Te Szemi ! neked ez traktorosdi ennyire a mániád lett ? Szinte megszállottan, mással sem foglalkozol csak a "traktoroddal"....Ez, nem normális dolog ! Miért nem kurvázol inkább esténként ilyen fiatalon ? Tisztára az "agyadra" ment az MTZ vazzee ! :-) hát normális vagy te ?
Az nem baj mert arra van ember aki már szedet szét már munkahengert mind 80 82 és 50 mtzjét de csak nyáron énis arra gondoltam,javitókészlet veszem emg!
Amugy volt olyan ember aki meg akarta vetetni a munkahengert ujat kedvezö áron a faterommal,de én mondtam ne adjál egy oroszét 30eft vagy még olcsóbban elöbb szedük szét egy két emberrel és meg lehet karvantyuzni mert ez jó,és a z uj nem biztos hogy beválik!
Tudod amig lehet javitani addig fogjuk!
Igy volt ez a vezérlön 2 csöt nem tudtuk letömiteni mert gondolom jukas lett és azt cserélni kell egyik 7000ft másik meg 3eft!
Nehogy vegyél már egy új munkahengert.Veszel hozzá egy javító készletet 1000ft és kész.Én egy évbe 6-8 szor karmanytúzom, de nekem könnyű kiszedni 5 perc neked más szarabb a 80 soknak.1 óra alatt megcsinálod vagy 3kb meg kinlódól vele mire kiszeded.
Oké köszi,meglesz de ez csak nyáron,elöbb a tavaszi munka müszaki és a beállitás a Porlasztó és a szelephézagok,ha találok szakit a 3 ból aki nem néz hülyének,mert egy kicsit kopog a motor,és egy kicsit nem jó jár mikor terhelés akatt van,mikor szántok vagy más munkát végzek,de mikor áll és jár akkor már más a hangja!
Még akkor is más a hangja ha a traki áll és mikor elindulsz vele például alapjáraton mikor magot csépelsz a géppel,csak az tudja aki dolgozik vele,nem nagy gondja van csak oda kell nyulni ahol a gonmdvan!
Én általában le szoktam venni a fülkét váltó javításhoz, már csak a kúp-tányérkerék kihézagolás miatt is. De az esetek 95%-ban bele kell nyúlni a hátsó hídba is
Igazad van még azt is de lehet ,hogy csak nyáron lesz,és akkor ki tudom mosni a tankot ,hogy ne legyen benne szenyezödés,és át tudom nézni hogy nincs e rajta lyuk mert már 20 éves ,amig karvantyuzuk a munkahengert,van arra egy két haver,aki megcsinálja fillérekért,és ért is hozzá,de énis értek hozzá,hisz a t-25 ös már csináltam de az könnyebb volt mert azt könnyebb szétszedni!
Tudod Zoli nem vagyok egy hülye ember csak nem akarom elrontani mert nem az én asztalom de ha van segitség akkor könnyen meg lehet tanulni,mindent!
Na szemi, kiveszed az ülést kompletten (alul a négy csavart kicsavarod és kijön az egész szerkezet). A lemezt felveszed és ott van a munka henger. A csapszegét csak úgy tudod kiszedni hogy ha a tankot elengeded és egy kicsit kifele fordítod a kerék felé a végét, és már a csapszeg kifér tőle.
A másik módszer a kerék le, tankból a petrót le ereszted és kiveszed a helyéről. Utána meg kiveszed a munka hengert.
Apropó a haver gépe most nállam van a műhelyben , csinálok már rólla képeket holnap a fékek már készen vannak az osztóműben tengelyt cserélünk holnap jön meg és utánna a hétvégén jönnek a csizmaszárak bemelegítés ként !!Pihenés képp a kardán csonkot is kicseréltűk újra és kapott szimeringet is újat!Milyen fasza ez nekem félnapos meló volt az övéből mivel régebbi csak hátul kippattintod csere és mehet a gép egy óra hossza kb !!!
Értem a lényeget vettem az adást ezt a lemezt hálisten nem sértettem meg és szilóval se nyomtam tele az olajzás furatát a pajzson ,mert én már láttam sajnos olyat is !!Bocsi én FBS tömítőt használok ,de van mikor csak simán zsírt pl szelepfedél !A pajzsot meg ha szűrke kitépi az ű baja ahogy mondani szokta !!!!!
Az mtz-82 es nagy munkahengerböl folyik egy kicsit az olaj,a két kiscsavar közt?
Lehet e még javitani vagy uj munkahenger?
Ja és szétszedése az bonyolult,mert azt s mondják,hogy kereket ki kell szedni,valaki meg azt mondja,hogy csak az ülést és ott ki tudom venni a csapokat!
Üdv! Mi mindíg úgyszedjük le a váltót h gyári szerelőpad alá fülke alá is egy hévér vagy olajemelő útban lévő hidraulika csövek le tartóbakik le és a tartóbak gumi helyére egy szál deszkát be két végét kifúrjuk és betoljuk a hidraulika szivattyú alá is egyben lényeg h akác vagy keméyn deszka legyen ami nem töri kel így szépen emelővel megemeljük a fülkét és vele együtt a hidraulika tömböt is nem kell fölöslegesen szerelni. Innentől már szabad a pája ki lehet tolni szépen.
Lényeg h jól ki kell ékelni a kerekeket és odafigyeléssel alátámasztani mindent.
Na erről tegyél képet nekem , mert én nem értem ezt a rezgéscsillapító lemez témát? Mikor raktuk felfelé a haver csak szólt volna ,hogy valamit elbaltáztam ,mert ő gépszerelő ,csak beugrott megnézni mikor kész voltam vele ,milyen hangja van a gépnek !!!
kÉT ÉVE MONDTAM NEKED, HOGY bÁTORBAN tudnék ajánlani, na de hát nem mertek vele elindulni, csak a szomszéd átbaszóelmebeteg ,,szaki"-hoz. én magam állítottam szelephézagot, nyomatékkulcs nélkül cseréltem már nem egy hengerfejtömítést, de traktoronként csak egyet, utána jó volt, amíg el nem adtam végig, pedig én se gépészt gégeztem, de tanultam 9 évig mezőgazdasági géptant, meg gyakorlatban is ragadt rám ez az. Ennek ellenére itteni cimbrák tanácsait nagyon szívesen veszem. Épp ezért is hallgass rájuk és nehogy szétszedjétek, főleg az adagolóját. Ha normálisan indul és dolgozik, akkor jól van a töltés is beállítva. Adagolót meg CSAK KIMONDOTTAN ADAGOLÓS SZAKMŰHELYBEN JAVÍTTASD, ÁLLÍTTASD BE PADON!