Az a vastagabb motorolaj engem nagyon érdekelne. Nem Hoffherba, nekem olyanom nincs, más célra kellene. Légy szíves valami közelebbit róla, hol szerezhető be, pontos típus, stb. Szerintem azok közül, akiknek nagyon régi gépei vannak, többeket érdekelni fog.
A csővázas eke, ahogy sok más egyebünk, szerénytelenül is egy világszám. Az valami morális, mentális katasztrófa, hogy egy ilyen dolgot, már csehszlováknak, most orosznak tulajdonított magyarnak mondható ember. Traktor találkozókon felüti a fejét manapság a régi vontatott eke. Többen észre vették, vagy tudták, a régi technikával szépen lehet szántani, mert a traktor vontatja, s nem függ így a talaj egyenetlenségtől. No ezt a problémát a csővázas egyedül állóan kivédi, függesztett eke létére. Akik merő ostogaságból, ismeret hiányában ezt a kulisszát behegesztették, szerintem nem is okolhatóak nagyon. Itt kampány volt a saját találmányaink befeketítésében. Nem volt tanfolyam, video, kis füzetecske nyomtatva, hogy parasztok ne vigyétek a magyar ekét a méhbe. Hanem azt mondták, a talán legprimitíjebb orosz ekére, amelynek a kormánylemeze, majdnem merőlegesen üti a földet, hogy az a jó.
Amikor Lengyelországban néztük azt a bátorságot, ahogyan küldik az 50 éves Ursusokat, meglepő volt. A sor végén lévő árus, aki mindent gyári minőségben árult hozzá, kifizethető, emberi árom. (Atyám is vett egy üllés huzatot, kb jó a 28-asba.) Akkor már leesett, hogy nem kell rettegni az alkatrész hiánytól.
A mondandóm lényege nem az lett volna, hogy a Hofherr izzófejes, meg régi. Hanem bevettem a maszlagot a főgépészkéktől, hogy a magyar ó traktor mindíg hánnya a fekete pöttyöket. Ezt nekem a gyakorlat bizonyította, hogy valamennyire igényes felújítónál nem lesz babosabb az ember feje, mint a kendő a nyakában.
Hogy van az, 1,3-1,6 millió Ft körül árulják nálunk a szerényebb eladók a Hofherrjeiket, s nincs megcsinálva a motor? Nem először azzal kell kezdeni, meg a belső hajtásokkal, váltóval? Rengeteg történetem van a napokban, hetekben vásárolt ÚJ 28-as tulajdonosok befürdéseiről. 760-900-1100 ezerekért veszik az UE-28-asokat. Csupán optikai tuningoltak, mindnek a motorja és a váltója is véres, nem kicsit. Idegesek, köpködnek, minden bajuk van a Dutráról.
Nálunk ez is miért van fordítva? Vesznek sárvédőt 80 ezerért is, tedi hengert, meg 2K-s festéket, no de a váltó csapágyakat még senki sem látta.
Miért van mindegyiken (vagy legalább is nagyon soknak) kitámasztva a szabadon lengő része? Én még csak ilyen fényképeket láttam, és élőben is ilyennel találkoztam (2 db).
Ez a megoldás nem vált be, vagy csak lusták voltak kihasználni rajta ezt az opciót a beállításnál?
Esetleg az Mtz-sek csak így tudták belenyomni a kemény talajba a kétirányú hidraulikájukkal?
Kérdésem:ki megy géppel Pléhúszhoz találkozóra,vagyis kit szállítanak traileren?
Vinnének három gépet csak Ba Laci elmondása szerint nincs rámpa amiről le lehet állni a gépekkel.
Ha akad olyan vállalkozó szellemű és technikával megáldott traileres hogy egyesével le tudná venni a Dutrákat a kb. 1000-1300 mm magasságú pótkocsiról a nagy segítség lenne és persze vissza is.
Itt a vasútállomáson fel lehet állni Szigethalmon meg le kéne szedni és vissza.
pedig a link jó, csak akkor nem működik ha rá kattintasz mert akkor kicserélődnek benne a karakterek.
feladatat:
1.) egérrel linken megállni jobb klikk egérrel majd (hivatkozás címénem másolása)-ra kattintani.
2.) böngészőt megnyitni felül a címsorba ahová a dutra fórum címe van írva vagy valami más. Ott lévő szöveget kitörölni. Megállni felette egérrel, jobb klikk beillesztés.
Ez így általánosságban azért nem igaz. Valójában nem mellékeltek a HSCS gyárban Nylon pólót a G35-ökhöz. Sándor gépei általában úgy vannak felújítva hogy motorikusan is szalag állapotúak. Egy 40-50 évet kidolgozott géptől nem várhatjuk el, hogy ugyanúgy muzsikáljon mint az 50-es években. Persely nélküli blokkról beszélünk aminek a 3 szori felújítókészlete mindíg csak kövérebb gyűrűkből állt! Az sem mindegy, hogy valaki szürreálisan beletesz valami szintetikus csodaszert amitől aztán gyorsan elájul a veterán masina vagy pedig belátja okosan, hogy bizony be kell szerzni ásványi egyfokozatú minél vastagabb motorolajat. Pontosan nem tudom a gyártó nevét, de csak magyarországon lehet kapni egy SAE50-es értékű motorolajat aminek 10 literje mindössze 4000Ft és az osztrák Hofherros barát rendszeresen nyaggat, ha megyünk ki vigyünk ebből az olajból, mert ezzel nem veri az olajat a Hofherrflotta!
De felvonult, utolsó lett, mert leállította, bementek valahova a nagyon várakozó sorban, s megszívta magát. Nagyon idegesen hólyagosra tekerte a kezét, s mikor már meg akarták húzni, utolsóra beröffent.
Mi láttunk Lengyelországban rodeozó Ursusokat, meg száguldókat, de hogy úgy köpte volna az anyagot mint némelyik hazai Hofherr, olyat megközelítően sem.
Eddig azt hallottam a Hofherrekről, hogy mindig pöttyös lesz az ember tőle. Lévay gépein nem láttam, hogy akár bárki, úgy szállt volna le róluk, mint a fürj tojás.
Egy kis szerelési tanácsért írok.Erősen szivárog az olaj a bal első keréknél a kisdutrán,az első diferenciálműből.Szimeringet kellene cserélnem.Átnéztem az ide vonatkozó rajzokat.Úgy láttam,hogy a kerékagy és a külső gömbház levétele után lehet hozzáférni a legkönnyebben kívülről.Erősítsetek meg,ha jól látom.A másik lehetőség,hogy a difi házat bontom meg középen.
Erről lenne szó:a 2.52.54-es csapágy melletti szimering.
Segítséget szeretnék kérni hogy a Dutra UE-28 -as alvázszámából meg lehet e mondani annak gyártási idejét, mivel szeretnénk műszakira vinni felújítás után.
amit én csináltam mezőkövesden azt itt megtalálod, nem teszem ide a fórumra mert sokat foglalna. aki kívácsin nézegesse. A véleményem, hogy az eddigi leg rosszabb találkozó volt.