Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laliiii Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14161

Így van, vagy szerezzél egy másik olajbetöltő sapkát + arra új tömítés.

Előzmény: Nick_X14XE (14160)
AAAAAAAAAAAAAAA
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14160

Új tömítőgumit próbáltál már? Kb. 120Ft.

Előzmény: lyvius83 (14159)
lyvius83 Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14159

Sziasztok!

 

Mit lehet csinálni, ha a motorolaj kupakom állandóan kilazul, és addig csörömpöl mig be nem melegszik a motor (hőtágulás a tömitöguminál)ki lehet cserélni valami normálisabbra vagy van rá valami spéci megoldás?

Nyáron mentem 160 at és majdnem el is hagytam, lerázódott..

MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14158

Tudom én azt, hogy megfogja a hőt, csak én is anno többte vártam tőle, mint amit kellett volna. :)

 

Nekem csak a B oszloptól hátrafelé van fólia, első oldalablakok gyári színezettek, a szélvédő meg teljesen színtelen.

Csak az a cumi, hogy a legtöbb fény az első szélvédőn jut át, ami meg tiszta színtelen, vagy pl nálatok színezett, szóval úgy megy át rajta a hő, mint kés a vajon. Ha épp úgy áll az autó, hogy hátulról telibe kapja a napot, akkor sokat megfog. De egy egész nap a tűző napon hagyott autó amit körbe süt a nap, szinte ugyanúgy felmelegszik mintha nem lenne fóliás. Egyrészt kapja a nem fóliázott ablakokon keresztül, másrészt a kasztni is felmelegszik.

Előzmény: djtoci (14154)
MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14157

Vannak a rendszerben nyomáskapcsolók, amik nem engedik bekapcsolni a kompresszort, ha nincs elegendő nyomás a hűtőkörben. Ha elengedte a gázt, annak oka van, tömörtelen a rendszer. Meg kell keresni a helyét, és kijavítani, mert különben mindig el fogja elnegni a gázt egy idő után, hiába töltöd fel. Általában a kis O gyűrűk szoktak elfáradni, és a csövek csatlakoztatási helyeinél elszökik a gáz.. Rosszabb esetben a klímahűtő, a párologtató, vagy valamelyik cső lyukadt ki. Még rosszabb esetben a kompresszor tömszelencéje öregedett el. Leginkább ez utóbbi hiba szokott bekövetkezni.

Előzmény: extrembmx (14156)
extrembmx Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14156

Én csak Eco gombal használom,mert sztem az előző tulaj sem nagyon használta.. így egy ideig csörgött a klíma kompresszor ( fújt hideget elég rendesen ), aztán elállt a csörgés,most pedig már nem fúj egyáltalán hideget... Felkéne tölteni kipróbálni hogy akkor mi lenne,bár az sem biztos hogy azért nem hűt mert üres lenne.. Bár... Na midnegy,ezt is megnézetem úgy is.
Jelenleg ha benyomom a klímát akkor kb 5-10 mp után olyan mintha a kompresszort kikapcsolná...

am igen beállítod vhová és azt eléri onnét tartja... 

Én csak azt szoktam hogy leveszem LO-ra akkor full kinti levegő,és kikapcsolom... 
Ha  meg fűtenem kell akkor HI-ig feltekerem és fújatom... vagy csak tolatom be a menetszéllel.

lehet fura,de én ha lehúzom az ablakot egy résnyire, sokkal jobban szeretem mint ha csak a venti álltal keltett levegőt kapnám,vagy csak az keringene bent.
a venti szelétől a fejem és a szemem is megfájdul.. De ha full le van húzva az ablak akkor meg semmi bajom :) akármennyire is megyek ,egy résnyire lent van az ablakom mindig.. 

Ez ember függő... Nem klíma helyettesítésre fóliáztam amúgy,de mivel a  másik autónk is full körbe van húzva ,így volt hasonlítási alap.. és még abba éreztem h meleg van, az enyémben izzadtam és égetett...

Am nem nagy fesz hanem valami zárlatot idézhettem elő,magam sem tudom hogy és hol... de szeretném majd kideríteni ,mert nem akarok később nagyobb bajt.. :/

Előzmény: djtoci (14153)
Alkapánó Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14155

A sebváltó és a kézifékkar szoknyáját szeretném lecserélni.

 

Biztos volt már róla szó, de nekem most aktuális.

 

Van valakinek tapasztalata, bevált módszere, hogyan kell csinálni?

 

Köszi!

 

djtoci Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14154

Helyettesíteni nem helyettesíti, de nagyon hasznos jószág. Nekem a régi Vectrámon volt. Ha napon állt, kkor nem 60 fokosra melegedett, hanem csak 50-52-re, menet közben meg nem 40 fok volt nyáron, hanem csak 35, és az ablakokat nem kellett annyira lehúzni. Egy klíma nélküli kocsiban az is nagy segítség. De ha már van klímánk, akkor nem is érdekes! :-)

Egyébként meg nem szívja a nap az autó belső részeit sem.

Előzmény: MBman (14146)
djtoci Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14153

Ha benyomod az ECO gombot, akkor a klímát nem használja. Nekem mindíg automatában van a ventillátor, és nem nyomkodom sehová. Beállítom milyen meleget szeretnék, megvárom míg beállítja magát, és kikapcsolom az egészet. A többit a menetszél megoldja. Illetve ha az ablakokról akarom a párát eltüntetni, akkor megy az "ablakfűtés".

 

A klímát meg érdemes használni, mert kiszárad a belseje, kiszáradnak a tömítések, oszt cseszheted. Nálam alapjáraton van kb. 0,5 literrel magasabb pillanatnyi fogyasztásom, menet közben meg még annyi sem.

 

Előzmény: extrembmx (14143)
MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14152

Ha beállítod, hogy pl 23 fok legyen, akkor automatikusan azt állít elő, akár meleg van, akár hideg. Szükség esetén ráfűt, vagy klímázik, vagy tévedek?

Ha pedig kikapcsolod az egészet, akkor a menetszél behozza a kinti levegőt, nem?

Előzmény: extrembmx (14143)
djtoci Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14151

Jó reggelt!

 

Tegnap sajnos a hideg idő miatt be kellett kapcsolnom a popsi-melcsit. Nekem elég volt 1-2 perc de a barátnőm nyomatta vagy 15 percig. Kérdezem Tőle, hogy Neked is olyan érzésed van, hogy a derekad is melegíti? Erre mondta, hogy igen, olyan, mintha az ülés alsó fele is meleg lenne. Ergo: a gyári ülésfűtés melegíti a derekad!

Előzmény: kiskaldi! (14145)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14150

Akkor cseréljetek autót :)

 

Nagyfesz? 220-at kötöttél a kocsira? :)

Előzmény: extrembmx (14143)
MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14149

"Ami nekem jobban hiánycikk az a didzsitális klíma :D olyan snassz tekergetni a gombokat. sokkal bulibb lenne nyomogatni. Meg szerintem az én radiátorom el van vízkövesedve mert eléggé gyérül adja le a hőt ha nagyfokozatra van állítva (mármint ha 2esen van akkor jön a jó meleg, de ha 4esen akkor csak langyos). Ha ezmiatt kiveszem a műszerfalat k.va ég, hogy csak digit klímával rakom össze :D"

 

Nem biztos ám, hogy ez baj. 4-esen fújja levegőt, mint a barom, ezért jobban hűti a levegő a fűtőradiátort. Az igazat megvallva és sosem használtam 2esnél magasabb fokozaton (asszem 1-2szer csak hajszárításra használtam, amikor eláztam :))) ) a 2es is csak akkor, ha kemény mínuszok vannak. Nekem bőven elég 1es fokozaton járatni, a hőfok állítót pedig 3/4edéig a melegre tekerve.

 

Egyébként a fűtőradiátort ki lehet venni a műszerfal kiszedése nélkül is. Ki kell lazítani a középkonzolt, plusz az előtte lévő burkolatot jobb ollalol levenni. Leengedni a teljes hűtővizet a rendszerből, lekötni a radiátorról a két alumínium csövet. Azt hiszem 4 db csavar fogja, azt ki kell venni, és szépen kicsúszik jobb oldalra.

Előzmény: kiskaldi! (14142)
MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14148

Én 25-ért vettem a teljes hátsó szettet sümegen (mechanika, kábelköteg, kapcsolók), és én magam szereltem, kábeleztem be az elejétől a végéig. Teljesen gyári minőség lett, a biztosítékja is a gyári stekkerben van.

Előzmény: Törölt nick (14144)
MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14147

"A hátsó villanyos ablakokon én is gondolkodtam, de csak akkor csinálnám meg ha lenne egy donor autóm amit occsójé vettem... Amég ilyen nincs addig marad a kézzel tekergetős. Amióta megvan a kocsi kb 2x volt letekerve a bal hátsó ablak :D XD"

 

20-25 ezerért már hozzád vágják a teljes hátsó szettet bontóban, szóval nem vészes. Csak olyan sok értelme nincs, mint amennyi szívás beszerelni. Annyiban jó, hogyha elindulsz felhevült autóval, és lehúzod az összes ablakot, akkor pillanatok alatt kiszellőzik. Aztán lehet nyomatni a klímát.

Előzmény: kiskaldi! (14142)
MBman Creative Commons License 2011.10.13 0 0 14146

Pedig nem helyettesíti a klímát sem a sötétített üveg, sem az elektromos ablak. Szóval ha ezért fóliáztattad a kocsit, akkor eléggé mellé fogtál :)

Ha meg lehúzod az ablakot, akkor leviszi a fejed a huzat, vagy megőrülsz a hangzavartól. Ha még ez sem lenne elég, akkor hozzáteszem, hogy lehúzott ablakoknál majdnem ugyanúgy többet fogyaszt az autó, mint klímával :)

Előzmény: extrembmx (14141)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14145

Nekem a tekergetősön mindig 2esen fújja a levegőt. Megőrülök ha nem jön be kellő mennyiségű friss levegő a kocsiba. Van, hogy full meleget tolatok be télen és résnyire lenn az első ablak. Meg ez egy rossz berögződés nálam. Múltkor nagybátyám beült mellém és ahogy indítottam már kapcsolta is ki a levegő befújást. Én meg szóltam, hogy rácsapok a kezére ha még 1x kikapcsolja XD

Előzmény: extrembmx (14143)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14144

Én anno az Angliai sráctól rendeltem a hátsó gombokat, illetve a mechanikát motorral 12 ért. A középkonzol 4 ablakos vezérlőjét egy bontós kocsiból vettem gombokért. (1500-2000-ért a kettőt...)

Mumtaz barátommal tettük be, de mivel nem volt kikábelezve a b oszlopig, elvittem emberhez, aki 10ért betette. Dugót a kárpíthoz vettem asszem 400 Ft ért... vagy ők adtak 400at, hogy elvigyem??? Valami ilyesmi...

Előzmény: kiskaldi! (14142)
extrembmx Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14143

Áááááááá :D Én meg megbolondulok a digitklímától.. alapból semmi nem megy vagyis ki van kapcsolvba.. ahhoz hogy pl a menetszél hideget hozzon be.. bekapcsolom... végig nyomkodom hogy mit és hová fújjon vagy tereljen .. amjd ki.. ha netán meleg kell de máshová akkor bekapcs.. nyomkod.. vár.. és kikapcs ha nem kell túlzottan.. ezzel szemben sokszor hiányolom a hopp ide oda tekerem megoldást .. De az tény hogy átledezve mutatósabb a digites :) már csak a km óra hiányzik a ledezéssel.. ( azt meg muszály lesz mert mivel a nagyfesz bibinél kiégett az egyik lámpa és csak a bal fele világít )

Előzmény: kiskaldi! (14142)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14142

A hátsó villanyos ablakokon én is gondolkodtam, de csak akkor csinálnám meg ha lenne egy donor autóm amit occsójé vettem... Amég ilyen nincs addig marad a kézzel tekergetős. Amióta megvan a kocsi kb 2x volt letekerve a bal hátsó ablak :D XD

Ami nekem jobban hiánycikk az a didzsitális klíma :D olyan snassz tekergetni a gombokat. sokkal bulibb lenne nyomogatni. Meg szerintem az én radiátorom el van vízkövesedve mert eléggé gyérül adja le a hőt ha nagyfokozatra van állítva (mármint ha 2esen van akkor jön a jó meleg, de ha 4esen akkor csak langyos). Ha ezmiatt kiveszem a műszerfalat k.va ég, hogy csak digit klímával rakom össze :D

Előzmény: extrembmx (14138)
extrembmx Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14141

Hmm így már világos.. Klímásnak klímás.. csakén nem szeretem a klímát.. Ezért lett egy ok a sötétítés. 

De kókányolni nem akarok.. nem gondoltam h ebben ennyivel másabb lenne.. Az astrában nem volt nagy tétel.
Akkor egyenlőre marad a kijelző javítás/ inkább csere.. :)

Köszi!

Előzmény: MBman (14140)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14140

"Viszont eddig eszembe sem jutott hogy a másik autónkon utólag van ablak emelő szerelve.. ez a gyári tekerőt hajtó motoros univerzális istennyilával... Teljesen jó..
Ezzel sztem halál egyszerű lenne megoldani.. és nem is drága ( bár nem tom a gyári szett hogy gyári is legyen minden mennyi lenne )
ezzel az ajtó melgenne oldva.. és összvissz egy  4es kapcsolószerelvény kell... hmmm..."

 

Az kókány megoldás. Meg reléket is kell bekötni, mert a B Vekiben lévő el. ablak kapcsolók kis áramra vannak méretezve (0,2-0,3 A)

 

 

Előzmény: extrembmx (14138)
MBman Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14139

"A villanyos ablak is megoldható hátra csak kell egy villanyos ablakos köteg mind 2 ajtóba meg a motorok hozzá, 4es kapcsoló a boxba 2 kapcsoló az ajtókba meg berakni egy vbiztit a bizti táblába (pontosan nem tudom a számát, de az alsó sor közepe táján található) és kész is :D"

 

Be is kell kábelezni. A biztosítáktáblából jövő táp vezeték az A oszlop tövében ér véget. Meg kell keresni, és elvezetni mindkét ajtóhoz. Plusz test, plusz a kapcsolóktól jövő vezetékeket. De véleményem szerint tök felesleges ez az egész, mert ha klímás az autó, akkor úgysem használja a vezető a hátsó ablakokat.

Előzmény: kiskaldi! (14137)
extrembmx Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14138

Nos a kijelző igen nekem a feles ,vagyis a kisebbik kijelző.. nekem sem probléma hogy a 2 sorból az alsó hibás ,mert a sony rádió miatt csak az idő látszik mindig mert szól a zene.... Na akkor ezt lehet cserélem inkábbb...

Viszont eddig eszembe sem jutott hogy a másik autónkon utólag van ablak emelő szerelve.. ez a gyári tekerőt hajtó motoros univerzális istennyilával... Teljesen jó..
Ezzel sztem halál egyszerű lenne megoldani.. és nem is drága ( bár nem tom a gyári szett hogy gyári is legyen minden mennyi lenne )
ezzel az ajtó melgenne oldva.. és összvissz egy  4es kapcsolószerelvény kell... hmmm...

Előzmény: kiskaldi! (14137)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14137

Ja, hogy neked nem board kijelzős a gép? akkor meg kva nagy mázlid van. olyan kijelzőt 5ért utánnad dobnak már ami tökéletes. Én a boardos kijelzőre értettem, hogy agyrém szerezni. Sima feles kijelző van ezrével.

 

A board kijelzőt be lehet rakni csak pár vezetéket be kell húuni, de az opel fórumon van is ilyíesmiről írás ott olvasgass, nem olyan egetrengető nagy sz*pás.

A villanyos ablak is megoldható hátra csak kell egy villanyos ablakos köteg mind 2 ajtóba meg a motorok hozzá, 4es kapcsoló a boxba 2 kapcsoló az ajtókba meg berakni egy vbiztit a bizti táblába (pontosan nem tudom a számát, de az alsó sor közepe táján található) és kész is :D

Előzmény: extrembmx (14135)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14136

FELEJTSD EL!!!!!! Én széjjel szedtem.... Na utána eszeveszett gyorsasággal ráköltöztem a netre és kezdtem el keresgélni kijelzőt... Szétszeded töbet összenemrakod az tuti...

Egy vékony szalagvan franc tudja milyen útonmódon ráragasztva. Ott a párától meg a hőmérséklet változástól a nyák és a szalagkábel közt oxid lesz és elenged. Szétszedtem feltakarítottam és vissza már nemtudtam rakni. az addig kb 20-40 nem működő pixelből a sokszorosa lett. pár pixel működött csak. Sajnos sárga csatis board kijelzőt nagyon nehéz találni. főleg pixelhibamenteset. Javításával foglalkozik egy tag, de 20ért csinálja... Úgy meg k.vára sokallom...

Amúgy én is az ISten hátamögött 20kmmel találtam "pixelhibamentes" kijelzőt. A rádió által kiírt adatos résznél nem megy 1pixel, de ez kb engem pont hidegen hagy az utólagos sony miatt XD. Meg francia a kis köcsög és úgy írogat ki, de remélem pénteken látok rajta utoljára francia szöveget :D

Előzmény: extrembmx (14134)
extrembmx Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14135

elfelejtettem leírni vagyis megkérdezni,hoyg utólag lehet e hátra elektromos ablakot tenni? Természetese akkor a középboxra kell egy új kapcsoló vagy panel amiben 2-2 kapcsoló van 
és hogy ha behal a kijelzőm akkor lehet e belefaragni vhogy a dupla sorosat.. és lehet e azt használni. Csak szimplán jobban tetszik ( bár gondolom ahhoz tartozó verérlő is kellene )

Előzmény: extrembmx (14134)
extrembmx Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14134

Én csak azért gondoltam a nagyfeszre,mert előtte hibátlan volt ( meg is lepődtem mert még senkiét nem láttam hibátlannak ) és mikro történt ez a bibi utána egyből látszott hogy baj lett... és egyik pillben még jó volt.. aztán miután észrevettem hogy tök süket midnen már nem...
Na akkor ha oda kerül a sor hogy kivettem a KM-órát megpillantom ... Nem esek hanyatt ha kihívásba ütközöm.. szal vagy jó lesz vagy teljesen sz@r :D

viccet félretéve.. szeretek ügyeskedni,szval amit tudok megteszek,ha már javítható.

Előzmény: MBman (14132)
MBman Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14133

Egyáltalán nem. Észre sem veszed, hogy rajta van a fólia. Nekem 70%-os sötétségű van hátul. De ha ilyen lenne a B oszloptól előre, beleértve a szélvédőt, az sem lenne zavaró. Szóval ez a szabály egy nagy baromság, ami tiltja elöl a fóliázást. Semmi alapja nincsen.

Előzmény: kiskaldi! (14124)
MBman Creative Commons License 2011.10.12 0 0 14132

Szerintem ennek a biztosíték ügynek nincs köze hozzá. A kijelzőhöz menő szalagkábel és a panel közti érintkezés szokott tönkre menni. Elvileg javítható, ha helyre tudod állítani az érintkezést, de nagyon nehéz, és idegőrlő melő. Ne is égesd szét a szalagkábelt, meg oda is tudd forrasztani :)

 

Nekem szerencsére hibátlan, 96-os az autó, és még javítva sem volt.

 

Előzmény: extrembmx (14130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!