Ha csontra befagyott akkor váltó olaj csere, ha csak nehezen járt akkor nem.feltétlen szükséges. Nekem is volt hogy lehetett érezni le van dermedve az olaj.
Egyszer velem is eljátszotta valaki ezt,csak az nem fékezgetett,hanem mindig mikor mellé értem előzéskor akkor rágyorsított...visszasoroltam mögé,akkor meg lelassított 20ra...
Egyszerűen nem tudom hogy az ilyen dolgokban mi a poén..... De lehet hogy azt kellett volna csinálnom,amit te is írtál......... úgy is teherautóval voltam,el kellett volna tolni a p.csába :)))))
A kocsit teljesen vízszintes területen leállítod. Kiengeded a kéziféket, valamint a váltót üresbe rakod.
A kocsit meg kell mozgatni ütemesen keresztirányba, legjobb a tetőlécnél fogni. Az 5.-6.-lengésre hallható lesz a beteg stabpálca.... Csere esetén mind a két kereket meg kell emelni, mert feszítik egymást.
Jól tudok angolul, de nem tudom elképzelni melyik alkatrészre gondolnak a 2.4JTDm kapcsán. Valaki tudja miről van szó?
"One minor issue with the 2.4, is they came fitted with a plastic bleed screw at the top of the water cooling circuit, above the engine, which is prone to failure."
Elnézést mostanában a sok OFF-ért, de azért igyekszem legalább olasz vonalon írogatni :)
Ez nálunk is így volt, amikor a stilot már a nejem használta. Amikor rákérdeztem, hogy mióta kopog, az volt a válasz, hogy nem tudja, őt nem zavarta, azt hitte, az utak ennyire rosszak. :-)
Egy rutinos szerelo felemeli, mozgatja es erzi hogy pl. kucsacsont(stab placa) . Nem neked kell hibat hatarolni, szep is lenne. ;) en parban csereltettem a nyaron a gp- nel. Mondjuk 30 e nel nem vartam volna,de sztem mar egy eve kopogott csak a nejem megszokta..:)
@Ati: Thx a tippet. Talán még nyáron szét is szedném de ebben az időben és akna / műhely híján azt hiszem marad a szervíz.
@Bajan: Amúgy is vinnem kell nemsokára a kocsit időszakos szervízre, akkor majd beiktatom ezt is, csak előbb meg kéne tudnom,h melyik oldalról jön és hogy kutyacsont vagy szilent e a hibás.
Szerintem nem éri meg otthon javítani: túl sok macera és egy muhelyben.sem kérnek sokat és még a futóművet is beallitjak utána. Jó tudom nem is írtad hogy szerelned
Szereld ki a kutyacsontot (16-os kulcs az anyához+imbuszkulcs a csavar ellentartásához), majd rángasd meg a stabilizátorrudat! Ha kopott a szilent, hallani fogod a kottyanást.
A csont végén mozgasd meg a kónuszt, ha jó, csak viszonylag nagyobb erővel tudod mozgatni. Ha kopott, akkor ellenállás nélkül tudod mozgatni, jól érezhető holtjátékkal.
A kutyacsont koppanó hangot ad. Ami kottyan, az a stabilizátor szilentje. A képen nincs számmal jelölve. A stabilizátorrúd azzal van alulról négy csavarral a segédkerethez rögzítve. Én is majdnem megőrültem, mert sokáig nem jöttem rá. Olyan volt, mintha a kasztnit ütögetné alulról valami. A szerelőm is megemelte a kocsit, átmozgatta a futóművet, de nem jött rá. Aztán, mikor átszereltem a téli kerekeket, véletlenül pont úgy állt a futómű, hogy lötyögött a stabilizátorrúd. Hidegben jobban jelentkezik, ahogy keményedik a gumi. A jobbos kutyacsontom is kotyogott, de azt nem lehetett e mellett hallani.
Bravonál 1,4-es szívó motornál mi volt anno a legmagasabb felszereltségi szint? Illetve az 1,4-es T-jet-es motorok mennyire megbízhatóak? A Stilonkban az 1,4 szívó már 250E km-nél jár és semmi baja(eddig csak 3 gyújtótrafót evett meg). Gondolom a Bravoban is ugyanilyen megbízható nem?
Bár tudom,h mi Bravosok nem rendelkezünk ilyen motorral, de szerintem sokan itt az olasz autó szeretetét nem csak a Fiatra értik, így megkérdezném,h kinek milyen tapasztalatai / hallomásai vannak a 2.4Jtdm motorról? Meg úgy általában az Alfákról...