Nekem az oldalsó index, első-, hátsó helyzetjelző, pótféklámpa és a tolatólámpa van kicserélve. Indexhez lehet spéci relét kapni, valahol olvastam neten hogy talán van is kis hazánkban egy szaki aki külön gyártja le a sima lábkiosztása szerint. Viszont nekem a hátsó helyzetjelző miatt ha nincs felkapcsolva a lámpa, de fékezek, akkor is felkapcsol az első helyzetjelző és a műszerfalvilágítás, egyszer beszéltük is itt hogy azért mert nincs benne valami egyirányusító vagy mi. Tolatólámpa iszonyat jól néz ki csak szinte semmit nem látni vele mert hideg fehér a fénye. Pótféklámpám pedig nagyon nagyon halványan világít de ezt köbö csak 30cm távolságból lehet észrevenni a sötétítés miatt. Igaz ezek mind olcsó e-bayről vett ledek...
Azt szeretném megtudni/kérdezni,hogy valaki közületek ledesítette-e már a tháliáját.
Külsőleg gondolom,fék/helyzetjelző stb.....
Milyen tapasztalatokat szerzett,mi vált be,mi nem.
Az index-es témában is kérnék segítséget.Lehet-e indexrelét cserélni,hogy ne villogjon gyorsan,feltéve,ha van benne,és nem valami komplexebb elektronikája van?
Köszönöm a válaszokat, első körben megpróbálom a gyertya cserét. (Üa.-szűrőt nem rég cseréltem, az talán még tiszta.) Az enyémben különben egy db trafó van, legalábbis én úgy láttam, hogy egy fekete dobozra van rádugva a 4 gy.kábel. Vagy ebben a dobozban van két trafó? És azokat lehet -vagy érdemes- külön cserélni? A kábeleket megnéztem sötétben, azt nem láttam, hogy áthúzna.
De azért előnye is van a hengerenkénti trafónak, mert pl a k4j tud hengerenként más más előgyújtást használni a k7j meg nem. Az mindig a leggyengébb hengerhez "igazodik".
Attól, ha nincs szerencséd már elsőre átüti a szigetelést és kuka. A 16 szelepes motorknál már az is probléma, ha nem figyelnek oda a gyertyacserére, meg a gyertyahézagra mert annyi is elég ahhoz, hogy tönkretegye. Persze nem is szerencsés szerkezet és sok minden más sem teszi hosszú életűvé (páralecsapódás, magas hőmérséklet, kis hely vékonyka szigetelésekkel), de ez az egyik ok ami egy kis odafigyeléssel elkerülehtő.
Ez egyszeri alkalom volt hogy lehúzgálta, ki is derült h mi a ludas így nekem trafó, kábel és gyetyacsere megvolt csak éppen fordított sorrendben... :D Az olcsóbbtól indultam és így mindent cseréltem de legalább rendbe van.
Én annyira nem ajánlom hogy kábeleket lehúzogatva próbáljátok ki, hogy mennyire megy a trafó, mert tönkre lehet tenni vele nagyon könnyen. Mellesleg jól meg is tudja b...ni az embert. Ha mindenképp tesztelni akarjátok egy gyertyával nézzétek meg. A kábelt lehúzogatom módszerrel csak valahol tönkreteszitek a szigetelést. Vagy a trafóét vagy a kábelét.
Gyertyára szokott rángatni, és egyenetlenül járni, vagy az alsó motortartó bak miatt, mert amikor gázt adsz neki billen a motor és magának rángatja a gázbowdent. Ha gyertyára nem javul nézd meg a gyertyakábeleket, lehet valamelyik áthúz. Ha a trafó rossz a k7j-nél az 1-es 4-es és a 2-3-as hengerek egyszerre gyújtanak, egy trafójuk is van. (A tokban 2 gyújtótrafó van dupla kábelekkel) Szóval akkor kettő henger is letérdel, ha a trafó rossz. Nem tudom mit tud a motorvezérlő, de valamelyik tudja detektálni a gyújtáskimaradást, és dob rá egy hibakódot. Nézd meg először a gyertyákat, meg a kábeleket, lehet csak ilyen egyszerű baja van. (kábeleket sötétben kiválóan látni ha áthúz, persze lehet szakadt is)
Pont ugyan ezekkel a tünetekkel kellett nekem is trafót cserélnem a nyár végén. Alacsony fordulaton rángatott, "durrogott" alapjáraton, de olyan ~2500 fordulat felett semmi problémám nem volt. Kicseréltem a gyertyákat, gyújtókábelt és így se volt jó. Trafó csere után megjavult. Itt a szerelő úgy nézte meg hogy egyesével levette a gyetyákról a pipát valami menő fogóval(gondolom hogy nem rázza meg) és tisztán lehett hallani hogy az egyik hengernél sokkal "halkabb" a szikra. Ja és nálam se volt semmilyen benzinszag a kipufogó végén.
Nagyobb fordulaton(2500 felett) kisimul a motor járása, vagy akkor is "dadog" ? Az üzemanyagszűrő nincs eldugulva? Nekem akkor csinált utoljára hasonlót.
Nekem is villogott trafó halálkor. Nézd meg milyenek vannak benne. Egy kb 10-12 cm-es csőkulcs kell hozzá. Enyámben Sagem-ek voltak azthiszem,. 70 ezer körül volt az autoban. Elkezdtek meghalni. A vége az lett,hogy kicseréltem 4 db berura. Azóta tünetmentes,már 45-öt mentem velük. Én 10-ért vettem darabját. Lehet van olcsőbban is,nem tudom. Katalizátornak sem tesz jőt,ha nem megy egy henger.
Amikor én csináltam 1-2 fok volt, de simán ment. A ragyacsot tapétavágóval elvágtam, ahogy feszegettem a kárpitot. Utánna simán visszanyomtam és pöpec...
Köszi. Enyém is ilyen ez inkább záráskor mond csődöt. Kézzel lenyomva érezni, hogy nehezen jár. Kicsit megnyomkodom fel meg le utána néhány napig működik jól.
Ilyen hidegben (te jó Isten hétvégén 10 fok felett jósolnak) félek, hogy az a gumiragacs amivel fel van ragasztva sokkal nehezebben enged mint melegben.
Asszony Twingójánál lettem tiszta ragacs mire szétszedtem a kárpitot. Lehet, hogy hétvégén én is nekilátok nehogy a motor lássa kárát.
Segítséget szeretnék kérni. Néhány napja észrevettem, hogy alacsony fordulat számon vagy ha egy kicsit korán kapcsolok föl, elég erősen rángat az autó. Én arra gondoltam, hogy valamelyik motortartó bak ment tönkre, de ma reggel feltűnt, hogy az alapjárat is elég egyenetlen (fordulatszámmérő nincs az autóban) erre ma este elkezdett villogni a "környezetvédelmi visszajelző lámpa."
Pénteken Pécsre kell mennem, nem tudom, hogy addig meg tudom-e javíttatni (Pécsváradra szoktam szerelőhöz vinni), de ha nem, akkor meg nem tudom, hogy el merjek-e indulni. Mit gondoltok?
Én hónapokig voltam így.. :-( Először bronzkefe csere, aztán akksi, aztán bendix, aztán jeladó, közben 5-ször adagoló(szerencsédre neked az nincs). Remélem megtalálják a hibát, mert ez a legszörnyűbb, mikor nem indul. Én el is adtam..