Nem "állománylista", mert tuti van ennél több is, de ezeket vagy mostanában láttam, vagy pár éve. A telephely FIX-et leszámítva nem tuti, van, amit csak egyszer láttam műszakváltásnál. A berényi Electroluxtól és az árokszállási Carriertől szoktak járni, de lehet, hogy van még más is. Ezeken kívül csomó Credójuk és néhány MAN-juk van. Ez az LZZ viszont nekem abszolút sosemlátott.
Ezerszer lerágott téma: a maszek gépekkel kapcsolatban darabszámilag sosem lehetsz biztos, mert
- néha évekre eltűnnek egyes buszok, hogy aztán valamilyen formában (itt nem a hulladékipari újrahasznosításra gondolok) újra felbukkanjanak,
- néha egyszerűen a nyilvántartásból is eltűnnek,
- hogy akkor az egyéb papírtrükkökről ne is beszéljünk,
- és akkor a senki által nem ismert, Isten háta mögötti téeszek garázsaiban rejtegetett, de azért még forgalomban levő és évente pár alkalommal kigurított gépeket se vegyük számításba.
Mindenkinek, aki darabszámokat akar hallani, csak egyet mondhatok: örüljön a ténynek, hogy kumulatív értelemben még mindig növekszik az országban található Ikarusok száma. (Vagyis ha behoznak Norvégiából egy E13-ast az országba és a valaha volt összes magyar Ikarust x-nek vesszük, akkor onnantól kezdve x+1 ez a szám, tehát növekmény állt elő. De az "x = ?"-kérdésre nincs válasz. Fel lehetne már fogni végre.)
Nyilván rengeteg van a BKV-nak, meg a volt Vértes, Kunság, Borsod Volánoknak. Míg volt olyan Volán ahol már szinte teljesen kikoptak a 200-asok, csak a DUD-os széria maradt (Zala, Mátra).
Amúgy darabszámot nehéz megmondani, csak becsülni lehet. Az oroszoknál biztosan fut még 7-8 ezer kocsi. Főleg 250/256. A városi közlekedésből 1-2 kivételtől eltekintve az elmúlt 5 évben kikoptak a 200-asok. Jelenleg Jekatyerinburgban fut a legtöbb 200-as. 177db 280/283, 21db 260/263. Oroszországban ez a legnagyobb viszonylag egyben lévő flotta. Elszórva vannak még 10-20-30 darabos flották.
Erősen betippelve a sorrend, ahol még ezer feletti darabszám van:
Annyit tudok még mondani, (a lentebb olvasottak okán) hogy ez önerőből ment, többször is a Nánási úton, Szentendrei úton láttuk (előztük) a családi autóval! Nem tudom sajnos, belül mivé volt alakítva (volt e átalakítva egyáltalán) csak arra emlékszem, amit itt meg is erősítettek, tehát: Vajszínű, piros csíkkal és Ikarus 180 -as, kb. a 80' -as évek végén. Akkoriban normál állapotúnak tűnt, nem egy leharcolt darabnak! (Ezek szerint 2 db. is volt ilyen annál a vállalatnál. Érdekes belegondolni, hogy akkor én felváltva láttam vajon a kettőt, vagy mindig ugyanaz járt Békásmegyer felé...? :-) )
Az biztos, hogy az összetartással komoly bajok vannak kicsiny országunkban, mindenki fúr mindenkit, nem egyszerű a dolog.
Itt egy lehetőség van, ha valami fanatikus ráharap, és véletlenül pénze is van a rendbehozáshoz, akkor talán történne valami.
Azt meg szabad kérdezni, hogy önnek mi a terve a busszal?Természetesen nem akarok senki pénztárcájában turkálni, félre ne értsen, csak nagyon érdekel ennek a busznak a sorsa. Esetleg tervezi a felújítását, vagy eladná olyannak aki biztosan restaurálná?
Gondolom, az a hamvába holt próbálkozás, amit említett, ilyesmi lehetett.
A különböző építőipari cégek előszeretettel vásárolták fel a közlekedési társaságoktól az :
- Ikarus-30,
- Ikarus-311,
- Ikarus-60,
- MTB-82,
- ZIU-5,
- stb.
buszokat trolikat.
Ezeket öltözőnek, étkezdének, szerszámraktárnak használták az építkezéseken.
Teherautókkal vontatták egyik helyszínről a másikra.
szerintem különböző kertvégekben még mindíg van belőlük pár darab.
--------------
A 43-as építő 2 db Ik-180-as busza nem tudom hogyan végezte.
Lehet, hogy belőlük is öltöző készült ?
ezeknek a mozgó (ex busz) öltözőknek értelemszerűen nem volt központi bázisuk.
De az átalakító helyük (ahol újjászülettek öltözőnek) a Bp.XIV.ker Fogarasi út- Őv utca- Pered utca-Cinkotai út által határolt területen lévő bázis volt.