Sziasztok! Tapasztalta már valaki azt, hogy autózott a 2004. Clio 1.2 8V D7F726 autójával (persze ettől eltérő évjáratú is lehet) és a legváratlanabb pillanatban, akár 100km/h-nál, akár 50km/h-nál a motor egy pár másodpercre megtorpan, mintha valaki levenné a gyújtást és visszarakná? Néha le is áll. Ezután van, hogy napokig semmi gond, egyszer csak ismét előjön a rángatás teljesen kiszámíthatatlanul. Ezek mellett néha nem indul el a motor csak sokadikra, néha hallani a gyújtás ráadásakor, hogy az üzemanyagszivattyú elindul néha nem hallani. Hibakódok immo: DF067, motor: DF261 illetve DF009. Most hibakódok törölve vannak, azóta nem rángatott, de elképzelhető, hogy a relék hibakódjai akkor kerültek bele amikor ki lettek szerelve, mert az üzaszivattyú nem kapott áramot. Ha ismét előjön a rángatás lesz egy hibakód olvasás, talán akkor kiderül, hogy a relék hibája a múlt heti kiszerelés és visszarakás miatt jöttek-e ki vagy sem. Ha valaki tapasztalt már ilyen rapszódikus megtorpanást a motorja életében akkor kérem ne fojtsa magába az esetleges megoldást! Köszönöm.
Az alajárati motort vadi újra cseréltem és a FHP jeladót is!A hiba fent áll!A diagnosztikai műszer 18% nyitást érzékel alapjáraton nem tudom hogy ennek így kell e lenni?Azért gondoltam hogy hibás az érzékelő és így alapjáraton több benzint fecskendez be hidegindításkor!
Ezt így látatlanban elég nehéz megmondani. Nézz rá az alapjárati motorra az szokott inkább elkoszolódni. Alapjáraton a TP szenzor nem sok mindent csinál.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy 2000-es 1.4-es thaliánál a pillangószelep érzékelő okozhat olyan problémát,hogy hidegindulásnál teljesen alacsony alapjáraton kb 400-as indúl be olyan mintha 2 henger menne és kb 5másudperc után áll csak be az alapjárat 800 körülire.Minél hidegebb van annál jobban érezhető a nehéz indulás! Köszönöm!
Akkor is azért csináltak ilyet a szakik mert nem lehetett kapni alkatrészeket. A tömegtermelés kiváltotta ezeket, ha ma fel akarnál újjitani egy blokkot akkor mélyen zsebbe kell nyúlnod, olcsóbb egy bontott darabog megvenni. Kb 10éve csináltattam fékbetét ferodoloztatást, de azt azért mert verseny fékbetétet kartam elérhető áron. Ma már a verseny fékbetétek is elfogadható áron kaphatóak a szériáról ne is beszéljünk. A munkahengereket alapból cserélném mint ahogyan az előttem hozzászóló szintén javasolta.
Mifelénk /Pontosan Mogyoródon/ az a szaki aki a fékdobot szabályozza a fékbetétet is ő ragassza és az új felszabályozott fékdobhoz igazítja az ívét. Kb. 5-8 e ft. /garnitúra típustól függően. Hosszú évek óta rendelünk tőle, a munkályából eredő hiba még nem volt.
Köszönöm,megfogadom a tanácsodat.A szaküzletben biztosan meg tudják mondani a forgalmi adatai alapján(meg az oszlopon lévő adatok is le vannak fényképezve),hogy milyen fékpofa,vagy munkahenger kell bele.Most megy műszakira,ott meg eldöntik,hogy szabályozni kell-e a tárcsát.
Tudod én egy öreg fickó vagyok,az én fiatal koromban még szegecseltük a ferodot a fékpofára,a motorokat megfúrtuk,lehetett kapni nyers dugót,amit megesztergáltunk (motorkerékpár),szétszedtük darabokra a Trabant motorját,hegesztettük a kasznit,szóval más világ volt.Tudtam,hogy voltak ilyen cégek akik ragasztottak ferodot,de azt nem,hogy azok már meg is szűntek.Ezért gondoltam erre.De látom már más világ van,hát alkalmazkodom hozzá.
Kell venni új fékpofa garnitúrát. Kb 5000ft. Ezt a ragasztást meg el kell felejteni, mert eleve senki nem fogja tudni megcsinálni, na meg felelősséget sem fog senki sem vállalni, hogy az jó lesz. Arra kell figyelni milyen rendszerű fék van rajta, mert van több féle. (ABS-es vagy sem) Ha nem ABS-es nagy valószínűséggel Bosch lesz rajta. És ha ilyen idős már az autó és még nem volt szétszedve lehet érdemes a rögzítő rugókat stb is kicserélni mert egy halom rozsda lesz az egész, valamint a munkahengereket is érdemes cserélni mert általában azok is élettartamuk végéhez közelednek ilyenkorra. Olyan 15-20 ezerből az egész hátsó féket rendbe lehet rakni, és akkor megint évekig rá sem kell nézni. Valószínű, hogy a dobokat is szabályozni kell majd, ha még lehet és nem érték el a megengedett maximális kopás értékét.
Ezek a cégek javarészt kihaltak. Nem hiszem, a mai alkatrész árak mellett gazdaságos lehet ilyet csináltatni. Nem tudom az indokát miért szeretnél ilyet?
Nemrég volt róla szó, hogy valamelyikben ellenállás van valamelyikben dióda van védelem miatt, hogy kikapcsoláskor ne vágja agyon a motorvezérlőt. Na a lényeg diódás relé égen földön nincs. Viszont, hogy béke legyen csinálok.
Azért tanulságos volt ez az egr. Sárga lámpa felvillant időnként, elvittem autószerelőhöz, hiba kiolvas diagnózis egr szakadás. Javaslat, cserélni kell. Mondom jó van otthon donor motor abból kiszedem. Kiszedem átrakom hiba marad, vissza hibakódolvasásra mondják hibás a donor is kell venni újjat. Tovább kételkedve a dologgal kapcsolatban a javaslatuk keressek vezeték szakadást. 3 perc keresgélés után meg is van.
Nem volt ilyen problémája, csak indításkor néha nem ment rendesen. Lehetett hallani, hogy alacsonyabb fordulaton megy. És mindezt teljesen véletlenszerűen produkálta. 10 esetből mondjuk 1-2-szer. Végigmértem mindent, és minden jó is volt. Aztán végigpucoltam a relé foglalatokat most úgy néz ki rendbejött, azóta nem csinálta. Na meg rendeltem új reléket is, majd azokat is berakom valamikor. Csak azokat meg még kicsit meg kell tuningolni.
A legjobb poén az volt, hogy amikor hengerfejes lett mert szétfagyott, ott északon életükben nem láttak még olyan szicíliai technikát, sőt igen nehezen tudtak alkatrészt rendelni mert nem nagyon ismerte semilyen program sem az autót. :)
Ez egy öreg autó volt sok pénzt nem is akart bele önteni a barátom. Viszont megjárta vele a fél világot. Szóval gyári folyadékok nem jöttek szóba a költségvetés miatt.