Üdv ! Igy van én is azt használtam. Kiváló volt,különösen a 6x9 es egy Voigtlanderrel gyönyörű képeket tudtam rá készíteni. A forte fotopapírokkal sem volt gond.
Igazán nem akarok türelmetlenkedni. De úgy láttam, hogy régebben nagyobb aktivitás volt a kisvasúti gőzmozdonyokkal kapcsolatban. Őrá meg haragudni kell valamiért?
>A kép egy "Skolnyik" típusú 6x6-os játékfényképezőgéppel készült, forte 17 DIN-es filmre.
OFF:
A Forte film kiváló minőségű volt, pláne roll méret. A láncban egyedül a játékgép rossz lencséje a gyenge pont, de ha sok a fény, lehet jól blendézni, az kiszűr a lencse hibáiból. Úgyhogy az így készült képek lehetnek kiváló minőségűek is. ON
Szervusz.Hát azért annyira nem hasonlóak(csak egy kicsit)pl a 376-osnak is három hajtott tengelye van,de az (nem feltünően de)kisebb,aztán ugyanúgy "puttonyos" szertartályos csak kisebb a "puttony",valóban elöl-hátul futó kereke van mint a másiknak(ha jól emlékszem ez tényleg ugyan akkora),aztán minkettőnek van víztartály az oldalán de a 376-osnak jóval karcsúbb,meg mindene filigránabb(a 375 melett olyan kisvasútinak tünik),gyakorlatilag a 376-os a 375-ös "kisestesója"ahova a 375-ös nem mehetett(pálya jellemzők miatt)oda mehetett a "kistesó"(egyébként majdnem egy erővel bírtak,persze hát csak majdnem) Hát első ránzésre ezek a legjelentősebb különbségek.Üdv:M.m.
Üdv ! Köszönöm , már csak az a kérdés,hogy miként tudnám utólérni, mert az email nem publikus. Ha esetleg olvasná tisztelettel kérem vegye fel velem a kapcsolatot.
Az 1960-as években zajló 29-es vonali átépítés 1964-66 körül zajlott Balatonalmádi térségében, akkor kapott széles burkolt szigetperont a mostani 2-3. vágányok közé. A gyalogos aluljáró 1977-ben épült, látszania kéne a fotón, tehát 1977 előtti a fotó. Nyilván sokat segítene, ha tudnánk az Auróra építésének idejét, gondolom a 60-as évek második felében már épülhetett. A fotó amúgy a fák lombozatából és a nénik ruházatából ítélve egy hidegebb májusi, vagy vénasszonyos szeptemberi napon készülhetett.
Ui.: nem is láttam még fotót, illetve nem emlékszem az egykori rakodóról és raktárról, mikor bontották el? A 90-es évek második felétől nem rémlik már, kb 5-6 éve meg diszkont-közért van a helyén. A felszántott rakodóvágány egy részén éveken át állt egy régi kéttengelyes, ha jól emlékszem bordó színű személykocsi, talán kocsmavagon? Azzal vajon mi lett?
Tisztelt Urak ! Mindenkinek köszönöm a segítséget ! Most elmondom milyen hülye vagyok az épület hasonlít a Budapesti 20 emeletes nyugdíjintézet Váci úti székházához,azt hittem én f...,hogy az van a háttérben csak hát benéztem . Vizafogó csak tipp volt ,persze teher pu . Jártam is ott gőzöst nézni. Viszont mégegy ennek a képnek a hátára az van írva 424 002 a Feri féle kép Nurmi előröl Márton Pista bátyám kézírásával . Tudja e valaki ki lehet a kép készítője és mikor . Mindenkitől elnézést a hülyeségemért KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!!!!
> Azt szeretném kérdezni, a 375 és 376 sorozat közt mi a lényegi különbség ? Ránézésre nagyon hasonlóak. :-)
A lényegi különbség, hogy a 376-os a 375-ösnél gyengébb felépítményű mellékvonalakra, így kisebb tengelyterheléssel készült. Emiatt pedig szinte minden méretében át kellett tervezni (kazánt, gépezetet, futóművet, víz- és szénférőt) - általában véve lekicsinyíteni - mindezt a súlycsökkentés jegyében.
A 376-osnak kisebb a tengelynyomása (10,3t helyett 9), a kerékátmérője (118 cm helyett 104), az engedélyezett sebessége (60 helyett 50) és a hengerek is eltérőek.
Üdv 66 ban volt ott a MOROP alkalmából rendezett mozdonykiállítás. Akkor még lehetett mit fotózni ,de kellett is ,mert ezeknek a gépeknek életük utólsó szakasza volt.Lehetőlegmoropos vagy kehetöleg moropos képeket mutattam be . Lehetőleg olyan képeket tettem fel a fórumra ami üzemi állapotban, úgymond életben és nem kiállítva mutatja a mozdonyokat. A linket nagyon köszönöm.
Lehettek ott néhányan 1966-ban a Déliben , hogy fotózzanak. :) Gondolom olyan is volt köztük, aki tudta mit-miért tesz, mert azokat a mozdonyokat nem sokkal később leselejtezték (328,035-1967 328,624-1970 302,604-1969...stb)