Csak okoskodom: befagyni maga az olaj nem tud, ledermedni igen, de azért az nem olyan mintha csontra átfagyott volna. Ha ledermed akkor nehezen (nagyon is tud) mozog a kar és nem vagy alig veszi be a sebességeket.
Ugyan akkor nem értek a váltó szerkezetéhez, sosem láttam szétszedve, nem tudom mennyi olaj van benne, van e mellette levegő vagy bármi egyéb, de nincs kizárva hogy a váltón belül is képes nedvesség képződni (levegőből kiválni) ami fagyhat úgy hogy meg sem bírod mozdítani a kart.
Nekem a krossz motorom, ami nem fagyra lett kitalálva nyél gázon (nagy tempó mellett) képes ledermeszteni a váltó olajat (2t ezért a váltót külön olaj keni).
Nem vagyok egy gyenge gyerek, legalábbis karból - az ablakmosókart is letörtem. :P -, annyira be volt fagyva, hogy csak 1 perc alatt tudtam kivenni sebességből amikor állt a vas. :)
Ezt meg hogyan? Csak mert akkor már ennek korábban is jelentkezni is kellett volna. Vagy akkor cserélni kellene (elvileg nem kell tudtommal) mint a fékolajat?
Ha csontra befagyott akkor váltó olaj csere, ha csak nehezen járt akkor nem.feltétlen szükséges. Nekem is volt hogy lehetett érezni le van dermedve az olaj.
Egyszer velem is eljátszotta valaki ezt,csak az nem fékezgetett,hanem mindig mikor mellé értem előzéskor akkor rágyorsított...visszasoroltam mögé,akkor meg lelassított 20ra...
Egyszerűen nem tudom hogy az ilyen dolgokban mi a poén..... De lehet hogy azt kellett volna csinálnom,amit te is írtál......... úgy is teherautóval voltam,el kellett volna tolni a p.csába :)))))
A kocsit teljesen vízszintes területen leállítod. Kiengeded a kéziféket, valamint a váltót üresbe rakod.
A kocsit meg kell mozgatni ütemesen keresztirányba, legjobb a tetőlécnél fogni. Az 5.-6.-lengésre hallható lesz a beteg stabpálca.... Csere esetén mind a két kereket meg kell emelni, mert feszítik egymást.
Jól tudok angolul, de nem tudom elképzelni melyik alkatrészre gondolnak a 2.4JTDm kapcsán. Valaki tudja miről van szó?
"One minor issue with the 2.4, is they came fitted with a plastic bleed screw at the top of the water cooling circuit, above the engine, which is prone to failure."
Elnézést mostanában a sok OFF-ért, de azért igyekszem legalább olasz vonalon írogatni :)
Ez nálunk is így volt, amikor a stilot már a nejem használta. Amikor rákérdeztem, hogy mióta kopog, az volt a válasz, hogy nem tudja, őt nem zavarta, azt hitte, az utak ennyire rosszak. :-)
Egy rutinos szerelo felemeli, mozgatja es erzi hogy pl. kucsacsont(stab placa) . Nem neked kell hibat hatarolni, szep is lenne. ;) en parban csereltettem a nyaron a gp- nel. Mondjuk 30 e nel nem vartam volna,de sztem mar egy eve kopogott csak a nejem megszokta..:)
@Ati: Thx a tippet. Talán még nyáron szét is szedném de ebben az időben és akna / műhely híján azt hiszem marad a szervíz.
@Bajan: Amúgy is vinnem kell nemsokára a kocsit időszakos szervízre, akkor majd beiktatom ezt is, csak előbb meg kéne tudnom,h melyik oldalról jön és hogy kutyacsont vagy szilent e a hibás.