Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pléhúsz Creative Commons License 2012.09.16 0 0 19703

S ez a traktor mennyire jön be nektek?

pléhúsz Creative Commons License 2012.09.16 0 0 19702

Nagyon jól mondod, eddig az volt az ajánlás és most is az, hogy Dutrát külföldre ne spasszeroljon senki. Ez a nagy Dutrákra vonatkozik, mert szerencsére 28-as van még, persze nem elegendő az sem. Én már megkockáztatnám, hogy a lengyelnek, meg az angolnak még D4KB-ét is ajánlanék, ami nem valóságos történet, mert ők saját hazájukban azt már maximálisan beszerezték.

Tényleg a külföldiek annyira tisztelik és szeretik a Dutrát, hogy sok magyar Dutra tulaj elmehet a pitlibe mellettük.

Ami a 28-as beszerzést illeti, meszzemenőleg nem találtam ajánlhatót. Persze lehet az a baj, hogy picit értek hozzá. A két 28-as amit ők kinéztek maguknak a neten, még talán a legjobbak az eddigiek között.

Mezőkövesden mondtam a lengyeleknek, hogy nagyon nagy divat lett a Dutra (vagy csak erős kényszerűség), 50 éve dolgoznak, s nem ad el senki jó 28-ast, mert miért is tenné.

 

Beszélgettünk már Dutra baráti körben, akik már 20-10-3 éve benne vagyunk a Dutrában, hogy mi ez a szerintünk irreális nagy pénzek kicsapása az asztalra, romos 28-asokért. A messziről jött ember, nem vesz tudomást róla, hogy ügye 50 éves. Nézte az 5 mázsás kínait, 1,8 milkóért, a 9-10 éves dzsondíírtet, alapvető jó funkciók nélkül 3-4 milláért. S egyszercsak elékerül egy első hajtásos, majd 30 mázsás, az eladó szerint teljesen jó mindene 28-ast. Hazaviszi, s indul a sex, anyázás, idegbaj, bírósági fenyegetőzés.

Előzmény: vignetto48 (19701)
vignetto48 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 19701

Üdv.  Pléhúsz!

 

Olvastam a topikot, hogy a lengyelek szeretnének venni UE-28-ast.

Már segítettél nekik, fellelhető traktorral.

Eddig az volt az íratlan szabály hogy lehetőleg külföldre ne közvetitsünk traktort.

Vagy talán lehet tenni kivételt is?

Én is nézelődtem a mai napon elég romos állapotban lévő traktort 400e ft-ra tartották.

A motorja hűvely-dugózva volt. Hűtő nincs bekötve, nem beindítható.

Egy másikat már a nagyapa unokája kapta meg, a harmadikat a Frames tulajdonosa vette meg. 350-ről indultak végülis 550-ért vették meg papírok nélkül.

Amég megfizethető 350 e forintról nagyon fölszaladtak az árak.

A tulaj pedig örült mint majom a farkának hogy + 200 e ft-ot keresett rajta.

Saját részemre is nézegettem ezeket.

Valaki írta a topikon hogy a Kövesdi gépmúzeumi találkozó az egyik legrosszabb volt eddig.

Szerintem Kádár Zolit meg lehet érteni, hogy bevállalta ezt a rendezvényt, a 100 éves centenáriumra a Hoffer emlékére. Ez nem Bokor! Sajnos én se tudtam elmenni, mert dolgoznom kellett. Pléhúsz te voltál?

Ha valaki tesz fel képeket megköszönném.

 

Vignetto

vignetto48 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 19700
Kedves Dutrancs !

 

Sikerült-e hazautazni Bánrévére ?  Volt-e időd szétnézni dutrás ügyben?

 

 

 

Üdv.:  Vignetto

Előzmény: dutrancs (19640)
Döntzike Creative Commons License 2012.09.15 0 0 19699
gyonis74 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 19698

Bocsánat!!!!!!!!!!! A link tényleg lemaradt!!! Nagyon siettem! Bocs!

Előzmény: joebatyo (19695)
soman81 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 19697

3. számút váasztom ha Neked is jó!

 

Ha küldesz számlaszámot akkor utalom postaköltséggel együtt+ a címemet is.

A fáradozásaidat előre is köszönöm.


Előzmény: szabosti (19692)
FügeGLX Creative Commons License 2012.09.15 0 0 19696

Van az a félkész 28-asom amitől nem tudok megválni egy jó ideje 3 kilón belül sem pedig el is cserélném, sztem nem rossz vétel. Ez legalább olyan állapotban van, hogy egy perc alatt belekukkanthat a difműházba ami véleményem szerint szebb mint a másik kettőn ami üzemel, 40e ft-ért csináltattam bele egy orrcsapágyat, gyűrűszettek, maszkot vettem hozzá egy új hátsó gumit, szépen meg vannak csinálva a sárvédők.... És azzal a dumával jönnek, hogy mennyi munka van vele???? Most amit megvesz 6-7 kilóért az jobb hogy utána szépen sorban mennek tönkre a dolgok ahelyett, hogy úgy rakná össze ahogy saját szája íze kívánja. Akkor mi a ráknak akar 50 éves traktort??????? Pedig aztán tényleg csak a babrás dolgok lennének hátra, függőcsapok, kormányműközpontosítás, fékek. . .! Na mindegy majd egyszer lesz vele valami. Ha esetleg valakinek kellene ez itt van nálam letakarva! Üdv!

Előzmény: pléhúsz (19683)
joebatyo Creative Commons License 2012.09.15 0 0 19695

Szevasz Pisti.

 

Nem is baj, hogy lemaradt a link, inkább ne tegyük be ide.

De valóban hirdetnek egy 50-es Dutrát UTB 50 DUTRA név alatt :)

Beszéltem az emberrel, a gép nem lehet nagyonn rossz, 1000-es Dutra szervoja

van rajta, müszakis, dolgozott vele, csak egészségügyi okok miatt adja el.

Van hozzá tartalék komplett felújított mmotor is.

Azt mondja, hogy neki valahová ez van írva, h UTB.

Azt is el tudom képzelni, hogy a forgalmiba :)))

Előzmény: gyonis74 (19686)
kiscsera Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19694

Emlékeim szerínt 18x1,5 mm.

Előzmény: Humber Barge (19693)
Humber Barge Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19693

Tisztelt Dutrás Kollégák!

Egy Csepel motoros kérdést szeretnék feltenni : Mekkora a Csepel izzítógyertya menete?

A segítséget előre is KÖSZÖNÖM !!!

 

szabosti Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19692

soman81!

 

1,hova valósi vagy?én bács közepe.

2,itéletnapig tartana nekem a digitalizálás :)

3,fénymásolat+postaköltség kb 5000 ft lehet.

 

melyiket a 3 közül?

Előzmény: soman81 (19690)
szabosti Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19691

Kedves Pléhúsz!

 

Írtam korában is ,a lengyelbe fuvarozás nem is valami kifizetődőd,ha betekintesz fuvarozó fórumokba és véleményt kérsz a lengyel fuvarosokról,rendőrökről ne csodálkozz ha nem találtak szállítót.

A környéken egy db. nyugat-európába is megfelelő gépszállító kamion volt, de az is  el lett adva,a többinek semmi okmánya.

Az én kamionom igazából menet kész,ha sikerül hozzá pótkocsit szerezni és üzemben lesz a gép viszem a „szájkaratésokat” J

 

Csak tájékoztatásként tettem fel ,mert ha máshonnan is akarnak gépet hozni és így megoldható, jóval költség kímélőbb a szállítás.

 

Egy normál félpótkocsival aminek átlag fuvardíja 250 ft/km, 3 db. UE-50,vagy 4 db. UE-28 ,3 db. Dutra-1000 is szállítható a hidraulika rudazatot figyelembe véve.

Egy sima autómentő kb. 150ft/km áron fut és csak 1 db. szállíthat

Ahol van vasúti rámpa, 3-4 helységből is össze tudja szedni a traktorokat a fuvaros  ha van rá akarat.

 

De minden csak szervezés és pénz kérdése. J

Előzmény: pléhúsz (19687)
soman81 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19690

Isti!

Mi lenne ha elintéznénk a digitalizálását úgy mint az én dömper szerelési útmutatóm esetében? Egyébként engem akár fénymásolat formájában is érdekel, ha már van egy

Frak B-m:)

Előzmény: szabosti (19688)
gajtox Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19689

Lenne ismét egy kormánylemezes találós kérdésem.

Ez milyen fajta kormány lemez lehetett?

szabosti Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19688

 

ezt most kaptam 440. oldal,ha valakinek érdekes lehet keresen nyugodtan.nem eladó de segítek szívessen.

pléhúsz Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19687

Kedves Szabosti!

 

Köszönöm, hogy foglalkozol vele, de ma éppen azt javasoltam Lacinak, aki az egész napját kiskőrösi tréler üzésével fedte be. Ne erőltesse tovább. Vannak ott többen szájkaratésok, akik ismét nem fognak trélert találni, az az érzésem.

 

Mindegy, én elenyésző számú Dutrának is fogok örülni. A kellemetlen része, az odacsődített nézők, főleg az angol és a meghívott lengyelek előtt lesz égő. Nincs mit tenni, ez a realitás.

Előzmény: szabosti (19680)
gyonis74 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19686

Üdv Mindenkinek! Ez a Dutra meg Román lenne?

Előzmény: pléhúsz (19676)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19685

Az a vastagabb motorolaj engem nagyon érdekelne. Nem Hoffherba, nekem olyanom nincs, más célra kellene. Légy szíves valami közelebbit róla, hol szerezhető be, pontos típus, stb. Szerintem azok közül, akiknek nagyon régi gépei vannak, többeket érdekelni fog.

Előzmény: FügeGLX (19677)
pléhúsz Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19684

A csővázas eke, ahogy sok más egyebünk, szerénytelenül is egy világszám. Az valami morális, mentális katasztrófa, hogy egy ilyen dolgot, már csehszlováknak, most orosznak tulajdonított magyarnak mondható ember. Traktor találkozókon felüti a fejét manapság a régi vontatott eke. Többen észre vették, vagy tudták, a régi technikával szépen lehet szántani, mert a traktor vontatja, s nem függ így a talaj egyenetlenségtől. No ezt a problémát a csővázas egyedül állóan kivédi, függesztett eke létére. Akik merő ostogaságból, ismeret hiányában ezt a kulisszát behegesztették, szerintem nem is okolhatóak nagyon. Itt kampány volt a saját találmányaink befeketítésében. Nem volt tanfolyam, video, kis füzetecske nyomtatva, hogy parasztok ne vigyétek a magyar ekét a méhbe. Hanem azt mondták, a talán legprimitíjebb orosz ekére, amelynek a kormánylemeze, majdnem merőlegesen üti a földet, hogy az a jó.

Előzmény: offroader (19681)
pléhúsz Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19683

Amikor Lengyelországban néztük azt a bátorságot, ahogyan küldik az 50 éves Ursusokat, meglepő volt. A sor végén lévő árus, aki mindent gyári minőségben árult hozzá, kifizethető, emberi árom. (Atyám is vett egy üllés huzatot, kb jó a 28-asba.) Akkor már leesett, hogy nem kell rettegni az alkatrész hiánytól.

A mondandóm lényege nem az lett volna, hogy a Hofherr izzófejes, meg régi. Hanem bevettem a maszlagot a főgépészkéktől, hogy a magyar ó traktor mindíg hánnya a fekete pöttyöket. Ezt nekem a gyakorlat bizonyította, hogy valamennyire igényes felújítónál nem lesz babosabb az ember feje, mint a kendő a nyakában.

Hogy van az, 1,3-1,6 millió Ft körül árulják nálunk a szerényebb eladók a Hofherrjeiket, s nincs megcsinálva a motor? Nem először azzal kell kezdeni, meg a belső hajtásokkal, váltóval? Rengeteg történetem van a napokban, hetekben vásárolt ÚJ 28-as tulajdonosok befürdéseiről. 760-900-1100 ezerekért veszik az UE-28-asokat. Csupán optikai tuningoltak, mindnek a motorja és a váltója is véres, nem kicsit. Idegesek, köpködnek, minden bajuk van a Dutráról.

Nálunk ez is miért van fordítva? Vesznek sárvédőt 80 ezerért is, tedi hengert, meg 2K-s festéket, no de a váltó csapágyakat még senki sem látta.

Előzmény: FügeGLX (19677)
szabosti Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19682

ilyesmi autmentő kellene.

nagy teherbirású ,tele  és csúsztatható plató

Előzmény: szabosti (19680)
offroader Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19681

Miért van mindegyiken (vagy legalább is nagyon soknak) kitámasztva a szabadon lengő része? Én még csak ilyen fényképeket láttam, és élőben is ilyennel találkoztam (2 db).

Ez a megoldás nem vált be, vagy csak lusták voltak kihasználni rajta ezt az opciót a beállításnál?

Esetleg az Mtz-sek csak így tudták belenyomni a kemény talajba a kétirányú hidraulikájukkal?

Előzmény: pléhúsz (19676)
szabosti Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19680

Üdv Mindenkinek!

 

Kérdésem:ki megy géppel Pléhúszhoz találkozóra,vagyis kit szállítanak traileren?

Vinnének három gépet csak Ba Laci elmondása szerint nincs rámpa amiről le lehet állni a gépekkel.

Ha akad olyan vállalkozó szellemű és technikával megáldott traileres hogy egyesével le tudná venni a Dutrákat a kb. 1000-1300 mm magasságú pótkocsiról a  nagy segítség lenne és persze vissza is.

Itt a vasútállomáson fel lehet állni Szigethalmon meg le kéne szedni és vissza.

csokas_rich Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19679

feladom mert így is elrontja.

 

https://picasaweb.google.com/csokasr/2012_Mezokovesd?authuser=0&authkey=Gv1sRgCM68ma-F94P43gE&feat=directlink

 

 

Előzmény: csokas_rich (19678)
csokas_rich Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19678

pedig a link jó, csak akkor nem működik ha rá kattintasz mert akkor kicserélődnek benne a karakterek.

 

feladatat:

 

1.) egérrel linken megállni jobb klikk egérrel majd (hivatkozás címénem másolása)-ra kattintani.

2.) böngészőt megnyitni felül a címsorba ahová a dutra fórum címe van írva vagy valami más. Ott lévő szöveget kitörölni. Megállni felette egérrel, jobb klikk beillesztés.

3.) enter

 

így már látszódnia kell.

 

Üdv.

Ricsi

Előzmény: pléhúsz (19674)
FügeGLX Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19677

Ez így általánosságban azért nem igaz. Valójában nem mellékeltek a HSCS gyárban Nylon pólót a G35-ökhöz. Sándor gépei általában úgy vannak felújítva hogy motorikusan is szalag állapotúak. Egy 40-50 évet kidolgozott géptől nem várhatjuk el, hogy ugyanúgy muzsikáljon mint az 50-es években. Persely nélküli blokkról beszélünk aminek a 3 szori felújítókészlete mindíg csak kövérebb gyűrűkből állt! Az sem mindegy, hogy valaki szürreálisan beletesz valami szintetikus csodaszert amitől aztán gyorsan elájul a veterán masina vagy pedig belátja okosan, hogy bizony be kell szerzni ásványi egyfokozatú minél vastagabb motorolajat. Pontosan nem tudom a gyártó nevét, de csak magyarországon lehet kapni egy SAE50-es értékű motorolajat aminek 10 literje mindössze 4000Ft és az osztrák Hofherros barát rendszeresen nyaggat, ha megyünk ki vigyünk ebből az olajból, mert ezzel nem veri az olajat a Hofherrflotta!

Előzmény: pléhúsz (19671)
pléhúsz Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19676
pinter63 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19675

Üdvözlöm

Kedves Pléhusz , sajnálom hogy a link nem működik, pedig nagyon szépek a képek, öröm látni őket.

 

Kellemes hétvégét kívánok

 

Üdvözlettel,

Előzmény: pléhúsz (19674)
pléhúsz Creative Commons License 2012.09.14 0 0 19674

Nekem se az, se ez nem mutat semmit. Bizonyára ratyi a gépem.

Előzmény: pinter63 (19673)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!