A kettőnek szinte biztos, hogy semmi köze egymáshoz, mármint a nullázásnak és az újonnan megjelent STOP jelzésnek, csak szerencsétlen egybeesés. Egyébként olajcsere is volt vagy csak most nulláztad? Előbbi esetben azért az olaj gyanús lehet, esetleg a friss olaj leoldott valami, ami most oda került, ahová nem kellene.
De biztosan ebben az esetben is csak a diagnosztika mond, mert abból kiderül nem csak STOP, hanem az is, hogy mi idézte elő.
Ma az autó a következőt produkálja: menet közben mikor a fordulatszám eléri a ~<2500 fordulatszámot, a kijelzőn megjelenik a STOP felirat és egy sípolás, de semmi más kiegészítő információt nem jelez ki (kezelési kézikönyvben leírtak/ ábrák alapján).
Ha visszaveszek a fordulatszámból akkor eltűnik a hiba.
A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani ismerőst vagy forrást 205/60 R16-os nyári gumira, 4 db kellene? (Nyilván nem azért kérdezem, mert nincsen a neten hegyekben gumis, hanem ezeknél jobb forrást keresek)
Ha Pesten vagy, akkor érdemes írnod egy emailt az itteni címemre.
Ha nem kell vidékre futározni, akkor elég versenyképes árakat tudok mondani.
De nagy csodát ne várj, a webáruházak 2-3% árrésekkel dolgoznak, tehát ha a rettenetesenolcsogumi.hu-n valami 25 ezerbe kerül, akkor az sehol nem lesz 20 alatt :-)
A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani ismerőst vagy forrást 205/60 R16-os nyári gumira, 4 db kellene? (Nyilván nem azért kérdezem, mert nincsen a neten hegyekben gumis, hanem ezeknél jobb forrást keresek)
4 sebességes DPO váltó van benne. Az enyémben 103e km van. Egy okoskereken kívül semmi baj nem volt még a motor és váltó részéről. Okos váltó, figyeli a vezetési stílust és az alapján vált. Lehet használni manuális módban is, de ritkán van értelme.
Nekem is 1.5dci van, vettem egy rövid nyelü láncos fogót, azzal rá tudok felülről fogatni úgy, hogy kb. 1cm-t lehet mozgatni, de ez elég is, szépen lejön.
Bár mostanában "smirgli"-vel fogom meg, kézzel is jól rá lehet húzni, és ugyanigy le is jön 15ekm múlva (múlt héten cseréltem olajat, szürőkkel).
Az 1.6-nál nem tudom pontosan mi a helyzet, mivel 1.5 dCi-m van. Ha hasonló felépítése van, akkor igaz amit írok, ha nem, akkor majd valaki megmondja mi az igazság.
Az 1.5 dCi esetében a szerkezet rendesen kitölti a motorházat, így az olajszűrűhöz a klasszikus láncos és egyéb megoldásos olajszűrő fogókkal képtelenség hozzáférni. Márpedig akármilyen szépen és szabályosan lett felrakva, kézi fogással leszedni szinte biztos nem lehet. A legbiztosabb eszköz a sapkás szűrőfogó, ami egy hosszú szárral felülről meg rá a szűrőre, majd ezzel viszonylag könnyedén le lehet csavarni.
Ilyen fogó hiányában jöhetnek a kreatív megoldások, egészen a "csavarhúzóval ütök egy lyukat a szűrőbe" szintig. Ezt azért nem javaslom.
Ha valaki Szolnok kornyeken tud beszerelni potkereket ( ha jol hallottam nem nagy ugy...kivulrol alulra lehet) akkor legyszives irjon! Kereket szerzek de lehet hogy jo ra a megane mankokereke? na de siseeunk annnyira ;)
Ez kell nekem 1.6-ba? Elf Excellium NF 5w40 vagy új nevén Elf Evolution 900 NF 5w40
Nem kifejezetten. A Renault-olaj neve Elf Evolution 900 SXR 5W-40. A régi neve ugyanez volt, a 900 nélkül.
Én azt gondolom, hogy egyébként ez megegyezik az általad említett olajjal, de nincs rá semmilyen bizonyítékom, és annyira nem izgat, hogy rákeressek az adatlapokra :-) mert sem árban, sem elérhetőségben nincs érezhető különbség.
Az NF-nek mindenféle jóváhagyása van, csak Renault nincs, az SXR-nek meg Renault van.
Üdv! Egy kérdésem lenne! Egy Renault Mégane Scenic 2.0 (2000-es évjárat) lenne szó, egy hosszabb út után felnyitottam még járó motornál a motorháztetőt, és láttam, hogy bugyog a víz a tartályban. A vízhőfok jelzője a műszerfalon azon a ponton állt ahol mindig. Elvittem szerelőhöz aki megnézte, és mondta hogy teljesen normális, biztosan nem hengerfejes, hanem csak a túlfolyó csőnél ahogy folyik vissza a víz, azért bugyog. Elvittem egy másikhoz is, ugyan ezt mondta, de többször nyitottam már fel a motorháztetőt és egyszer sem emlékszem rá, hogy bugyogott volna, szerintem elég észrevehető. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Tényleg normális? Köszönöm előre is a válaszokat!
Korábban írtam, hogy felkeményedett a kuplungom (hirtelen). Felső munkahengert cseréltük, de nem oldódott meg a probléma. Nagyon úgy néz ki, hogy kuplung cserés lesz a gk., az időpontom is megvan.
Előtte szeretnék egy olyan kuplungot kipróbálni, ami jól működik, sajnos a szakszervízben nincs most 1.5 dci. (1.9-es volt, ég és föld a különbség az 1.9 javára)
Debrecenben (vagy környékén) keresek egy kartársat, akinek 1.5 Senic-je van (enyém 2008-as, 6 sebességes), és megengedné, hogy kipróbáljam a pedál keménységét.