Erről a Törökszentmiklós - Püspökladány szakasz nyomvonaláról van hivatalos terv, amit lehet is látni? Vagy a P.ladány- Berettyóújfalúról. Én még ezeket nem láttam.
Rövid meghatározás: „Az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös - országhatár közötti szakaszra vonatkozóan környezeti hatástanulmány és tanulmány terv készítése”. A közbeszerzés ismertetése: M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös - országhatár közötti szakasza környezetvédelmi engedélyének megszerzése, az ehhez szükséges Tanulmányterv, a Környezeti hatástanulmány (KHT), az Előzetes Régészeti Dokumentációjának elkészítése.(A049.01). Műszaki paraméterek: M49 gyorsforgalmi út: — becsült hossz: cca. 19,0 km, — kategória: K.II.A, — keresztmetszet: 2x2, — min. 4 db hídműtárgy. Tervező feladata az M49 gyorsforgalmi út megvalósításához szükséges nyomvonal-változatok tanulmányterv szintű vizsgálata, melynél a már környezetvédelmi engedéllyel rendelkező M49 gyorsforgalmi út M3 - Ököritófülpös közötti szakasz terveit kell figyelembe venni. Vizsgálni kell a magyar-román határmetszéspont kérdését a már meglévő kétoldali megállapodások függvényében. A Tervező feladata a Környezeti hatástanulmány (KHT) elkészítése, valamint ennek mellékletét képező „Előzetes régészeti dokumentáció" (ERD) és NATURA 2000 hatásbecslés elkészítése. A dokumentumoknak alkalmasnak kell lenniük a környezetvédelmi engedély megszerzésének. A feladat részletes ismertetését az ajánlatkérési dokumentáció tartalmazza.
Nem lennék meglepve, ha az M4 autóút paraméterekkel épülne tovább az M35-ig, ahogy a jelenlegi szakaszok is autóútként épülnek. A Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz építési engedéllyel rendelkezik, itt szükséges lesz eng. tervek és építési eng. módosítására, kiviteli tervek elkészítésére, ha autóútként épül tovább. A Püspökladány-Berettyóújfalu közötti szakasz csak környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik, így itt szükség van engedélyezési tervek elkészítésére, építési engedély megszerzésére valamint kiviteli tervek elkészítésére.
Olyanról nem is beszéltem még, hogy előzetes régészeti tervek (ERD) és a tendertervek elkészítése. Ezután jöhet a kivitelezés.
Neked hogy jött ki 52 km és 30 km?
- M0 és Abony között: 28+865km - 90+859km közötti szakasza: 52 km
Ezzel arra gondoltam, hogy lehet barki a hatalmon, egy törveny nem garantal semmit. Lehet az illetö barmelyik oldali politikus. Törvenyek ugy jönnek-mennek, ahogy epp elönyere valik a vezetö hatalomnak. Legyen az jobbos-balos-közepes-alsos-felsös. (Ha megvan hozza a többsege)
Maga a hír olyan szűkszavú, hogy csak a politikai ígérgetés szintje.
Majd ha a TED-et ismerjük, akkor lehet valamit elhinni.
De emlékszünk: az épülő M4 Tisza-híd szakaszt is leállították!
Most miért lenne hiteles ez a szakmaiatlan benyögés?
A Kormányinfo egy politikai standup helyszíne!
Körmendnél, Szentgotthárdnál és Sopronnál hamarosan a magyar autópályák elérik az osztrák határt,
Mi van? Az M8 2x1 sávos, az M85 autóút, Körmend nem a határ...
Törökszentmiklós-Püspökladány-Berettyóújfalu között négysávos út épül. Szolnokot összekötik az M0 csomópontjával, az új beruházás ehhez kapcsolódik, az előkészítésre 8,4 milliárdot hagytak jóvá.
Valami új útkategória?
A megküzdött építési engedély szerinti nyomvonalon?
P.ladány-B.újfalu között még nincs építési engedély.
Mire kell 8,4 milliárd?
Szóval: Ha majd túl leszünk a választáson és feláll egy (akármilyen) új kormány, megtudjuk, hogy ki a fejlesztési miniszter és ki az egyszer használatos államtitkára,
és megszületik az új Kormányhatározat, de ennél komolyabb volna, ha törvénybe foglalnák!
no majd akkor elemezzük ki az M4 90 km valószínűségét...
Egyébként visszatérve: a 42-esen is nagy a forgalom a határig, és ez valóban kettéválik. De a 47-esen önmagában is rengeteg a bulgártól litvánig terjedő kamion-paletta. Amihez még hozzájön a rengeteg ingázó a Bújfalu Debrecen viszonylatban. Reggel és 4-6-ig személyautóból is szinte összefüggő a kocsisor a 47-esen. Derecskétől meg gyakorlatilag nem tudsz előzni Debrecenig. A forgalmat meg a kamionokon kívül szűk 60-al menő távolsági helyközi buszok, és a szinte mindig előforduló 60-70-el kiránduló autósok tartják fel,+szezonálisan a traktorok. A cammogó régi Daciákon kívül meg a másik véglet a hazafelé száguldó, előzgető román újgazdag luxusautók.
Én úgy látom, hogy majdnem minden gyorsforgalmi tervezése és kivitelezése elkezdődik idén vagy már folyamatban van, amit bejelentettek az utolsó 4 évben: M44, M25, M4, M35, M30, M85, M8, (R)76, (R)67.
Új szakaszok építése és a 2x2 sávos bővítésekkel együtt: M15 - 14 km M85 - 58 km M8 - 30 km M76 - 9 km M70 - 12 km 67. főút - 30 km M2 - 20 km M25 - 18 km M4 - 52 km M35- 20 km M4 - 30 km M30 - 56 km M44 - 78 km ================== Szumma: 427 km
Most nézem Lázár János kormányinfóját, ahol bejelentette, hogy Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között is megépül a 4 sávos M4-es 100 milliárd Ft-ból, amelynek előkészítésére 8,4 milliárdot csoportosít át a kormány. Ez nagyon új hír.
Es ugye az AVUS az egy versenypalya is volt egyben, az egyik tribün a mai napig all. Berlinben (Nyugat-Berlinben) az 50-es, 60-as evekben ugy gondoltak, hogy az autozase lesz a jövö, es ezek alapjan kezdtek el megtervezni a varoson belüli autopalya halozatot. Eleg csak ranezni a google maps-re, hogy mennyi elkezdett es felbehagyott palya van a varoson belül. Mar a 60-as evek vegen elkezdtek leallitani, atdolgozni as terveket a lakosok nyomasara.
Akit erdekel, a neten sok mindent talal. Itt egy kep peldaul, ami nem valami friss, de összehasonlitja az 50-es evekben megalmodott autopalyakat a "jelenlegi" helyzettel.
Amiben tevedsz Attus, hogy az A100-al igenis terveztek a fal nelkül is. Maga a terv akkor keszült, amikor mar lehetett tudni, hogy kelet-nyugat külön lesz, a nyugati mernökök megis teljes Berlinnek megterveztek a halozatot. Az A111 peldaul össze lett volna kötve az A103-al, ez lett volna az ugynevezett nyugati tangens, a keleti tanges lett volna az A114-A102 összekötes. 102-esböl csak egy fel csomopont lett az A100, ma ugy hivjak Zubringer Geradestraße.
Berlin ebből a szempontból, legalábbis európai keretek közt nézve, különleges, a várost átszelő autópályáival.
Ezek közül az A115 volt az első német autópálya, majdnem száz évvel ezelőtt. Bár akkor még nem autópályának hívták, hanem úgy, hogy Autómobil Közlekedési és Gyakorló Út (Automobil Verkehrs- und Übungsstraße, AVUS), az autópálya elnevezést csak tíz évvel később a mai A555 átadásakor vezették be.
Az A100 valószínűleg a fal nélkül soha nem épült volna meg, az A111 és a mai A113 pedig nem épültek volna meg, ha nem lenne ott az A100 (persze a történelemben a világ leghülyébb kérdése, hogy mi lett volna ha).
Ugyanakkor az A3 kölni és frankfurti szakaszaival együtt az A100 Németország legterheltebb autópályái közé tartozik. A 2015-ös forgalomszámlálásban az autópálya két végétől eltekintve végig 130-170 ezer egységjáművet számoltak, ami 2×3 sávon azt eredményezi, amit látunk is, hogy szinte folyamatosak a torlódások. A legterheltebb a Tempelhofer Damm - Alboinstraße szakasz, 177 ezer ej. Igaz, pont ezen a rövid részen 8 sáv fut, de a másik oldalon (Tempelhofer Damm - Oberlandstraße) csak 6, és ott is megjelenik 170 ezer ej. A hatás hasonló a müncheni B2-höz, ami csak azért nem Németország legjobban torlódó autópályája mert (ellentétben a berlinivel) a hivatalos besorolása csak autóút.
Az A100 kapacitásbővítése a beépítettség miatt olyan költségekkel járna, amit képtelenség megfinanszírozni, és valószínűleg tízezres nagyságrendben produkálna bírósági aktákat is.
Érdekes egyébként, hogy még azon a nyúlfaroknyi A117-en is van 22 ezer ej., azaz még ott is indokolja a forgalom mértéke az autópályát.