Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.12.15 0 3 54988

A hiányzó M4 csomópontról legutóbb november 23-24-én értekeztünk.

De azt "elsodorta" az M100 körüli hype...

 

Az M5 Csengele "rejtett" csomóponttal kapcsolatos kérdések úgy tűnik "meghallgatásra" találtak (MTI):

"Csengele környéki közúthálózat közötti közvetlen kapcsolatot a Strabag Általános Építő Kft. alakította ki a Magyar Közút Nzrt. beruházásában.

A Csongrád-Csanád megye és Bács-Kiskun megye határán található helyszínen mintegy nettó 198 millió forintból megépült 467 méternyi új út – derül ki a közbeszerzési adatokból."

 

Ha így van, akkor az a költségekre vonatkozó miniszterhelyettesi nyilatkozatot cáfolja.

 

Elnevezés: Közúthálózat felújítás 2020-2024-DA-10. VÚNY

Rész száma: 50

II.2.2) További CPV-kód(ok):

Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék

Fő tárgy: 45233140-2

II.2.3) A teljesítés helye:54 NUTS-kód: HU333

A teljesítés fő helyszíne: M5 autópálya, Csengelei pihenőhely, 54121 j. út és

50494 j. út között, valamint 54121 j. út és 50495 j. út között

II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:

M5 autópálya Csengelei pihenőhely közúti hálózatba illesztése összesen 467 méter hosszban.

A szerződés/rész eredetileg becsült összértéke: 198991876

V.2.1) A szerződés megkötésének dátuma: 2021/09/02

 

Tehát a kivitelezésre 3 hónap jutott, ami 467 m út megépítésére reális,

ami a költségeket illeti: 426 millió Ft/ km

 

Az agrárminiszter-helyettes parlamenti államtitkár februárban félretájékoztatta a közvéleményt...

"A kivitelezés előreláthatóan 1,1 milliárd forintból valósítható meg."

 

Jó ég: ÖTSZÖRÖS (nagyságrendi) tévedés!

 

Akkor februárban még hihettük (volna), hogy ez "csak a szokásos" drágulás, és emiatt volt évtizeden is túl a döntéshozatal,

de ha "csak" 199 millió Ft volt, akkor megdöbbentően pitiáner a döntés késleltetése, ugyanakkor eltúlzott a megünneplése is.

 

Mint ahogy a rejtett csomópont jelentősége is nagyobb, mint a kiviteli költsége.

 

"Száz vasutat, ezeret, csináljatok, csináljatok..."

írta Petőfi a XIX. században.

 

A XXI-ben lehetne minél több autópályán (rejtett) csomópont is...

 

De, mint az Újszilvás M4 elborzasztó példája jelzi: még a meglévő összekötő utat is beszántották,

hogy azután (az újratervezéssel töltött évek múlva) mégis engedélyezzék...

 

...és akkor még nem is írtunk tucatnyi más helyszínen is hiányzó felhajtókról.

 

 

 

 

Előzmény: nyebojsza (54987)
nyebojsza Creative Commons License 2021.12.14 0 1 54987

Jó lenne egy parlamenti képviselő Újszilvásra is. Itt talán még gyorsabban meg lehetne csinálni az M4-csatlakozást. Annál is inkább, mert amíg épült ez a szakasz, szervizútként megvolt, csak aztán felszántották :(

Előzmény: dimelo (54982)
dimelo Creative Commons License 2021.12.14 0 2 54986

Eddig egy reakció volt, az is dislike...

 

Gondolhatom, nem tetszik az észrevételem, de annyira sem méltatja, hogy néhány sort írna.

Lehet, hogy a képviselő valakije:(((

 

Még tovább kerestem, nehezen, de közelebb jutottam, kissé terelős címmel:

https://promenad24.hu/2021/02/18/utfelujitasok-kezdodhetnek-szentes-tersegeben/

 

"Farkas Sándor miniszterhelyettes, országgyűlési képviselő szerdán hivatalos oldalán jelentette be, hogy a Kormány által elfogadásra kerültek a térséget érintő

kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések. Szentes és térségének fejlesztésére, megerősítésére a kormányzat kiemelt figyelmet fordít."

3. M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása:

Az M5 autópálya Kiskunfélegyházától délre vezető szakaszán 27 km hosszan nincs csomópont, így az autópályára történő le- és felhajtás ezen a szakaszon nem biztosított.                           

Az előkészítés költsége 100 millió forint. A kivitelezés előreláthatóan 1,1 milliárd forintból valósítható meg.

 

Észrevételek:

A bejegyzés 2021.02.18-án történt, múlt időben "elfogadásra kerültek".

Ehhez képest csak két hónap múlva 204/2021 (IV.29.) Kormányrendeletben  1.1.75. Az M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása.

 

A tervezés-előkészítés 100 millió, kivitelezés: 1 100 millió Ft.

http://www.ujleptekbt.hu/tervanyag/csengele/hatalyos/alatamaszto_tervanyag/alatamaszto_leiras_vegso.pdf.

 

93. oldal vázlatán 218 m + 380 m a megépítendő út hossza.

7,50 méteres szélességű 2x1 sáv fajlagos költség 1800 millió Ft/km, semmi extra, semmi töltés, semmi híd...

 

Mindezt úgy, hogy a polgármester 2021. május 23-án még nem tudta, hogy mikor készülhet el...

Kiviteli közbeszerzés nem található...

 

A műszaki "kihívás" volt ilyen drága, vagy a "sürgősségi" felár?

Ez lenne az etalon?

 

 

 

Ezzel van baj:

 

Előzmény: dimelo (54982)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.13 0 0 54985

Amúgy is csúszik az építkezés 

Előzmény: rm40 (54984)
rm40 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 54984
Fődíszpinty Creative Commons License 2021.12.13 0 1 54983

Üdv. Kesztölc Piliscsév és Leányvár környékén kutatóároknak tűnő földmunkák láthatóak az M100 leendő nyomvonalán.. Ezek régészeti feltárás vagy a talajvizsgálat miatt készülhettek? Érdekesen elegyengetett a kb fél méter mély árok alja. Valaki tudja a megoldást? :)

dimelo Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 54982

A hétvégén átadták az M5 Csengele "csomópontot", amely a helyiek szerint is csak fel- lehajtó:

https://www.delmagyar.hu/vezeto-hirek/2021/12/atadtak-az-m5-os-autopalya-csengelei-csomopontjat-fotok

 

Miután ritkán, ellenben folyamatosan értekezünk a csomóponti hiányokról, előrebocsájtom, hogy egyetértek ezen hiányosságok felszámolásával.

 

De a körítéssel nagyon-nagyon nem...

Igyekeztem utánanézni a hivatalos dokumentumoknak.

 

204/2021 (IV.29.) Kormányrendelet

1.1.75. Az M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása.

 

A tervezésről nem találtam részleteket. 2021. 05. 23-i tudósításból derült ki egy szokatlan fordulat:

– A kormányrendelet április 29-én látott napvilágot, onnantól hivatalos ez a döntés, de már hónapokkal ezelőtt sejteni lehetett, hiszen februárban megkezdődött a projekt előkészítése,

a geodéták elkezdték a felméréseket a területen – közölte Tóth Tibor, Csengele polgármestere. "..pontos határ­időről sem lehet azonban még beszélni, hátravan a különböző engedélyek beszerzése,

viszont az ilyen jelölésű beruházásnál 1-2 napra rövidül az átfutási idő, megszületnek a szükséges határozatok, valamint zajlik a tervezés, ennek részét képezték  a már említett földmérők.

 

Mivel a Nif.hu-n nem találtam vázlatot sem, így megsaccoltam, hogy az építendő összekötés kb. 400 + 300 m hosszúságban történhetett.

A Közbeszerzésről:

https://www.skyscrapercity.com/attachments/ekrsz_94215096_2021-pdf.1256168/.

 

 

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság 2021. évi közbeszerzési terve

77. 'M5 autópálya Csengele pihenőhelynél csomópont tervezése

Eljárás megindításának tervezett időpontja  Szerződés teljesítésének várható időpontja 

2021. április                                                                          2023. március

 

Ezek szerint a tervezésre 2 évet kaptak, mégis 2021-ben megépült és ünnepélyesen át is adták  ???

(A költségekről sem találtam adatokat.)

 

 

Azért, mert a térség parlamenti képviselője egyben miniszterhelyettes is, még eddig  ilyen "csodát" nem tapasztalhattunk.

 

Kíváncsian várom, ha valakinek van erről véleménye, esetleg pontosabb információja.

 

radio100jozsi Creative Commons License 2021.12.12 0 0 54981

Én úgy tudom, hogy még csak tervezni, meg engedélyeztetni, építésről még szó sincs.

Előzmény: RadiX (54980)
RadiX Creative Commons License 2021.12.12 0 0 54980

Elvileg hamarosan elkezdik építeni a hiányzó csomópontot a logisztikai csarnokok másik végénél, nem?

Előzmény: radio100jozsi (54979)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.12.12 0 1 54979

Az M4 Üllő/Gyömrő csomóponti végeláthatatlan elcseszett története folytatódik. 

Ugye ismerős, amikor 2005-ben átadták ezt a csomópontot, ami az autóút vége volt, sima szintbeli csomópontként igaz 60-as sebességkorlátozással. Sajnos meg is lett az eredménye, tán 6-7 halálos baleset történt itt, mire végül átépítették lámpás csomóponttá. Onnantól kezdve főleg délutánonként, nem volt ritka a több kilométeres dugó sem, így főleg pénteken érdemes volt kerülni Vecsés-Üllőn át.

Nagy változás reményében végre 2020 tavaszán átadták az M4-es folytatást, és különszíntű csomópont lett ez is. Viszont a gond mármint a dugó nem szűnt meg, sőt a főpályára is kihatott, így nem egy balesetet okozva. A helyzet meg még rosszabb lesz, mert Üllőn gombamód szaporodnak a város körül az újabb raktárcsarnokok, amik vonzzák a kamionok tömegeit.

 

Most 2021 év végén annyi történt, hogy a két körforgalmat a kihajtóknál középen az útpályát kiszélesítették, hogy a sok kamion be tudjon rendesen fordulni, és mellé közvilágítást telepítettek, de nem ez a plána, hanem minden ágban piros/sárga villogó fényjelző lámpákat telepítettek.

A működési elvét még nem értem, mert ilyen hibrid megoldással még nem találkoztam, egyáltalán van-e ilyen a világban valahol? Mármint ahol a körforgalmi csp-ban nem a három színű közlekedési lámpa van, hanem ez a kétszínű?

Az, hogy a Gyömrő felőli oldali körforgalmi csp-ba is miért kellett lámpa nem tudom, mert ott nem volt ráhatása az M4 forgalmára a feltorlódó kocsisor, Szolnok felől nem volt sok kihajtó, így az érdekes az lesz, ha annyira sikerül összehangolni, hogy a két körforgalmi ágban a piros jelzés miatt összetorlódik a kocsisor. Azért kíváncsi vagyok ki fogja majd mondjuk egy felhajtás során a 4-es felől jövet kivárni a két körforgónál a piros lámpát, ennél rosszabb már nem is lehetne.

 

Tehát az agyrém, ami ebben a csomópontban van tovább folytatódik már 16 éve, és a helyzet nem, hogy végleg megoldódna, hanem még jobban csak elrontódik.

rm40 Creative Commons License 2021.12.11 0 1 54978
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.10 0 4 54977
dimelo Creative Commons License 2021.12.10 0 0 54976

Nem zörög a haraszt, avagy: van valami a levegőben...

 

Utánanéztem a Magyar Közlönyben, és ezt találtam:

A Kormány 1791/2021. (XI. 8.) Korm. határozata
a Kelet-Magyarországi versenypálya megvalósításával kapcsolatos átadás-átvételi feladatokról és a további előkészítési feladatokhoz szükséges források biztosításáról

3. a Beruházásnak az állami magasépítési beruházásokról szóló 299/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 4. § c) és n)–p) pontja szerinti előkészítési fázisai 2024. június 30. napjáig történő teljesítése érdekében,

a Beruházási Ügynökség által vállalható kötelezettségek felső korlátjáról szóló 1776/2018. (XII. 21.) Korm. határozat 1. pontja szerinti kötelezettségvállalási keret terhére

a Beruházási Ügynökség által vállalható kötelezettség összegét 6 008 941 500 forintban határozza meg;

 

5. felhívja a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert, hogy a pénzügyminiszter bevonásával gondoskodjon a 3. pont szerinti összeg 2022–2024. évi részeinek rendelkezésre állásáról, az alábbiak szerint:  a) a 2022. évben a Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény (a továbbiakban: 2022. évi Kvtv.) 1. melléklet XLVII. Gazdaság-újraindítási Alap fejezet,

3. Gazdaság-újraindítási Alap – Kiemelt Kormányzati Magasépítési Beruházások címen belül,
b) a 2023–2024. évek tekintetében a 2023–2024. évi központi költségvetés kiemelt kormányzati magasépítési beruházásokat finanszírozó fejezetében;

 

12. Az 1399/2020. (VII. 15.) Korm. határozat 11. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: (A Kormány) „11. felhívja a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert, hogy

a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen működő Részvénytársaság útján gondoskodjon a fejlesztéshez szükséges, az innovációért és technológiáért felelős miniszter által megjelölt ingatlanok

legfeljebb a független ingatlanforgalmi szakértő által megállapított forgalmi értéken, adásvétel vagy annak sikertelensége esetén kisajátítás útján a magyar állam javára – a tulajdoni lapra bejegyzett

közérdekű használati és szolgalmi jogokon túl – per-, teher- és igénymentesen történő megszerzéséről legfeljebb 800 000 000 forint összeghatáron belül, és az ingatlanok beruházásra alkalmas területté nyilvánításáról.
Felelős: nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter
innovációért és technológiáért felelős miniszter
Határidő: 2022. április 30.

 

 

Szerintem ez a tegnapi 350 milliárdos bejelentés  16-18 %-a:

 a MOTO GP beruházás csúszik, az előkészítés 2024.06.30-ig

 a Gazdasági-Újraindítási Alapból (amelynek forrása az EU... lenne)

  az 500 hektáros terület beruházásra alkalmas területté nyilvánítása 2022. 04. 30.  - tehát csak a választások után...

 

Tapasztalva a közbeszerzési időigényt és -kockázatokat, nem véletlen volt a NIF októberi  tájékoztatásában:

M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében, engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése
A Tervezési Szerződéses Megállapodás 2021. augusztus 18.-án aláírásra került és hatályba is lépett. A tárgyi tervezési feladat átfutási ideje 18 hónap.

 

Tehát 2023. február, ezután engedélyezés, kiviteli közbeszerzés

a kivitelezés indulhat: 2024

átadás 2026.

 

A DORNA Sports-al megkötött szerződés érvénybe lép 2023-tól évente 3,5 - 4 milliárd Ft...

Tehát az M3 autópályán tervezett csomópontok árát oda kell adni az elkapkodott szerződés teljesítésére.

 

Itt az idő az alapos felülvizsgálatra!

Előzmény: rm40 (54975)
rm40 Creative Commons License 2021.12.09 0 1 54975
dimelo Creative Commons License 2021.12.08 0 0 54974

A fórum felületére nem tudtam egyszerre feltenni a táblázatot és a szöveget,

így most ezzel kiegészítem:

 

Észrevételek:

Az M3 Görbeháza csp. C-D ág 2 évig tartó kivitelezése miatt gyakorlatilag 2024 év elején lehet átadva.

Kifejezetten rossz beruházás, mert Nyíregyháza és Debrecen között nem megoldás,

a 35. utat sem csatlakoztatják hozzá,

sőt a Hajdúnánási MOTO GP pálya megközelítéséhez sem használható.                

Az ütemezésből kiderül, hogy az M3 3508. úti csomópont (és a Rétaljai pihenő) kivitelezése csak 2026-ban készülhet el.

Nagy kérdés, hogy a csomópontok nélkül átadható lesz-e a MOTO GP pálya? (Nagy csend van körülötte...)

 

A 4. főút Debrecen-Nyíregyháza közötti megvalósulása (2028) után, az M3 Görbeháza C-D ág haszontalan.

A 17 km-es új 4. út nyomvonalának kihasználtsága alacsony lesz Újfehértó-Nyugat elkerülőtől M3-ig. (útdíjas lesz?)

Debrecen - Bocskaikert - 354. elkerülő út közötti 13 km 2x1 sáv marad?

 

Az M4 szakaszok bizonytalansága nagy, mert a tervezés szándékos elhúz(ód)ása jelzi, hogy a megvalósítása is késedelmes lehet.

 

A NIF tájékoztatóban egy szó sincs az M47-ről, hacsak nem a Berettyóújfalu-Nyugat elkerülő annak része lehet???

Előzmény: Aladár46 (54966)
csalántea Creative Commons License 2021.12.08 0 0 54973

Igen, ezzel az új M44 nyomvonallal így itt három gyorsforgalmi út találkozik (M5,M8,M44), sőt a régi 5-ös is ott van, mégiscsak országos főútvonal ... ha később eggyé válik az M8 és M44, akkor is M5 és M8M44 alatt a régi 5-ös, ... hány levele lesz a lóherének ?

Előzmény: RadiX (54972)
RadiX Creative Commons License 2021.12.07 0 0 54972

Ebben látod egyetértünk, fapados lesz ez az ideiglenes körforgalom csomópont.

Előzmény: ÁsítóSárkány (54971)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.07 0 0 54971

Ezzel önmagában nem is lenne semmi gond :)

De attól még be lehetne kötni az M5-be, kicsit előkészítve a későbbi teljes csomópontot...

Előzmény: RadiX (54970)
RadiX Creative Commons License 2021.12.07 0 3 54970

Nem lesz párhuzamosan M44 és M8 is Kecskemét és Nagykőrös között, abban biztos lehetsz. Az talán lehetséges, hogy először M44-nek hívják ezt a szakaszt, később pedig M8-á válik.

Előzmény: csalántea (54969)
csalántea Creative Commons License 2021.12.07 0 0 54969

"Nyilván ide egy "lóhere" csomópontra lesz szükség a két akárminek is nevezett autópálya keresztezésébe."

 

OK, de akkor az M44 érkeztetése ill. a vége örökre az 5-ös főúti körforgalom lenne? Aligha ...

 

Akárhogyan nézzük, ezzel az új M44 nyomvonallal itt három gyorsforgalmi út találkozik, ha az M44 nem Nagykőrösnél az M8-ban ér véget, hanem az M5 mellett (a régi 5-ösös) egy körforgalomban.

 

Távlatilag ekkor mégiscsak az M5-M8-M44 csomópont igényét teremtik meg egy helyen ezzel az M44 végződtetéssel, az meg elég bonyolult lesz az Alföld közepén ...

 

Meg az is furcsa lenne, ha épülne az M5-ösön egy M5-M44 csomópont, 100 méterrel északra meg egy M5-M8 csomópont ...

Előzmény: hegyaljai4 (54928)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.07 0 0 54968

Egyrészt a magam részéről egy M10-M1133-M100 TEN-T és egy elővárosi 0NY elkerülő főút szintbeni kereszteződések nélkül, 2+1 kivitelt nagyon hiányolok az összehasonlításból.

 

Arról nem is beszélve, ami nem szerepel a szlájdokon: a különböző utak elkészítésének sorrendje önmagában is kb. egy katasztrófa a környéki településeknek...

Előzmény: dimelo (54960)
dimelo Creative Commons License 2021.12.07 0 3 54967

NIF Zrt.

Tájékoztató a Hajdú-Bihar megyét érintő közúti, kerékpárúti és vasúti fejlesztésekről

 A részletezésből összeállítottam az EXCEL táblázatot (Kiegészítve a közölt konkrét határidőkből számítható optimista változatokkal)

M35 autópálya meglévő, 354. sz. főút csomópont átépítése

Az M35 autópálya meglévő 354. sz. főút meglévő különszintű trombita formájú csomópontjának átépítése teljes értékű lóhere formájú csomóponttá, a csomóponthoz jelenleg kapcsolódó direkt ágak átépítésével és új direkt ágak kiépítésével. 2021. január 20. napján Vállalkozási Szerződéses Megállapodás megkötésre került. A beruházás teljesítési határideje a Vállalkozási Szerződéses Megállapodás hatálybalépésétől 14 hónap. Az építési szakasz műszaki előrehaladása szeptember végén megközelítőleg 42 %.

M35 autópálya új Debrecen-Józsa autópálya csomópont építése

A projekt keretében a tervezett Ipari park északról való megközelítése érdekében az M35 autópálya 32+650 – 33+800 km szelvényei között új, különszintű csomópont kiépítése fog megvalósulni, egy új, teljes értékű 2x2 sávos csomópont formájában.  2021. január 20. napján a Vállalkozási Szerződéses Megállapodás megkötése megtörtént. A beruházás teljesítési határideje a Vállalkozási Szerződéses Megállapodás hatálybalépésétől számított 17 hónap. Az építési szakasz műszaki előrehaladása szeptember végén megközelítőleg: 57 %.

  • Kivitelezés előtt álló fejlesztések

M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése:

Nyíregyháza - Debrecen („C” ág) és a Debrecen - Nyíregyháza („D” ág) irányú forgalom csomóponti összekötő ágainak kivitelezése, amelynek keretében vasbeton tartós gerenda híd, illetve 1060 m út kerül kiépítése kerül megvalósításra.

Várhatóan 2021. december hónapban kerülhet sor a Vállalkozási szerződéses Megállapodás megkötésére. A Vállalkozási Szerződéses Megállapodás hatálybalépése esetén, a projekt tervezett átfutási ideje 24 hónap.

 

 

  • Folyamatban lévő előkészítések

Berettyóújfalu nyugati elkerülő előkészítése:

Berettyóújfalut elkerülő szakaszhoz szükséges teljeskörű engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, illetve a szükséges engedélyek megszerzése, valamint a 47. sz. főút Berettyóújfalu és Furta közötti szakaszának burkolaterősítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése van folyamatban a fejlesztéshez kapcsolódóan.A tervezési feladatra irányuló Ajánlati Felhívás 2021. szeptember 3.-án megjelent, a beérkezett ajánlatok bontása 2021. október 7.-én megtörtént. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a szerződés tervezetten 2022. I. negyedév végén megkötésre kerülhet.

 

M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében, engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése

Az M3 autópálya esetén új csomópontok létesítésére fog sor kerülni. A két új csomópont között Görbeháza elkerülő szakasz megvalósítását, illetve a 3508. jelű összekötő út fejlesztését is végre kell hajtani az M3 autópálya és Görbeháza között továbbá biztosítani kell a versenypálya elérését a Rétaljai pihenőhely fejlesztésével, kombinált csomópont kialakításával.

A Tervezési Szerződéses Megállapodás 2021. augusztus 18.-án aláírásra került és hatályba is lépett. A tárgyi tervezési feladat átfutási ideje 18 hónap.

4. számú főút, Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakasz négynyomúsítása

A meglévő építési engedély alapján a 4. sz. elsőrendű főút Hajdúszoboszló - Debrecen közötti szakasz 2x2 sávra történő bővítésének kiviteli terveit kell elkészíteni 12,1 km hosszon, 3 db különszintű csomóponttal.A tárgyi projekt kiviteli terveinek elkészítésére vonatkozóan a közbeszerzési dokumentáció 2021. augusztus 4.-én megjelent, amelyre 4 ajánlat érkezett. A tervezésre vonatkozó szerződés várhatóan 2021. december hónapban megkötésre kerül. Az előkészítési projekt várható átfutási ideje a szerződés hatálybalépésétől számított 22 hónap lesz.

4. sz. főút (R4) Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsítása

Debrecen - Nyíregyháza közötti részben új nyomvonalon vezetett, mintegy 30,5 km hosszú közúti 2x2 sávos kapcsolat létrehozása. A tervező kiválasztására vonatkozó eljárás előkészítése folyamatban van. Az eljárás megindítására várhatóan 2021. októberében kerül sor. A szerződéskötésre ez alapján 2022. I. negyedévében kerülhet sor. A szerződéskötést követően az előkészítő tervfázisok elkészítése és a környezetvédelmi engedély 2024. év elején kerülhet kiadásra.

 

M4 Püspökladány – Berettyóújfalu közötti szakasz előkészítése

A szakasz hossza hozzávetőlegesen 30 km. 2x2 forgalmi sávos autópályává fejleszthető autóút, az NFM előírásának megfelelő paraméterekkel kerül tervezésre, amelyre vonatkozóan a Tervezési szerződés aláírásra került, illetve rendelkezésre állnak az útépítési engedélyek is. A bírálati kiviteli tervek szintén leszállításra kerültek, amelyek véleményezése jelenleg folyamatban van. A végleges kiviteli tervek várhatóan 2021. év novemberében fognak rendelkezésre állni.

Előzmény: Aladár46 (54966)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 54966

Jöhet az infó. :)

Előzmény: dimelo (54965)
dimelo Creative Commons License 2021.12.06 0 1 54965

Ha kíváncsiak vagytok megírom honnan tudom:)))

 

adiaboli Creative Commons License 2021.12.06 0 2 54964

Az nyilván nemigen zavar, hogy más országban a nyilatkozókat a nemzeti vasúttársaságtól 24 órán belül páros lábbal rúgnák ki. Megvan Romániáról a markáns véleményem, de azért már nehogy a saját önkritikájukat (szeretnék hasonlót látni máshol is) is ellenük fordítsuk.

Előzmény: rm40 (54959)
adiaboli Creative Commons License 2021.12.06 0 0 54963

Van hely, ahol nem svédasztalról válogatják az éppen aktuális "gyorsforgalmi" paramétereket (és  nem is kell messzire menni):

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/s1-w-sosnowcu-ma-byc-przebudowana-79430.html

rm40 Creative Commons License 2021.12.04 0 3 54962
Előzmény: rm40 (54941)
dimelo Creative Commons License 2021.12.04 0 2 54961

Természetesen tudom, hogy Romániával példálózni felhördülést vált ki. (Pentium10 tudna erről mesélni)

 

Mégis, lehettél volna konkrétabb és tárgyilagosabb (új autópálya építést hasonlítasz lepukkant vasúttal)

 

Azok a török cégek, amelyek például a Boszporusz hídjait építették, nem kezdők.

 

De hozhattam volna példának Bosznia, vagy Montenegro sztrádaszakaszait, akkor is hasonló lett volna a fogadtatás...

 

Azért van még elgondolkodtató példa Szerbiából:

1. FRUSKAGORA KORRIDOR: 47, 7 km-en 46 híd, két alagút, 10 felüljáró

Benne 1765 m-es Duna-híd

           3500+350 m-es alagutak

606 million Euro  = 218 milliárd Ft,

tehát az M100 II. szakasz árából 3x utat építenek!!!

 

Ha 42 km "sima" 2x2 sáv 2 milliárd/km: 84 milliárd Ft

Duna-híd építése  kb.  40 milliárd Ft (22,6 mrd/km)

Alagutakra marad kb.  94 milliárd Ft, azaz 24,4 milliárd/km,

tehát az M100 alagutak költségének 20%-ból, 4x hosszabb alagút épül a Fruska Gorában,

és a határidő nem 7, hanem 3,5 év.

 

2. Preljina - Požega autópálya: 30,9 km-en 30 híd, 3 alagút, 4 csomópont

Benne 2740 + 2850 + 278 m-es alagutak (5868 méter)

450 million Euro =  162 milliárd Ft,

tehát az M100 I-II. szakasz árának feléből megépítik!!!

Ha 25 km "sima" 2x2 sáv 2 milliárd/km: 50 milliárd Ft

az alagutakra marad kb. 112 milliárd Ft, azaz 19,1 milliárd/ km,

tehát az M100 alagutak költségének 16,6 %-ból, 6x hosszabb alagutak épülnek.

 

Ezt kínai céggel képesek megvalósítani.

 

A Budapest-Belgrád vasút szerbiai szakaszain is... (de ez már másik topic)

 

 

 

 

Előzmény: rm40 (54959)
dimelo Creative Commons License 2021.12.04 0 1 54960

Ha a tervezők kezét az ELVÁRÓK irányítják, akkor a kreativitásuk lesz az áldozat...

meg az adófizetők...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54958)
rm40 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 54959

Hát, Romániára hivatkozni ezek fényében bármilyen közlekedési infrasktruktúra vonatkozásában hivatkozni, talán nem a legszerencsésebb...

Előzmény: dimelo (54957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!