Még egy nagyon lényeges a ami mezőgazdaságunkban, nem a piacon az árud ellenértéke ként kapod meg a pénzedet, hanem a mindenféle eszement támogatásokkal kuncsorogva többször a dzsudi pénzért. Először a pályázatod bevételéért, majd annak nyeréséért, végül a kifizetéséért. Ami többedlen el is marad. Közepes és kis vállalkozások esélytelenségével indulsz. Végig érezheted, hogy te egy senki vagy, az ő pénzük nélkül.
Nem tudom észrevettétek az Agrón hirdetnek dieselhez gáz szettet. 20-30 %-os valós megtakarítás. Eddig legális volt, de mert jó, már nem engedik. 40-50 kamionba szerelték már be, akik éjjel nappal hordják a gabonát Olaszországba. Okos, nem? A tárolt gabonát amely nyugodtan el van az újig jó helyen, azt most adjuk el gombokért, amikor az orrnehezek leviszik az eurot. Egész amerikának nem lesz kukoricája, meg senkinek.
Olyan gazdag ország vagyunk egyébként, az édesvíz készletekbe, most bele sem megyek.
Erről van szó. Te vagy az első, de ha az ár olyan mint szokott, nyilván nem kell.
Nagyon érdekes két telefon beszélgetésem volt tegnap. Elértem Kunkomát, amire te jöttél rá, hogy ő a hirdető. Eddig többször szó esett, hogy hol van a legtöbb Dutra itthon. Azt nem tudom biztosan hogy hol, de nekik 20 Dutrájuk van, kacsáznak és 10 dolgozik.
A másik, fórumos ismerősünk rokona. 1993 környékén tengernyi Steyr-Dutrát látot az NDK-ban, de rájuk sem nézett, mert senkinek sem kellett. Behozott inkább vagy 500 MTZ-ét, az eladható volt. Érdekes hiperkorekt KG is ott vett nála 90-es Dutrát már. Természetesen sajátra és majd megcsinálja.
Üdv Pléhúsz,üdv a többi Dutrásnak is.Egy kis kiegészitést fűznék a hozzászólásához,ha megengedi.A Rába,a Mávag,a Dunai Repülőgépgyár,a WM,stb,ezek mind elsősorban hadiipari gyárak,elsődleges célpontok bombázáskor,a szövetséges erők sem csak hobbiból bombázták őket.De nem ez a lényeg,hanem hogy volt erő a feltámasztásukra,voltak szakemberek,akik terveztek,gyártottak,és volt igény a gyártott termékekre,gépekre is.Ma meg mi van ebből meg?Akarat ,az nincs rá,a döntésképes emberek egy kis lobbipénzért az anyukájukat is eladják.Tervezők,azok talán még lennének,de csak talán.Igény,hát nem tudom.A nagymenő gazdák kiemelt támogatásból veszik az uj,csicsa gépeket,nekik biztos rangon aluli egy magyar gép.A kicsik,akik most is régi géppel mennek,azok meg nem tudnák pénzhiány miatt megvenni.Szerintem igy van,de lehet,nagyot tévedek.Esetleg érdemes lenne egy saját,házi pályázatot csinálni,hogy milyennek kéne lennie egy mostani,modern Dutrának.
Ha nézzük a megafaktorcsillagos és egyéb csak ők járnak jól műsoraikat is, nyilvánvaló minden szinten nagyon komoly háburúban állunk. Volt 30-100 éves, a miénk mostmár mondhatni 22 éves háború. Ahogyan a tatárok nyíllal, a törökök ágyúval, stb. Ezek gazdasági csalafintaságokkal győznek le minket, nap mint nap. A kultúra sugárzás helyett, pedig tenyésztik, a még ettől is ostobább tudatlan itt lakókat. Magyarnak nehezen nevezhetem azokat, akiknek hazájuk pusztulása nem fáj, bőven meg vannak elégedve, ha a nagy potrohoz üllepet tisztára nyalják naponta, egy kis baksisért.
Az oroszok után biztosan lett volna még számos ellensége a Dutrának. Pontos számok adatok vannak, hogy a gengszterváltás óta nagyobb veszteség érte az országot, mint a II. Világháborús bombázásokkal. A mindig a vörösöket segítő, Anglia és USA, bombázta a Rába és Vagon Gyárat, a Csepeli Vas Műveket, a Csepel Autót, de azok mégis feltámadtak utána és újra termeltek.
Az álmokat sohasem szabad feladni, hogy egy majdnem teljes alföldű országnak legyen saját traktorgyártása. Hogy hazudni bűn. S nem lehetnek olyanok a jövőben, mint két napja, hogy a dinnyét lopó, tévedésből nem a gazda, hanem annak szomszédjára gyújtja a házat.
Igazán nagy kár, hogy megszünt a gyártás (ismerjük az okokat) , Kiváncsi lennék, milyen irányba haladt volna a fejlesztés.Bár, lehet nem lenne gazdaságos a gyártás. (Túl kicsi az ország, lehet nem lenne piacuk) Az unio meg tűzzel vassal védi a saját szarjait, nehogy konkurensek legyünk. Félek, ha még működött volna a Vöcsi, a cukor- , konzerv-, stb gyáraink sorsára jutott volna. Ha tönkretenni nem tudják, megveszik, hogy megölhessék, de az övéknek termelni kell!
Tudod látszatra ellentmondásos, ha azt állítom, hogy a Dutra Isten adta áldással bír, mert tényleg így van, s az Isten tagadó komcsi ateista világ terméke, ráadásul a Vörös Csillag Traktor Gyárban készült. Azt mondhatjuk, hogy minden magyar lop, olyan sokan művelik ezt, hogy majdnem igaz, de mégsem minden hazánk fia, Ali Baba leszármazottja.
Vissza térva a Vöcsire, ahol minden a szociról szólt, gyorsan kellettek a legjobb traktorok, hogy a saját gépekkel rendelkező földekről elzavart kulákok helyett, a kolhoz művelje ezután a földeket.
A Dutra tervezői egyáltalán nem voltak Isten tagadók, a legjobb mérnökök, technikusok sem. Csak azért viselték el a bolsevikokat, mert a hazájukat annyira szerették, hogy még rab igában is inkább itthon maradtak. A szakmunkások sem voltak kifejezett párt könyvesek, a prolik között már akadt szép számban, akik bevették a propagandát, pl. "Vesszenek a Korbulyok".
Ezen kitérő után a mindandódra válaszul. A Dutra egy nemzeti termék, nincs benne manager szemétség és átverés. Pl. ha kiérsz a föld végére, nem kell telefonálni a piros overálos furgonosnak, aki 15 ezer Ft-os órabérben kipucolja a tank sapkát, hogy folyjon a gázolaj.
Aki 18 LE kínai ratyira cseréli le a Dutrát, szerintem az előbbiekkel tisztában van. Csak retteg a szereléstől, neki nagy gond, ha elő kell venni a villás kulcsot. Nagyon tévesen azt hiszi a mai szemfényvesztőtechnikákkal nem lesz gondja amíg él, mert az új.
Sajnos Mezőkövesdre más elfoglaltság miatt nem tudunk menni. Ti úgyis ragyogóan fogjátok képviselni az egész Dutra Clubot! Egyetértek, a lengyelek nagyon klassz emberek!
Majd idővel megbánják a cserét. Gondolom valami használt kínai fostalicskát vettek (azok mozognak 18 lóerővel) . Egy Dutrát lecserélni ilyenre??? A nyomatékra és a fogyasztásra nem gondoltak? Te csak jól jártál, gratulálok az új szerzeményhez.
Azt még nem mondtam, jönnek a lengyelek 3-an Mezőkövesdre, s azt írták, két trélerrel. Mit hoznak, még nem tudom. 5 ezer zlotyiért venni szándékoznak egy 28-ast, ami 350 ezer péz.
Én amúgy is nagyon szeretem őket, ha még traktorosok, na meg ha még Dutrások is, az minden képzeletet felül múl.
A magyarokat sohasem hagyták cserben, ahogy régen mi is befogadtuk a háborús menekültjeiket, stb. Most mintha a punióban, nem lenne fontos a lengyel-magyar barátság, pedig nekünk most van a legnagyobb szükségünk rá. Erőt merítsünk tőlük, a mai viszonyok között hogyan lehet fejlődni, nem elveszíteni a nemzeti tudatot, hogyan lehet remekül élni komcsik nélkül.
Értem.A csőtörőgép asztalára lehetne szerkeszteni valami zúzót,mint a kombájnoknak van,a nagy Dutra biztosan elbirná,meg egymenetben a szárzuzás is meglenne.Videót nem csináltatok az akcióról?
Kaszálni azért kell rögtön, mert a nagydutra a következő körben letaposná a szárat, és már nem lehetne levágni, de ha már le van vágva akkor nem baj ha taposva van!
Üdv Vöcsis!Szépek a gépek a képeken,a csőtörőgép meg alkalmas szemes betakaritására is,ha jól látom.A kisddudu miért kaszál a csőtörőgép mögött?Mert ugy látom,a következő fordulónál a traktor pont megtapossa a rendet.