Keresés

Részletes keresés

Mézgár Creative Commons License 2018.02.01 0 0 38727

Ez megint attol függ, hogy honnan hova, melyik idöszakban, van-e epites/korlatozas. Meg az egyeni türökepssegtöl is függ.

De ha elindulok Lichtenradebol az A11-re, amit az A10-en egy ora alatt elerek, a varoson keresztül meg 1,5-2,5 ora forgalomtol függöen, akkor nem kerdes merre megyek, akkor is, ha az A10-en 80km az ut a varoson keresztül meg csak 40km.

Előzmény: van_Persil (38725)
dimelo Creative Commons License 2018.01.31 -1 0 38726

Persze, tudom. Ezzel együtt örülök, hogy álláspontodban magadat is korrigáltad.

 

A Lobau-tunnel lesz a végső megoldás.

De máris körbeautózható Bécs, ehhez kellett az S1 és a Duna-híd Traismauernél

Előzmény: totyit (38724)
van_Persil Creative Commons License 2018.01.31 -15 1 38725

Hát, aki Berlinből Berlinbe az A10-en megy, annak elmentek otthonról. Amikor Prenzlauer Bergből 2,5 óra alatt jutottam el az Oberbaumbrückéig, akkor megfogadtam, hogy legközelebb kimegyek az A10-re. A lehető legnagyobb hiba volt. (Mondjuk akkor még nem készült el az A113 (a jelenlegi, nem a régi, ami most A117-re van keresztelve).

Előzmény: Fradista Utazó (38721)
totyit Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38724

Ha jártál Bécsben akkpor tudod hogy az A23 ,S2 majd s1 vége az nem Bécs elkerülője, hanem keresztül visz Bécsen . Igaz sem szintbeli kereszteződés sem lámpa nincs rajt ,olyan mint egy autópálya.Az elkerülő az az S1-es. Jelenleg Schwehat-nál ér véget az A4-esnél.

2019-ben kezdik az alagutat és az északi részt építeni.2021-ben lesz kész az északi rész és 2025-ben az alagút. Akkor zárul be a körgyűrű.

Igaz én is örülnék egy olyan autópályának Budapesten mint az A23, S2 , A21 , A22.

Előzmény: dimelo (38713)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38723

Aztán léteznek az egy úton belüli kombinációk is. Pl a már előbb említett délkelet-pesti lakás és a visegrádi vityilló közötti legjobb út (oda és vissza is, akár hét közben, akár hétvégén). Lakástól a városban eljutni az M3-ra azon kimenni, és az M0-on tovább a "11"-ig, onnan pedig a célig.

Ha miskolci irányba megyek, akkor pedig Ferihegyi (vagy Gyömrői) út, "4", M0, M31, M3.

A három saját példám szerint tehát pestiként nem ritkán használom az M0-t. És, nem is olyan érdekes módon, hanem teljesen logikusan éppen azon a szakaszon nem használom, ahol az a legközelebb esik a lakásomhoz: az M51 és a "4" között (hiszen minek forogjak a tengelyem körül:).

Előzmény: trizs77 (38722)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.31 0 1 38722

Zuglóban lakom.

 

Amikor Vecsésre, Gyálra, Alsónémedibe, Dunaharasztiba, Szigetszentmiklósra, reggel, időre kell mennem, akkor bizony nem a városon át megyek, hanem M3 kivezető után M0.

 

Délben, ebéd után már hazaverekszem magam a városon, be a Hungária gyűrűre és azon haza.

Akkor már mindegy.

 

Pedig reggel, kifelé, általában pont kétszer olyan hosszú km-ben az út, mintha kifelé is a városon átverekedve mennék.

De nem megyek.

 

Délben már ráérek haza dugózni, centizni, araszolgatni.

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.31 0 1 38721

>Békásmegyerről, Telkiből többségében nem Nagytéténybe meg Rákosborzasztóra járnak dolgozni az emberek, hanem valahova a belvárosba

Hát, ez vagy igaz, vagy nem. De leginkább nem. Bár Telkiből Rákoscsabára valószínűleg tényleg nem sokan járnak, azért az eggyel kevésbé extrém utazások számra már elég magas. 

És egyébként nem csak Budapesten, hanem bárhol a világban, az autópálya-körgyűrűk forgalmának általában csak a kisebb része a tranzit. 

Előzmény: NAR (38717)
Mézgár Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38720

Szerintem eleg teves feltetelezes, hogy mindenki (nagy többseg) a belvarosba megy dolgozni. Föleg olyan orszagban, ahol az a szemlelet, hogy inkabb utazok többet a munkahoz (vagy nem vallalok el tavolabbi munkat), mint hogy közelebb költözzek (köszönhetöen a magas ingatlantulajdonosi hanyadnak).

Előzmény: NAR (38717)
hbe Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38719

Érdemes arra is gondolni, hogy a 10,11,2, és M2 körüli helyekről nemcsak mennek emberek és áruk, hanem jönnek is. Illetve ahogy írtam már régebben is, ez egy plusz lehetőség lenne a fő forgalmi iránnyal sokszor szemben, főleg a teherautós behajtási szabályokat figyelembe véve. Hogy egy extrém, de konkrét példát mondja, mondjuk egy dunakeszi, szentendrei vagy váci áruházba mondjuk egy M1 melletti központból hogy is jut el a kamion? Nem véletlen, hogy a 11-es 10-es út Flórián téren át az egyetlen teherautós tranzit útvonal, ami a 3/4 nullás óta megmaradt 12 t felett. A teljes északi régió versenyképességét megváltoztatná egy nyugati bekötés (őszintén szólva a Vecsés-Dunaharaszti régió hátrányára). Szóval ez azért ennél kicsit bonyolultabb kérdés gazdaságilag.

Előzmény: NAR (38717)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38718

Az M0D-en is sokan csak a Nagy-Duna híd miatt mennek fel a körgyűrűre. Felhajt, majd a híd után le.

Előzmény: NAR (38717)
NAR Creative Commons License 2018.01.31 -1 0 38717

Nekem erős kétségeim vannak. Békásmegyerről, Telkiből többségében nem Nagytéténybe meg Rákosborzasztóra járnak dolgozni az emberek, hanem valahova a belvárosba. Ha meg már úgyis be kell jönni, akkor nem mindegy, melyik bevezető úton állnak a dugóban? Persze lehet elenyésző méretű forgalom mondjuk Budakalászról Törökbálintra, csak nekik kicsit túlzás lenne 10+ km alagutat fúrni...

Előzmény: Mézgár (38714)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38716

Párhuzamosan írtunk...

Előzmény: Mézgár (38714)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38715

Nem feltétlenül. Nekem (többszöri összehasonlítás után) Délkelet-Pestről már közepes városi forgalomban is megéri az M51-M0 reláció az M1/M7/M6-ra/ról, pedig km-ben értelemszerűen hosszabb. Nem is szólva a városi csúcsidőszakról. Nyilván igaz ez másokra is, akik bármely pesti városrészben, de nem a Hungárián belül laknak.

Előzmény: NAR (38707)
Mézgár Creative Commons License 2018.01.31 0 2 38714

Berlinnek meg speciel van teljes gyürüje. Es hogy az eletböl vett peldat is vegyek, Berlintöl delre elek, es ha eszakra kell mennem, akkor inkabb megyek 2-szer annyit a gyürün, mint hogy vegigszenvedjem magam a varoson. Egyszer kiprobaltam, megfogadtam, soha többet.

 

https://www.google.hu/maps/dir/Gro%C3%9Fziethen,+Sch%C3%B6nefeld/Bernau+bei+Berlin/@52.5295134,13.4241101,10z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47a844356ed35dd3:0xa212048d6822c20!2m2!1d13.4435828!2d52.3920616!1m5!1m1!1s0x47a9b3c56c5007f3:0x42120465b5e3c20!2m2!1d13.5672765!2d52.6874845!3e0?hl=hu

 

Ha megnezed inkabb megyek 40 km-el többet, csak hogy ne kelljen bemennem. Szerintem ugyanez eszak buda, domborzati körülmenyek köze beszoritott uthalozat. Joparan lennenek, akik inkabb mennek kicsit többet, de nem kell ott szenvedniük.

Előzmény: NAR (38707)
dimelo Creative Commons License 2018.01.31 -1 2 38713

Ne nagyold el a választ!

Ezerféle reláció van, amelynek jó lenne az M0-Ny.

A legjobb Budának lenne, mert jelenleg a Megyeri-hídtól csak belvárosi "megoldások" vannak átjutni dél és nyugat felé.

Továbbá az M0 K-D szektorain 20-30%-os csökkenés lehet. Akinek nincs dolga a belvárosban, az nem "rövidítene", mint most M1/M7 - M3 között...

 

Valaki írta, hogy flancolás volna, mert Bécsnek, Münchennek sincs. (A földrajzi fekvés nagyon nem mindegy)

De Bécsnek van!

https://www.google.hu/maps/dir/48.3568689,16.4833341/48.176826,15.6513112/@48.261517,15.9090978,10z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=hu

 

                                                S33 Donaubrücke   S5 Zanaia

Fontos, hogy a 2016. évben:   17 438 /1712      32 353/2539

forgalma van, pedig nem ideális ez a nyomvonal, nem igazán RING...

 

Ha hálózatot építünk, annak fontosságát évszázados távlatban értékeljük!

Előzmény: NAR (38707)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.31 0 0 38712

Es vannak ott árak is?

Vagy csak színes vonalak???? 

 

Előzmény: radio100jozsi (38711)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38711

Nem kell itt területenként linkelgetni, hisz itt van fent egyben az egész 2018-as felújítási adatok:

 

http://internet.kozut.hu/Lapok/2018-utfelujitasi-programok.aspx

Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38710

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/01/megujulnak-az-eszak-alfold-osszekoto-utjai

 

Hazai finanszírozásban burkolatfelújítás történik:

755 méter hosszan, 46,858 millió forintból,

 

valahogy az uniós útak olcsóbbak....

Az uniós finanszírozású projektelemek a következők:

 2597 méteren, 247,786 millió forin (mondjuk ez pont drágább, 100 millió 1km-re)

2900 méter hosszan, 187,88 millió forint ez már csak 65 millió

3600 méteren, 163,62 millió forint  ez 45 millió

2114 méter, 125,67 millió forint. ez 60 millió

fura, hogy ezek közül a 100 milliós és a 60 milliós is 2 rétegű felújítás...

hogy lehet ekkora különbség?

 

azt gondolnám hogy mindegyik 2x1 sávos út

Előzmény: Mash_bakter (38709)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38709

oszt mennyire igazom volt...

320 méter 45 millió

700 méter 88 millió

550 méter 62 millió

 

  • A 7405-ös Zalaegerszeg-Pórszombat összekötő út felújítása egy réteg burkolatmegerősítéssel, 320 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 45,48 millió forint.
  • A 7422-es Mumor-Lentikápolna összekötő út felújítása hideg remixxel és 2 réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 345 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 32,61 millió forint
  • A 7537-es Borsfa-Lenti összekötő út felújítása hideg remixxel és 2 réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 700 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 88,41 millió forint.
  • A 7539-es Dobri-Csömödér összekötő út felújítása két réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 550 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 62,14 millió forint.
Előzmény: Mash_bakter (38695)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.30 -1 0 38708

Jönnek a választások, jönnek az újabb és újabb út felújítások:

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/01/ezek-az-utak-ujulnak-meg-a-del-alfoldon

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/01/harom-megyet-erinto-utfelujitas-indul-a-nyugat-dunantulon

 

  • A 8311-es Nyúl-Ménfőcsanak összekötő út egy rétegű burkolatmegerősítése 1337 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 228,53 millió forint.
  • A 8417-es Tét-Lébény összekötő út egy rétegű burkolatmegerősítése 960 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 95,22 millió forint.

tegnap számolgattam, hogy pár éve 55, millió volt 1 km felújítása

 

na itt vannak az idei számok

170 millió az egyik 99 millió a másik....

NAR Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38707

Aki az M2-n, 11-esen, 10-esen jön, az (szerintem 95%-ban) Budapestre megy. Valahol ígyis-úgyis bejön a városba. Akkor minek menjen negyed/félkört, hogy másik sugárirányú úton álljon be a dugó végére?

Előzmény: dimelo (38705)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 -1 1 38706

A 7-ből 5 felejtős... (csak személyforgalom jellegű)

 

A volumenképzés módjával egyetértek, csak a bázisadatok biztonsága aggasztó...

 

Személyforgalomban Szeged-Szabadka között mehetne busz, ( tramtrain nem)

 

De ez a napi 14 ezer fő nekem nem egyértelmű.

A volumen több, mint fele vendégmunkás, vagyis nem Volánbusz utas.

A 2016. forgalom figyelemmel kísérése kötet 95. oldalán látható, hogy mindig nagyobb a forgalom vasárnap, és brutálisan magas a július-augusztusi.

ez a vendégmunkás járművek nagy tömegére utal.

 

 

Nekem 1149 db a teher Röszke-Tompa összesen.

Ez inkább 400 ezer/év, de ezzel együtt is elfogadható a 4 millió tonna.

 

A Magyarországon átszállított összes árutömeg 41,6 millió tonna (EU-stat),  (hazai 156 millió t)

tehát az összes 10 %-a halad át a szerb határnál. (és ki tudja ennek hányad része Szlovákia, Ausztria felől-felé, ezért kb. /2)

 

Ugyanakkor: a román határ tehervolumene 7500 db tehergk/nap! ( 2 700 ezer db/év! = 30 millió tonna...) (Az SVK, A, SLO tranzit itt is bezavar...)

                     a horvát                       szűken 1000

 

Kérdés?

Előzmény: trizs77 (38697)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 -1 1 38705

Is-is...

 

Aki hegynek nevezi ezeket a lankákat, az nem látott még durva nyomvonalakat.

 

A tranzitról:

M31           összes  tehergk   szgk kisteher

                  23436  4818   14802   3662

és még M2, 10,11 utak.

 

Ez "nem éri meg"???...

 

Az agglo forgalommal együtt létrejönne egy kiegyensúlyozott gyűrű. Nem lenne olyan zsúfolt a D és K szektor

Igaz, az alagutak miatt annyiba kerülne, mint a fél kinai "szupervasút" Belgrád felé...

 

Melyiknek van több értelme a nemzet számára?

Előzmény: NAR (38700)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.01.30 -1 0 38704

opciok 

Előzmény: trizs77 (38697)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.01.30 -1 0 38703

Az ottani falvak / budai kulso keruletek kozotti forgalom, meg akik nem sugariranyba jarnak be Bp~re dolgozni. Iszonyat nagy forgalom van ott reggelente. 

 

A keleti/ eszaki tranzitnak meg a R11 + M10 + M0 (Solymar ~ Duna) kombinaciot kellene ertelmesen megoldani. Pl. nem Kesztolcre vezetni az M10et, hanem Tinnyetol eszakra az R11be bele. 

Előzmény: NAR (38702)
NAR Creative Commons License 2018.01.30 0 1 38702

Melyik regionális forgalom miatt? Telkiből lesznek, akik nem a Budakeszi úton akarnak a dugóban araszolni, hanem a Bécsin? Vagy a Pilisvörösváriak fordítva, a Bécsi út helyett a Budakeszi úton?

Előzmény: Fradista Utazó (38701)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.30 -1 3 38701

Az M0 nyugati szektorára a tranzit miatt nem lenn e szükség. A helyi és regionális forgalom miatt viszont nagyon. Ha egyszer megépül, kb. másnap tele lesz. Ha 7,5t súlykorlátozást raknak ki rá, akkor is.

Megj.: a déli szakasz se a tranzit miatt van tele. 

Előzmény: NAR (38700)
NAR Creative Commons License 2018.01.30 -2 1 38700

Bevallom, az M0-nyugati szakasz prioritását nem értem. Az M3-M1 kapcsolat maximum 5-10 kilométerrel lenne rövidebb (az M3-M7 meg egyáltalán nem), de az alagutak, emelkedők miatt olyan gyorsan sem lehet menni, mint a keleti-déli szakaszon. Cserébe viszont az alagutak miatt horribilis összegbe kerülne. Pusztán presztízsből (amikor Bécsnek vagy Münchennek sincs teljes köre) eléggé feleslegesnek tűnik.

Előzmény: dimelo (38698)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 0 0 38699

Gyűjtöm a nyálat:)))

 

Nem, csak most nincs sok időm belemélyedni...

Előzmény: trizs77 (38697)
dimelo Creative Commons License 2018.01.30 -1 0 38698

Megszólítva érzem magam:)))

 

Elfogult vidéki lennék???

 

Vállalom, ha ezt a tényezőt mindenkinél bekalkuláljuk a fórumon.

 

A permanens M4 emlegetés oka, hogy törvényekbe foglalt kötelezettséget szegett meg a regnáló kormány.

Újabban már nincs is törvény, csak kormányhatározat.

 

Az említett fővárosi példák sántítanak. Miért nevezhetnénk országos ügynek, kormánybeavatkozási területnek pl. a "nagylalit"?

Nem az országos közúthálózat eleme...

 

Minden város, sőt falu is mondhatná egy-egy útjáról, hogy neki az a legfontosabb.

 

Ezzel együtt elfogadom, hogy számtalan fővárosi infra-hiány van.

A legfontosabb mégis az M0-Ny.

 

Nekem ez mindig a prioritási sorrend első (két) eleme.

 

De a 3-4-5. az M4 hiányzó szakaszai

Előzmény: adiaboli (38696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!