Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

28-as Misi Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19747

Üdv mindenkinek! Keresgéltem az interneten és erre bukkantam. Nem tudom láttátok e már ezeket vagy volt e már de gondoltam megosztom veletek!

 

http://magyarjarmu.hu/wp-content/uploads/kepek/dutra/

vignetto48 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19746

Üdv Joebátyo!

 

Egy 28-as áráért én is szívesen elfogadnék egy nagyot!

Amit az angol úr megszerzett.(De félre a viccel )

Úgy 2003 körül leveleztem a svéd úrral. Segítséget kért, alkatrész és UE-50-es traktor beszerzésével kapcsolatban.abban az időben 450 ezer ft körül lehetett a traktor, amit egy magam fajta nem vállalhat fel, nem úgy mint most az angol úr.

Alkatrész ügyben is csak abban az időben a kecskeméti Nagy traktorkereskedést ismertem.

És a topik létezéséről se tudtam.

Idén bokoron jó volt mégis személyesen találkozni vele, ha nem is emlékezett rám.

Segítségedet szeretném kérni hogy a múltkor nézett 28-as ami elég csúnya volt kívülről,

mi a véleményed a képről? -->

Mostanába csak olyanokat találni, amik papír nélküliek, csaki adás-vételivel rendelkeznek.

Az ilyenek mint Én is aki az első Dutráját szeretné megszerezni, nem nagy rizikó-e egy ilyenbe belevágni? (Értem ezalatt a vizsgáztatást,üzembehelyezést stb.)

Az induló 400 ezerről ami nem is olyan kis pénz nekem.

 

Előre is köszönöm a segítségedet megy a kép :) 

 

Vignetto                                                                 

vignetto48 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19745

Üdv Pléhúsz!

 

Egy kicsit megkéve válaszolok,én is hasonló képpen gondolom a "segítséget" a külföldi dutrásoknak.

Tehetünk kivételt , mert szükségünk van kapcsolatokra a külföldiekkel is.

Mint a svéd úr, John Pickard, vagy Gregor (az utóbbit is beleszámíthatjuk?

A lengyeleknek végülis akkor találtatok elfogatható dutrát?

 

Vignetto

Előzmény: pléhúsz (19702)
Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19744

Szia! Ha nálam is a szelep ugrott ki akkor mi a teendőm? Visszarakom a szelepet és a zéger gyűrűt és mehet tovább?

Előzmény: offroader (19734)
Dzsokko Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19743

Nem tudom

Előzmény: FügeGLX (19742)
FügeGLX Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19742

Vegyszermentesítő felépítmény Csepelhez?

Előzmény: Dzsokko (19740)
dakaros Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19741

Ez így igaz!Az erősáramú rendszereknél is használatos ilyen generátor.Az un. SCH-tipusú generátorok.

Előzmény: mérnökferi (19733)
Dzsokko Creative Commons License 2012.09.20 0 0 19740

 

Szia!

 

Nézd mit szereztem. Szerinted mibe volt?

 

Üdv Laci

Előzmény: joebatyo (19730)
hotib Creative Commons License 2012.09.19 0 0 19739

Én is ilyennel vettem a kabin nélküli Dutrát.

Egyetlen kellemetlensége ha rajt marad a gyújtás szopja az aksit rendesen.

Előzmény: mérnökferi (19733)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.19 0 0 19738

Üdv! Nekem a szakmai tanárom modta, hogy az orosz amerikai távolsági busz generátorárol koppintotta.

Előzmény: mérnökferi (19733)
mérnökferi Creative Commons License 2012.09.19 0 0 19737

Én MTZ-én egy hatlapfejű csavart hegesztettem hozzá, és a csavarszárt megütve kifordult a dugó.

Előzmény: csokas_rich (19735)
208D Creative Commons License 2012.09.19 0 0 19736

Dutrán nem cseréltem még fagydugót, de Samarán féloldalasan ütve kifordul, mert gömbölyű az alja és a fészek is.

Amikor már kiáll a széle, meg tudod fogni fogóval és akkor már kihúzható.

Előzmény: csokas_rich (19735)
csokas_rich Creative Commons License 2012.09.19 0 0 19735

sziasztok,

 

segítséget szeretnék kérni, felújítás során eljutottam addig hogy feltöltsem a gépet hűtővizzel. A feltöltés során vettem észre hogy az egyik fagy dugón van egy tűszúrásnyi luk valószínű elkorrodált. Ezt szeretném kicserélni. Tudnátok tanácsot adni hogyan lehet azt kiszedni és hol tudok venni újjat hozzá

 

Köszi

Ricsi

offroader Creative Commons License 2012.09.19 0 0 19734

Szia!

Utoljára nekem úgy adta meg magát a hidraulika egyik pillanatról a másikra, mint neked. Mint kiderült, a vezérlőtömbből kiugrott egy zéger gyűrű, és kilökődött egy szelep. Ez ott volt az olajtérben, még jó hogy nem ette meg a szivattyú (nincs előtte szűrő), mert akkor annak is vége lett volna.

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19732)
mérnökferi Creative Commons License 2012.09.19 0 0 19733

Egy kedves virtuális ismerős kérdezett a szovjet, csúszógyűrű nélküli generátorokról. Kérésére kicsit összeszedtem a gondolataimat, ha meg már leírtam beteszem kedvenc fórumaimra, hátha valaki nem tudja milyen érdekes konstrukciójú generátorja van (mert bizonyára némely Dutrásnál is előfordul MTZ, vagy ne adj' Isten a Dutrára tesz ilyen generátort). Elnézést a helyenkénti pongyolaságért, az esetleges pontatlanságokért, de én már nagyon régen jártam iskolába, meg igyekeztem közérthető lenni.

 

A mágneses teret mindig villamos áram hozza létre, tartja fenn, magyarul gerjeszti (még az állandó mágnes terét is anyagának molekuláiban folyó köráramok gerjesztik).

A gépjármű generátorok tulajdonképpen elektromágneses gerjesztésű, háromfázisú szinkron generátorok. Lényegében az igazi, ipari, kiálló pólusú szinkron generátortól a körmöspólusú forgórészben térnek el. Ez a körmöspólus egy nagyon nagy ötlet, mert ezáltal elég egy olcsón, könnyen legyártható, egyszerű alakú központi gerjesztő tekercs, kevés réz vezetékkel (természetesen a hatásfoka rosszabb, mint a rendes pólusokkal rendelkező generátornak).

A forgórész egyik oldalán lévő körmök az É-i, a másik oldalán lévők a D-i pólus. A forgórész forgása közben, a forgórész É-i és D-i pólusa (az egymást követő fogak) váltakozva halad el az állórész tekercse előtt, és ez a változó mágneses tér feszültséget indukál az állórész háromfázisú tekercselésében. A lényeg, hogy egy állandó mágnest forgassunk egy megfelelő tekercselésben, tehát erővonalmetszés jöjjön létre.

Na és itt jön az oroszok nagy csodája (vagy akitől lopták, de tényleg nagyszerű). A forgó gerjesztő tekercset helyettesítették egy úgynevezett erővonal-vezetős rendszerű forgórésszel. A csúszógyűrűk és a szénkefék így elhagyhatóvá váltak. A forgórész egy ritka, nagy fogazású fogaskerékre emlékeztet. A fogaskerék jobb és bal oldalán egy-egy álló gerjesztő tekerccsel. Ezek csinálnak a fogaskerékből egy több pólusú állandó mágnest. Ezt forgatva pedig már ugyanott vagyunk, mint a hagyományos generátor. Ennek az elvnek tulajdonképpen egyetlen hátránya van a csúszógyűrűs generátorokhoz képest, míg azoknál csak a forgórész és az állórész közti légrés miatt van veszteség, addig a szovjet csodánál, az álló gerjesztő tekercsek és a gerjesztés forgó vasmagja közti légrések is csökkentik a mágneses térerősséget. Úgymond rosszabb a hatásfoka, de cserében van egy örök generátorunk (habár a mai fogyasztói társadalomba ez se előny, de amikor tervezték akkor még mások voltak az elvárások), amit max. csapágyazni kell. A csapágyazás azért nem túl egyszerű az átmenő vezetékek miatt.

Nekem nagyon tetszik.   Röviden ennyi jutott eszembe!

Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.09.18 0 0 19732

Sziasztok! Nemrég javítottam a segítségetekkel meg az ue 28-son a hidraulikát.Eddig szépen is működött emlet nem resztett vissza,de a mai nap folyamán felvettem vele egy szalmabálát behoztam vele és amikor letettem azóta nem bír megelelni semmit. még üresen se. Olaj van benne igaz nem a megfelelő szinten van  sok de látszik a munkahengernél bőven. A szivattyú szinte új kb 1 hónapos. kimehetett a szimering a szibattyúnál vagy a szivatyúban a fogaskerekek fölötti gumi adhatta meg magát?

gyonis74 Creative Commons License 2012.09.18 0 0 19731

Üdv Mindenkinek! Egy érdekesség!

joebatyo Creative Commons License 2012.09.18 0 0 19730

Valakinek ismerös ez a 90-es?

 

    

joebatyo Creative Commons License 2012.09.18 0 0 19729

Hello.

 

Nem semmi!

Jó, hogy rajta van az a combosabb gumi elöl :)

Még vagy 2 pár keréksúly elférne elöl, hogy ne emelgesse így az elejét.

Grat hozzá!

Előzmény: kiszé2 (19727)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19728

Üdv! Örülök, hogy segíthettem. Légy szíves tegyél fel Weis Manfréd emblémát, olyat ami a BL féle VM motoron van. Köszönöm. Majd jelentkezem. 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: pléhúsz (19713)
kiszé2 Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19727

 ez eleje nem volt bekapcsolva ( direkt ) a lényeges rész 2.35-nél van 

korbulyandi Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19726

Plé!

Írtam magánban!

 

Előzmény: pléhúsz (19722)
szabosti Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19725

15430-15450-ig hozzászolásokat olvasd el.nevet nem írok,igaz nem mindenki csak pár ember. :)

Előzmény: pléhúsz (19724)
pléhúsz Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19724

Beraknád a letorkoló hszólást?

Előzmény: szabosti (19723)
szabosti Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19723

az mennyire biztos hogy MAN gyártmány?az év elején vitatkoztunk arról hogy a Steyr motor milyen eredetű,mindeki letámadott hogy semmi kőze a MAN-hoz.

Előzmény: pléhúsz (19721)
pléhúsz Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19722

Ahhoz képest amit a Korbuly nemzetség adott ennek az országnak, nem mondhatnám hogy köztudottan tisztában lenne vele még a gépész társaság sem.

Évek óta próbálom összeszedni, hány Dutrát exportáltunk összesen a világba, csak a D4KA-ig van két táblázatunk. Ez is titkos nemzet érdek infó lehetett. Az egyszerű csak megállt volna egy pillanatra, ennyit gyártottunk exportra és már nem jó, nem kell?

Előzmény: korbulyandi (19719)
pléhúsz Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19721

Nem én vagyok hivatott az eredetet tisztába tenni, vannak akiknek ezt hivatalból kellene tenniük. A Steyr motor valójában MAN. Vagyis nincs mire rázni magukat az osztrákoknak, hogy minden traktorunk, teherautónk, buszunkban az ő motorjuk van. Nem egyszer próbáltunk velünk kapcsolatba lépni Dutrailag, nem állnak velünk szóba. A Steyr Dutra sem Dutra, hanem Steyr-1300 náluk.

Weiss lehet hogy MAN motort gyártott, 48-ig.

A Dunai Repülőgépgyár Szigethalmon volt, akkor Horthy Ligetnek hívták. Majd lett Csepel Autógyár. Most pedig egy csőd tömeg, mint a pun Kartágó a rómaiakkor.

Előzmény: szabosti (19717)
korbulyandi Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19720

Ez gyönyörű!

Andi

Előzmény: UE-28 (19716)
korbulyandi Creative Commons License 2012.09.17 0 0 19719

Azt tudjátok-e, hogy ki tervezte annak idején az eredeti Weiss Manfred emblémát?

Maga Korbuly János!

Weiss Manfred ügyben azért mi is nagyon sokat tudunk hozzátenni, mivel a Weiss Manfred gyár vezérigazgatója Korbuly Károly volt a dédapám, halála után lett a vezérigazgató az addigi műszaki igazgató, a Nagyapám Korbuly János.

Korbuly János volt a Weiss Manfred gyárban a felelőse a járműgyártásnak, valamint a háború előtt ő irányította a hadi járművek gyártását.

A 70-es évek elején Édesapám, Korbuly Pál elkészítette valamennyi Weiss Manfred tankot és páncélost papírból modellként. Valamennyi megtalálható Ádámnál.

Andi 

 

 

Előzmény: pléhúsz (19713)
gajtox Creative Commons License 2012.09.16 0 0 19718

Tényleg hasonlít arra, de annak talán nagyobb, az íve, én jelenleg a bagodi lemezre gyanakszok.

Valahol hozzá kell hasonlítanom mindkettőhöz.

Előzmény: pléhúsz (19704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!