

...igen valószínű ez a megfelelő bele..  és csak a motor kerül ennyibe ..   nem bonyolult kicserélni de nem árt az óvatosság a házat szét kell húzni , de adja magát , két "körmöt" kell ki akasztani hozz á --magát a pumpát csak két három müa. köröm fogja  a házba , lehűzod az elektromos csatikat  meg a benzin csövet aztán még a szűrőt és kész... a beépítés vsszafelé ...  

Előzmény: bordoxsara (53725)
soryton Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53727

...a szintmérési problémát állítólag szoftver frissítés megoldja ...de erre sem lehet mérget venni .. 

Előzmény: Spring76 (53724)
soryton Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53726

..igen kapsz olyat is ami a szintmérővel egyben van ...de az többe is kerül ...és nem jelenti hogy feltétlenül a szintmérési problémád is megoldódik ..

Előzmény: Spring76 (53724)
bordoxsara Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53725

Szia!

 

Bocsi, hogy belekontárkodok.. :)

http://www.wrcauto.hu/?1706,acpumpacitroenxsara14161820

ez való akkor xsarába és csak a motor ennyi? Milyen bonyolult kivenni a motort a házból? A pumpa házastól volt már a kezemben, de elég törékeny dolognak tűnt elsőre... Csináltál már ilyet?

Köszi a segítséget :)

Előzmény: soryton (53723)
Spring76 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53724

Ez az alkatrész a szintmérővel van egybeépítve , ha jól tudom.Mivel a szintmérő is hamis adatokkal örvendeztet, így remélhetőleg mindkét probléma megoldódik?

Előzmény: soryton (53723)
soryton Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53723

...nem vészes ..ki veszed, berakod ..de elég csak a szivattyűt  cserélni , magát a házat nem kell ...  

Előzmény: Spring76 (53722)
Spring76 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53722

Köszi az infót, nem vészes az ára szerencsére.Mennyire bonyolult a beszerelés? Van a családban egy ügyes kezű ezermester, esetleg a szerelőt--és az oda való vontatást ki lehetne kerülni, ha nem bonyolult a csere.

Előzmény: soryton (53718)
toji76 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53721

Cseréld ki a tompított világítást kapcsoló relét.

Előzmény: jaki.60 (53719)
bravura2 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 53720

váltóolaj betöltés lehetséges a szuszogón keresztül is?

kb. 4 deci folyt ki, amit kb. fel is tudtam fogni.

jaki.60 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53719

Sziasztok!

 

Előjött a régi hiba. Korábban már írtam, hogy a tompított világításom hipp-hopp magától lekapcsolt, illetve a hosszúról rövidre váltáskor történik a sötétség. No akkor még úgy tűnt,hogya nyákon lávő érintkezők tüntek úgy hogy okozzák a problémát. Nyák kompletten cserélve és egy darabig jó is volt. No hívom a májsztrót, irány hozzás gariban javít, szétszed , de semmi elváltozás nem látunk. Összerakás után alig mentem egy pár km, újból elalszik a tompított. Vissza a szerelőhöz, kicserélte komplett az egász com 2000- est egy működőre , a hiba rövid távon megismétlődik. A bsm, vagy a bsi- re gyanakszik, de ehhez már nem tud hozzászolni. Valakinél hasonló jelenség?? Ja és van amikor kibír hosszab utat is és nem történik semmi, vagyis működik. Hogy lehet az ilyesmit diagnosztizálni?

Mi van akkor ha a bsi nem vezérel , csere ,szoftverbetanítás, kivel és hol???

 

Akinek van ötlete írjon. Köszi.

soryton Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53718
Előzmény: Spring76 (53715)
toji76 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53717

persze pótold a hiányzó váltó olajat

Előzmény: bravura2 (53716)
bravura2 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53716

megnyugtattál:) olaj nem fog folyni?

Előzmény: BXtwelve (53712)
Spring76 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53715

Mennyibe kerül kb egy ilyen szivattyú?Nem bontottra gondoltam, vagy gyárira, vagy jó minőségű utángyártottra.

Előzmény: serjani (53714)
serjani Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53714

Az a berregés az üzemanyag szivattyú hangja volt. Valószínű, hogy megfeküdt.

Előzmény: Spring76 (53713)
Spring76 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53713

Üdv Mindenkinek

'99 es Xsara 1.4 es autóm kórképe a következő: a gyújtás ráadása után kis kattanó hang után rövid berregés majd újra kis kattanó hang volt hallható. Úgy tudom ez az eset a normális, a szervizben ezt mondták anno, ez után lehetett az autót indítani. A két kis kattanó hag most is megvan, de a berregő hang hiányzik ( mi is ez a berregés?), és az autó nem indul.Illetve a berregő hang az elmúlt napokban elég gyenge--fáradt hatású-- volt, de az autó indult, igaz gázfröccsökkel kellett segíteni az első fordulatokat, illetve alapjáraton is voltak fordulatszámsesések, de minimális mértékű, leállással soha nem fenyegetett.Az autó szerelőhöz megy, mivel felhasználó szintű citroenes vagyok, de körülbelül mire számíthatok? A segítő hozzászólásokat előre is köszönöm.

BXtwelve Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53712

Mit tettél? Semmit. A féltengely csak be van dugva a difibe, nem rögzíti semmi. Ez általános megoldás. Visszadugod és kész.

Persze aki ezt tudja, szétszedéskor óvatosan jár el, és kevésbé billenti ki a gólyalábat.

 

Előzmény: bravura2 (53711)
bravura2 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 53711

sziasztok,

SOS segítség kéne.

Trapéz gömbfejet cseréltem a kocsin, ami sikerült is , de összerakáskor kiugrott a féltengely, kifolyt némi váltoolaj is.

Összerakáskor visszadugtam, de fogalmam sincs, hogy mit tettem. Hogyan járjak el? Mit javítsak? SOS nem tudok mozogni a kocsival :(

 

Köszi!!

parrakos Creative Commons License 2013.11.29 0 0 53710

Szia!

 

Köszi a segítséget, megtaláltam a hibát.A szűrőház légtelenítő csöve volt elöregedve.Most ideiglenesen egy szilikon csövet tettem a helyére, mert csak az volt kéznél + egy légtelenítés is csináltam, és most szépen muzsikál a motor.Még a hidegindítót ( vagy minek hívják) kellene kicserélni, mert nem működik, de azt lehet, hogy megcsinálom inkább kézi üzeműre.

 

Köszi mégegyszer a segítséget!

 

Üdv:Ákos

Előzmény: FeZ_ (53709)
FeZ_ Creative Commons License 2013.11.29 0 0 53709

"Itt nem kéne lennie, valami csavarnak?"

 

Nem kéne.

Ott a vízérzékelő helye van, de amelyikbe nem raktak, abban le van dugózva gyárilag. (ill. nincsen kimunkálva)

 

FeZ

 

Előzmény: parrakos (53696)
FeZ_ Creative Commons License 2013.11.29 0 0 53708

Igen, az az egy csavar tartja és a korábban általad betett képen NEM a 4-es számú az. Azon a képen be sincsen számozva.

 

FeZ

 

Előzmény: parrakos (53694)
BXtwelve Creative Commons License 2013.11.28 0 0 53707

Pl. szálszakadásos.

 

Olajat a váltóban soha nem kell cserélni. Azért nem árt a csere. :-)

 

Szíjban nem tudok segíteni, nekem dízel van.

Előzmény: Big Blaster (53703)
BXtwelve Creative Commons License 2013.11.28 0 0 53706

Ilyen alapvető dolog eszembe sem jutott. :-)

Ehhez legalább 1 bar hiány kell, de az már látszik is.

Előzmény: Adammer (53704)
Big Blaster Creative Commons License 2013.11.28 0 0 53705

Rendben. Megnézem. Köszi a tippet.

Előzmény: Adammer (53704)
Adammer Creative Commons License 2013.11.28 0 0 53704

Ha az egyik oldalon jelentősen kevesebb a nyomás a gumiban akkor arra félrehúzhat.

Érdemes ellenőrizni a guminyomást mielőt futóműveshez elmész hátha csak ez a gond.

Előzmény: Big Blaster (53703)
Big Blaster Creative Commons License 2013.11.28 0 0 53703

Gumi hibán mit értesz pontosan, ami ilyet okozhat?

Holnap elviszem futóműveshez, megnézetem a féket is meg a gumikat. Remélem tényleg csak ilyen bagatel dolog lesz vele.

 

A váltó bemelegedve sem járt finomabban. Viszont az  olaj lehet nem is volt még cserélve benne. Legalábbis a szervíz doksiban nem találtam nyomát. Egyébként 122000 km van a gépben. 

 

Azt esetleg tudod, hogy a vezérműszíjjat, görgőt milyen gyakran kell cserélni? 1.6-os 8 szelepes motor van benne.

 

 

Köszi a linkeket. Rákérdezek a szükséges holmikra.

 

 

Előzmény: BXtwelve (53702)
BXtwelve Creative Commons License 2013.11.28 0 0 53702

Nem hinném, hogy az elhúzás jellemzőbb lenne, mint más autónál. :-)

A Xsara futóművén csak összetartást lehet állítani, ez nem lehet oka.

Inkább fékszorulás, vagy gumi hiba lehet a gond.

 

Az akadozó váltó francia sajátosság, illetve, főleg ebben a hidegben lehet a nem belevaló olaj az oka.

 

Bontóra ezt tudom ajánlani:

http://www.bontottfranciaauto.hu/

 

http://aprod.hu/hirdetes/citroen-xsara-ii-bontas-minden-olcson-IDoKyU.html#c10f2a7f14

 

 

Előzmény: Big Blaster (53701)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!