Ez megint attol függ, hogy honnan hova, melyik idöszakban, van-e epites/korlatozas. Meg az egyeni türökepssegtöl is függ.
De ha elindulok Lichtenradebol az A11-re, amit az A10-en egy ora alatt elerek, a varoson keresztül meg 1,5-2,5 ora forgalomtol függöen, akkor nem kerdes merre megyek, akkor is, ha az A10-en 80km az ut a varoson keresztül meg csak 40km.
Hát, aki Berlinből Berlinbe az A10-en megy, annak elmentek otthonról. Amikor Prenzlauer Bergből 2,5 óra alatt jutottam el az Oberbaumbrückéig, akkor megfogadtam, hogy legközelebb kimegyek az A10-re. A lehető legnagyobb hiba volt. (Mondjuk akkor még nem készült el az A113 (a jelenlegi, nem a régi, ami most A117-re van keresztelve).
Ha jártál Bécsben akkpor tudod hogy az A23 ,S2 majd s1 vége az nem Bécs elkerülője, hanem keresztül visz Bécsen . Igaz sem szintbeli kereszteződés sem lámpa nincs rajt ,olyan mint egy autópálya.Az elkerülő az az S1-es. Jelenleg Schwehat-nál ér véget az A4-esnél.
2019-ben kezdik az alagutat és az északi részt építeni.2021-ben lesz kész az északi rész és 2025-ben az alagút. Akkor zárul be a körgyűrű.
Igaz én is örülnék egy olyan autópályának Budapesten mint az A23, S2 , A21 , A22.
Aztán léteznek az egy úton belüli kombinációk is. Pl a már előbb említett délkelet-pesti lakás és a visegrádi vityilló közötti legjobb út (oda és vissza is, akár hét közben, akár hétvégén). Lakástól a városban eljutni az M3-ra azon kimenni, és az M0-on tovább a "11"-ig, onnan pedig a célig.
Ha miskolci irányba megyek, akkor pedig Ferihegyi (vagy Gyömrői) út, "4", M0, M31, M3.
A három saját példám szerint tehát pestiként nem ritkán használom az M0-t. És, nem is olyan érdekes módon, hanem teljesen logikusan éppen azon a szakaszon nem használom, ahol az a legközelebb esik a lakásomhoz: az M51 és a "4" között (hiszen minek forogjak a tengelyem körül:).
Amikor Vecsésre, Gyálra, Alsónémedibe, Dunaharasztiba, Szigetszentmiklósra, reggel, időre kell mennem, akkor bizony nem a városon át megyek, hanem M3 kivezető után M0.
Délben, ebéd után már hazaverekszem magam a városon, be a Hungária gyűrűre és azon haza.
Akkor már mindegy.
Pedig reggel, kifelé, általában pont kétszer olyan hosszú km-ben az út, mintha kifelé is a városon átverekedve mennék.
De nem megyek.
Délben már ráérek haza dugózni, centizni, araszolgatni.
>Békásmegyerről, Telkiből többségében nem Nagytéténybe meg Rákosborzasztóra járnak dolgozni az emberek, hanem valahova a belvárosba
Hát, ez vagy igaz, vagy nem. De leginkább nem. Bár Telkiből Rákoscsabára valószínűleg tényleg nem sokan járnak, azért az eggyel kevésbé extrém utazások számra már elég magas.
És egyébként nem csak Budapesten, hanem bárhol a világban, az autópálya-körgyűrűk forgalmának általában csak a kisebb része a tranzit.
Szerintem eleg teves feltetelezes, hogy mindenki (nagy többseg) a belvarosba megy dolgozni. Föleg olyan orszagban, ahol az a szemlelet, hogy inkabb utazok többet a munkahoz (vagy nem vallalok el tavolabbi munkat), mint hogy közelebb költözzek (köszönhetöen a magas ingatlantulajdonosi hanyadnak).
Érdemes arra is gondolni, hogy a 10,11,2, és M2 körüli helyekről nemcsak mennek emberek és áruk, hanem jönnek is. Illetve ahogy írtam már régebben is, ez egy plusz lehetőség lenne a fő forgalmi iránnyal sokszor szemben, főleg a teherautós behajtási szabályokat figyelembe véve. Hogy egy extrém, de konkrét példát mondja, mondjuk egy dunakeszi, szentendrei vagy váci áruházba mondjuk egy M1 melletti központból hogy is jut el a kamion? Nem véletlen, hogy a 11-es 10-es út Flórián téren át az egyetlen teherautós tranzit útvonal, ami a 3/4 nullás óta megmaradt 12 t felett. A teljes északi régió versenyképességét megváltoztatná egy nyugati bekötés (őszintén szólva a Vecsés-Dunaharaszti régió hátrányára). Szóval ez azért ennél kicsit bonyolultabb kérdés gazdaságilag.
Nekem erős kétségeim vannak. Békásmegyerről, Telkiből többségében nem Nagytéténybe meg Rákosborzasztóra járnak dolgozni az emberek, hanem valahova a belvárosba. Ha meg már úgyis be kell jönni, akkor nem mindegy, melyik bevezető úton állnak a dugóban? Persze lehet elenyésző méretű forgalom mondjuk Budakalászról Törökbálintra, csak nekik kicsit túlzás lenne 10+ km alagutat fúrni...
Nem feltétlenül. Nekem (többszöri összehasonlítás után) Délkelet-Pestről már közepes városi forgalomban is megéri az M51-M0 reláció az M1/M7/M6-ra/ról, pedig km-ben értelemszerűen hosszabb. Nem is szólva a városi csúcsidőszakról. Nyilván igaz ez másokra is, akik bármely pesti városrészben, de nem a Hungárián belül laknak.
Berlinnek meg speciel van teljes gyürüje. Es hogy az eletböl vett peldat is vegyek, Berlintöl delre elek, es ha eszakra kell mennem, akkor inkabb megyek 2-szer annyit a gyürün, mint hogy vegigszenvedjem magam a varoson. Egyszer kiprobaltam, megfogadtam, soha többet.
Ha megnezed inkabb megyek 40 km-el többet, csak hogy ne kelljen bemennem. Szerintem ugyanez eszak buda, domborzati körülmenyek köze beszoritott uthalozat. Joparan lennenek, akik inkabb mennek kicsit többet, de nem kell ott szenvedniük.
A 7405-ös Zalaegerszeg-Pórszombat összekötő út felújítása egy réteg burkolatmegerősítéssel, 320 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 45,48 millió forint.
A 7422-es Mumor-Lentikápolna összekötő út felújítása hideg remixxel és 2 réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 345 méteren. Nyertes: Duna Aszfalt Kft., nettó 32,61 millió forint
A 7537-es Borsfa-Lenti összekötő út felújítása hideg remixxel és 2 réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 700 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 88,41 millió forint.
A 7539-es Dobri-Csömödér összekötő út felújítása két réteg burkolatmegerősítéssel, összesen 550 méteren. Nyertes: Swietelsky Magyarország Kft., nettó 62,14 millió forint.
Aki az M2-n, 11-esen, 10-esen jön, az (szerintem 95%-ban) Budapestre megy. Valahol ígyis-úgyis bejön a városba. Akkor minek menjen negyed/félkört, hogy másik sugárirányú úton álljon be a dugó végére?
Az ottani falvak / budai kulso keruletek kozotti forgalom, meg akik nem sugariranyba jarnak be Bp~re dolgozni. Iszonyat nagy forgalom van ott reggelente.
A keleti/ eszaki tranzitnak meg a R11 + M10 + M0 (Solymar ~ Duna) kombinaciot kellene ertelmesen megoldani. Pl. nem Kesztolcre vezetni az M10et, hanem Tinnyetol eszakra az R11be bele.
Melyik regionális forgalom miatt? Telkiből lesznek, akik nem a Budakeszi úton akarnak a dugóban araszolni, hanem a Bécsin? Vagy a Pilisvörösváriak fordítva, a Bécsi út helyett a Budakeszi úton?
Az M0 nyugati szektorára a tranzit miatt nem lenn e szükség. A helyi és regionális forgalom miatt viszont nagyon. Ha egyszer megépül, kb. másnap tele lesz. Ha 7,5t súlykorlátozást raknak ki rá, akkor is.
Megj.: a déli szakasz se a tranzit miatt van tele.
Bevallom, az M0-nyugati szakasz prioritását nem értem. Az M3-M1 kapcsolat maximum 5-10 kilométerrel lenne rövidebb (az M3-M7 meg egyáltalán nem), de az alagutak, emelkedők miatt olyan gyorsan sem lehet menni, mint a keleti-déli szakaszon. Cserébe viszont az alagutak miatt horribilis összegbe kerülne. Pusztán presztízsből (amikor Bécsnek vagy Münchennek sincs teljes köre) eléggé feleslegesnek tűnik.