A témához kapcsolódóan, azt hiszem dőlni látszik azon verzió, amely a Csepel motor eredetről aképpen szól, hogy az oroszokon keresztül jutott hozzánk az osztrák licensz 1948 után.
Legalábbis ha valaki elgondolkodik BL legújabb szerzeményén, egy 4 hengeres WM diesel motor láttán. Teljesen úgy néz ki mint egy oldal vízszivattyús Csepel motor. Nincs az oldalán se rákosi, se Csepel embléma öntve. Mindenben, himbában, szelep fedélben, hajtókarokban Weiss Mainfred embléma.
Üdv! A Hoffher gyár - Dutra traktor témával kapcsolatban írtam múltkorában. Itt küldöm a 28-asomban lévő hidraulika vezérlőtömbről készült képeket. Az U..-s cikkszám mellett megtalálható rajta a HSCS jelölés is.
Jószándékú segítségért jószándékú segítséget... jól teszed ahogyan csinálod joebátyó.
Ott kezdődik a magyarázkodnivaló, amikor a fenti egyenletből az egyik "jószándékú segítség"-et pénzfelajánlással helyettesíti az egyik fél, a másik "jószándékú segítség"-et üveggyöngyökért megvett traktorral a másik fél...
De sem neked, sem Mr Pickard-nak nem kell magyaráznia a jószándékát.
(Pléhúsz is bárcsak már régebben találkozott volna a lengyel vagy svéd vagy német Dutrás márkaszeretettel - illetve ottani baráti jószándékkal)
Jól tudod, a külföldre spasszerolás alapszabály ellenes.
Ami ugye azt jelentené, hogy nyereségvágyból külföldieknek nem közvetitünk.
Igazából minden Dutrára vonatkozik, de föleg a nagytestüekre. ( D4K-A-B 1000 )
A többi nem is keresett, mert nem ismerik, föleg mert alig importálták.
A németeknél tudok 2 db UE-50-röl, meg max. féltucat 28-asról.
Ez semmi a kb. 200 nagyhoz képest, nem is keresik a kisebbeket.
De nézzük csak meg pl. az angol esetét.
Beszerzett egy különleges D4K-B-t mai 28-as áron.
Nem is akármilyen állapotban lévöt, leszámítva a szétrohadt angol fülkét.
Elment a 70 éves apjával nem közelre, elpakoltak egy rakás téglát meg követ, hogy hozzáférhetö legyen a gép, majd egy másik fél nap alatt beindították, kipróbálták.
Kifizette csak az igéretemre, hogy igen, elhozzuk.
Segített leszervezni a felrakást a kamionra.
És azt mondta, hogy ha talál még, ilyen elfekvö kincset, akkor nekem szól,
nem pedig a németeknek adja el ötszörös áron.
Na ezek után legyen bör a pofámon azt mondani neki, hogy nem segítek hogy vegyen egy 28-ast? Vagy nemes egyszerüséggel ne mondjak semmit, csak ne segítsek?
Ö nagyon jól tudja, hogy mit jelent nekünk a Dutra, elmagyaráztam, és megértette.
Bizton állithatom, hogy amiket nekem szokott írni e-mailben a hosszúorrúakról,
az csak megerösíti Pléhúsz kijelentését, hogy sok hazai Dutra tulaj nagyon szerényen
fogalmazva is elbújhat mögötte.
És itt nem a belefektetett pénzröl beszélek, hogy van-e vagy nincs.
Hanem a hozzá füzödö imádatról.
Nem beszélve még arról, hogy a tavalyi szigethalmi találkozó trélerezésébe beszállt,
nem is kevés összeggel.
Felajánlotta már a segítségét alkatrészben is, mikor látta a fórumon, hogy valaki keres.
Ugyanis az egykori importörnek még van raktárkészleten sok dolog!
Szóval igen, lehet tenni ilyen esetben kivételt.
Ha kioktatónak tünik a szövegem, akkor elnézést, nem annak szántam :)
Csupán jó, ha tudja mindenki, miért is segítünk 1-2 külföldinek, mielött még lespasszeroznának bennünket.
Tölem folyamatosan kérnek a németek nagy Dutrát, még ismeretlenül is,
pénzt ajánlva a közvetítésért. Ami nekem is nagyon jól jönne.
Mégsem segítek, talán én vagyok a hülye.
28-ast is kért egy német fórumozó, de diszkréten elutasítottam.
Vilink azt mondta erre, hogy hülyének is lennie kell :))))
Remélem érthetö ebböl a zagyvalékból, hogy mire akarok kilyukadni :)
Nagyon jól mondod, eddig az volt az ajánlás és most is az, hogy Dutrát külföldre ne spasszeroljon senki. Ez a nagy Dutrákra vonatkozik, mert szerencsére 28-as van még, persze nem elegendő az sem. Én már megkockáztatnám, hogy a lengyelnek, meg az angolnak még D4KB-ét is ajánlanék, ami nem valóságos történet, mert ők saját hazájukban azt már maximálisan beszerezték.
Tényleg a külföldiek annyira tisztelik és szeretik a Dutrát, hogy sok magyar Dutra tulaj elmehet a pitlibe mellettük.
Ami a 28-as beszerzést illeti, meszzemenőleg nem találtam ajánlhatót. Persze lehet az a baj, hogy picit értek hozzá. A két 28-as amit ők kinéztek maguknak a neten, még talán a legjobbak az eddigiek között.
Mezőkövesden mondtam a lengyeleknek, hogy nagyon nagy divat lett a Dutra (vagy csak erős kényszerűség), 50 éve dolgoznak, s nem ad el senki jó 28-ast, mert miért is tenné.
Beszélgettünk már Dutra baráti körben, akik már 20-10-3 éve benne vagyunk a Dutrában, hogy mi ez a szerintünk irreális nagy pénzek kicsapása az asztalra, romos 28-asokért. A messziről jött ember, nem vesz tudomást róla, hogy ügye 50 éves. Nézte az 5 mázsás kínait, 1,8 milkóért, a 9-10 éves dzsondíírtet, alapvető jó funkciók nélkül 3-4 milláért. S egyszercsak elékerül egy első hajtásos, majd 30 mázsás, az eladó szerint teljesen jó mindene 28-ast. Hazaviszi, s indul a sex, anyázás, idegbaj, bírósági fenyegetőzés.
Olvastam a topikot, hogy a lengyelek szeretnének venni UE-28-ast.
Már segítettél nekik, fellelhető traktorral.
Eddig az volt az íratlan szabály hogy lehetőleg külföldre ne közvetitsünk traktort.
Vagy talán lehet tenni kivételt is?
Én is nézelődtem a mai napon elég romos állapotban lévő traktort 400e ft-ra tartották.
A motorja hűvely-dugózva volt. Hűtő nincs bekötve, nem beindítható.
Egy másikat már a nagyapa unokája kapta meg, a harmadikat a Frames tulajdonosa vette meg. 350-ről indultak végülis 550-ért vették meg papírok nélkül.
Amég megfizethető 350 e forintról nagyon fölszaladtak az árak.
A tulaj pedig örült mint majom a farkának hogy + 200 e ft-ot keresett rajta.
Saját részemre is nézegettem ezeket.
Valaki írta a topikon hogy a Kövesdi gépmúzeumi találkozó az egyik legrosszabb volt eddig.
Szerintem Kádár Zolit meg lehet érteni, hogy bevállalta ezt a rendezvényt, a 100 éves centenáriumra a Hoffer emlékére. Ez nem Bokor! Sajnos én se tudtam elmenni, mert dolgoznom kellett. Pléhúsz te voltál?
Sziasztok! Pár hónapos kihagyás után újra építem a Dutra makettet, ha minden jól megy a mosonmagyaróvári kiállításon megtekinthető lesz majd. (a tervek szerint egy FEF-440 ekével)
Van az a félkész 28-asom amitől nem tudok megválni egy jó ideje 3 kilón belül sem pedig el is cserélném, sztem nem rossz vétel. Ez legalább olyan állapotban van, hogy egy perc alatt belekukkanthat a difműházba ami véleményem szerint szebb mint a másik kettőn ami üzemel, 40e ft-ért csináltattam bele egy orrcsapágyat, gyűrűszettek, maszkot vettem hozzá egy új hátsó gumit, szépen meg vannak csinálva a sárvédők.... És azzal a dumával jönnek, hogy mennyi munka van vele???? Most amit megvesz 6-7 kilóért az jobb hogy utána szépen sorban mennek tönkre a dolgok ahelyett, hogy úgy rakná össze ahogy saját szája íze kívánja. Akkor mi a ráknak akar 50 éves traktort??????? Pedig aztán tényleg csak a babrás dolgok lennének hátra, függőcsapok, kormányműközpontosítás, fékek. . .! Na mindegy majd egyszer lesz vele valami. Ha esetleg valakinek kellene ez itt van nálam letakarva! Üdv!
Írtam korában is ,a lengyelbe fuvarozás nem is valami kifizetődőd,ha betekintesz fuvarozó fórumokba és véleményt kérsz a lengyel fuvarosokról,rendőrökről ne csodálkozz ha nem találtak szállítót.
A környéken egy db. nyugat-európába is megfelelő gépszállító kamion volt, de az is el lett adva,a többinek semmi okmánya.
Az én kamionom igazából menet kész,ha sikerül hozzá pótkocsit szerezni és üzemben lesz a gép viszem a „szájkaratésokat” J
Csak tájékoztatásként tettem fel ,mert ha máshonnan is akarnak gépet hozni és így megoldható, jóval költség kímélőbb a szállítás.
Egy normál félpótkocsival aminek átlag fuvardíja 250 ft/km, 3 db. UE-50,vagy 4 db. UE-28 ,3 db. Dutra-1000 is szállítható a hidraulika rudazatot figyelembe véve.
Egy sima autómentő kb. 150ft/km áron fut és csak 1 db. szállíthat
Ahol van vasúti rámpa, 3-4 helységből is össze tudja szedni a traktorokat a fuvaros ha van rá akarat.
Mi lenne ha elintéznénk a digitalizálását úgy mint az én dömper szerelési útmutatóm esetében? Egyébként engem akár fénymásolat formájában is érdekel, ha már van egy
Köszönöm, hogy foglalkozol vele, de ma éppen azt javasoltam Lacinak, aki az egész napját kiskőrösi tréler üzésével fedte be. Ne erőltesse tovább. Vannak ott többen szájkaratésok, akik ismét nem fognak trélert találni, az az érzésem.
Mindegy, én elenyésző számú Dutrának is fogok örülni. A kellemetlen része, az odacsődített nézők, főleg az angol és a meghívott lengyelek előtt lesz égő. Nincs mit tenni, ez a realitás.