Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

grafy2 Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42668

Márkakereskedéseken és az egyéb kereskedéseken már túl vagyok. Azért köszi.

Előzmény: DAndras79 (42667)
DAndras79 Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42667

Szia!

 

Ha nincs ott Cartárs, esetleg próbálj meg helyi kereskedésekben körülnézni, elmész kipróbálni, és már van is összehasonlitási alapod.

(nekem is 1,5dci van, de Bp-n).

Jobb hiján talán egy próbát megér.

Előzmény: grafy2 (42666)
grafy2 Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42666

Sziasztok!

 

Egy utolsó próbát még teszek.

 

Egy Debreceni (vagy közeli) Cartársat keresek még mindig egy kuplunggal kapcsolatos nagyon rövid személyes konzultációra (1.5 dci)

 

 

mov Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42665

A kettőnek szinte biztos, hogy semmi köze egymáshoz, mármint a nullázásnak és az újonnan megjelent STOP jelzésnek, csak szerencsétlen egybeesés. Egyébként olajcsere is volt vagy csak most nulláztad? Előbbi esetben azért az olaj gyanús lehet, esetleg a friss olaj leoldott valami, ami most oda került, ahová nem kellene.

De biztosan ebben az esetben is csak a diagnosztika mond, mert abból kiderül nem csak STOP, hanem az is, hogy mi idézte elő.

Előzmény: ...gabor... (42664)
...gabor... Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42664

Sziasztok!

 

Van egy 2005-ös 1.5dci grand scenic-ünk amin tegnap a szervízintervallumot nulláztuk ki az autotechnika honlapján található útmutató segítségével (http://autotechnika.hu/cikkek/8504,szervizintervallum-nullazas-2-resz.html).

 

Ma az autó a következőt produkálja: menet közben mikor a fordulatszám eléri a ~<2500 fordulatszámot, a kijelzőn megjelenik a STOP felirat és egy sípolás, de semmi más kiegészítő információt nem jelez ki (kezelési kézikönyvben leírtak/ ábrák alapján).

 

Ha visszaveszek a fordulatszámból akkor eltűnik a hiba.

 

Ilyen korábban még nem történt az autóval.

Szerintetek mi lehet a baj vele?

 

Válaszotok előre is köszönöm.

Gábor

 

Makosx Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42663

Miből gondolod, hogy csereérett? A téma engem is roppant módon érdekel.

Előzmény: Törölt nick (42653)
mov Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42662

Egyúttal már megírtam neked a levelet előre :) BP-n lakom, így ez nem gond, csodákat meg nem várok, de 4 guminál egy kisebb árrés is már 4X.

Előzmény: stevie-13 (42661)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42661

A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani ismerőst vagy forrást 205/60 R16-os nyári gumira, 4 db kellene? (Nyilván nem azért kérdezem, mert nincsen a neten hegyekben gumis, hanem ezeknél jobb forrást keresek)

 

 

Ha Pesten vagy, akkor érdemes írnod egy emailt az itteni címemre.

 

Ha nem kell vidékre futározni, akkor elég versenyképes árakat tudok mondani.

 

De nagy csodát ne várj, a webáruházak 2-3% árrésekkel dolgoznak, tehát ha a rettenetesenolcsogumi.hu-n valami 25 ezerbe kerül, akkor az sehol nem lesz 20 alatt :-)

 

 

Előzmény: mov (42660)
mov Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42660

Sziasztok,

 

A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani ismerőst vagy forrást 205/60 R16-os nyári gumira, 4 db kellene? (Nyilván nem azért kérdezem, mert nincsen a neten hegyekben gumis, hanem ezeknél jobb forrást keresek)

bananatree Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42659

igaz nem autómata, hanem kézi váltós, de nálunk a 2.0B ovijáratban (max. 2-3km menés egy huzamban) a 12l-t is meg tudja enni.

Ha van benne néhány picit hosszabb szakasz (~10km), akkor 11,3 is elég tud lenni :)

Fedkomp szerint.

országúton tényleg tud 7-8 közt is, de inkább 8 az.

Persze ha valaki kimondottan képes odafigyelni a takarékos stílusra, annak lehetne jobbak az értékek, de ha valaki inkább haladni akar, akkor ez van.

 

 

Előzmény: MBTibi (42657)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42658

Nagyon jól megy. 200-at már mentem vele... A városi vagányok mindíg megjárják a lámpánál...

 

Városban rövid távon 10-11 litert eszik. Főúton 90-110 között 7,5-8 liter elég neki. Autópályán 140 fölött a városi fogyasztást produkálja.

Előzmény: MBTibi (42657)
MBTibi Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42657

Köszi!

Fogyasztás, menetdinamika milyen? Inkább lakott területen belül, illetve főúton használnánk.

Előzmény: Törölt nick (42656)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42656

4 sebességes DPO váltó van benne. Az enyémben 103e km van. Egy okoskereken kívül semmi baj nem volt még a motor és váltó részéről. Okos váltó, figyeli a vezetési stílust és az alapján vált. Lehet használni manuális módban is, de ritkán van értelme.

Előzmény: MBTibi (42654)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.04 0 0 42655

3 éve ilyennel járok. Szerintem jó. 

Előzmény: MBTibi (42654)
MBTibi Creative Commons License 2014.07.03 0 0 42654

Sziasztok!

Mennyire megbízható a 2.0 benzines motor, automataváltóval (2004-5-ös évjáratot néztem)? Milyen automataváltó van benne? Sok gond lehet vele?

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.03 0 0 42653

Bölcsőszilentet cserélt már valaki?

 

Előzmény: szalaics (42652)
szalaics Creative Commons License 2014.07.03 0 0 42652

Én ezzel jutok el a szűrőhöz:

http://geniusszerszam.hu/spd/genius_atb01/Genius-AT-B01-olajszuro-leszedo

 

mivel van a családban több kocsi, ezért ez felöleli az azokban szereplő méretű szűrőket, így univerzális! :)

 

Meg kell szokni, de lejön vele.... eddig legalább is! :)

Előzmény: Ati_! (42647)
DAndras79 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 42651

Nekem is 1.5dci van, vettem egy rövid nyelü láncos fogót, azzal rá tudok felülről fogatni úgy, hogy kb. 1cm-t lehet mozgatni, de ez elég is, szépen lejön.

Bár mostanában "smirgli"-vel fogom meg, kézzel is jól rá lehet húzni, és ugyanigy le is jön 15ekm múlva (múlt héten cseréltem olajat, szürőkkel).

Előzmény: Ati_! (42647)
mov Creative Commons License 2014.07.03 0 0 42650

Az 1.6-nál nem tudom pontosan mi a helyzet, mivel 1.5 dCi-m van. Ha hasonló felépítése van, akkor igaz amit írok, ha nem, akkor majd valaki megmondja mi az igazság.

 

Az 1.5 dCi esetében a szerkezet rendesen kitölti a motorházat, így az olajszűrűhöz a klasszikus láncos és egyéb megoldásos olajszűrő fogókkal képtelenség hozzáférni. Márpedig akármilyen szépen és szabályosan lett felrakva, kézi fogással leszedni szinte biztos nem lehet. A legbiztosabb eszköz a sapkás szűrőfogó, ami egy hosszú szárral felülről meg rá a szűrőre, majd ezzel viszonylag könnyedén le lehet csavarni.

Ilyen fogó hiányában jöhetnek a kreatív megoldások, egészen a "csavarhúzóval ütök egy lyukat a szűrőbe" szintig. Ezt azért nem javaslom.

Előzmény: Ati_! (42647)
EME Creative Commons License 2014.07.03 0 0 42649

Simán. Alányúlsz és felfeszíted, a műszerfal alatti részt pedig hátra húzod.

Előzmény: D-box2 (42644)
deguu Creative Commons License 2014.07.02 0 0 42648

ok koszi!...azt hittem mar a dizelekbe is raknak. 

Ha valaki Szolnok kornyeken tud  beszerelni potkereket ( ha jol hallottam nem nagy ugy...kivulrol alulra lehet) akkor legyszives irjon!
Kereket szerzek de lehet hogy jo ra a megane mankokereke? na de siseeunk annnyira ;)

Előzmény: EME (42625)
Ati_! Creative Commons License 2014.07.02 0 0 42647

Köszi a válaszokat!

 

Olajszűrőt felülről vagy alulról támadjam?

grafy2 Creative Commons License 2014.07.02 0 0 42646

Sziasztok!

 

Egy Debreceni (vagy közeli) Cartársat keresek még mindig egy kuplunggal kapcsolatos nagyon rövid személyes konzultációra (1.5 dci)

 

Nagyon várom.

mantec Creative Commons License 2014.07.01 0 0 42645

T, Ati_!!

 

Benzines motorba
1.4, 1.6, 2.0
RN0700:
Elf Evolution Sxr 5W-30,
Elf Evolution 900 Sxr 5W-40.

Előzmény: Ati_! (42642)
D-box2 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 42644

Bocsi még csak annyit kérdeznék, hogy ez a váltót takaró burkolat hogy jön le mert nem akarom szétbarmolni.

 

üdv

 

Előzmény: EME (42637)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 42643

Ez kell nekem 1.6-ba? Elf Excellium NF 5w40 vagy új nevén Elf Evolution 900 NF 5w40

 

 

Nem kifejezetten. A Renault-olaj neve Elf Evolution 900 SXR 5W-40. A régi neve ugyanez volt, a 900 nélkül.

 

Én azt gondolom, hogy egyébként ez megegyezik az általad említett olajjal, de nincs rá semmilyen bizonyítékom, és annyira nem izgat, hogy rákeressek az adatlapokra :-) mert sem árban, sem elérhetőségben nincs érezhető különbség.

 

Az NF-nek mindenféle jóváhagyása van, csak Renault nincs, az SXR-nek meg Renault van.

 

 

 

Előzmény: Ati_! (42642)
Ati_! Creative Commons License 2014.07.01 0 0 42642

Ez kell nekem 1.6-ba?

 

Elf Excellium NF 5w40 vagy új nevén Elf Evolution 900 NF 5w40

denesa0607 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 42641

Üdv! Egy kérdésem lenne! Egy Renault Mégane Scenic 2.0 (2000-es évjárat) lenne szó, egy hosszabb út után felnyitottam még járó motornál a motorháztetőt, és láttam, hogy bugyog a víz a tartályban. A vízhőfok jelzője a műszerfalon azon a ponton állt ahol mindig. Elvittem szerelőhöz aki megnézte, és mondta hogy teljesen normális, biztosan nem hengerfejes, hanem csak a túlfolyó csőnél ahogy folyik vissza a víz, azért bugyog. Elvittem egy másikhoz is, ugyan ezt mondta, de többször nyitottam már fel a motorháztetőt és egyszer sem emlékszem rá, hogy bugyogott volna, szerintem elég észrevehető. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Tényleg normális? Köszönöm előre is a válaszokat! 

grafy2 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 42640

Sziasztok!

 

Korábban írtam, hogy felkeményedett a kuplungom (hirtelen). Felső munkahengert cseréltük, de nem oldódott meg a probléma. Nagyon úgy néz ki, hogy kuplung cserés lesz a gk., az időpontom is megvan.

 

Előtte szeretnék egy olyan kuplungot kipróbálni, ami jól működik, sajnos a szakszervízben nincs most 1.5 dci. (1.9-es volt, ég és föld a különbség az 1.9 javára)

 

Debrecenben (vagy környékén) keresek egy kartársat, akinek 1.5 Senic-je van (enyém 2008-as, 6 sebességes), és megengedné, hogy kipróbáljam a pedál keménységét.

 

Nagyon köszönöm előre is. 

 

 

Zephyr Creative Commons License 2014.06.30 0 0 42639

teljesen igazad van!

Előzmény: ThomBoy (42633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!