Én kerestem neked cikkszámot (8265.L7), csak elfelejtettem beírni. 14500Ft egy új. Amit javaslok, hogy a bontódepón kérjél ajánlatot, elküldi minden bontónak, és válaszolnak neked ha van nekik. Nem kell végigcsörögni, viszont 1 hétig tart mire megnézik az emailt. Miért kell amúgy?
Hát ezeketet a kék vackokat mindenhol csak lehúzzák. Nekem xenon van a refiben is, de egy cimborámnak az s80asában van HOD izzó a refibe, a bixenon mellé, és elég jó fénye van, meg színe is. Nézz utánna, 4-5 körül van 1 pár izzó, vaterán rendeltem neki. Kb tavasz óta van benne, semmi baja, annyi van, hogy elszínezi a lámpabúrát kékre.
Én még a 307-hez rendeltem házat, az nem bicskakulcs volt, de nem volt egyszerű a csere, átérzem a helyzeted:)
Holnap én is megyek a szerelőmhöz, már alig várom, hogy normális turbónyomással tudjak menni.Remélem segít az a rajz, amit nemrég kinyomtattam a fórumról!
Vezérlés csere is esedékes, valamint féktárcsa és betét elől.Valaki már régebben írt, hogy milyet érdemes venni, sokat segítene, ha megírná valaki a tapasztalatát.
Az izzókkal kapcsolatban pedig most cseréltem "tuning" izzókat, H1 és H7 valamint kis LED-es helyzetjelzőt.
Igaz, nem a kéket, hanem csak a nagyobb teljesítményű GE izzókat raktam bele, sokkal jobb a fényerő, és nem is zavaró szemből, teszteltem.Ajánlom mindenkinek!
Tisztelt Topiktársak! Mai napon megérkezett az ebay-en rendelt kulcsház. 16 nap alatt ért ide Kinából. Korrekt csomagolás, műanyag ház méretre, kivitelre tökéletes. A kulcs csere maga a pokol volt. A nyers toll feje méretben eltért az enyémtől, a "bicska" működési mechanizmusa eltér a gyáritól. Végül is topik- és falútársam jovoltából megoldodott a kulcs kérdés :) Üdvözlet: birobandi
Felejtsd el, ha csak nem show célokra akarod használni. Sajnos az utcai ledek nincsenek még olyan szinten, hogy felváltsák a halogén /xenon égőket. Ráadásul nincs is ilyenből canbusos+nincs rajta E jel.
A Coupét beszámítattam egy családbarát egyterűbe Amint nálam lesz az új kocsi, megosztom veled a részleteket, de addig kabalából nem nyilatkozom Annyit előzetesen azért elárulok, hogy 200-nál is több paci van benne gyárilag :-)
Nekem az lenne a kérdésem, hogy már egy jó ideje éles nyikorgást hallok a futómű felől.
Teljesen össze-vissza szokott nyikorogni, nem lehet azt mondnani, hogy fékezéskor vagy kanyarodáskor, hanem amikor éppen gondolja. Van amikor hosszabban van amikor rövidebb ideig.
A szakszervízben felemelik a kezüket, hogy nem tudjál mitől van.
Esetleg van valaki aki már találkozott ezzel a hibával és tudja mitől van?
Vásárolt már valaki közületek ezeknél: http://www.depoauto.sk/. Aug 19 rendeltem torpedo lemezt a motor alá , visszaigazolták,de ezen kívül semmi mai-ra nem válaszolnak stb.
Később az este folyamán derűlt ki (így nem akartalak zavarni) mert még átjött a haver kipróbáltam az A3as Audiját, nemrég vette... Én is azt akartam vagy 307 407 de a 407 az felettük áll. :-)
Mi az a program amiből vannak a képek? Hogy lehet nekem is ilyenem?
Az árakat köszi, de mi az a - kedvezmény? Azt montad csak gyári cuccok vannak.
Szalonba hogy lehet kedvezményt szerezni és milyen mértékben?
Befoltozva jónak tűnik a masina. Ott mellette mennek el a vákum csövek azok épnek tűnnek.
Neked hogy ment el a cső? Nekem annyi hogy egy 5ft os nyi hasadás hossz és kereszt irányba mindjárt az egr és a bilincs alatt.
Héfőn intézem a csövet, rem nem 2 hét alatt szerzik be mert kell a kocsi. Most vlis jó de ha 5 centivel odébb megint durr. Akkor gebasz van. Ne tudd meg hogy néztek mikor füstölögtem.
Biztos mondták francia... De én meg azt mondom ez a hiba lehetőség minden turbós autón fent áll....
Amúgy bejelentem, hogy mostmár teljesen erőbedobással vagyok, vége minden nyaralásnak, melónak ami ki volt írva a nyárra. Úgyhogy lassan befejezem tényleg a fordítást, és elkezdem az autóhifi projectet az autón. Meg még a xenon ezazamaz :)
Rámcsöröghettél volna, hogy betaláltam a telefonos segítséggel :)
A piros cső az, 6566Ft - kedvezmény amikor nekem volt ilyen gondom, akkor 2 hétig nem tudták beszerezni a pug-ba mert sehol nem volt raktáron. Kiderült, hogy csináltak rajta ráncfelvarrást, ami igaz is, mert tök más felépítése volt a csőnek. Mellékesen jegyzem meg, hogy amikor ez a cső nekem szétrobbant, akkor eltört egy vákumcsövem is:
Remélem neked nem, mert az még 15881Ft - kedvezmény.
Nekem sajnos nincsen sok tapasztalatom, ezért amikor kipróbáltam a 407-emet, nem éreztem, hogy nincs ereje. Most pénteken volt alkalmam kipróbálni jemand2 sw-jét, hát azt gondoltam, hogy másik motor van benne,mint az enyémben, mert annyira ment. Ebből gondolom, hogy a turbónyomás sajna nem jó, és egyenlőre fogalmam sincs, hol lehet a gond!
Képzeljétek hogy jártam: autózás közben elmennek a pacik és füst eregetés következik.
Nagy a para, Moó segítségét kértem és bingó. Eldurrant 1 turbó csövem ami a kerüli a coolert.
Egyenlőre beragasztottam. Hétfőn intézem az újat.
Nyikorgás: mikor ki be szálltam nyüsszögött a hátulja meg kellett zsírozni a stabilizátor szilenteket hátúl. Mikor rossz úton megyek zörejek jönnek hátulról okozhatja a két kis
pálcika a stabilizátornál? A kömbfejes fém összekötökre gondolok.
Mivel alatta voltam sajnálattal vettem észre hogy a bal hátsó lengéscsillapítóból szivárog az olaj. Milyen értéket képvisel? Cserét megoldom de mivel független kerék felfüggesztéses lesz mit bontani meg a rugó is rajta van a szerkezeten...
Nem tudom mi végezte ki, de kár érte. Még oly fiatal az autó hiszen. :-)
Védelem: a kocsiban van riasztó ami belső tér védelem meg ajtó nyitásra szól, gyári...
Ti milyen védelmet alkalmaztok még?szerintem ez kevés.
Gondoltam váltó zárra Moó kocsijába asszem volt is.
A kocsi garázsban áll kertes házban vidéken. Nagy ritkán éjszakázik nagyváros utcáján. Nappal parkolgat kint de akkor csak nem viszik el...
Szerintetek érdemes lenne valamit bőviteni ez ügyben ilyen körülmények között?
Szervíz: ki milyen olajat használ és milyen időközönként cseréli, és a többi szűrőt?
Én mikor megvettem mindent kicseréltem. (pollen,levegő,üzem a,olaj sz,olaj)
Olajat total ineo ecs 5w-30 kapott.
A kocsiban 200 ezernek föle van és világ életében 20 ezrenként szerivezelték.
Nekem még eddig sosem okozott elindulás előtt minden reggel rávetni egy pillantást a kerekekre, és a szemem sose jelez feleslegesen. :) Persze gondolom vannak olyanok is akik még a folyadékszinteket sem ellenőrzik időközönként szemrevételezéssel, na ez a nyomásjelző azoknak való.
Szia userik! A maagam részéről nem tartom "haszontalan extrának". Az eltelt 100 000 Km alatt soha semmi gond nem volt vele. Megjegyzem egyszer kipróbáltam 0,3 bár nyomás hiánynál bejelez. Sőt, azt kimondottan kulturált megoldásnak tartom, hogy amikor lekerűlnek a téli kalucsnik (abban nincs jeladóm), minden külön cirkusz nélkűl inicializálja a rendszert, semmit nem kell tennem. Üdvözlet: birobandi
A napokban a következő hibaüzenetet dobálja ki, tyre pressure too low...... ellenőriztem az összes kerék nyomását és mindegyik teljesen jó! Mi lehet ennek az oka? meg lehet valahogy szüntetni? köszi a tippeket
sziasztok.olyan kérdésem lenne hogy hol lehet bevinni a mototrtérből az utastérbe kábelt a legegyszerübben?hiába nézem nem találok helyet neki.előre is köszönöm!üdv
Az lenne a kérdésem ,hogy ha valaki már cserélt első trapézgömbfejet(Frip-Carb) ahhoz ki kell-e venni a féltengelyt vagy csak egyszerüen kivenni a három csavart és kifordítani a csapágyat és cserélni. Tartozásba megcsinálná nekem egy szerelő csak még nem csinált ilyet de ha bonyolult inkább megcsináltatom a pugba.
Az izzitógyertyával ne foglalkozz azt minden peugnál jelzi, peugosok is mondták ez egy kis hiba a hibajelzében.
A turbon lévő szelepre rámegy egy vékony vákuum cső, azt néztd meg nem repedt-e mert akkor nem nyit ki a szelep kellő mértékben és nem lesz teljes nyomás a turbőban.
Sajnos azt nem, csak diagnosztika volt, amin minden rendben volt, csak a motorelektronikánál írta ki: állandó hiba,turbonyomás szabályozása, túl kicsi mért turbonyomás.
A másik hibaüzenet:
állandó hiba. Elo-utoizzítás relé áramköre. A relé vezérelt és a gyertyák nincsenek tápellátva.
Mint ma kiderült, lehet, hogy mégis alul értékeltem az 1.6 Hdi-t. Kiderült, hogy a turbónyomás nem megfelelő. Ráadásul a 2-es henger sem úgy működik, ahogy kell. Ezért gondolom, hogy annyira nem ment az autó.
Szia atus21! Én nem hiszek a fogyasztás csökkenésében. A gyár Euró milliókat költ, hogy lejebb vigye a fogyasztást, érdemes megnézni, hogy ez hogyan sikerült neki az 508-as esetében. Üdvözlet: birobandi
Én most raktam először Inneo olajat a monseigneur-be.Plusz belekerült egy K&N sportlégszűrő is.Szerintem ez is belejátszott az 5,5-ös computer szerinti fogyasztásba.Amióta hazaértünk (múlt hét szombat),csak városban közlekedtem vele minden nap,még mindig 5,5-öt mutat.
Viszont egy kicsit továbbgondolva,mi van ha nem "állatkodok" az optimalizált teljesítményű motorral?Használom békés hétköznapi módon.Az állítólagos fogyastáscsökkenés miatt nem érné meg?
Urak / Holgyek!
Ma a garazsban megtalaltam az alig hasznalt 16-os gyari disztarcsaimat. Szeretnek toluk megvalni, az arban megegyezunk biztosan. Dobjatok egy mailt a norbert.biro@gmail.com-ra ha erdekes lehet!
Udv!
Szia kisvadon! Amennyiben az optimalizáláson a különböző elektronikai beavatkozást érted, és nem vagyok híve. -Ezzel többen nem fognak egyetérteni, de ez csak a saját véleményem. Azért nem vagyok a híve, mert ezek a motorok -ellentétben a 20-30 évvel ezelöttiekkel, úgy készülnek, hogy a szinte semmi tartalék nincs a felhasznált anyagok teherbírásában, ki vannak dekázva. Ez nem csak a Peug.-ra igaz, általában a mai motor gyártásra. Az újabb motoroknál pl. új 160 LE-s 2,0 HDI úgy növelik a teljesítményt, hogy megemelik a befecskendezési nyomást. Érdemes megfigyelni, hogy hány de hány alkatrészt változtat meg a gyár, hogy merje vállalni a nagyobb igénybevételt. Én szeretném az enyémet még néhány százezer km-et ilyen megbízhatóan használni, mint az első százat, nem kockáztatom egy végíg nem gondolt beavatkozással. Üdvözlet: birobandi
Szia kisvadon! Én szoktam idönként valóban gyönyörű fogyasztásról képeket belinkelni. Ezek valósak, bár szerintem is csal kb. 10 %-ot a computer. Az általam lefényképezett 4,2-4,3 as érték 90-100 -as tempónál, kis forgalom mellett egy vagy két személyes üzemben Michlen gumikkal sikerül. Teljesen igaz az a megállapítás, hogy 120-130 felett ugrik a fogyasztás. Még valami: Én nem szeretnék nagy vitát kavarni, de Ineo olaj valószinűleg a FAP számára kedvezöbb, újabb fejlesztés, modernebb -bár csak az 1,6 BMW-Peug közös fejlesztésű benzineshez kötelező, én a 9000-est használom, és ez üzemanyag takarékosabb. Egyszóval a 6L körüli fogyasztás teljesen rendben van. Üdvözlet: birobandi
Hát igen, ezt nem így gondoltam át, de ha belegondolok, hogy négy személlyel fullon rakva az autó nem lehetetlen a 6 liter.
Egyébként igen, kicsit "nagyobb" a lábam, mert a régi 2 literes 307-nél hozzászoktam, hogy 1200 fordulat felett "repít", most pedig 2000-ig modjuk finoman csak megyeget.
A horvát dimbes-dombos utakon ekkora sebességnél ne csodálkozz a 6 literen.120 felett ugrik rendesen a fogyasztás.Mi 2 éve voltunk a horvát tengerparton,5,6 volt a fogyasztásom, 110-130 km óra sebességgel,3 személy,full csomagtartó,klíma.
Akkor te tolod neki rendesen.Nekem a vegyes fogyasztásom,5,6 - 5,8 a computer szerint.Egy tank üzemanyagnál kb400 km a hosszú út,a többi városi és 5-8 km-es utak.
Most voltunk rokonoknál, nem messze tőled (Nagydobos),az autópályán 120-130 tempó,egy 20 km-es szakaszon full gáz (210),így evett 5,5-öt.
Köszönöm a választ. Nem arról van szó, hogy nem lennék elégedett a fogyasztással, csak 5,5-ről lassan felkúszott 6-ra, ennek az oka érdekel.1,6 Hdi-hez kevesebbet szoktak írni.
Meddig tart megcsinálni a kijelzést és mennyibe kerül?
Szerencsémre volt alkalmam ismételten eljutni a horvát tengerpartra pár napot. Az auto tökéletesen bírta az utat, nem okozott gondot a 150, néhol a 170 sem!Nagyon élvezetes volt az autópályán haladni.
Pár kérdésem azért van felétek:
- a fogyasztás elkezdett a 6 felé tartani s jelenleg is ennyi!
- parkolóradart lehet az első lökösbe is beépíteni?
Szerintem az alacsony nyomású csővezetékkel van gond, ami baloldalon van. Amúgy túlvan töltve nektek a szervóolaj (főleg gyári olajjal)? Mert 2cmrel a max fölé kell tölteni gyári hibajavításként.
Mellesleg ha már szervó maximálisan ajánlom a xado kerámiaadalékot szervóhoz. Kb 2000 forint, próbáljátok ki.
Kérdésem lenne, ha kiveszem a rádiót a műszerfalból kell-e valamire vigyázni? Csak egyszerúen kiveszem a kér csavart és kijön? Illetve ha lehuzom a kábeleket csatlakozókat vissza tudom tenni simán? Esetleg kér valami kódot vagy fel kell PPs .el ismertetni ujra? Kösz
Nekem ezt egy a szervóhoz tartozó cső kicserélése oldotta meg.A balatonbogári Peugeot szervizben jártam,ott említettem a hibát.Egyből mondta a munkafelvevő,hogy ismerik a hibát,ki kell cserélni az említett csövet.Azóta hibátlan.
Van egy kis problémám, remélem tud valaki segíteni. A helyzet a következő: 1,6 HDI 72000 km van benne és kormol kicsit. A fogyasztásom is megnőtt. A fedélzeti által kiírt 5,2 helyett régebben is 5,5-t evett, ez még nem is lenne probléma. Most olyan 6 körül eszik.
Bevittem a szervízbe, de minden határértéken belüli, szerintük nincs probléma. Csatoltam néhány képet a mérésekről. Valakinek, valami vélemény?
Ja megcsináltam ma az antennaerősítőmet, és jobb mert legalább bejön a class fm meg a neo fm. De nem igazán fasza, nemtudom miért. Az a baj, hogy a környékemen nincsen rt3 csak nekem :( :):):). RD4el bejöttek a szlovák adók is pl, meg a kisvárdai + nyíregyi, ezzel semmi.
Valami külföldi fórumon olvastam róla hogy ki lehet, de akkor még nem volt pps-em. Most van, de nem találtam sehol. Tudsz róla valamit?
Más kérdés:
valakinek ötlet, hogyan lehetne levenni a jelet hogy hátramenetbe van kapcsolva a váltó? Azon kívül hogy visszavezetékelem a tolatólámpáról. A tolatókamera szerintem megjön jövőhéten, úgyhogy lassan nekiesek az rt3 unlockolásához.
Voltam a Peugeot Balogh-ba a szikszói Csabinál és ő sem tudott segíteni a szemétláda antennaerősítő lábkiosztásával, úgyhogy kérekszépen RT3as alvázszámokat, hátha valamelyikhez részletesebb a sedre.
Nagyon gratulálok a picúrokhoz!
Megvan már mi lesz az utódja a vasnak?
Az igazság, hogy ha egy kicsit jobban állnának a dolgok, akkor azonnal megpróbálnálak rábeszélni egy 3 éves 407-re, és így cserélhetnénk. Persze ez is 2 l-es benzines! :-)
A tervezettnél kicsit hamarabb, a napokban ellátogatott hozzánk (2 db) gólya és megszülettek az ikreink, ezért fájó szívvel, de felraktam a vasat a hasznaltauto.hu-ra
Nekem sincs semmi bajom ezzel a fórummal de ha valamit meg akarok rajta keresni át kell néznem szinte az összes hozzászólást vagy kérdezni valakitől . A kereső sem a legszuperebb. Biztosan sok időt elvenne jópárunk életéből mert sokat kellene vele foglalkozni az elején de szerentim megérné . Sokan vagytok itt akik szeretnek segíteni másoknak én is sok tanácsot kaptam tőletek.
Ha jönnek az unalmasabb öszi-téli napok biztosan lenne időnk fejleszteni. Én és nálunk a programozók minden segitséget megadunk az ötlet megvalósításához .
De ha nem is jönne össze ez a fórum is szuper, de csinálhatnánk egy olyan oldalt, ahol főbb infók le vannak írva. Főbb hibák, és azok megoldása stb stb.
Szia Zolysys! Én rendszeresen cserélem a gurigákat, semmi zavart nem okoz. Nyilván, ha defektet vagy alacsony nyomást jelezne, akkor oda kellene figyelnem, hogy a helymeghatározás valós e. Üdvözlet: birobandi
Más: Ma megpróbáltuk a tolatóradar vizuális bekapcsolását, nem sikerült, nyilván szoftver verzió függő. Ezért nem fogom frissítetni.
Helló. Nekem van 10 CD-ből álló teljes europa térkép frissitésem teljesen kompatibilis az autoval. Telepitése csak annyi hogy berakod a lejátszoba és felteszi saját magát ha érdekel írj.
Szerintem jó ötlet mi üzemeltetünk egy weboldalszerkesztős cuccot 8x.hu.
Majd beszélek nálunk a programozóval hogy mit lehet tenni ez ügyben a tárhely az adott a domain nevet is meg lehet csinálni peugeot 407.8x.hu -ra a php hez nem értek de vannak modulok megírva meg el tudom intézni saját modul beillesztését is.
Egyébként ingyenes mindenkinek egy bizonyos tárhelyig,a felett meg intézem. Az benne a király hogy nincs tele flash-el meg teljesen reklámmentes.
Nem biztos, hogy a kerekek tényleges helyzete számít a kocsin...
Lehet, hogy a "betanításon" múlik, hogy melyik szenzor melyik kerékért felelős...
Lehet, hogy véletlenül akár össze is lehet őket keverni pl. egy gumicsere során, aztán csodálkozunk, hogy bal előre írja a defektet, aztán meg jobb hátul van a lapos kerék...
Persze ez mind csak találgatás, nem ismerem pontosan a működését rendszernek...
Azt sem tudom, hogy pl. milyen messzire kell elvinni a levett kereket a kocsitól, hogy az elveszítse a kapcsolatot a vevővel...
Nekem is van egy ilyen ,,hubbogo" hang amikor másodikban kigyorsítok és 3000 fölé megy a fordulat.... Az egyik szerelő azt mondta, hogy ez a váltóból jön.... a másik meg azt mondta miután a kuplung ki lett cserélve, hogy most tuti, hogy megszűnik a hang... hát nem szűnt meg.
Mi lehet ennek az oka? elég idegesítő.... egy uj váltó gondolom méregdrága
Segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek már volt hasonló problémája. Egy Peugeot 407 Coupe-ról van szó
Kb. egy hete bejelzett a keréknyomás-ellenőrző rendszer, hogy gond van a bal első kerék guminyomásával. Egyből megnézettem gumisnál, semmi gond nem volt vele. Az üzenet azután folyamatosan kint volt a kijelzőn (a guminyomás pedig továbbra is rendben volt). Néhány napra rá, hasonló történet a jobb első keréknél is (a guminyomás ott is rendben volt).
A szakszervizben egy speciális diagnosztikai műszerrel megnézték az összes nyomás-jeladót és rendben találták mindet. Próbálták újra tanítani a rendszert a jeladókhoz, de az első kettőt nem sikerült. Valami olyasmit mondtak, hogy a adnak jelet, de a vevő azokat nem tudja értelmezni A hátsó kettő rendesen működik, adja a nyomásértékeket. Egyelőre kikapcsoltattam a guminyomás-ellenőrző rendszert, hogy ne csipogjon nekem folyton.
Kicsit furcsa, hogy néhány nap különbséggel hal meg mindkét első jeladóm /a rendszer egyébként Siemens típusú/
Lehet, hogy máshol van a probléma??? Ugorjak neki 2 jeladó beszerzésének, vagy még kicsit járjam körbe a témát???
Srácok csináljunk már egy rendes fórumot. A külföldiek annyival jobbak. Egy sima phpbb-t össze lehet dobni percek alatt.
Ami tök jó lenne szerintem: Lehetne mindenkinek rendes profilja ahol le lenne írva hogy kinek milyen autója van és nem emlékezetből nyomni, lehetne apróhirdetős részleg, külön szétszedett topicok. Akkor lenne egy olyan, hogy mire figyelj vásárláskor. És nem beírni 23milliószor ide. Lehetne leírásokat is csinálni munkafolyamatokról. Meg lehetne egy pps adatbázis, hogy ha valakinek gondja van akkor a környékéről találjon műszert.
Ma sikeresen megcisnáltam megint egy tolatóradar kijelzés beállítását a kijelzőn. Eddig sikerült rt3nál, monokróm rd4nél, meg ma színes rd4nél is. Nemtudom hogy nektek miért nem sikerül :)
Mellesleg hajtottam ma egy 2008as 2.0 hdi-t 101ezer kmrel. Kb úgy megy az enyémhez képest, mintha meg lenne chipelve, + hidegen halkabb, mint nekem melegen, és teljesen csendesen áll le.
Először azthittem hogy ez már a 140 lovas, de nem.
Mellesleg érdekességként olajat+szűrőket cseréltem rajta, az enyémhez való cikkszámokat rendeltem, és más pollenszűrő kell bele, rövidebb de magasabb. A többi ugyanaz, ki látott már ilyet :)
Valakinek tapasztalat a Soproni Peugeot Iniciallal?Holnap vinnem kell a gepet, mert a nagy melegben megint bedobta az anti pullotion faulty nevezetu hibat..
Szikszón van egy jó szerelő itt Miskolcon dolgozott a Peugeotba ha nagyon kell előtúrom a számát csak sosem ér rá ,hála istennek még nem volt rá szükségem de ha valami komolyabb lesz hozzá megyek. Vagy van Miskolcon a BSI autószervíz annak a tulaja a Peugeotban volt szervízvezető azt megtalálod a neten igaz nincs honlapjuk.
Nekem sajnos azért kellet váltót cserélni, mert egyszer bíztam a szervízt egy műhelyre és nem szoltak hogy a féltengely sziimeringeimnek annyi. kb 0.5 l váltó olaj folyt el mikor kezdtem hallani gyorsításnál és motorfékezésnél amolyan daráló kerregő hangot.
Egy bizonyos csapágy ment tönkre a váltóban, a régi váltóm még mindíg a kertbe vár javításra, nincs időm rá. De kb pár ezer forint az alkatrész hozzá, meg olcson szereztem egy alig használt váltót így inkább azt raktam fel gyorsan, a régit meg megcsinálom majd eladom szerintem.
Azt hogy a szerelőd mit mond, látatlanba nehéz megmondani, de ha tényleg a váltó vérj vele addig amíg nem erősödik a hangja, hogy biztos legyél bennne mi a baj.
A forum olvasgatása alatt megütötte valami a szememet: tényleg lehet a kocsiban a kerékméretet beírni, megváltoztatni ? Márcsak azért is mert az órám csal 5-6 km. 100 körül. A gyári méret 215/55R17 de nekem 225/50R17 van fenn gondolom ezért csal. Ha ez igaz tud ebben valaki segíteni Bp. környékén?
Előre is köszi
Ja, mégvalami szoftver frissítést csak a szerviz tud ?
Szia csabimiskolc! Én kici olcó kinaival csináltam meg (2800 Ft/8m) a hütőrácsot, oldalt gyári kromozású. Nem kötnék nagy tétre fogadásokat, hogy akár egy gépi mosást is kibírna, de a kézi mosást bírja és én nem mosattam még soha géppel és valószínű nem is fogom. Üdvözlettel: birobandi
Előre a hűtőrácsba, tudsz rakni U alakú krómcsíkot, ilyen az enyém is, kb 1-2 ezer forint 3 métert kell venned. 1 évet bír ki kb, és 1 óra felrakni igényesen.
Körbe nekem a díszlecek krómosak, erre normálisan nemhiszem hogy fel lehet tenni a cuccot, szerintem szerezz bontottan.
Hello! Az én 407 esemen nincs gyárilag krómozás, viszont láttam egész szépeket amiket utólag lehet rátenni! (a hűtőrácsra ill. a kocsi oldalára) A kérdésem annyi lenne, hogy van valakinek ezzel kapcsolatban bármiféle tapasztalata? Ill. hogy a kocsi oldalán a krom csík hány mm, mert az tudom hogy a hűtőrácson 3mm! Nagyon köszönöm a segítséget
Szia youlopukku! Sajnos egyet kell, hogy értsek veled. én megkérdezném a kereskedőt, hogy hozzájárúl egy gyári szervíz átvizsgálásához. Itt sok mindent ki lehet deríteni. A Peug. adatbázisában lévő előzményeket, egyes fődarabok valóságos állapotát, alkatrészek gyári vagy vagy sufnitunningolt állapotát. (pl részecskeszűrő). Amennyiben ettől a kereskedő elzárkozik, felejtős a történet, véleményem szerint. Üdvözlet. birobandi
Ennél sokkal cirábbak is vannak. Amúgy amibe fent van a kijeléző, az gyári panel, csak szét kell vágni hozzá a műszerfalon levő fekvő fúvókát, + betakar a képbe. Kínai modelleket gyártották vele. Amúgy carpc-től kezdve rengeteg dolgot láttam már beépítve :)
T10 azaz tizes torx. Olyan vegyél ami kb minimum 3cm-en slank :) Amúgy ki lehet szedni még 2-es ag 2.5es imbusszal. De soha ne próbáld meg a gömb végű részével mert beletörik, és akkor csak az előlapot lehet szétbarmolni....
Spidy666- user autójában láttam ilyet mikor meg akarta venni az mp3as fejemet :( :)
Szóval abban az országban ,ahol Csonka András aranylemezes előadó bír lenni,ott minden megtörténhet.Km.óraállás,szervizkönyv,számlák manipulálása meg a többi.Én meg tiszta játékos vagyok,nem fénymásolt pénzzel megyek vásárolni.Oda akarok kilyukadni ,hogy az eladó átbaszhat ezer mód,az én dolgom meg az,hogy ezt próbáljam kiszűrni,lehetőség szerint.
Szia youlopukku4 Amennyiben a 129 000 km. alátámaszthatónak látszik, abban az esetben szerintem jó vétel. A rendszám nem 2004-es, de nem is 2005 eljéről való. Az enyém 2005 Április-ban JMH-t kapott. Üdvözlet: birobandi
Tájékoztatlak benneteket, hogy az Ebay-en Nagybritániából rendelt kulcsházra, kaptam egy emailt. Megnyugtattak, hogy 2-4 hét alatt kapom meg, mert Kinából hajókázik. Utánanéztem, elvileg csak két fajtát gyárt a gyár (peug.), egy két és egy három mikrokapcsolósat. Tehát, ha nem lesz jó, akkor az gyártási hibás. Mivel PayPal-on fizettem, nem fogom engedélyezni az átutalást, ha mérethibás. Megírom majd itt a Fórumon, hogy mire jutok vele. Üdvözlet: birobandi
"Van rá példa, hogy ha nem megfelelő minőségű féktárcsát és betétet szerelnek fel az autóra, egy nagyobb erejű fékezés után rázza fékezéskor a kormányt. Ha a féktárcsa kilágyult akkor egy szabályozás még használhat. Az is előfordulhat, hogy a kerékagy, amire a féktárcsát szereljük, a megengedetnél jobban üt és ez megdobja akár az új féktárcsát is, ami ugyan olyan kormány remegést eredményez.
Van még egy olyan hibalehetőség is, ami az első futómű stabilitásából eredő hasonló hibajelenség és ez a lengőkar szilent, vagy ha van ilyen, a stabilizátor szilent hibája is lehet."
Ki kell mérni a féktárcsa és a kerékagy ütését egy indikátorórával és ezután lehet tovább lépni.
Szia le-whisky! Amennyiben erős ventilátor állásnál is kicsi a levegő szállítás, akkor pollenszürő, ha a levegő mennyiség megfelelő, de a hőmérséklete nem elég hideg, akkor valószinűleg megszökött a gáz. A gyári szűrő kb. 6500 Ft. A gáz töltés is kijön egy tizesből. Üdvözlet: birobandi
Nekem tegnap előtt sikerült!!! Kiírtam CD-re a progit, betettem, és automatikusan lefrissítette az egészet, kb 20 perc volt!
Zalaegerszegről jöttem haza Keszthelyre, hát mit ne mondjak, Zalacsánynál azt mutatta, hogy most hagyom el Sárhidát! :)Aztán újra lett indítva, és azóta minden sarkot felismer,rendben működik.
Sziasztok, köszönöm a válaszokat. Pár héttel azelőtt cseréltem pollenszűrőt, mielőtt 'letettem' 7 hónapra, és nem mozdult egy métert sem (sajnos), így nem hinném, hogy az lenne a gubanc. Gázra én is gondoltam, de nem a hőmérséklettel van baj, hanem az erővel (befújási erővel). Egyébként nyilván a teret sem hűti be, nemhogy automatára állítva, de max ventillátorral sem. Érdekesség, hogy a klímát kikapcsolva légkondi nélkül is gyenge a befújás. Nagyon... Azaz gyanítom, nem a klímával kapcsolatos a dolog (kompresszor úgy tűnik működik, hiszen kapcsol, dolgozik). Az nem lehet, hogy valamelyik ventillátor adta meg magát? Van javaslat Bp-en hova érdemes vinni? Ha nincs, marad a Frédi Béni. Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, egyébként én egész évben automata klímával járok, így télen is üzemel (ezt most nem az elmúlt 7 hónapra értem:):):)
Kulcs problémáitokkal hozzájuk fordulhattok. 2500Ft ért elsőre maratták a kulcsot. Teljesen pontos és használható. Szereintem Pesten ők a legolcsóbbak.
én ugyanígy jártam tavaly ! az enyém is sokat állt, nálam kicseréltük a pollenszürőt és komplett klímatísztítás volt ! majd feltöltettem gázzal,mert az is megszökött valahova. valószinű,hogy a légcsatornák elvannak tömődve ! nekem azóta kifogástalanól müködik.
Szerintem elment a gáz... Elsőre töltetni kellen eztán kiderül hogy mi a további.Ha jól emlékezem akkor a használatiban is benne van hogy pl télen tessék időnként a klímát bekapcsolni.
Sziasztok! Adott egy 407 2.0 HDI, ami december óta egy kereskedésben állt. Most helyeztettem vissza forgalomba július végén (friss műszaki, olajcsere, aksi csere, mert nem járatták a T. márkakereskedők - megj. én adtam be eladásra). A gond az, hogy amint kihoztam, egy hosszabb útra vittem Olaszországba, és nyilván az úton derült ki, hogy a klíma elég gyengén adja elő... A hőmérséklet jónak tűnik, azaz a hőfok-szabályozással nem lehet gubanc, de maximumra kapcsolva a ventillátort is olyan, mintha egy trabiban lehelne valaki egyet egy fagyi után... Mi lehet a gond? Ventillátor? Klímakompresszor? Van ilyen irányú tapasztalatotok? Ismétlem, az autó igen sokat állt (ezt a féktárcsáim is bánták, de szerencsére nem maródott be a rozsda a felületbe, a betétek 2500 km alatt lekoptatták). Szakszervíz, vagy van esetleg valakinek Bp. vagy környékén Peugeot-specialista klímás ismerőse? Köszönöm.
(Moó, üdv! - a 16-os felnik már a kombival eladva... visszaültem a bordó sedanba)
Ha lehet én is megvárnám a tapasztalatokat. A Cora kulcsmásolóban van tuti jó, csak 9800 Huf :(. Ha valakinek megérkezik kérhetném, hogy osszameg a tapasztalatait.
Én a tisztitó folyadékon túl vagyok, de nem segített. Üa szűrő cserélve de szintén semmi. A széthajtást még nem próbáltam, de talán van más megoldás is.??
Fú hát, volt ami nagyobb volt alapból, volt ami belül tök más volt, volt ahol túl mélyen volt az immo panel, volt amibe nem ment bele a kulcs szára, volt ami alapból szar volt és az első szétnyitáskor szétesett...... Nemértem, hogy minden 407es bicskakulcs ugyanolyan, akkor az utángyártott ház miért millió féle. Mondom C4 kulcsház volt jó az enyémhez végül. Ha nem jártok majd sikerrel, megadom egy csepeli 307es kolléga elérhetőségét, a végén ő szerezte nekem a kulcsházat meg, de rengeteget szívtunk vele is, pedig neki volt minden polcon. Bár kívánom, hogy legyen jó amit rendeltetek, mert akkor végre nekem se tompított szignó lesz a távin :)
Amúgy a kulcsszárat könnyedén ki lehet cserélni, a stiftet ki kell nyomni belőle valami pici csavarhúzóval vagy imbusszal, és kicserélni a betétet.
Próbáltad, rendelted már ezt a típust? Csak mert nálam volt már vagy 8 féle 407!!! ebayes kulcs, és 1 lett csak jó, ami c4 kulcsház amúgy, és a csomagtartó nyitó rajz helyett tompított lámpa logo van rajta. A többi nem stimmelt sosem.
Most néztem,hogy Lentiben laksz.Én is zalai vagyok,ha gondolod segítek megrendelni.Hogy ne kelljen annyit utaznod érte,Nagykanizsáig el tudom juttatni.
Ha már a kulcsnál tartunk,itt a házban lévő panelen található mikrokapcsolóhoz lehet hozzájutni.Én hamarosan rendelek majd,mert az én egyik kulcso mikrokapcsolója megadta magát.
Először regisztrálsz az ebay-en.Aztán létrehozol magadnak egy Paypal fiókot,itt is regisztrálni kell.A Paypal-lal tudsz fizetni a neten,azonnal,biztonságosan.Így költségmentes a vásárlás,értem ezen,hogy nincs bankköltség.Ha utalsz külföldre,az horror árban van a mo-i bankoknál,nem javaslom.
Az általam belinkelt oldalon a szállítás ingyenes,tehát a 10,15 euroért itt van a cucc.Kapsz egy házat,+1db kulcs szárat.Ez egy nyers kulcs,a szárát ki kell cserélteni a saját kulcsod szárára,így komplett új házad van.Ha nem akarod a szárat cseréltetni,elég csak a nyomógombos hátlapot feltenni a meglévő házra.Viszont elég furcsán fog kinézni,hogy az egyik fele új,a másik fele meg használt.A választás a tiéd.
No,elolvastam az összes hozzászólást,látom a vásárlás előtt hozzám hasonlóan kérdezgettek már itt.Azt még azért jó lenne tudni ,hogy hol tudok rékérdezni egy autó valós adataira,vagy törődjek bele,manipulatív minden,inkább állapotot vegyek ne szépen hangzó csupa nagybetűs hirdetést?
Pont ezt akartam en is kerdezni. Lehamlott a gombok kozott az a gumis reteg. Mondjuk van meg egy kulcsom is.
Amit meg kerdeznek toletek,hogy korabban volt beszelgetes valtogombrol. Nekem viszont full bor tetszene. Vezettem egy Volvot, es nagyon kellemes volt a fogasa a valtonak. Erdemes keresgelnem?
Neeem, halisten nem volt. Ra 2 napjara lecsereltettem mindent, ahogy mondtatok.
Pont ez a legnagyobb baj, hogy meg Gyorig sincs idom eljutni, nemhogy pestig..4200-t raktam bele az elmult honapban..
Ma pont nem csinalta az ESP / ASR hibat, de ha igy marad keresnem kell valakit itt Sopronban.Esetleg valakinek valami ötlet, hogy Sopron - Györ viszonylatban kihez forduljak?
Leltem egy 2.0Hdi-t.Jövő héten megyek haza,elmennék megnézni.Mit nézzek át feltétlen -az ilyenkor szokásos dolgokon felül-mi az ami ennél a típusnál feltétlen odafigyelést igényel?
Nekem, ha benzines lenne akkor a fémet választanám, ahogy nézem árban mindegy. Dizelnél már nem biztos, hogy hallgatni szeretném az erösebb motor kerregés.
Szia tom407! Adva vagyon a gyári, azt bármely szervíz produkálja neked 30 misi körüli áron és most már vagyon lemezből készűlt sufnitunning változat. Előnye, hogy olcsóbb és jobban bírja a kiképzést, hátránya, hogy rendesen erősíti a motor hangját. Üdvözöl: birobandi
Igy van.. En se tudom mi lenne velem, ha nem talaltam volna ra erre a forumra. :) Most, hogy nem ultem benne egy 5 oraja, megnyugodtam.Este megyek haza melobol, akkor megint idegroncs leszek, ha dobja ezt a hibaüzit..
Ez a félelmem,hogy sikerül valami olyan példányt kifognom ami hasonlóan bosszantgat.Aztán csak a szerelem végett nem gyújtom fel...Persze itt böngészve mindig találni választ vagy megoldást,de ez nem sokat segít ha épp Lipcse mellett figyelem a pálya széléről a forgalmat.Na nem negatívkodni akarok.
Van e valakinek infoja honnan lehetne szerezni az alul elől lévő műanyag kartelvédőt és mennyiért. Szervizből kijött a kocsi és most vettem észre, hohy nincs fent. Természetesen szerintük ha nincs most akkor nem is volt.
Nos, nekem is jelentkezett ez a "ESP / ASR faulty" nevezetu hiba.A külömbseg az itt olvasotakkal szemben, hogy nekem csak ugy a semmibol jott, nem volt semmifele kormanymu szereles..Elsore csak neha-neha, most mar egybol dobja, amint a kormanyhoz erek.
Szoval igy is lehet, hogy a jelado elfordulasa okozhatja?Csak ugy magatol elfordult volna?
Egyebkent mar kezdek elkeseredni, mert 2 hetente elojon valami hiba...nem igaz, hogy nalam jon minden elo, amikor ugy vigyazok ra, mint a szemem fenyere.Mikor meghallok egy csippanast, mar forr az agyvizem.
De most nezzetek ra, ki tudna egy ilyen szepsegre haragudni? :)
A bordót prémium felszereltséggel.Most viszem csütörtökön átnézetni alaposabban, eddig semmi probléma nem jött elő.Valószínű, hogy kintről behozott, de ha rendben volt akkor nem hiszem, hogy gond lenne.Lekérdezéskor két kötelező szervízelés van bejegyezve a szokásos dolgokon kívűl semmi más.
A peugeotnál le lett már kérdezve az előélete, az rendben van, ha azt még nem lehet manipulálni... Szervízkönyv elveszett, de kinyomtatták a szervíztörténetet, ami nem volt épp rövid, de a dátumok és a km-ek egyeztek.
Engem is bosszantott eleinte, hogy az osztrák határtól vége a gyári navinak. Azonban most voltam Olaszországban gyönyörűen működött. Zeg-en nem tudtam sehol frissítetni.
Ezzel vitatkoznék. Rengeteg gond volt, a ködlámpa xenonommal, és a végén már teljesen korrekten csápos emelő nélkül is tudtam cserélgetni a komponenseket.
Kitejered a kereket az ellenkező irányba teljesen, felhajtod a dobbetétben levő kis ajtót pont megtámasztja a gumi, benyúlsz elfordítot csati le teljesen korrekten kicserélhető az izzó.
Sziasztok Skacok! Ezzel a hozzászólással bejelentem, hogy hazatértem a nyaralásból, nagyon fasza volt minden. Volt Balaton, Szlovénia rafting, Italy fürdőzés, csúzdázás minden. Fasza volt. Most van 1-2 napnyi dolgom amit el kell intézni, aztán nekifexem a honosítás befejezésének.
Lux: nekem is kormol,ha lakott területen kívül autózom kb 10km után megjelenik a korom a végeken. Lehet hogy mindig is így volt, de azóta veszem észre, mióta króm végek vannak felheggesztve az autóra. Lehet hogy mindig is kormolt, vagy szar a dpf-em belső szerkezete nemtudom. Az biztos, hogy a kormolás óta mentem vele kb 50-60ezer km-t...
Egy társfórumról vagyok (Mondeo IV), s segítséget szeretnék kérni, hátha itt találkozott már valaki ilyen problémával.
Az autóban 2.0 hdi 16V-s motor van.
A következő problémánk van jónéhányunknak:
4-ben érezhető főként hogy egyenletessebességnélrángat..lüktet az autó.... kb 1500-as fordulat környékén..mikor az ember tartani akarja a gázt... van hogy nem csinálja, de legtöbbször igen. (kb olyan mint ha nem akarna üzemanyagot kapni, vagy levegő hiány...)
Egy kis adalék. Nekem automata 2.0 hdi sw van. De most egy 307 1.6 hdi (5 door) manualal mentünk egy rövidke Hollandia oda visszát 4000km. 4 szép gyerek (100kg) + agyig csomag 160 körüli tempo strada végig. Azt kell mondanom itt már a 2.0 hdi 407 jobban fogyaszt azaz kevesebet mint az 1.6. Probáltam egyedül is ovatosan akkor 4.9 lett, ezt az sw-m nem tudja. De én meg nem tudok lassan menni :).
Hidd el, akkor ez is meg fog!2000 fordulatig mondhatjuk semmi, mert az, aztén pedig elkezd úgy igazán húzni a drága!Engem személy szerint megdöbbentett ez a gyorsulás, éppen teszteltem!Ami viszont a legfontosabb az a fedélzeti komputer által közölt adat, az 5 és 5,5 liter/100 km -es fogyasztás!Ez nekem mindennél többet ér!
Én nem akarlak sem rábeszélni se, lebeszélni, de amióta megvan a 407-es mindenki furcsán néz rám és "legazdagozik"!!!!
A 307-es 2000 dízel volt, ezért kicsit vonakodtam, hiszan a 407-ben 1.6 Hdi van, mennyivel nagyobb a kasztni, és kicsi a motor!Én azt mondom, ha nem gyorsulási versenyre készülsz, tökéletes választás az alacsony fogyasztás miatt!
Gratulálok a km-hez. A hűtőfolyadék hőmérsékletét én a légkondi bekapcsolásával szabályoztam, ugyanis ha megy a légkondi a ventillátor lassú fokozata automatikusan bekapcsol. Így dugóban is van hűtés.
Kösz!Egy Partnerrel járok egy ideje,évi harmincezret.Gyermeket várunk,kell egy másik autó,e mellé.Árnyékra nem szeretnék menni,bár az az igazság,bármelyik topikra megyek ,mindenki a magáét fényezi...Azt hiszem az elmúlt pár hónapban kialakult már mit is akarok,itt és most talán egy kis ösztökélésre vártam.Nem lenne rossz ,ha a tízezredik hozzászólás környékén már én is csak jó tanácsokkal okítanám az ide fordulókat
Sajnos nem ismerem az előző modelleket, és csak pár napja vagyok egy 2007-es modell boldog tulajdonosa, de azt elmondhatom, hogy nagyon elégedett vagyok.Másfél évig voltam egy 307 2.0 Hdi tulaja, ezek után nem volt kérdés, hogy milyen márkát válasszak :)
A 307 is egy más kategória, mint a "többi" autó, de a 407 aztán főleg!!!Ha érted, mire gondolok!
Szia youlopukku! Amennyiben évi 15 000 felett autózol én mindenképpen a dizelt ajánlom. Mind az 1,6-os, mind a 2,0-es elég kellemes konstrukció. Amennyiben ennél kevesebbet mész, itt a fórumon 2-es benzinest sem igen szídták. Üdvözlettel: birobandi
Sziasztok Idevalósiak!Átolvastam egy -kétezer hozzászólást,a végéig még nem értem el/el fogok/,szóval a 407-es mint olyan tetszik. Ti,ha választhatnátok,2005-2007 környéki autókból melyiket vennétek?Tudom ,dedó kérdés ,de hol máshol kérdezzek ha nem itt?Előre is kösz.Y
Szia kisvadon! Nem. Egy Garmin NÜVI kütyüm van. City Europa 2011 térkép van feltöltve rá. Érdekes, hogy pl. Franciaországban igen profi módon müködik, de a szomszédos Olaszországban finoman szólva is hagy kivánnivalót maga után. Itt sokszor fogalma sincs, hogy melyik út fizetős és melyik nem. A leggyorsabb opció volt beállítva, felvitt egy olyan hegyi szerpentinre, ahol sorozatban kellett szegény hazai autósoknak visszatolatni, hogy elférjek a lakókocsival. Vért pipiltem, mire lekecmeregtünk a hegyről. Üdvözlettel: birobandi
Szia zoolan65! Köszönöm nagyon kedves vagy, de holnap és Hétfőn egy kis társaságban a falúsi túrizmus élményét szívom magamba -mint pl. bogrács gulyás. :) Üdvözlettel: birobandi
Szia Viktor! Számomra ismét bizonyitott a kis 1,6-os HDI. A "navi" jóvoltából mentünk, olyan hegyi kecskecsapáson, hogy idönként 1-esbe kellett visszaváltani, két autó egymás mellett nem fért el. Ezen a terepen sem érte el a hűtőfolyadék és az olaj sem a kritikus hőmérsékletet. Az út átlagfogyasztása 8 L. alatt volt, ami szerintem lakókocsit vontatva, igen derék dolog. A 100 000-es átvizsgálást már itthon csináltattam meg, csak a kötelező szürök és olaj csere volt, semmi más szerencsére. Üdvözlettel: birobandi
Szia userik! Köszönöm kedves érdeklődésed, néhány napja értem haza. Nagyon szépen viselkedett cápácskám. Semmi hibaüzi, lakókocsival 8l/100Km körül alakult a fogyasztás. Sokat mentem pályán, 90Km/h sebeséggel. Nem lehet véletlen, hogy az alábbi képet saját hazájában készítettem. Az út kb. 3500 Km volt.
Nem kettőstömegű van benne, ugyanezt tapasztaltam én is amit te, napokkal később szétesett az egész kuplung és ki kellett cserélni ami kb 85.000-be fájt .
Mikor ráz az eleje,kanyarodáskor alacsony sebességnél?
Nézd meg az olajszintet.Érdemes a nívószint fölé önteni.Lehet csak pár decit kell önteni hozzá.Ha nem szűnik a remegés,akkor egy csövet kell kicserélni és megoldódik a probléma (nálam ez lett a megoldás).Az olaj típusát nem tudom,valahol fel van írva,de sajnos nem találtam.A többiek közül valaki biztosan elárulja majd neked.Azt viszont tudam,mikor én kerestem,eléggé húzos volt az ára,hogy egy pár deciért megvegyek egy egész flakonnal.
Ebben igazad van, csak az a probléma, hogy a 307-est beszámítják, ezért szinte"azonnal" kellett valami problémamegoldás. Hibásan pedig nem akartak kiadni a kezemből.
Elvileg megvan a régi kapcsoló, sőt, kettő is van, ha kell elküldöm postán, mert én nem tudok mit kezdeni vele.
Olcsóbban is megúszhattad volna a COM2000-t igaz kicsit továb kellett volna jönnöd hozzám...
Tény és való hogy csak akkor derül ki hogy meg lehet-e olani ha szétkaptuk volna. Ha megvan mert ugye a tied a rossz alkatrész akkor írj privit és küld fel nekem. megnézem
Sajnos ugy néz ki nem sikerül a dolog, mert állitólag nincs a pesti központban, és nem tudni mikor lesz. A másik pedig, hogy nekem két soros a kijelzőm, és ezekhez állitólag nem jó. Tudsz valami okosat? c5 1.6 hdi 2004 októberi gyártás, II széria. Köszönöm!
Láttam pár véleményt, ezért gondoltam, megosztom veletek a mai élményemet.
Szegény 307-sem indexkapcsolója nem jó, mint kiderült, valójában egy vezérlőegység, ezért a szerelőm azt mondta, hogy vigyem el szakszervízbe. Itt Keszthelyen va Citroen, ezért oda mentem először. Kb nyolc szerelő volt a műhelyben, talán egymás .... valamilyével játszottak, de hogy semmit sem csináltak, az biztos.Csak egy szerelő volt, aki úgy tett. mint aki dolgozott. Mondtam a munkafelvevőnek, hogy csak annyit kellene megnézni, hogy mi lehet a gond, tegyék rá a számítógépre az autót. Erre ő:
- Áááá, pénteknél előbb nem érünk rá! jött a válasz, de egy másik auto sehol a közelben. Erre pipa lettem, egy minden telefonálás nélkül átrobogtam Balatonboglárra a Peugeot Máté-hoz!
Kicsit furcsán nézett rám a srác, de azt mondta, hogy egy óra múlva lesz egy pici idő, akkor megnézik! És így is lett!Amint volt szabad hely, azonnal átnézték, sajnos ők sem tudtak mást mondani, hogy csere. Ma kicserélték és minden rendben!
Csütörtökön végre hazahozom a 407-est, de az biztos, hogy Bogláron fogom átnézetni, mert nagyon korrekt, segítőkész emberek dolgoznak ott, és maximális kiszolgálást kaptam, még ha az átlag szerelőknél kicsit drágábbért is!
Még mindig érdekelne egy jó szerelő. Budapest XI.ker-től belátható és emberi közelségben . A kocsi még mindig korházban, de úgy veszem észre csak sötétben tapogatóznak. Mondhatni maszatolnak jó sok pénért. Szóval egy benzines v.színű elektromos bajjal küszkődő autóba kellene végre életet lehelni. Kösz
CD tár annyira nem érdekel mivel elég sokat váltogatom és cserélem a zenét, és a leg egyszerübb meg oldás ha a gépből egyenest USB-re teszem rá. Köszönöm a segitséget. :)
Általában úgy hogy 6 mappát kell csinálnod és úgy beraknod a zenéket ergo tárként értelmez a rendszer.
Amúgy van CD tár is a 407 eshez és nem kell cserélgetned annyiszor a lemezeket.
Igaz ismerek egy őőőrültet aki a gyári cucc mellé berakott egy Clariont is még agy össz 19 lemez mehet neki egymás után igaz át kell kapcsolni a 2 redszert ha épp ott az idő. És akkor nincs a clarionra kormányvezérlés De neki így jó :)
406 os CD tár jó a gépekhez 6 lemezzel és csak kábel és tanítás kérdése
Hello. Engem is érdekelne ez a megoldás, én is unom már hogy cserélgetni kel a CD-ket. Nekem csak az lenne a lényeg hogy USB-menyen, 2004 1.6 HDI van, Adapeteren kivül mi kel még hozzá? Autó magnó hogy fogja fel ismerni a számokat stb.. ??
Köszönöm, de a beszerzés, beszerelés, már el van inditva,és úgy látom elég messze vagyunk egymástól, csak tapasztalatokra, véleményekre lennék kiváncsi, hogy milyen minőség, és hogyan válik be a gyakorlatban. Ha ebben tudnál segiteni, megköszönném.
Urak! Van valakinek valamilyen infója, esetleg tapasztalata a DENSION márkájú kütyükkel kapcsolatban? Szeretnék egy ilyesmit beszereltetni az autómba, mert a gyári rádiót sajnos nem lehet kivenni, és ezzel talán USB-ről meg lehetne oldani a mjuzikot rombolás nélkül, elérhető áron. Egy c5-be kéne betenni. http://www.dension.hu/?subpage=gwl&p=1
Az alábbi eset történt velem. Van ugye a verdám 2077-s évjáratú SW 1.6 Hdi kiskedvencem. :)
Nyaralás megkezudése elött 2 hete pénteken reggel azt tapasztaltam hogy első indításkor a kuplung pedál benyomása után csak 3/4-ig jött fel nem állt vissza a helyére. Először nem gyanakodtam gondoltam elakadt. Ujra benyomtam és akkor is csak addig jött fel. Gondoltam biztosan a rugója van kicsit megszorulva. Kézzel megtornáztattam és utánna hibátlanul müködött. így nyugod szívvel keltem vele útra Sopron Salzburg útvonalra. A Szállásunk fenn a hegyekben volt 1728m magasan. 3dik nap autozás után reggel beindítom az ékszerdobozomat és megint nem jött fel a kuplung pedál de ekkor már hiába huztam fel kézzel mint korábban vissza esett. Kinyitottam a motortetőt és szomorúan láttam hogy tiszta olaj minden föleg az a munkahenger melyet a kuplungpedál mozgat. Rövidre fogva legurultam a hegyről és 11km-re volt egy pezsó service. Ott ránéztek és mondták holnapra meg tudják javítani de alkatrészt kell rendelniük. Ez meg is történt miután kifizettem 244euro-s számlát kaptam egy frissen mosott motorteret és hibátlanul ment minden.
Bár nem tudom pontosan mit cseréltek ki de örülnék ha valki lefordítaná vagy megmondaná a cikkszám alapján:
Empfangszylind gyári cikkszám:218295 (ez mi is magyarúl?)
Szóval azóta eltelt 2 hét beltekertem 600km-t és a mai napon reggel megint nem jött vissza a kuplungpedál csak 3/4 állásig. A guta megüt hogy ott új laktrészt kaptam és megint kezdődik minden előről.
Ha volt ilyen prolmája valakinek kérem írja le hogy Ő hogy járt.
Nekem egy 2008-as, 2.2-es Hdi 407 sedan-om van. Nemrég cseréltek benne gázpedált mert a tempomat nem működött és azt írta ki hibaként. Ezzel a hiba jelenség megoldódott.
Viszont többször is előfordúlt, hogy menet közben, akár többször is bedadogott a motor, rövid picike rántást csinált. Le nem fulladt. A hétvégén miután kiálltam a garázsból és becsuktam a garázsajtót akkor is hallottam, hogy egy nagyon rövid ideig szaggatott a motor, tehát hidegen is jelentkezik a hiba. Természetesen a szervízben a gép nem jelzett erre vonatkozó hibát. Sőt mivel össze-vissza produkálja ezt a jelenséget, néha több hét után így nem is tudom a szervízeseknek megmutatni mert általában akkor ugye nem jelentkezik a hiba!
Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segíteni vagy tanácsot adni milyen irányba induljak!? Esetleg valakinél jelentkezett már ilyen hiba?
Fogd vissza magad barátom, mert ez a topic nem erről szól Ez a hangnem itt nem jellemző. Én teljesen kultúrált hangnemben írtam az előző hozzászólásomat, de a te reakciódról ez nem mondható el.
Nagyképűségből jeles vagy, de a szövegértelmezés nem erősséged
ui:
ha autót akarsz eladni, javaslom az alábbi oldalt: www.hasznaltauto.hu ott nyomhatod a hülye soderedet.
Én direkt benzinest kerestem, mivel félek a dízel motorok drága hibáitól és nem is megyek többet egy átlagos évben 10.000-15.000 km-nél
Olvasd el légy szíves még egyszer figyelmesen! Hol látsz te ebben fikázást??? Nem félhetek a dízel motorok drága hibáitól??? Te akarod nekem megmondani mitől félhetek??? Remélem nem
Simán tényként írod, hogy a diesel csak szar lehet
Ezt meg honnan vetted??? Eszem ágában sincsen még csak a közelébe sem menni a dízel vs. benzines témának. Teljesen értelmetlen ezt taglalni, már ezren megtetették ezer topicon, persze teljesen értelmetlenül
Örülök, hogy örülsz a 2.0 HDI motorodnak és te is örülj, hogy én meg örülök a 2.2 benzinesnek. Ilyen a világ.
Fogd vissza magad barátom, mert ez a topic nem erről szól Ez a hangnem itt nem jellemző. Én teljesen kultúrált hangnemben írtam az előző hozzászólásomat, de a te reakciódról ez nem mondható el.
A mellékelt emailben sajnos egy szám hiányzott a motorszámból, de addig is sikerült lekérdeznem az autót. Szerencsére jó hírek, eddig korrektnek tűnik. Előre is köszönöm a segítséget.
Sajna a 307-ben már nincs szerencsém, sajna le kell cserélnem az indexkart!
Azért örülnék, ha nem fikáznád a dízeleket a saját autód fényezése közben.
"Én direkt benzinest kerestem, mivel félek a dízel motorok drága hibáitól"
Simán tényként írod, hogy a diesel csak szar lehet. Nekem most van 152.000 és baromira örülök, hogy egy 2.0 hdi -t hajtok alacsony fogyasztással olcsón, nagyobb motorerővel, mint egy benzinfaló 2,2i.
Előzetes piackutatást végzek! Amennyiben minden terv szerint alakul - a család jelentős bővülése miatt - hamarosan eladósorba kerül a kocsim. A meglévő egy darab kislányom mellé szeptemberben érkezik még két fiú Így a tavaly decemberben vásárolt Peugeot 407-es coupé-m sajnos matematikailag kicsi lesz (amúgy persze nem az), mivel csak 4 személyes Sajnálom eladni a kocsit, de nincs mit tenni.
Kabalából még nem hirdetem a neten az autót, hiszen még nincsenek meg a lurkók, de már tapogatózom a kocsi cserével kapcsolatban.
Az autó főbb paraméterei:
Peugeot 407 Coupé 2.2 (benzin)
Gyártási év: 2006
Első forgalomba helyezés: 2008. 01. 25. (Magyarországi szalonból vásárolva)
Futott kilométer: 51.000
Színe: metál szürke
Második tulajdonos
Főbb felszereltség:
ABS (blokkolásgátló), ASR (kipörgésgátló), ESP (menetstabilizátor), szervokormány, tempomat, sebességhatároló, digitális kétzónás klíma, állítható kormány, elektromos ablak, elektromos tükör, fűthető tükör, elektromosan behajtható tükrök, fűthető ülés, hazakísérő fény, hűthető kesztyűtartó, középső kartámasz elől-hátul, HIFI, CD-s autórádió tolatóradar, bi-xenon fényszóró, , esőszenzor, fényszenzor, fedélzeti komputer, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, oldallégzsák, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, térdlégzsák, guminyomás-ellenőrző rendszer, ISOFIX rendszer, ködlámpa, törzskönyv, centrálzár, riasztó, sebességváltó zár, immobiliser, 17-es könnyűfém felni, manuális (6 fokozatú) váltó, színezett üveg, dönthető utas ülések, vezető- és utasoldali ülésmagasság állítás, csomag rögzítő háló, vezetett szervizkönyv.
Összességében bőrön és navigáción kívül fullos a kocsi.
A kocsit Pálfi Zs kolléga vette még 2008-ban, hozzászólásaiban itt a topikon követhető a kocsi előélete.
A kocsi karc és karambolmentes, egyedüli javítás a tetején történt, mivel parkolás közben rászakadt egy faág. Ez még az előző tulajnál történt (lásd 1057.sz hozzászólás). A javítás márkaszervizben történt (drágán mérték ), a számlákkal rendelkezem.
A kocsi nagyon egyben van, olyan, mintha most jött volna ki a gyárból Ideális utazó kupé, 4 ember kényelmesen elfér benne, a csomagtartó pedig 400 literes.
Én direkt benzinest kerestem, mivel félek a dízel motorok drága hibáitól és nem is megyek többet egy átlagos évben 10.000-15.000 km-nél. Az átlagfogyasztása nálam 8,8 liter százon, ami egy ekkora vastól nem rossz érték (ráadásul túlnyomórészt városban használom).
Amennyiben valaki 407 Coupé vásárláson töri a fejét, ezt feltétlenül nézze meg. Peugeot rajongó gazdától (az előző kocsim egy 406-os Coupé volt) fájó szívvel hamarosan eladó Érdeklődés e-mailben...
segítségre lenne szükségem ! gázolajszürőt szeretnék cserélni.(1.6hdi) addig eljutottam hogy levegőszürő csövet eltávolítani,szürőt felfele kihúzni
a helyéről. a bemeneti,kimeneti csöveket hogy tudom levenni ? valaki még régen írta,hogy bajonet záras,tehát akkor tekerni kell valamelyik irányba? hogy tudom felönteni az új szürőt gázolajjal ?(mivel zárt az egész) ha valakinek van tapasztalata,cserélt már ilyet kérem írjon !
Bocsánat, hogy még nem jeleztem a kormányvezérlő ügyében (de persze a háttérben szervezekedtem, hogy melyik simerősöm tudná elhozni. (Londoniak).
Viszont fejlemény van.
Szétbontottam a kormánybarítást, hogy szemügyre vegyem a kapcsolót. (Kb. 10 év láttam ilyet utóljára egy Seat Ibizam volt akkoriban és azon kellett cseréljek indexkart.
Úgy van az egész kialakítva, hogy szét lehet bontani. Ehhez ugyan le kell szerelni a kormányt valószínű, de vélhetően az érintkezőkhöz is hozzá lehet férni.
Egy kicsit megnyitottam a müanyag alsó és felső lemezeket, így a szerkezet egy kicsit lelazult, tudtam neki beküldeni egy kis kontakt spray-t.
Vissza raktam a csavarokat, de semmi javulás. Kilazítottam újra, feszegettem, stb.
És itt jött a megoldás: nem mindegy, hogy milyen erővel húzom meg a két felső csavart a szerelvénypanelen! :o)
Sikerül egy olyan "optimális nyomaték kombinációt" összehozzak, hogy remekül működik újra a rövid indexelés!
Hurrá! Spóroltam.
Üdv.:
Balázs
Ui.:
Pár kép (sajnos csak mobillal), hátha valakinek jól jön egyszer:
Mostanában nem marad időm (és energiám se sok) fórumozni, írni. :-/
Olvasni még csak-csak.
A rángatással kapcsolatban egy korábbi "felfedezésem", amit egy tegnapi Bp-Villány-Bp kanyarral ki is figyeltem alaposan.
(Tehát van az alaphelyzet, hogy az autó időnként - főleg alacsony fordulaton, vagy egyenletes sebességnél) elkezd finoman rángatni / bólogatni. Ezt többen is írtátok. Sok oka lehet, többen FAP tisztítással, néhányan egy mágnes szelep cseréjével, van, aki egy érzékelő javításával próbálta orvosolni. Még én sem tudtam kijavítttani. És akkor a "felfedezés"...).
Az én gépsárkányom egyenletes sebesség mellett nagyobb zökkenőkön rángatásba / bólogatásba tud kezdeni. Eddig ezt úgy vettem észre, hogy leginkább óvatos gyorsításnál csinálta csak. Autópályán jöttünk és ahol volt az úton valami olyan szinthiba, ami egy határozott zöttyenést okozott, akkor utána az autó csinálta a himbálózást.
A zöttyenés számomra egy pillanatnyi terhelés változás a tengelyeken. Most akkor ez miért lehet??? Jelent ez valami újat a dologban?
Hello! Köszönöm a válaszokat szívesen veszek minden segitséget. Ma reggelre kitisztult a copmuter, pedig hozzá sem nyultam, nincs hiba szerinte. De az alapjárat továbbra is 200 plusz minusz inadozik.De legalább megy a dög.
A Baj? Hideg indulásnál a motor az istennek sem akar felpörögni, helyette fullad és beleveri az orrát a betonba. Utánna jön a sárga lámpa keverékképzési hiba, de mostanában mióta szoftvert is frissitetek egyéb is jön vele. Asp, abs, rángat és durrog a motor mint a lada mikor rossz a gyujtás. Hibakódok keverékképzési koherencia eltérés. első lambda szonda és még sorolhatnám de soha nem ugyan az.Irtam mailt neked ezzel kapcsolatban. szóval ezért kellene valaki
Én is csodálkoztam, de a lényeg hogy mióta nálam van, mint a doxa. Bár a turbó beömlő műanyag csőben az olajcserekor észrevettem némi olajat. Csak minimális volt a lerakódás és a szerelő azt mondta az nem gond. Szerintetek?
Segitségre van szükségem. Illetve egy jó szerelőre Budán vagy Pesten. A gép 1.8 125 Le. Már 6x volt szervizben 1.5 hónap alatt, mindent cserélgetnek rajta ,de nem javul csak romlik a helyzet. (márkaszervizben volt). valószínű elektromos gondja van tehát leginkább ilyen spiller szerelő érdekelne.(ha nincs esetleg egy őssznépi autó égetést tartok, szalonnát és kenyeret mindenkinek magának kell hozzni, én hozom a tűzrevalót ha kell tréleren)
Áprilisban náluk vettem én is az autót, 2007. novemberi 1.6 Hdi SW. 91.000 volt az órában. Pedálok, sebváltó gomb, kárpit, szőnyegek nem voltak kopottak, a motoron egy csepp olaj nem volt. Szervizben alvázszámra lekérdeztettem 2009. novemberben volt utoljára szervízben, 69.000 km-rel Franciaországban. Akkor cseréltek rajt turbót. Április óta 10.000 ment bele és soha még egy hibaüzenet sem volt, a motor azóta is ragyog a tisztaságtól. Most jöttem meg vele Rómából, vegyesben kerek 5 liter volt a fogyasztás 2.200 km-en. Lassan már az összes funkciót megismerem, működik minden, csak a navit kellene frissítenem.
A vásárláskor az árból elengedték a műszaki, forgalombahelyezés díját 100 rugót.
alvázszám alapján meg lehet nézni. én mikor vettem az enyém kb 20 autó után volt 1 ami valós. szar érzés volt az eladónak mikor hivom a full tutko 80 ekm el órájában vigyorgós eladókat, hogy 170 e 200 e vagy 150 e szerviz már regisztrálva volt a vason. szerintem ne talállgas kérdezd le te is.
szerintem reálisnak tünik ! amúgy így képek alapján nagyon szép az autó. viszont a kiegyenlítő tartályban ebben sincs hütőfolyadék(ha ránagyítasz akkor látszik).múltkor már volt egy hasonló(csak az fekete volt).
Pont ez jutott nekem is az eszembe meg anno.. Csak nekem is ra kene magam venni.
Zolysys, sotetben meg olyan xenonoktol elvakitva, meg jo, hogy nem lattam.. :)
Egyebkent ezt a rangatast nekem is csinalja mostansag.Bar nagyon enyhen, de mivel ennyit irtatok rola, feltunt nekem is. Ha valakinek sikerült orvosolni, igazan leirhatna. :)
Hátha tudtok segíteni. Garrett turbón (2.0 hdi) a vakum kamra feletti lemásoló szenzort szeretnék cserélni. Ha megveszem magát a szenzort, akkor csak régi ki új be és kész? Vagy kell hozzá bármit is ellenőrizni?
Ha valaki tudna segiteni, hogy Lux Kapitannyal vagy Jena307-tel hogy tudnam felvenni a kapcsolatot halas lennek!
Volt egy hozzaszolasuk (4054 - 4055) amiben egy terheles kozbeni rangatas illetve hullamzo gyorsulasrol es annak megoldasarol beszelgettek. Ugyanez a problema jelentkezik nalam is es nem talalom a megoldast. Markaszervizben rakapcsolt computer szerint az autonak semmi baja, nem irt hibakodot. Pedig egyertelmu, hogy valami nem stimmel. De mi??
Ha barmi tippetek van, hogy hol keresgeljek, legyszives dobjatok meg egy valasszal!
Uhh bocsesz :) elvileg mostmár mindenki láthatja ha mégse akkor szoljatok.az a baj hogy ide nem tudtam feltölteni.köszönöm az olajtipusokat az enyém 4sebességes triptronic.üdv
Vezerműlánc feszítő megadta magát, ezért ezt szettben cserélni kellett + természetesen a turbó is meghalt. Szokásos 1.6 HDI betegség. Azóta mintha nem lenne olyan nyomatékos, ezt kellene valahogy orvosolni.
Az automatát sajnos nem ismerem, nekem még sosem volt. Az enyém 2.0 HDI sedan 6 fokozatú manuális váltós. Gyenge pontjának talán fel lehet róni a kettős tömegű lendkereket vagy az első futóműnél a Frip-Carb csapágyat (alsó gömbfely). Ennek ellenére szerintem megbízható és nagyon szerethető kis autó. A különbséget a két motor között, itt hiába írom le neked, ha beleülsz és kipróbálod, úgyis rögtön észre fogod venni. A beépített navigáció nekem sosem volt fontos. Van hordozható, ez egyszerűen frissíthető, Net-ről akár ingyen is. Egyébként én miskolci vagyok.
Mikor megvettem tesómtól a 407esemet, akkor már le volt félig kaparva róla, mondom a sógornőm lekaparta a műkörmével. Aztán teljesen lejött már, gondoltam azért mert meg volt kezdve. Most hogy elhoztam a bőrös kárpitokat, 1 vagy 2 helyen volt lejőve. De az én oldalbordám is lemaszírozta csúnyára kb 2 hónap alatt, szóval valamikor le dippezem a hátsólámpával együtt, mert a ráncfelvarrott lámpa belső oldala piros, és nagyon cégér ha felnyitom a csomagtérajtót :)
407-es 2.0Hdi-t szeretnék venni, ráadásul automata váltósat, navival, és sedan kivitelt.
Kérdésem: mennyivel fogyaszt többet az automata, megbízható-e, naviban van-e magyar nyelv ( láttam olyan videót, ami idegen nyelven navigált, ez kicsit idegesítene), törekedjek-e a navis tipusért, miben különbözik a 307-esben (nekem ez van most) lévő 90LE motortól a 407-es motorja, hiszen a cm3 ugyanannyi, mégis majd dupla az ereje?
Meg úgy egyáltalán mire figyeljek oda vásárláskor. Kb 2millióért akarok venni, tehát szinte az első szériát.
Bocs, ha olyat kérdezek, amire van már válasz a fórumban, de kicsit sok most a ~140 oldalt végig olvasni.
Plasti DIP nézz utánna. Jó anyag sokmindenre lehet használni. Nekem van itthon még nem csináltam meg, mert nincs rá időm, de ilyen felületet ad, mint amilyen a gyári. Ha leveszed a kárpitot, le lehet hackelni a kárpitról, csak kell egy forrasztópáka, meg egy csavarhúzó hozzá, mert műanyagheggesztéssel van rögzítve.
A fekete középkonzol témán már több hete dolgozok, ugyanis a legtöbb akrill alapú festék megmarja a műanyagot ( 3 fajtát is próbáltam ). Most találtam egy műgyantás festéket ami jónak bizonyul a tesztek alapján. Ha kész, mennek a fotók.
Szia Moó! Ez a fényes fekete dolog ról tudnál bővebbet irni? Mi ez hogyan kell, vagy hol csinálják mennyibe kerül kb? A közép konzol burkolatait hogy kell levenni erre is tudsz valami tanácsot mert akkor nem állok meg én sem odalent. Tamás
A tel gomb az a bluetooth-os cuccal felszerelt rd4nél a telefon részhez lép. Neked valszeg nincs bluetoothos kihangosítód és azért nem megy.
Amúgy én is a középkonzol meg a kilincsek körüli műanyag festés projectjén vagyok rajta. Néztem vtn-t 30 körüli árat mondtak rá, de elég gagyi belőle a karbonos pedig van több fajta is. A matricázós téma olcsóbb, csak azt meg a fejegység körüli gomboknál szopó megcsinálni. Úgyhogy lehet hogy csak le fogom festettni fényes feketére.
Kösz a választ!Hála isten nem automata a kocsi. Egyébként fekete carbonnal vagy Vtn módszerrel szeretném bevonni mert karcos nagyon. Ha lesz kész küldök. Kis idő valószinüleg.
Remélem nem autómata az autód, mert akkor nemtudom hogy kell a váltó körüli részt, de kézi váltósnál fogod vékony akármivel mondjuk bankkártya kiemeled a krómos váltókeretet, vigyázz mert könnyen eltörik (bár ha eltörik, akkor nem csörög csattog szerencsére) kiemeled és felhajtod. Minden oldalán van amúgy meg oldalt is ilyen karom. Aztán behúzod jól a kézit hogy felele álljon, és feltéped a kézi szoknyáját, ezt is ilyen műanyag karmok tartják 3-3 db. Ezek után szintén fel kell tépni a műanyag cuccot amit akarsz, de a könyöklő felől kell kezdeni, mert be van forgatva a hamutartónál. Vékony lapos fejű csavarhúzóval lehet segíteni. A műanyag cuccot fém bolhák tartják a helyükön, a többi cuccot amit kiszedsz, műanyag fülek, úgyhogy óvatosan azokkal. Jó munkát, és képeket várok el cserébe az infóért.
Nem terhelte be a computert a hibajelzés, csak ahogy az ESP sem tud kerékjelek vagy hibás kerékjelek nélkül rendesen üzemelni, úgy a navigáció sem. A telefonos/PNA-s navigációktól eltérően az autók gyári navigációs rendszerei a pozíciódat nem csak a GPS alapján határozzák meg, hanem a kerékjelek és a kormányszög alapján is. Így akkor is tudja hol és merre vagy, amikor nincs vagy akadozik a GPS vétel. Tehát ha hibás jeladó miatt ezek a jelek nem jók, a navi is hülyeséget kap, vagy csak a GPS-re támaszkodhat, ami főleg városban előfordul, hogy ugrál és forog.