Annyit tudok még mondani, (a lentebb olvasottak okán) hogy ez önerőből ment, többször is a Nánási úton, Szentendrei úton láttuk (előztük) a családi autóval! Nem tudom sajnos, belül mivé volt alakítva (volt e átalakítva egyáltalán) csak arra emlékszem, amit itt meg is erősítettek, tehát: Vajszínű, piros csíkkal és Ikarus 180 -as, kb. a 80' -as évek végén. Akkoriban normál állapotúnak tűnt, nem egy leharcolt darabnak! (Ezek szerint 2 db. is volt ilyen annál a vállalatnál. Érdekes belegondolni, hogy akkor én felváltva láttam vajon a kettőt, vagy mindig ugyanaz járt Békásmegyer felé...? :-) )
Az biztos, hogy az összetartással komoly bajok vannak kicsiny országunkban, mindenki fúr mindenkit, nem egyszerű a dolog.
Itt egy lehetőség van, ha valami fanatikus ráharap, és véletlenül pénze is van a rendbehozáshoz, akkor talán történne valami.
Azt meg szabad kérdezni, hogy önnek mi a terve a busszal?Természetesen nem akarok senki pénztárcájában turkálni, félre ne értsen, csak nagyon érdekel ennek a busznak a sorsa. Esetleg tervezi a felújítását, vagy eladná olyannak aki biztosan restaurálná?
Gondolom, az a hamvába holt próbálkozás, amit említett, ilyesmi lehetett.
A különböző építőipari cégek előszeretettel vásárolták fel a közlekedési társaságoktól az :
- Ikarus-30,
- Ikarus-311,
- Ikarus-60,
- MTB-82,
- ZIU-5,
- stb.
buszokat trolikat.
Ezeket öltözőnek, étkezdének, szerszámraktárnak használták az építkezéseken.
Teherautókkal vontatták egyik helyszínről a másikra.
szerintem különböző kertvégekben még mindíg van belőlük pár darab.
--------------
A 43-as építő 2 db Ik-180-as busza nem tudom hogyan végezte.
Lehet, hogy belőlük is öltöző készült ?
ezeknek a mozgó (ex busz) öltözőknek értelemszerűen nem volt központi bázisuk.
De az átalakító helyük (ahol újjászülettek öltözőnek) a Bp.XIV.ker Fogarasi út- Őv utca- Pered utca-Cinkotai út által határolt területen lévő bázis volt.
Időpontot nem olvastunk, és valahogy nem emlékszünk rá abból az időből (nyolcvanas évek vége-kilencvenes évek eleje!). De semmi elől nem zárkózom el, csak még több infóra volna szükség!
Ezeket (43. számú Építőipari Vállalat buszai) végül hol bontották el, tudni róluk valamit...? (Esetleg utolsó rendszám, előéletük, BKV -s múltjuk, akármi...?) Kizárt, hogy valami fészerként léteznek valahol...?
Na, (a Tiédhez képest) 4 hozzászólással feljebb ott a megoldás! Szóval mégsem képzelődtem... ;-) (De jó lenne egy kép, igen!!! :-) Sajnálom, hogy tiniként még nem volt sem fotós mobil, de még fotómasinám sem. :-( ) Akkor ezt láttam!
Abból a roncsból nem lehet járművet újjáépíteni ami már nemlétezik, akkor marad a replika! Ha van egy alvázkeret akkor arra már lehet vázszerkezetet építeni, csak az arányok tolódnak el hogy mennyi az eredeti, és megnyugodhatsz van olyan "újjáépített jármű" ami akár 80% újjáépítés, de néhány részegység és a lelke marad az eredeti.
Üdv a járgány újra nálam van, volt ugyan egy gyenge próbálkozás de hamvába holt. A váza szinte teljesen gyári nem rohadt szét. Nem kell újra építeni. Béke Antalt tisztelem amit idáig letett az asztalra, ezért addig amíg az LKK nem rendezi az általa felújított maléves buszt, addig ide hiába jönnek. Ez az összetartás hiányzik például itthonról.
én csak olvasom ezt a fórumot, nem nagyon szóltam még hozzá, de lenne egy kérdésem, ha megengeditek.
A 695.02-es PALT busszal kapcsolatos.
Mi az oka annak, hogy senki nem kapott még kedvet a restaurálásához? Nyilvánvalóan nem kis összeg lenne a felújítása, de annak okán, hogy gyakorlatilag a 695.01 már rég az enyészeté, így ez az egy darab van belőle a világon. Ha jól tudom, ikarinator nick-nevű úré volt sokáig, de már eladta valakinek. Annyira csak nem reménytelen az állapota, hogy abszolút ne érje meg vele foglalkozni.
Sok-sok évvel ezelőtt ott dekkolt az Ikarus Művelődési ház mellett, gyerekként mindig csodálattal bámultam, hogy milyen érdekes busz, és mégse kell senkinek.
Esetleg az LKK nevű kft nem tudná finanszírozni a felújítását? Egyáltalán tudhatnak róla, hogy létezik még ez a busz?
Nekem az lenne a kérdésem vele kapcsolatban, hogy volánsárgaként készült-e, majd lett ilyen festésű, és kapott-e más rendszámot valaha a BX-esen kívül?
Ha már odáig eljutottatok,hogy restauráltatni akartok egy buszt és meg van rá az anyagi fedezet,akkor miért nem olyan helyre viszitek ahol profik az autóbusz felújításban?Pécsen működik autóbusz felújító?Valamikor a 80-as évek végén még működött.Ahhoz,hogy felmérjék egy jármű állapotát, érdemes -e felújítitani felesleges levontatni Pécsre! Valószínűleg van valamennyi műszaki hozzáértésük akik azt nyilatkozták,már késő......Jómagam is láttam Pécsen a járművet,előbb kellett volna észbe kapni 10-15 évvel ezelőtt!
Egy szóval sem írtam, hogy "pécsi tulajdonban" volt, csak oda került, mert szerették volna felújítani, és tudtommal meg is akarták vásárolni. Lett, ami lett, a tulajdonos magánügye, ez nem tartozik másra.
A minap elkezdtem összeírogatni a magyarországi 256.74 és 256.21H példányokat. Van-e ezeken kívül még, és megfelelnek-e az adatok a valóságnak? A kérdéses helyekre szeretnék megerősítést/javítást kérni.
Az emeletes soha nem volt Pécsi tulajdonban, Budapesti tulajdonosa volt. A jármű azért került átadásra működőképes motorral, hogy restaurálják. A Fóti volán telephelyén vagy Pécsen nem tudni, ellopták az egyik hengerfejet az összes szelepdeklit a szívósort a kipufogó sort a szelephimbákat s némi rézkábelt. Előzetesen a Pécsi vezetés felmérte a busz állapotát, és bátran kijelenthetem, hogy közük nincs öreg jármű restaurálásához. A lehető legrosszabb helyre került. Innen került vissza hozzám.
Roncs és roncs között is van különbség, még ha nyelvtanilag hülyén is hangzik...
Amikor az emeletes Pécsre került, történt egy elég komolynak mondható állapotfelmérés, lévén a cég felújításban gondolkodott. A felmérést vezető főmérnöktől informálódtam akkor, nem pedig Gipsz Jakabtól, akinek egy barátja valamikor látott már buszt.