Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 92439

Akit esetleg érdekel, van kb. 1 tucat IKARUS ereklye eladó:

http://www.bubus.freeweb.hu/vat/Ikarus.html

(Nem, nem muszáj "Vatera -zni", megállapodhatunk az oldalon kívül is... ;-) )

 

Ep128 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 92438

Annyit tudok még mondani, (a lentebb olvasottak okán) hogy ez önerőből ment, többször is a Nánási úton, Szentendrei úton láttuk (előztük) a családi autóval! Nem tudom sajnos, belül mivé volt alakítva (volt e átalakítva egyáltalán) csak arra emlékszem, amit itt meg is erősítettek, tehát: Vajszínű, piros csíkkal és Ikarus 180 -as, kb. a 80' -as évek végén. Akkoriban normál állapotúnak tűnt, nem egy leharcolt darabnak! (Ezek szerint 2 db. is volt ilyen annál a vállalatnál. Érdekes belegondolni, hogy akkor én felváltva láttam vajon a kettőt, vagy mindig ugyanaz járt Békásmegyer felé...? :-) )

Előzmény: Törölt nick (92432)
BPO-105 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 92436

Kis kiegészítés:

 

DUD-615 az Alföldi-féle flotta tagja.

BPG-915 teljesen biztos, hogy nem stimmel így, mert ugye Somló csak 1998-tól van. Az 1997 stimmel, de önkormányzati buszként kezdett.

DUD-700 ma LGX-066, egy balatonboglári iskoláé.

FKB-340 AVE Zöldfok Zrt. (elvileg a 352 is az)

DUD-964 Tesó Bt.

GNX-381 is létezik az Arrivánál.

FIX-603 és 605 Panoráma, az egyik egy gödöllői maszeknál kezdett.

 

Ennyi jött most elő fejből.

Előzmény: 266-60 (92416)
BPO-105 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 92435

Lehetséges, hogy a GA 49-66-ról és 49-68-ról van szó?

Én úgy tudtam, a Nagyalföldi Kőolaj buszai voltak ezek, de minden megtörténhet.

Előzmény: trizs77 (92433)
Stuntman Mikee Creative Commons License 2015.01.31 0 0 92434

Üdvözlet,

köszönöm a választ.

Az biztos, hogy az összetartással komoly bajok vannak kicsiny országunkban, mindenki fúr mindenkit, nem egyszerű a dolog.

Itt egy lehetőség van, ha valami fanatikus ráharap, és véletlenül pénze is van a rendbehozáshoz, akkor talán történne valami.

Azt meg szabad kérdezni, hogy önnek mi a terve a busszal?Természetesen nem akarok senki pénztárcájában turkálni, félre ne értsen, csak nagyon érdekel ennek a busznak a sorsa. Esetleg tervezi a felújítását, vagy eladná olyannak aki biztosan restaurálná?

Gondolom, az a hamvába holt próbálkozás, amit említett, ilyesmi lehetett.

Előzmény: ikarinátor (92423)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.31 -1 0 92433

A különböző építőipari cégek előszeretettel vásárolták fel a közlekedési társaságoktól az :

 - Ikarus-30,

 - Ikarus-311,

 - Ikarus-60,

 - MTB-82,

 - ZIU-5,

 - stb.

buszokat trolikat.

 

Ezeket öltözőnek, étkezdének, szerszámraktárnak használták az építkezéseken.

 

Teherautókkal vontatták egyik helyszínről a másikra.

 

szerintem különböző kertvégekben még mindíg van belőlük pár darab.

 

--------------

 

A 43-as építő 2 db Ik-180-as busza nem tudom hogyan végezte.

Lehet, hogy belőlük is öltöző készült ?

 

ezeknek a mozgó (ex busz) öltözőknek értelemszerűen nem volt központi bázisuk.

 

De az átalakító helyük (ahol újjászülettek öltözőnek) a Bp.XIV.ker Fogarasi út- Őv utca- Pered utca-Cinkotai út által határolt területen lévő bázis volt.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.31 -1 0 92432

De ugye nem melós bódé" buszokról álmodozunk itt, mint a Mélyépítő Vállalat szürke-fehér IK60-as, FAŰ, és MTB82-es sok évet túlélt darabjai?

Előzmény: Ep128 (92429)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.31 -1 0 92431

Időpontot nem olvastunk, és valahogy nem emlékszünk rá abból az időből (nyolcvanas évek vége-kilencvenes évek eleje!). De semmi elől nem zárkózom el, csak még több infóra volna szükség! 

Előzmény: Ep128 (92428)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92430

Kizárt, hogy valami fészerként léteznek valahol...?

Úgy gondolom, erre egyértelműen nemet mondani a  a T6-281 és GF-442 óta nem lehet. 

Előzmény: Ep128 (92429)
Ep128 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92429

Ezeket (43. számú Építőipari Vállalat buszai) végül hol bontották el, tudni róluk valamit...? (Esetleg utolsó rendszám, előéletük, BKV -s múltjuk, akármi...?) Kizárt, hogy valami fészerként léteznek valahol...?

Előzmény: trizs77 (92407)
Ep128 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92428

Na, (a Tiédhez képest) 4 hozzászólással feljebb ott a megoldás! Szóval mégsem képzelődtem... ;-) (De jó lenne egy kép, igen!!! :-) Sajnálom, hogy tiniként még nem volt sem fotós mobil, de még fotómasinám sem. :-( ) Akkor ezt láttam!

Előzmény: Törölt nick (92403)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.30 -1 0 92427

Abból a roncsból nem lehet járművet újjáépíteni ami már nemlétezik, akkor marad a replika! Ha van egy alvázkeret akkor arra már lehet vázszerkezetet építeni, csak az arányok tolódnak el hogy mennyi az eredeti, és megnyugodhatsz van olyan "újjáépített jármű" ami akár 80% újjáépítés, de néhány részegység és a lelke marad az eredeti. 

Előzmény: krepsz_zoltan (92414)
EKM-765 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92426

Mit értesz az alatt hogy egyedüli?

Előzmény: ikarinátor (92424)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.30 -1 0 92425

Hát igen, amikor vízből kiemelt II. világháborús repülőgépből is tudtak egy értelmes darabot építeni, akkor nincs miről beszélni buszos témában.  

Előzmény: ikarinátor (92406)
ikarinátor Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92424

JAFI D-619 egyedüli

Előzmény: EKM-765 (92420)
ikarinátor Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92423

Üdv a járgány újra nálam van, volt ugyan egy gyenge próbálkozás de hamvába holt. A váza szinte teljesen gyári nem rohadt szét. Nem kell újra építeni. Béke Antalt tisztelem amit idáig letett az asztalra, ezért addig amíg az LKK nem rendezi az általa felújított maléves buszt, addig ide hiába jönnek. Ez az összetartás hiányzik például itthonról.

Előzmény: Stuntman Mikee (92421)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92422

 Nyilvánvalóan nem kis összeg lenne a felújítása

Előzmény: Stuntman Mikee (92421)
Stuntman Mikee Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92421

Jó estét, 

én csak olvasom ezt a fórumot, nem nagyon szóltam még hozzá, de lenne egy kérdésem, ha megengeditek.

A 695.02-es PALT busszal kapcsolatos. 

Mi az oka annak, hogy senki nem kapott még kedvet a restaurálásához? Nyilvánvalóan nem kis összeg lenne a felújítása, de annak okán, hogy gyakorlatilag a 695.01 már rég az enyészeté, így ez az egy darab van belőle a világon. Ha jól tudom, ikarinator nick-nevű úré volt sokáig, de már eladta valakinek. Annyira csak nem reménytelen az állapota, hogy abszolút ne érje meg vele foglalkozni.

Sok-sok évvel ezelőtt ott dekkolt az Ikarus Művelődési ház mellett, gyerekként mindig csodálattal bámultam, hogy milyen érdekes busz, és mégse kell senkinek.

Esetleg az LKK nevű kft nem tudná finanszírozni a felújítását? Egyáltalán tudhatnak róla, hogy létezik még ez a busz?

 

EKM-765 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92420

Milyen motor van benne?

Előzmény: ikarinátor (92415)
Kugesz Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92419

Nekem az lenne a kérdésem vele kapcsolatban, hogy volánsárgaként készült-e, majd lett ilyen festésű, és kapott-e más rendszámot valaha a BX-esen kívül?

Előzmény: Törölt nick (92401)
HG 24-64 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92418

Ha már odáig eljutottatok,hogy restauráltatni akartok egy buszt és meg van rá az anyagi fedezet,akkor miért nem olyan helyre viszitek ahol profik az autóbusz felújításban?Pécsen működik autóbusz felújító?Valamikor a 80-as évek végén még működött.Ahhoz,hogy felmérjék egy jármű állapotát, érdemes -e felújítitani felesleges levontatni Pécsre! Valószínűleg van valamennyi műszaki hozzáértésük akik azt nyilatkozták,már késő......Jómagam is láttam Pécsen a járművet,előbb kellett volna észbe kapni 10-15 évvel ezelőtt!

Előzmény: ikarinátor (92415)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92417

Egy szóval sem írtam, hogy "pécsi tulajdonban" volt, csak oda került, mert szerették volna felújítani, és tudtommal meg is akarták vásárolni. Lett, ami lett, a tulajdonos magánügye, ez nem tartozik másra. 

Előzmény: ikarinátor (92415)
266-60 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92416

 

Sziasztok!

 

A minap elkezdtem összeírogatni a magyarországi 256.74 és 256.21H példányokat. Van-e ezeken kívül még, és megfelelnek-e az adatok a valóságnak? A kérdéses helyekre szeretnék megerősítést/javítást kérni.

 

IK 256.21H
BOS-781 1997
BOS-782/FTV-339/MPZ-766 1997
BOS-783/JLZ-533 1997 Borsod
BOS-788?
BPG-915 1997 Somló 1997-
CLY-001 1997 KöV 1997-
DUD-635    1997 KöV 1997-
DUD-636/FKB-340?
DUD-645/KOY-403 1997 KöV 1997-
DUD-687? 1996 Transman
DUD-700?
DUD-756 1997 VB 1997-2009
DUD-757/JGC-103/FKB-664 1997 VB 1997-2009
DUD-940/FTV-344? 1998
DUD-962 1998
DUD-964 1998
FKB-352?


Ik 256.74
BPG-688/KTY-742 1995 KiV
BPG-689 1996?
BPG-690 1995
BPG-691 1995 Borsod 1996-
BPG-693 1995 Borsod 1996-
BPG-694
DUD-611/GVY-802 1995
DUD-612 1995
DUD-615?
EUF-181 1995 Bács 1995-2011, KuV 2014-
EUF-188/JHZ-070 1995 Bács
EZY-090/FIX-605 1996 classic
GAU-685/FIX-603 1995 classic
GNX-305?
GNX-306/FKF-571?
GNX-378 1998 Transman
GNX-379 1998 Transman
GNX-380 1998 Transman
GNX-382 1998 Transman

 

 

Előre is köszönöm a segítséget

 

 

ikarinátor Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92415

Az emeletes soha nem volt Pécsi tulajdonban, Budapesti tulajdonosa volt. A jármű azért került átadásra működőképes motorral, hogy restaurálják. A Fóti volán telephelyén vagy Pécsen nem tudni, ellopták az egyik hengerfejet az összes szelepdeklit a szívósort a kipufogó sort a szelephimbákat s némi rézkábelt. Előzetesen a Pécsi vezetés felmérte a busz állapotát, és bátran kijelenthetem, hogy közük nincs öreg jármű restaurálásához. A lehető legrosszabb helyre került. Innen került vissza hozzám.

Előzmény: krepsz_zoltan (92414)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92414

Roncs és roncs között is van különbség, még ha nyelvtanilag hülyén is hangzik...

Amikor az emeletes Pécsre került, történt egy elég komolynak mondható állapotfelmérés, lévén a cég felújításban gondolkodott. A felmérést vezető főmérnöktől informálódtam akkor, nem pedig Gipsz Jakabtól, akinek egy barátja valamikor látott már buszt.

Előzmény: Törölt nick (92399)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.30 -1 0 92413

Melyik három Volán társaságnak volt Ikarus 180-asa?

 

---------------

 

Borsod.

 - Kazincbarcika és Miskolc helyközi, Ózd helyi.

 

 Alba :

 - Székesfehérvár és Dunaújváros helyi.

 

Pannon

 - Pécs helyi.

Előzmény: eric35 (92411)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92412

Borsod, ?

Előzmény: eric35 (92411)
eric35 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92411

Melyik három Volán társaságnak volt Ikarus 180-asa?

Az egyik, tudomáson szerint a 14. sz. (későbbi Alba) volt.

Melyik volt a másik kettő? 

Előzmény: trizs77 (92407)
504LACI Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92410

Bármikor állok rendelkezésedre privátban.

Előzmény: ikarinátor (92405)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2015.01.30 0 0 92409

Igen, megvan ez a 415-ös.

Előzmény: Törölt nick (92401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!