Kedves egybegyűltek. Az erzes mikor az ember KET EV utan veletlenul rajon, hogy az auto felhuzza taviranyitasra az ablakait...megfizethetetlen :) (nem kell kommentalni :)) ) Kerdes ha esetleg jarkaltok bontoba... kb mennyit kostal egy bal hatso ajto? vetyengek, h mi eri meg jobban ezt (horpadt, alul kihajlott, felul kiall...) rendbehozni: http://indafoto.hu/degu/image/21309819-c2d9f77f/user
vagy venni egy bontottat felszerelni es szinrefujni. Tudom kep alapjan nem konnyu megitelni, de legalabb lenne egy osszehasonlitasi alapom.
Ket het mulva megy szakszervizbe a (2006-os 1.5 boci) gepallat: a kovetkezokre:
> ABS jeladó: diagnosztika majd javitas > Nyomáskapcsoló csere: ha valóban ez a probléma! ha nemakkor kompresszorcsere...:( > Futómű beállítás: > Olaj+szűrő, + Levegő+pollen > Motor: hajtókar csapágyak + ha kell nyugvó csapágyak + a karter tömítés Lambdaszonda csere, ha valoban miatta nott a fogyasztas
es ez utan kasztni+fenyezo..szoval jo kis moka lesz! :S
2004-es renault scenicnél következő a hiba. Ventillátor 1-es fokozatra kapcsolva + manuális klíma bekapcsolva. A kompresszor elindul, a motortérben a klímacső jég hideg, belső ventilátor nem megy. 2-es kapcsolva a ventilátort a ventilátor elindul, a kompresszor egyből lekapcsol, de a benne maradt hideg levegőt kifújja, majd lassan visszamelegszik, mivel nem megy a kompresszor. Mi itt a hibás alkatrész? Előtétellenállásra gondolok. Ha az, akkor ahhoz honnan férek hozzá?
Pontosan ugyanigy jartam az elozo autommal. 1.5DCi, 86 lovas. Nyugatmagyarorszagra indultunk eskuvore a keleti blokkbol. BP elott par km-rel halk kerreges, ami egyre hangosabb lett, majd az ero is lassan elment az autobol. Lehajtoig lassan elgurultam. Trailer, hazahoztak (200km-t), jutanyosan 50ezer.
Hajtokarcsapagy gallyrament, belemart a fotengelybe. 2 het szerviz, 200 penz.
Sirni tudtam volna, es legszivesebben bezuzattam volna az egeszet. Mi meg mentunk taxival vasutallomasra, es onnan tovabb vonattal, a 40'C-ban. Aztan masnap onnan haza :)
Amikor elkezdte a kerregést a motor (130-nál, autópályán), először azt hittük, hogy az út miatt van, mert először csak halk volt.
Aztán egyre hangosabb. Félreálltam, abban bízva, hogy valami csak zörög a motorházban. Mentünk tovább, de egyre hangosabban kerregett-zörgött. Elmentünk a legközelebbi lehajtóig (akkor még bírta kb 90-nel) ami kb 4 km-re volt, akkorra már csörgött is.
Másnap reggel még be kellett gurulni a legközelebbi kisvárosba, a szervízbe, hogy legalább valaki hozzáértő megnézze. itt már csak 30-cal tudtam vele menni, még az volt a szerencse, hogy egy idő után dombról lefele kellett gurulni.
A szervízben csak egy nagyon fájdalmas arcot tudtak vágni.
ha volt rajta visszahívás és nem kérted így jártál
A visszahívás nem opcionális!
Ha ott az autó a szervizben, a munkalap megnyitásakor rögtön megjelenik a munkafelvevőnek, hogy van különleges karbantartási művelet az autón, amit még nem végeztek el.
A csapágy nem törik ! Megfordult a csészében. Sanda gyanúm, hogy a 2 vagy 3 henger. Hajtókar csere 1-2 db. Ha biztosra akarsz menni akkor ftg csere ha megelégszel akkor csak köszörülés. Én komplett fűzött blokkot vettem. Az olajpumpát cserélni kell a turbót is megnézni .
"Mindig szakszervízben, elvileg minőségi cuccot tettek bele."
Ez esetben ha volt rajta visszahívás és nem kérted így jártál, ha viszont nem volt és végig márkaszervizben volt időben szervizelve akkor érdemes lenne futni egy kört a RH-nál, bár 10 éves autó esetén sok jóra nem számítok. :-/
Motorfelújításnál nem kell vizsga. Sőt ha típus azonos motor megy bele és csak motorkód van a forgalmiban akkor sem. Mostanában csak motorkód van. Nekem is csak annyi van a forgalmiban, hogy K9k. Nekem K9K 732 van benne ami 106 paci. Elvileg neked k9k 724 van.
Hát azért az elég gáz, hogy 4 évesen az autó nem jutott még el a harmadik olajcserére.(Tételezzük fel a szervizkönyv igazat mond)
A tapasztalatok alapján azt mondom, hogy ilyen olajcsere periódus mellett csoda, hogy mindez csak 190-nél következett be.
Az még érdekes kérdés, hogy miként sikerült a befecskendezőknek 120 ezernél tönkremenni, bár ha jól emlékszem pont ebben az időszakban kiadott motorokban volt valami generális hiba a befecskendezéssel. Ha jól sejtem ez még nem a 106 lovas verzió?
Szerintem friss műszakival, frissen szervizelve érdemes javíttatni, aztán eldöntheted mi legyen vele.
4 évesen vettem, mo-i, a szervízkönyve szerint 30ezer km-enként volt olajcsere, én 80ezer km-nél vettem meg.
Eleinte 20-30 ezer km után cseréltem benne olajat, de pár éve inkább 10-15 ezer után. Mindig szakszervízben, elvileg minőségi cuccot tettek bele.
Az autóval sokat mentünk Hollandiába(n), autópályán (ott éltünk egy csomó ideig).
Befecskendezőket kellett felújítani, kb 120ezernél.
Friss műszaki van rajta, most volt nagyszervízben.
Ezt a hkcs ügyet benéztem, pedig ha jól emlékszem évekkel ezelőtt az egyik szervizes szólt, hogy valamire majd figyeljek és időben cseréljem (valószínűleg ez volt). És egy ilyen hiba nyilván könnyen előjön a Salzburg környéki hegyvidéken, autópályán.
Tavaly egy ismerős 2008-as 1,5dci-je adta meg magát ugyan így, mint neked kb. 150 ekm-körül.
630 eFt-ért vált meg tőle nagy idegességében. /és nekem nem szólt ennyiért Én is meg vettem volna! :) /
400 eFt-ért az új tulaj rendbe tette....
1400 eFt-ért adott rajta túl, és aki megvette is szerintem k.va jól járt mert 2008-as évj. "szinte új motorral rendelkező kocsit kapott ami még mindíg ár alatt volt.
Hasonló hibával van kint Ausztriában egy kocsi, 82 LE 1,5 DCi 2004.03 havi 178 ekm igaz valószínű adagoló hibás /tulaj elmondása szerint/ 1200 eur, szerintem 1100-ért lehet vinni ez kb 340 eFt.....
A leírás alapján ez szinte biztosan hk csapágytörés.
Egyetértek az előttem szólókkal, érdemes hazahozni, biztosan kevesebbe kerül, mint amennyiért el tudod adni itthon, akár bontóba is. Nagy valószínűséggel a bontóból újra forgalomba kerül majd úgyis. Ha mindenáron meg akarsz szabadulni tőle és van egy kis
pénzed, akkor a legjobb megoldás valószínűleg az, hogy te cseréltetsz benne motort, majd eladod úgy.
(Én spec lassan 2 éve cseréltettem a motort, azóta is elégedetten használom gond nélkül, igaz nálam a futásteljesítménye ennek az autónak ~30.000/év)
Lehet tudni bővebbet a körülményekről? Mikor került hozzád, mennyi km volt az órában akkor, mennyit mentél vele azóta, mennyi időnként volt olajcseréje? Már csak azért, hogy gazdagítsuk itt a fórumot a statisztikai adatokkal.
Csak laikus vélemény: 3 - 600 ezer a használt/új motor magyarban (lehet, hogy tévedek). 4000€ alatt már veszel egy jó állapotú más használtat (feltéve, ha még van kedved a döcihez). Ezt meg eladod alkatrésznek...
egy 2005-ös 1.5dci-ről van szó: Ausztiában az autópályán haladva egyszercsak kopogó hangja lett a motornak,
ami aztán átment borzasztó csörgésbe-zörgésbe-kopácsolásba.
Annyit tudtunk még csinálni, hogy begurultunk a legközelebbi faluba, ahol pont van egy Renault szervíz. Ott azt mondták, hogy tönkre ment a motor, kb 3-4000 EUR a szervíz. Másik opcióként felajánlották, hogy segítenek a forgalomból kivonásban.
Nem tudom, mit csináljak... Vajon mi baja lehet a motornak?
Ez az a bizonyos hajtókar csapágy probléma, amire a megoldás a motorcsere?
Megéri haza tréleztetni? (kb 170 km-re van az autó a határtól)
Sziasztok! Mivel sokadjára rohadt be a jobb hátsó kézifék bovdenem, ezért egy új bovden szett beszerzésén töröm a fejem. Tudtok esetleg árat mondani, hogy mire számíthatok?
(Konkrétan ki kellett iktatni a kézifék elektronikát, mivel nem tudott jobb oldalon a bovden visszacsúszni a dupla műanyag borításos bovden kialakítás miatt. Igen, mentem már úgy szerelőhöz évekkel ezelőtt, hogy füstölt a fékbetét...)