Egy 28-as áráért én is szívesen elfogadnék egy nagyot!
Amit az angol úr megszerzett.(De félre a viccel )
Úgy 2003 körül leveleztem a svéd úrral. Segítséget kért, alkatrész és UE-50-es traktor beszerzésével kapcsolatban.abban az időben 450 ezer ft körül lehetett a traktor, amit egy magam fajta nem vállalhat fel, nem úgy mint most az angol úr.
Alkatrész ügyben is csak abban az időben a kecskeméti Nagy traktorkereskedést ismertem.
És a topik létezéséről se tudtam.
Idén bokoron jó volt mégis személyesen találkozni vele, ha nem is emlékezett rám.
Segítségedet szeretném kérni hogy a múltkor nézett 28-as ami elég csúnya volt kívülről,
mi a véleményed a képről? -->
Mostanába csak olyanokat találni, amik papír nélküliek, csaki adás-vételivel rendelkeznek.
Az ilyenek mint Én is aki az első Dutráját szeretné megszerezni, nem nagy rizikó-e egy ilyenbe belevágni? (Értem ezalatt a vizsgáztatást,üzembehelyezést stb.)
Az induló 400 ezerről ami nem is olyan kis pénz nekem.
segítséget szeretnék kérni, felújítás során eljutottam addig hogy feltöltsem a gépet hűtővizzel. A feltöltés során vettem észre hogy az egyik fagy dugón van egy tűszúrásnyi luk valószínű elkorrodált. Ezt szeretném kicserélni. Tudnátok tanácsot adni hogyan lehet azt kiszedni és hol tudok venni újjat hozzá
Utoljára nekem úgy adta meg magát a hidraulika egyik pillanatról a másikra, mint neked. Mint kiderült, a vezérlőtömbből kiugrott egy zéger gyűrű, és kilökődött egy szelep. Ez ott volt az olajtérben, még jó hogy nem ette meg a szivattyú (nincs előtte szűrő), mert akkor annak is vége lett volna.
Egy kedves virtuális ismerős kérdezett a szovjet, csúszógyűrű nélküli generátorokról. Kérésére kicsit összeszedtem a gondolataimat, ha meg már leírtam beteszem kedvenc fórumaimra, hátha valaki nem tudja milyen érdekes konstrukciójú generátorja van (mert bizonyára némely Dutrásnál is előfordul MTZ, vagy ne adj' Isten a Dutrára tesz ilyen generátort). Elnézést a helyenkénti pongyolaságért, az esetleges pontatlanságokért, de én már nagyon régen jártam iskolába, meg igyekeztem közérthető lenni.
A mágneses teret mindig villamos áram hozza létre, tartja fenn, magyarul gerjeszti (még az állandó mágnes terét is anyagának molekuláiban folyó köráramok gerjesztik).
A gépjármű generátorok tulajdonképpen elektromágneses gerjesztésű, háromfázisú szinkron generátorok. Lényegében az igazi, ipari, kiálló pólusú szinkron generátortól a körmöspólusú forgórészben térnek el. Ez a körmöspólus egy nagyon nagy ötlet, mert ezáltal elég egy olcsón, könnyen legyártható, egyszerű alakú központi gerjesztő tekercs, kevés réz vezetékkel (természetesen a hatásfoka rosszabb, mint a rendes pólusokkal rendelkező generátornak).
A forgórész egyik oldalán lévő körmök az É-i, a másik oldalán lévők a D-i pólus. A forgórész forgása közben, a forgórész É-i és D-i pólusa (az egymást követő fogak) váltakozva halad el az állórész tekercse előtt, és ez a változó mágneses tér feszültséget indukál az állórész háromfázisú tekercselésében. A lényeg, hogy egy állandó mágnest forgassunk egy megfelelő tekercselésben, tehát erővonalmetszés jöjjön létre.
Na és itt jön az oroszok nagy csodája (vagy akitől lopták, de tényleg nagyszerű). A forgó gerjesztő tekercset helyettesítették egy úgynevezett erővonal-vezetős rendszerű forgórésszel. A csúszógyűrűk és a szénkefék így elhagyhatóvá váltak. A forgórész egy ritka, nagy fogazású fogaskerékre emlékeztet. A fogaskerék jobb és bal oldalán egy-egy álló gerjesztő tekerccsel. Ezek csinálnak a fogaskerékből egy több pólusú állandó mágnest. Ezt forgatva pedig már ugyanott vagyunk, mint a hagyományos generátor. Ennek az elvnek tulajdonképpen egyetlen hátránya van a csúszógyűrűs generátorokhoz képest, míg azoknál csak a forgórész és az állórész közti légrés miatt van veszteség, addig a szovjet csodánál, az álló gerjesztő tekercsek és a gerjesztés forgó vasmagja közti légrések is csökkentik a mágneses térerősséget. Úgymond rosszabb a hatásfoka, de cserében van egy örök generátorunk (habár a mai fogyasztói társadalomba ez se előny, de amikor tervezték akkor még mások voltak az elvárások), amit max. csapágyazni kell. A csapágyazás azért nem túl egyszerű az átmenő vezetékek miatt.
Nekem nagyon tetszik. Röviden ennyi jutott eszembe!
Sziasztok! Nemrég javítottam a segítségetekkel meg az ue 28-son a hidraulikát.Eddig szépen is működött emlet nem resztett vissza,de a mai nap folyamán felvettem vele egy szalmabálát behoztam vele és amikor letettem azóta nem bír megelelni semmit. még üresen se. Olaj van benne igaz nem a megfelelő szinten van sok de látszik a munkahengernél bőven. A szivattyú szinte új kb 1 hónapos. kimehetett a szimering a szibattyúnál vagy a szivatyúban a fogaskerekek fölötti gumi adhatta meg magát?
Ahhoz képest amit a Korbuly nemzetség adott ennek az országnak, nem mondhatnám hogy köztudottan tisztában lenne vele még a gépész társaság sem.
Évek óta próbálom összeszedni, hány Dutrát exportáltunk összesen a világba, csak a D4KA-ig van két táblázatunk. Ez is titkos nemzet érdek infó lehetett. Az egyszerű csak megállt volna egy pillanatra, ennyit gyártottunk exportra és már nem jó, nem kell?
Nem én vagyok hivatott az eredetet tisztába tenni, vannak akiknek ezt hivatalból kellene tenniük. A Steyr motor valójában MAN. Vagyis nincs mire rázni magukat az osztrákoknak, hogy minden traktorunk, teherautónk, buszunkban az ő motorjuk van. Nem egyszer próbáltunk velünk kapcsolatba lépni Dutrailag, nem állnak velünk szóba. A Steyr Dutra sem Dutra, hanem Steyr-1300 náluk.
Weiss lehet hogy MAN motort gyártott, 48-ig.
A Dunai Repülőgépgyár Szigethalmon volt, akkor Horthy Ligetnek hívták. Majd lett Csepel Autógyár. Most pedig egy csőd tömeg, mint a pun Kartágó a rómaiakkor.
Azt tudjátok-e, hogy ki tervezte annak idején az eredeti Weiss Manfred emblémát?
Maga Korbuly János!
Weiss Manfred ügyben azért mi is nagyon sokat tudunk hozzátenni, mivel a Weiss Manfred gyár vezérigazgatója Korbuly Károly volt a dédapám, halála után lett a vezérigazgató az addigi műszaki igazgató, a Nagyapám Korbuly János.
Korbuly János volt a Weiss Manfred gyárban a felelőse a járműgyártásnak, valamint a háború előtt ő irányította a hadi járművek gyártását.
A 70-es évek elején Édesapám, Korbuly Pál elkészítette valamennyi Weiss Manfred tankot és páncélost papírból modellként. Valamennyi megtalálható Ádámnál.