Igazán nagy kár, hogy megszünt a gyártás (ismerjük az okokat) , Kiváncsi lennék, milyen irányba haladt volna a fejlesztés.Bár, lehet nem lenne gazdaságos a gyártás. (Túl kicsi az ország, lehet nem lenne piacuk) Az unio meg tűzzel vassal védi a saját szarjait, nehogy konkurensek legyünk. Félek, ha még működött volna a Vöcsi, a cukor- , konzerv-, stb gyáraink sorsára jutott volna. Ha tönkretenni nem tudják, megveszik, hogy megölhessék, de az övéknek termelni kell!
Tudod látszatra ellentmondásos, ha azt állítom, hogy a Dutra Isten adta áldással bír, mert tényleg így van, s az Isten tagadó komcsi ateista világ terméke, ráadásul a Vörös Csillag Traktor Gyárban készült. Azt mondhatjuk, hogy minden magyar lop, olyan sokan művelik ezt, hogy majdnem igaz, de mégsem minden hazánk fia, Ali Baba leszármazottja.
Vissza térva a Vöcsire, ahol minden a szociról szólt, gyorsan kellettek a legjobb traktorok, hogy a saját gépekkel rendelkező földekről elzavart kulákok helyett, a kolhoz művelje ezután a földeket.
A Dutra tervezői egyáltalán nem voltak Isten tagadók, a legjobb mérnökök, technikusok sem. Csak azért viselték el a bolsevikokat, mert a hazájukat annyira szerették, hogy még rab igában is inkább itthon maradtak. A szakmunkások sem voltak kifejezett párt könyvesek, a prolik között már akadt szép számban, akik bevették a propagandát, pl. "Vesszenek a Korbulyok".
Ezen kitérő után a mindandódra válaszul. A Dutra egy nemzeti termék, nincs benne manager szemétség és átverés. Pl. ha kiérsz a föld végére, nem kell telefonálni a piros overálos furgonosnak, aki 15 ezer Ft-os órabérben kipucolja a tank sapkát, hogy folyjon a gázolaj.
Aki 18 LE kínai ratyira cseréli le a Dutrát, szerintem az előbbiekkel tisztában van. Csak retteg a szereléstől, neki nagy gond, ha elő kell venni a villás kulcsot. Nagyon tévesen azt hiszi a mai szemfényvesztőtechnikákkal nem lesz gondja amíg él, mert az új.
Sajnos Mezőkövesdre más elfoglaltság miatt nem tudunk menni. Ti úgyis ragyogóan fogjátok képviselni az egész Dutra Clubot! Egyetértek, a lengyelek nagyon klassz emberek!
Majd idővel megbánják a cserét. Gondolom valami használt kínai fostalicskát vettek (azok mozognak 18 lóerővel) . Egy Dutrát lecserélni ilyenre??? A nyomatékra és a fogyasztásra nem gondoltak? Te csak jól jártál, gratulálok az új szerzeményhez.
Azt még nem mondtam, jönnek a lengyelek 3-an Mezőkövesdre, s azt írták, két trélerrel. Mit hoznak, még nem tudom. 5 ezer zlotyiért venni szándékoznak egy 28-ast, ami 350 ezer péz.
Én amúgy is nagyon szeretem őket, ha még traktorosok, na meg ha még Dutrások is, az minden képzeletet felül múl.
A magyarokat sohasem hagyták cserben, ahogy régen mi is befogadtuk a háborús menekültjeiket, stb. Most mintha a punióban, nem lenne fontos a lengyel-magyar barátság, pedig nekünk most van a legnagyobb szükségünk rá. Erőt merítsünk tőlük, a mai viszonyok között hogyan lehet fejlődni, nem elveszíteni a nemzeti tudatot, hogyan lehet remekül élni komcsik nélkül.
Értem.A csőtörőgép asztalára lehetne szerkeszteni valami zúzót,mint a kombájnoknak van,a nagy Dutra biztosan elbirná,meg egymenetben a szárzuzás is meglenne.Videót nem csináltatok az akcióról?
Kaszálni azért kell rögtön, mert a nagydutra a következő körben letaposná a szárat, és már nem lehetne levágni, de ha már le van vágva akkor nem baj ha taposva van!
Üdv Vöcsis!Szépek a gépek a képeken,a csőtörőgép meg alkalmas szemes betakaritására is,ha jól látom.A kisddudu miért kaszál a csőtörőgép mögött?Mert ugy látom,a következő fordulónál a traktor pont megtapossa a rendet.
Kedves Pléhusz, az ilyenekre nincs is szükség mert csak rombolni tudják a fórumot és azok akik régen itt vannak csak elmennek ha ezt látják s a régi fórumozókért nagyon kár lenne.
Mert én nagyon jónak tartom ezt a fórumot,s ha az embernek van valami köze a gépekhez és eléggé figyelmesen olvas, bizony nagyon sok ismeretanyagot találhat-tudhat itt meg.
Az az önzetlen segítségnyujtás amit itt tapasztalok,olvasok, a mai pénzelvű világban nagyon megbecsülendő dolog.