Keresés

Részletes keresés

szakmókus Creative Commons License 2021.11.27 -1 0 126529

"Okoskodsz látatlanban... "

 

 

Látatlanban? Az első kép szerint ilyen egy átadott út? Ilyen nyomvonalat bárki tud csinálni szűz területen ha jár rajta járművel. Ugyanígy el is tud tűnni két év alatt ha nincs használva.

Az első képen látható hogy megszorták valami zúzalékkal, de az alföldön azt elnyeli a homok.

A hátam mögött folytatódik a nyomvonal, de az be van nőve. (kíváncsi vagyok van-e neve ha már utca.) Ez a nyom is csak azért van használatban mert rendszeresen írtani kell az akácost a kimért telkeken. A kivágott nagy fát el sem szállította senki. 

 

Ez az építkezés.... szerintem küzdelem az akáccal nevű játék. A nyáron áthatolhatatlan hajtásokkal volt tele. Míg "erdő" volt itt addig szívesen jártam keresztül egy ösvényen gyalog, ha nem akartam kerülni a szülői házhoz.

 

Előzmény: Törölt nick (126528)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.27 0 0 126528

Okoskodsz látatlanban... szokásod szerint.
NINCS benőve, járható állapotban van.
Sőt járják is az épülő ház okán. 

Előzmény: szakmókus (126527)
szakmókus Creative Commons License 2021.11.27 -1 1 126527

"Már közlekedésre alkalmas állapotba hozva és közút célra a közösségnek ÁTADVA.
(cirka 450 eFt költségbe került, földmérő, illeték, fakivágás, földmunka)"

 

Ismerem eme vidéket, ezt a földutat már benőtte az akácos. Ennyire alkalmas közlekedésre.

Előzmény: Törölt nick (126514)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.27 0 0 126526

Attól még igaz marad, hogy...
Bolond az aki naponta órákat közlekedik potyára.

---

HA a fizetett munkaidő része az egy másik műsor.

Előzmény: cucu (126524)
schlumberger Creative Commons License 2021.11.27 -2 1 126525

Ingolstadt Manching (IGS/ETSI) és Győr-Pér (QGY/LHPR) reptér között ,,munkásjárat" van, egy óra névleges repidővel. Reggel hétkor indul Ingolstadtból, nyolc körül hallom a rádióban a leszállást. Délután fél öt körül a visszaút.

Előzmény: cucu (126524)
cucu Creative Commons License 2021.11.27 -1 0 126524

Vagy nemet.

Előzmény: Törölt nick (126520)
schlumberger Creative Commons License 2021.11.27 0 0 126523

Minden telken kell villany :-)

Előzmény: xrami (126522)
xrami Creative Commons License 2021.11.27 0 1 126522

Ez milyen topic?

Atis57 Creative Commons License 2021.11.26 -2 0 126521

Szia!

 S a szolgáltatók "magyarosch marhaságai ?"

 

Szenyvizet, vizvezetéket,gázvezetéket csak szilárd burkolatú út alá lehet behelyezni.....?Nem volt előre közművesitve.

Az elkészült utat felbontották, a  Mályiban készülő lakótelepnél....

 

Hát itt lett vége ...mert ezekért is önrészt kértek  volna.

Előzmény: Törölt nick (126518)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126520

Mondjuk nekem van annyi eszem, hogy NEM veszek ilyen helyen ingatlant... vélhetően.
Mert látható előre a kilakuló helyzet a rendezési tervből.
Ennyi.


---

Ha netán az út mentén laknék és élhetetlen lenne, akkor meg záros időn belül elkötöznék gondolom.

Mert azt szoktam, mondani, hogy
- ha naponta szumma nagyon max 1 óránál több az útidő a távozás/hazajutás során
- akkor nem jó helyen lakik az illető...
- ideje vagy melóhelyet/életvitelt váltani vagy lakóhelyet vagy akár mindkettőt

Mert bolond az aki naponta órákat közlekedik potyára e miatt.

Előzmény: Törölt nick (126517)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 -1 0 126519

A "kengyeles" vagy minek nevezzelek minden oldalról fog körkörösen. A csavaros is oldalról fog és szorít, de csak egy és vele szembe lévő pontban (akkor is ha pl lemezt nyom) és nem körkörösen. Annál mindenképp jobb, kicsit túlhúzva jön a baj és nyomja szét az anyagot. Annál sokkal jobb, mert nagyobb felületen van megszorítva, az egységnyi felületre eső erő az töredéke.

 

Nem azt mondtam, hogy szerintem ez a megtoldás, hanem hogy van olyan aki mostanában ezzel szereli, és elég korrekt megoldásnak tűnik pl egy sima sorkapocshoz vagy hasonló szorító kötéshez képest. Ezzel szokta toldani a vezetéket, majd lezsugorozza az egészet. Persze 30 éves tapasztalat eddig nincs, de 2-3 évesen bontott már ki kíváncsiságból ilyet, és jónak tűnt.

 

De biztos van jobb megoldás is.

Előzmény: ötfelezős (126497)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126518

Pedig CSAK a tulajdonosi közösség érdeke-feladata-költsége a beruházások végig vitele.
Senki másé... ugye?!

Persze senki nem kötelezhető rá erővel.

----

A megoldás a TÁRSULÁS mint közös jogiszemély létrehozása a feladatra.
Ami már önállóan jog- és hitel képes!!!   ergo megtudja oldani a feldatot.

Azaz tud felvenni kölcsönt IS a megvalósításra.
Amiből a kispénzűek is kaphatnak több éves kölcsönt.
Azaz apránként tudják kifizetni... (némi kamat árán).

A társuláshoz és a kiépítéshez ELÉG a TÖBBSÉG is! 
Akkor már megvalósítható a beruházás.

A kimaradók költség részét ekkor persze a többség előlegezi meg.
Aztán ők majd megfizetik a rájuk eső részt akkor amikor rákötnek.
(ők maguk vagy vevőjük, ha eladják)

Ezt a kötelezettség rákerül a tulajdoni lapra is, a törvény ereje által.

Avagy nem olyan gagyi ám a jogrend ahogy azt Elek képzeli... 

****

Az elakadásnak több oka szokott lenni.

1.
Nem áll elő a szükséges többég SEM.
Mert szinte mindenki a csupasz telken akar nagyot kaszálni.
A közművesítésre már nincs pénze, vagy nem akrja, mert a remélt hasznot csökkenti.
(gyakran ingyen van területe, mert volt benne korábban is területe, ezek a kerékkötök tipikusan)

Azaz kialakul egy patthelyzet, ami előre nem nagyon szúrhető ki.
Mert előtte a nagy pénz reményében mindki ígér-hazudik.

2.
Kiderül, hogy SOKKAL többe lesz a dolog, mint vaktában gondolták.
Kell egy új gerincvezeték tízmilliókért, vagy egy elosztó állomás, átemelő, stb.
Ekkor elakad, mert nem éri meg nekik.
Ilyenkor indul a küzdelem, hogy szálljon be a szolgáltató-önkormányzat-állam IS>> sok pénzzel! 
Aki nem nagyon akar-szokott... vagy csak sok év után tud-akar.

Azaz ekkor elbaszták, mert nem tájékozódtak előre a várható költségekről.
(mint pl. egy 400 milliós gázfogadó állomás a 240 új telekhez valós esetként)

3.
A társulás töketlen, eltünteti a pénzt a vezetése, netán sikkaszt.


+1
Van ahol ebből 2 sőt 3 is előáll egyszerre.
Berkenye villapark pl. egy 3X-os bukta miatt állt le sok éve már.

https://www.google.hu/maps/place/Berkenye,+2641/@47.8846412,19.0685251,891m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x476a8371c6b87281:0x722d2476073e2c4d!8m2!3d47.8869612!4d19.070502

****

A tömeges telkesítés egy NAGGGGGYON RIZIKÓS beruházás
Ahol sok másik embertől és a körülményektől is FÜGGŐVÉ válik aki beszáll hozzá nem értőként.
Laikusként kurvanagyot lehet bukni vele... vagy szerencsés esetben nyerni is sokat.
Sőt gyakran a hozzáértők is beleragadnak ilyen-olyan reálian előre nem várt okból, de mégis.


Aki ezt nem bírja zsebbel-kockázattal-ideggel.
Az NE szálljon be az elején!!! sőt még menetköben se a telekítésbe.

Hanem,
Várje meg amíg KIALAKUL az egész és már KÉSZ a telek+közmű+út és vegye meg AKKOR telkét. 
Ekkor persze jóval drágáb lesz, de tuti nem bukik bele :-)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (126513)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 -1 1 126517

Sok helyen láttam olyat a válság berobbanásának éveiben, hogy üres aszfaltrácsok közt kiálltak a földből a lezárt közművek, mindez több ezer telek lesz majd, egyszer. Az utak elkészültek, a házak nem. 

Most meg megveszik így is, hogy nincs út, akkor minek építsenek.

 

Nyilván mindenkinek a saját problémája a legfájóbb azt le sem szarja (pedig ő szívja legjobban a cekászt), hogy ahova felhúztak tízezer lakást trendylófasz lakópark címszóval, majd ráengedték egy záróvonal felfestéssel sem rendelkező, addig hétvégi kirándulók által használt kis budai bekötőútra és ennek környezetér a 20ezer pestre ingázó autót naponta, mert itt ezt is lehet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (126514)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 -1 0 126516

"Mit léptetek ez ellen?"

 

Magadnál vagy?

Mit lehetett volna lépni? volt egy (több) lakossági fórum, ahol tájékoztatták az érintett utcák lakosait. Igen a kivitelező, meg a helyi képviselő meg az akárkik.

Elmondták, hogy milyen k fsza most, mert orbánék megcsinálják a csatornát.

Ezután jött a lőri féle cég, és megcsinálta ahogy megcsinálta.

 

Mit kellett volna tenni? feljelenteni? kit, miért?

bemégy úgy, hogy a stróman cége nem azt és nem úgy csinálta meg, amit hivatalosan (?) ígértek? hová mégy ezzel?

 

de tegyük fel, hogy lett volna szerződés (? mire) amit nem teljesítenek.. mit csinálsz ezután? mégy a magyar bíróságra? meg polthoz?

 

Azt már nem is mondom, hogy amikor felmerült a kérdés, hogy a 5mx1m árokba nem férne-e el az ígért csatornavíz elvezető rendszer 1 része (ne kelljen 2x feltúrni mindent), akkor az volt a válasz, hogy azt külön terveztetni kell, meg ebbe a keretbe nem fér bele..

 

"Akkor jó az úgyis nektek..."  xxxxx

Előzmény: Törölt nick (126515)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 -1 0 126515

Mit léptetek ez ellen?

Csúcsadozóként- és állampolgárkét éltél a jogaiddal illtve a többiek is?
Tettetek panaszt bárhol a minőségi hibák miatt?
(közmeghallgatás, képviselő, stb.)

HA nem akkor nem értem a háborgást.
Akkor jó az úgyis nektek...

Előzmény: Törölt nick (126506)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 -1 0 126514

Szerinted,

A települési közösségnek MILYEN érdeke fűzödik ahhoz,
hogy
egy friss telkesítés lakói tudjanak közlekedni a telkeik-házaik között?!


A települési közösség túlnyomó zöme előtte SEM járt arra soha és utána sem fog gyakorlatilag.

Azaz nem érdeke olyan utakra költeni a közös kasszából amiket úgysem használ... gyakorlatilag.
Mert azokat az új utakat az új telkek lakói-tulajdonosai fogják majd csak ZÖMÉBEN használni!!!

Ugye? 

Ergo ALAPBAN bizony bizony CSAK az ő saját érdekük az út kialakítása.
Ha az ő érdekük, akkor logikusan az ő költségük is.
Ugye?


Vanank is pl. jókóra lakóparkok ahová nem is lehet bemenni csak azoknak
- akik ott laknak
- ott van dolguk és beengedik őket


Ahol ilyen belső (elzárt) útrendszer van azt hívják úgy, hogy: közforgalom elől elzárt magánút.
Ezeket az utakat nyilván a lakók maguk fogják fenntartani-üzemeltetni is.
Ami nem se nem olcsó, se nem egyszerű feladat.

----

Persze az élet a fentitől kicsit összetettebb.

Mert idővel kialakulnak funkciók amik miatt mégis-mégis
felmerül a KÖZFORGALOM SZÁMÁRA való megnyitás igénye.

Azaz az út területét ÁTADJÁK a közösségnek az utakat.

Olyan állapotban, hogy az közlekedésre alkalmas legyen.
- kellő szélességű
- nincs az űrszelvényben akadály
- sík, gödőr mentes
- tipikusan egy eldózerolt földút ekkor
Mint a lenti képen is.

Illetve szivesen ÁTADJÁK az utakat a közösségnek azért is.
Mert akkor a fenntartás-üzemeltetés IS a közös kasszából = adóból fog történni.



Ez a TIPIKUS ALAPESET!!! a közcélra átadás.
Így lesz KÖZÚT a korábbi magánterületből, magánútból.
Ami már BÁRKI számára nyitva áll, használhatja azt bárki.

---

Persze a lakók szeretnének a földút helyett burkolt utat, járdát stb.

Ekkor merül, fel, hogy "dehát az már közút, nem csak mi használjuk".
Való igaz, idővel jellemzően kialakulnak olyan funkciók az új utak mentén is ami közösségi használatot IS okoz.

Ezért szokott az történni, hogy a közösség IS HOZZÁJÁRUL az útépítés költségeihez.
Jellemzően 20-40%-át fizetve adóból a teljes útépítési költségnek.
Illetve szokás, hogy az önkörmányzat intéz "ingyen hitel"-t illetve kezességet vállal a lakóknak.

Azonban az új utak építése a nem sürgős nem fontos kiadások között van a költségvetésben.
Hisz közlekedni lehet a földúton is.

Mivel gyakran a lakók sem akarnak telkenként pár milliót költeni az út burkolásra (60-80% önerő).
Hisz közlekedni lehet a földúton is.

Így megesik, hogy sok évig is marad a földút állapot.

A kérdés az, hogy:
Miért is kéne a közösségnek adóból fizetni ezeknek az utaknak burkolását?!
Ugye nem kell...?

Persze a lakók dönthetnek úgy, hogy: megéíptjül zsebből, nem várunk a közpénzre.
Akkor lesz gyorsan burkolt út, de ez nem gyakori döntés.

****************

Egy közútnak átadott terület....

Előtte.
A fa és a kerítés helyén lett a út.

Utána.
Már közlekedésre alkalmas állapotba hozva és közút célra a közösségnek ÁTADVA.
(cirka 450 eFt költségbe került, földmérő, illeték, fakivágás, földmunka)


*****

Nyilván van olyan is amikor közösségnek van szüksége egy olyan új útra.
Amire a közösségi forgalom IS RÁKERÜL JELENTŐS FORGALMAT okozva azon.

Ekkor nyilván más a matek is!
Ilyenkor a támogatás =adóból építés tipikusan 80% szokot lenni.

Van, hogy az "állami" szintú (idegen települési) forgalom is arra fog terelődni.
(gyűjtőút, főút, stb.)
Ekkor még a 100% közpénz is megesik.
Mivel ilyenkor a nagyobb >> zajosabb-büdösebb forgalom AKÁR csökkenti IS a telek értékét.
Amit kompenzálni kell az önrész elengedésével.

****--

De szerinetm némi gondolkodással, belátható, hogy
Alapban az új telkesítés esetén a telkek közti új "lakossági" út az ott lakók érdeke és költsége.
Nem igazán a települési közösségé, pláne nem az országé.

Ahogy a közművek kiépítése is.

Előzmény: schlumberger (126505)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2021.11.26 -1 0 126513

"Téves, utca tutira van papíron-térképen-jogilag, ha már kimérték a telkeket."

 

Én is ezt írtam: a területen ki van karózva pár utca meg egy rakás 700 m2-es telek (állítólag kb 20x35 méteresek, tehát egész jól használható arányúak). De itt meg is állt a dolog kb tíz éve és nem történik semmi. Tehát a telkek tulajdonosai nem tudnak építkezni, de eladni sem, mert úgy nem sokat ér egy építési telek, ha 200-300 méternél közelebb se villany, se víz, se csatorna, se utca :)

 

"Csak a többi lépést nem tették meg a tulajdonosok!"

 

Én nem tudom, hogy ilyen esetben kinek lenne kötelessége tenni valamit, de nem lenék meglepődve, ha Magyarországon csak a mellébeszélés meg az egymásra mutogatás lenne törvényileg kötelező :).

A józan logika azt mondja, hogy a telektulajdonosok 100 százalékban soha nem fognak tudni fejenként milliókat bedobni egy közös kalapba, mindig lesz közöttük, akinek éppen nincs pénze, a többiek viszont jogosan nem hajlandók az ő részüket is összedobni. Szerintem ilyen ügyben csakis olyan állami szerv léphet, aki a telektulajdonosok engegdélye/hozzájárulása nélkül is ráterhelheti a telkekre (a földivatalban) azt az összeget, amivel ő meghitelezte a közös (utcai) beruházásokat.

 

"Fót, Barackos dűlő ?"

 

Nem, ez délre van Budapesttől.

Előzmény: Törölt nick (126486)
Atis57 Creative Commons License 2021.11.26 -2 1 126512

Szia!

 Igen , még 1db működik ebből --ma is rendesen !(kb 36 éve )

 

 

Előzmény: ötfelezős (126508)
Márton89 Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126511

Ezt holnap kipróbálom (mivel vettem még egyet, a másikat pikpakk be tudom kötni)

Viszont mennyire vandál/rossz/szabványtalan, ha a H tarifa kötődobozába, ahonnan indul a földkábel, oda helyezném át a relét. Ez a kerítésen van, “feles” hensel. Nemhiszem, hogy az a két direktre kötött készülék miatt gyakran lépne működésbe. Tesztelni meg párhavonta kibírom, hogy nyitnom kell a dobozt

Előzmény: Törölt nick (126503)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126510

Off:

 

A telep elején is van 1-2 utca - a "határsáv" előtt - ami jóval korábban épült, és szintén tele van nagyon szép (és jó drága) házakkal..

sokat sétálgattam arrafelé én is anno a gyerekekkel, jó volt nézegetni azokat a házakat is. Az utca évekig ramatyul nézett ki ezt sem értettem.

 

Utána beszélgettünk ott "helyiekkel" és ők mesélték: amikor odamentek, akkor a full teljes közműre (víz, csatorna) terveztetés, céglétrehozás, kivitelezés saját zsebből, és mielőtt az önkori megadott valami engedélyt nagy kegyesen, előtte az érintett céget odaajándékozták a fővárosi cégnek. (tehát megcsináltatták a lakókkal a ful közművet is).

Most nem azért a két fillérért, de jó eséllyel egy csomó kerületi cég, ember dolgozott azoknak a házaknak is a felépítésén, tehát munkát kaptak, adót fizettek, stb, stb. Ez senkit sem érdekel(t).

Előzmény: még1MbR (126509)
még1MbR Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126509

Séta alkalmával láttam az óriásplakátot! :)

 

Előzmény: Törölt nick (126507)
ötfelezős Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126508

Nincsenek tapasztalataim. Azt hiszem, az a magyar, biztos emlékszel rá, a FI30 a Ganztól, az elektronikus volt, abból anno beszereztem vagy öt megromlottat barátaimtól, hogy majd szétszedem, de az Élet másképp rendelkezett. :D 

Előzmény: Atis57 (126501)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126507

(ott teccik lakni?)

Előzmény: még1MbR (126504)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126506

Most mi a bajod pontosan yama?

 

Több mint 20 éve csúcsadózóként zokszó nélkül fizetek mindent, és bocsássa meg a világ, hogy ezért azt várom el: legyen normális infrastruktúra a környezetemben, meg úgy általában normálisan menjenek a dolgok.

Persze ha az ember ügyesen adóoptimalizál, akkor lehet értetlenkedni, hogy mit hőbörögnek itt egyesek a befizetett adójukért cserébe.

 

Nem értem azt sem, hogy miért ellentmondás, a német/svéd adórendszer mellett elvárni a német/svéd szintet elvárni a közig-ban, vagy az eü-ben.

És most ne gyere azzal, hogy ott 3%-kal nagyobb az elvonás mint itthon, mert körberöhögnek.

 

Kis színes: pár éve (jó 1x év után) csatornáztak az utcában. A fővárosban, eu pénzből (!) (ejrópa vezető gazdasági motorlyában).

 

Lakossági fórumon értelemszerűen meg lett ígérve, hogy a feltúrás után újraaszfaltozás, stb, stb.

 

Ezek után meszaros - pontosabban az emberei - úgy tettek az egészre, ahogy kell.

A fő nyomvonalat még bedöngölték úgy ahogy, de a házba beállásokat már nem.

Meg is látszott, ahogy x hónap alatt sorban szakadtak be a bekötések a házak előtt.

 

Új kopóréteg természetesen nem lett, és abban is biztos vagyok, hogy papíron, valamai hipi szupi német minőség lett kifizettetve az eu-s pénzből.

Mókásabb (?) egy kicsit, amikor a főútvonalon hirtelen beesik vagy 30-40 cm-t az aszfat, esetleg nyílik egyik napról a másikra egy 1-1,5 m3-s üreg.

 

Előzmény: Törölt nick (126502)
schlumberger Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126505

Szerinted akkor úgy oké, hogy a lakók megcsinálják a telkeik között az utat. És akkor más nem mehet rá, mert ők csinálták.

 

És hol a társadalom, a közösség, állam bácsi és az infrastruktúra...

Előzmény: Törölt nick (126502)
még1MbR Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126504

Szerintem Pestszentimre Almáskert...

 

Előzmény: Törölt nick (126486)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 -1 0 126503

Ha a fí-t odavinné a berendezés elé közvetlen, akkor az nem mutatná meg, hogy a zúgást (?) tényleg csak a kültéri bekapcsolás okozza?

Mert ha a táblán kezd el zúgni, akkor abban még benne van az átviteli szakasz (esetleges hibája) is.

 

Előzmény: Atis57 (126492)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 -2 0 126502

 

Elképesztő mennyi marhaságot képesek elhinni-kitalálni-elvárni egyesek.

Sajnos a kádárrendszer után 33 évvel is :-(
ITT tart még mindig fejben a magyar emberek nagyobbik fele.

Ami gáz, nagyon gáz.

Mindent a KÖZÖSTŐL várnál ?
DE a RÁVALÓ ADÓT azt bezzeg sokallod gondodolom.

Hisz azt NEKED IS KELL(ene) fizetned.
...éshátugye most is azzal jössz, hogy "az eu egyik legmagasabb adója" van.


Baszki azt kurvasok elvárást amivel előállsz a KÖZÖS-sel szemben valamiből fizetni is kell!!!!
Igen a jókora adókból és igen neked is.

Jóreggelt!

-----

Hasznos dolog a logikus gondolkodás, próbáld ki egyszer.
Hátha megy és akkor nem írkálsz le egymásnak is ellentmondó elvárásokat pl.

Előzmény: Törölt nick (126489)
Atis57 Creative Commons License 2021.11.26 -2 0 126501

Szia!

 

Ezt pont nem ,de a hibásakat mindig szétszedem  a helyszinen .(persze van aki összeragasztva ,visszaszereli !)

 

Igen ezt az előirást én is ismerem .

Viszont még alig találtam, olyat ami nem kapcsol le feszültség kimaradáskor ? 

Az egyik, egy betonfúrógép (átm 100-300mm lyukhoz ) ennek a tápkábelében volt egy" lengődobozos Fi relé ?".

 

Valamint a GFCI -s dugaljak között van ilyen.(nem túl sürün  lehet találni )

 

Persze ha irnál az álltalad tapasztaltakról?

 

 

Előzmény: ötfelezős (126500)
ötfelezős Creative Commons License 2021.11.26 0 0 126500

Köszi a képet, ezt te szedted szét?

 

Hát igen, de egyrészt az elektronikusat nem ajánlja a magyar szakmai csoport, másrészt meg a nemzetközi (ami magyar is, de most nem az a lényeg, hanem az, hogy német is) szabvány sem. Az egyrészt-másrészt így van egybeírva:

A hálózati feszültségtől függő azon kapcsolók alkalmazását, amelyek a hálózati feszültség hibájából bekövetkező vészhelyzetben nem kapcsolnak ki, az IEC szabvány feltételekhez köti, pl. szakember felügyelete alatti felhasználásra ajánlja, és nem javasolja e kapcsolók általános, például lakásokban való felhasználását.

Előzmény: Atis57 (126499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!