Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2014.01.16 0 0 55422

Megoldódott a relé történet. 1050ft lett a diódás relé. :D Hella.

bsanzika Creative Commons License 2014.01.16 0 0 55421

Nekem az oldalsó index, első-, hátsó helyzetjelző, pótféklámpa és a tolatólámpa van kicserélve. Indexhez lehet spéci relét kapni, valahol olvastam neten hogy talán van is kis hazánkban egy szaki aki külön gyártja le a sima lábkiosztása szerint. Viszont nekem a hátsó helyzetjelző miatt ha nincs felkapcsolva a lámpa, de fékezek, akkor is felkapcsol az első helyzetjelző és a műszerfalvilágítás, egyszer beszéltük is itt hogy azért mert nincs benne valami egyirányusító vagy mi. Tolatólámpa iszonyat jól néz ki csak szinte semmit nem látni vele mert hideg fehér a fénye. Pótféklámpám pedig nagyon nagyon halványan világít de ezt köbö csak 30cm távolságból lehet észrevenni a sötétítés miatt. Igaz ezek mind olcsó e-bayről vett ledek...

Előzmény: Ruby75 (55420)
Ruby75 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 55420

Üdv mindenkinek.

Azt szeretném megtudni/kérdezni,hogy valaki közületek ledesítette-e már a tháliáját.

Külsőleg gondolom,fék/helyzetjelző stb.....

Milyen tapasztalatokat szerzett,mi vált be,mi nem.

Az index-es témában is kérnék segítséget.Lehet-e indexrelét cserélni,hogy ne villogjon gyorsan,feltéve,ha van benne,és nem valami komplexebb elektronikája van?

Vagy csak az ellenállás a járható út?

Köszönöm. :)

 

Köhike Creative Commons License 2014.01.15 0 0 55419
Talán valamelyik korai k7m-nél még külön voltak.
Előzmény: Köhike (55418)
Köhike Creative Commons License 2014.01.15 0 0 55418
Abban van a két trafó, nem lehet szétszedni, ha valamelyik tönkremegy egyben lehet cserélni.
Előzmény: hant90 (55416)
SGN Creative Commons License 2014.01.15 0 0 55417

:-) valahogy én is erre gondoltam. Ez már nem Zsiga és haverjai.....

Előzmény: Köhike (55409)
hant90 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 55416

Köszönöm a válaszokat, első körben megpróbálom a gyertya cserét. (Üa.-szűrőt nem rég cseréltem, az talán még tiszta.) Az enyémben különben egy db trafó van, legalábbis én úgy láttam, hogy egy fekete dobozra van rádugva a 4 gy.kábel. Vagy ebben a dobozban van két trafó? És azokat lehet -vagy érdemes- külön cserélni? A kábeleket megnéztem sötétben, azt nem láttam, hogy áthúzna.

Előzmény: Köhike (55408)
Köhike Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55415
De azért előnye is van a hengerenkénti trafónak, mert pl a k4j tud hengerenként más más előgyújtást használni a k7j meg nem. Az mindig a leggyengébb hengerhez "igazodik".
Előzmény: Köhike (55413)
Köhike Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55414
Na jó nem elkerülhető, hanem inkább csökkenthető a meghibásodások száma.
Előzmény: Köhike (55413)
Köhike Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55413
Attól, ha nincs szerencséd már elsőre átüti a szigetelést és kuka. A 16 szelepes motorknál már az is probléma, ha nem figyelnek oda a gyertyacserére, meg a gyertyahézagra mert annyi is elég ahhoz, hogy tönkretegye. Persze nem is szerencsés szerkezet és sok minden más sem teszi hosszú életűvé (páralecsapódás, magas hőmérséklet, kis hely vékonyka szigetelésekkel), de ez az egyik ok ami egy kis odafigyeléssel elkerülehtő.
Előzmény: bsanzika (55412)
bsanzika Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55412

Ez egyszeri alkalom volt hogy lehúzgálta, ki is derült h mi a ludas így nekem trafó, kábel és gyetyacsere megvolt csak éppen fordított sorrendben... :D Az olcsóbbtól indultam és így mindent cseréltem de legalább rendbe van.

Előzmény: Köhike (55409)
Köhike Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55411
Pedig közös két két henger. Az egyik kábel attól lehet még rossz.
Előzmény: bsanzika (55410)
bsanzika Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55410

Nekem csak 1 henger volt gyújtáshiányos és ez is K7J

Előzmény: Köhike (55408)
Köhike Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55409
Én annyira nem ajánlom hogy kábeleket lehúzogatva próbáljátok ki, hogy mennyire megy a trafó, mert tönkre lehet tenni vele nagyon könnyen. Mellesleg jól meg is tudja b...ni az embert. Ha mindenképp tesztelni akarjátok egy gyertyával nézzétek meg. A kábelt lehúzogatom módszerrel csak valahol tönkreteszitek a szigetelést. Vagy a trafóét vagy a kábelét.
Előzmény: bsanzika (55407)
Köhike Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55408
Gyertyára szokott rángatni, és egyenetlenül járni, vagy az alsó motortartó bak miatt, mert amikor gázt adsz neki billen a motor és magának rángatja a gázbowdent. Ha gyertyára nem javul nézd meg a gyertyakábeleket, lehet valamelyik áthúz. Ha a trafó rossz a k7j-nél az 1-es 4-es és a 2-3-as hengerek egyszerre gyújtanak, egy trafójuk is van. (A tokban 2 gyújtótrafó van dupla kábelekkel) Szóval akkor kettő henger is letérdel, ha a trafó rossz. Nem tudom mit tud a motorvezérlő, de valamelyik tudja detektálni a gyújtáskimaradást, és dob rá egy hibakódot. Nézd meg először a gyertyákat, meg a kábeleket, lehet csak ilyen egyszerű baja van. (kábeleket sötétben kiválóan látni ha áthúz, persze lehet szakadt is)
Előzmény: hant90 (55395)
bsanzika Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55407

Pont ugyan ezekkel a tünetekkel kellett nekem is trafót cserélnem a nyár végén. Alacsony fordulaton rángatott, "durrogott" alapjáraton, de olyan ~2500 fordulat felett semmi problémám nem volt. Kicseréltem a gyertyákat, gyújtókábelt és így se volt jó. Trafó csere után megjavult. Itt a szerelő úgy nézte meg hogy egyesével levette a gyetyákról a pipát valami menő fogóval(gondolom hogy nem rázza meg) és tisztán lehett hallani hogy az egyik hengernél sokkal "halkabb" a szikra. Ja és nálam se volt semmilyen benzinszag a kipufogó végén.

Előzmény: hant90 (55395)
hant90 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55406

Sajnos nem. Már gondoltam, hogy felhívom Kerekatit, ha Pécsett járok, úgy tudom Ő környékbeli.

Előzmény: jakuza80 (55405)
jakuza80 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55405

Nem tudod valahol gépre tetetni? Hátha kiderülne valami.

Előzmény: hant90 (55403)
jakuza80 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55404

1 db van csak, mint az 1,2-nél.

Előzmény: Törölt nick (55400)
hant90 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55403

Remélem nem a hengerfejtömítés égett át megint (tavaly kétszer lett cserélve).

Előzmény: hant90 (55402)
hant90 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55402

Magasabb fordulaton nincs semmi gond. (És benzin szagot sem érzek.)

Előzmény: Törölt nick (55401)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55401

Nagyobb fordulaton(2500 felett) kisimul a motor járása, vagy akkor is "dadog" ? Az üzemanyagszűrő nincs eldugulva? Nekem akkor csinált utoljára hasonlót.

Előzmény: hant90 (55395)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55400

A 8 szelepesben ha jól tudom nem hengerenkénti a trafó!

Előzmény: k.o.v.a.cas (55399)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55399

Nekem is villogott trafó halálkor. Nézd meg milyenek vannak benne. Egy kb 10-12 cm-es csőkulcs kell hozzá. Enyámben Sagem-ek voltak azthiszem,. 70 ezer körül volt az autoban. Elkezdtek meghalni. A vége az lett,hogy kicseréltem 4 db berura. Azóta tünetmentes,már 45-öt mentem velük. Én 10-ért vettem darabját. Lehet van olcsőbban is,nem tudom. Katalizátornak sem tesz jőt,ha nem megy egy henger.

Előzmény: hant90 (55395)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55398

Amikor én csináltam 1-2 fok volt, de simán ment. A ragyacsot tapétavágóval elvágtam, ahogy feszegettem a kárpitot. Utánna simán visszanyomtam és pöpec...

Előzmény: ÖregMackó (55397)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55397

Szia!

 

Köszi. Enyém is ilyen ez inkább záráskor mond csődöt. Kézzel lenyomva érezni, hogy nehezen jár. Kicsit megnyomkodom fel meg le utána néhány napig működik jól.

 

Ilyen hidegben (te jó Isten hétvégén 10 fok felett jósolnak) félek, hogy az a gumiragacs amivel fel van ragasztva sokkal nehezebben enged mint melegben.

 

Asszony Twingójánál lettem tiszta ragacs mire szétszedtem a kárpitot. Lehet, hogy hétvégén én is nekilátok nehogy a motor lássa kárát.

 

ÖregMackó

Előzmény: Törölt nick (55392)
jakuza80 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55396

Én trafóra tippelnék(Apósén ugyanezek voltak a tünetek), bár ha nincs fordulatmérő, akkor gondolom 8v.

Nincs benzinszaga a kipuffnak?

Előzmény: hant90 (55395)
hant90 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55395

  Segítséget szeretnék kérni. Néhány napja észrevettem, hogy alacsony fordulat számon vagy ha egy kicsit korán kapcsolok föl, elég erősen rángat az autó. Én arra gondoltam, hogy valamelyik motortartó bak ment tönkre, de ma reggel feltűnt, hogy az alapjárat is elég egyenetlen (fordulatszámmérő nincs az autóban) erre ma este elkezdett villogni a "környezetvédelmi visszajelző lámpa."

  Pénteken Pécsre kell mennem, nem tudom, hogy addig meg tudom-e javíttatni (Pécsváradra szoktam szerelőhöz vinni), de ha nem, akkor meg nem tudom, hogy el merjek-e indulni. Mit gondoltok?

  2003-as 1.4 8V.

jakuza80 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55394

Én hónapokig voltam így.. :-( Először bronzkefe csere, aztán akksi, aztán bendix, aztán jeladó, közben 5-ször adagoló(szerencsédre neked az nincs). Remélem megtalálják a hibát, mert ez a legszörnyűbb, mikor nem indul. Én el is adtam..

Előzmény: bsanzika (55393)
bsanzika Creative Commons License 2014.01.14 0 0 55393

Ez sajnos még csak kattanásra se méltat. :(

Elvittem szervízbe, majd ott szépen átnézik hogy önindító, gyújtáskapcsoló vagy valami köztes kontakthiba ami miatt így szivat a drága...

Előzmény: jakuza80 (55391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!