Urak, technikai segítségre lenne szükségem. Apumnak rendeltem parkolóradart (elől-hátul 4-4) amivel két problémám van.
Az egyik az, hogy nem tudom hol lehet a legegyszerűbben átjutni a tűzfalon, persze lehetőleg olyan helyen ami valami gyári átvezetés (ha van ilyen).
A másik dolog a lökhárító maga, ugyanis a mi egykori autónk gyárilag volt ellátva aminek a ködlámpa csatlakozó környékén volt valami csatlakozója, tehát nekem is valami ilyen megoldást kéne találjak. Hol tudnék venni valamilyen csatlakozót ami be tudja tölteni ezt a funkciót? Van konkrét jól bevált típus?
Ha van akár fotókkal dokumentált beépítési tapasztalat, ne tartsátok magatokban. :)
80e km 7 éves korában beállt a klímakompresszor, hol máshol mint a 40 fokos Zadarban, a horvát szervíz 4000 eur!!!!!! Vállalta vona cserét. Mivel a tárcsa szabadon forog, klíma nélkül valszeg hazajutunk. Ti nem hallottatok arról, hogy ez egy széria hiba a scenic II. Nél valami alulméretezés miatt? Van olyan szabály, hogy 8 év v. 150 e km-ig szavatossági igényt/reklamációval lehet élni. Egy komp.-nak többet kellene bírnia, nem is bosszanta ennyire ha 180 e km lenne benne. De igazoltan egy tulajdonos 80 e km.
Nem akartam eddig beleszólni, de ezentúl én is csak panorámatetőset vennék! Sokkal vidámabb, világosabb, könnyű nyáron átszellőztetni indulás előtt. Viszont a fix tényleg nem túl jó, csak a nyithatós. A róló tökéletes, teljesen megszünteti a sugárzó hőt, szerintem a hővédő üveggel együtt jobban is, mint a bádogtető. A szélzaj viszont tényleg erősebb, de csk 140 felett kezd zavaróan hangos lenni. Rádióval védekezünk ellene. :)
A második és negyedik nem GS, csak sima S. Ha képről a méret nem is tűnik fel elsőre annak, aki nem ismeri, de a hátsó kis ablak formája más, hiszen a sima S-en kisebb.
Ezek közül az elsőt venném. Sokkal több az extra, digitklíma van, stb. Ja, és a rádiót sem lopták még ki belőle.
Szerviz ügyben azt mondom, hogy a nagyobb szervizelésekhez válaszd azt, amit sok Renault tulajdonos: valamelyik budapesti vagy Budapest melletti szaki vagy műhely. Ha csak nem tud valaki ott a környékben valami nagy Renault specialistát.
A kisebb műveleteket meg akár te, akár bármely kisebb megcsinálja. Egy olaj vagy fékbetét csere itt sem igényel atomfizikát.
Az enyém panoráma tetős, és nem bántam meg! A következő autómon
is kell lennie.
A roló hővédelme nagyon jó, teljesen fényzáró, és elég vastag, a hővédelme is megfelelő. Egyedül a szélzaj nagyobb egy kicsit, de az is csak 130 fölött kezd erősödni.
7-es grand, digitklíma, alufelni.... de jótanácsként mondom, hogy a panoráma tető bajos lehet!!! Csak egy háló szerű anyag van alatta amit el lehet húzni, és az alatt biza nyáron olyan mintha egy infra lámpa lenne a fejed felett!!
Köszönöm a válaszokat,nem itthon néztem őket mind a német oldalon van,kintről hoznám be.Felteszek ide egy párat,úgy egyszerűbb lesz véleményt nyilvánítani a hozzáértőknek.Az utolsó három kocsimat is kintről hoztam,nem volt velük semmi gond...kopp-kopp...
Egy cseh cég keresőmotorral gyüjti be az adatokat a "kinti" hirdetésekről, rögzítik az ott feltüntetett km-adatokat. Majd ugyanazt teszi akkor is, amikor ugyanaz az autó megjelenik a cseh használtpiacon. A legnagyobb fogásuk pont egy Scenic volt, amit németben 283e. km-vel hirdettek meg. Csehben már csak 65e. km volt rajta.
Próbáltam szép hosszan leírni, aztán a fórummotor úgy döntött elszáll :(
A lényeg: itt szerintem a legnehezebb az lesz, hogy találj olyan példányt, aminek nagyjából legalább lehet tisztázni az előéletét és futásteljesítményét. Ugyanis a HAHA tele van 150-160 ezret futott példányokkal, ami nagyjából fele ilyen idősen volna reális. De tapasztalatból tudjuk, hogy vannak ilyenek. Én azért azt mondom, hogy a most ott található 62 ezret futott 10 éves darabot pl. meg se nézd, ki tudja milyen szám hiányzik a 62.000 elől.
Az biztos, hogy már a telefonos érdeklődésnél jelezd, hogy szeretnéd a szervizkönyvet látni, ezt szerintem komoly érdeklődésre egy fotósorozattal el is küldik, kérd el az alvázszámot és jelezd, hogy márkaszervizben azért átnézetnéd vásárlás előtt. Ha itt bárhol heves tiltakozás van, vagy nagyon nem akaródzik, akkor az rögtön ki is lőve.
Amit még számolj bele, az a szokásos kör, bármit is állítanak vagy igazolnak: olaj és szűrők cseréje, és teljes vezérlés csere görgőkkel és pumpával együtt. Ez utóbbi ugyanis nagyon drága tud lenni, ha mégsem történt meg. 1.5 dCi esetében én még a hajtókarcsapágysor cserét is ide sorolnám, bár ebben benne van rendesen a szubjektív véleményem is, lévén én cseréltem motort emiatt.
Plusz ne menj el a pénzed végéig. Nyilván azért veszel ilyen korút, mert erre van pénz, de egy 10 éves ekkora méretű dízelautó esetében extra bajok nélkül is beugorhat nagyobb javítási tétel. Pl. egy teljes tárcsa+csapágy+fékbetét csere sem filléres tétel, amit vásárláskor legfeljebb előre tudhatsz, de ezen vonalon nem biztos, hogy a majdani javítás árát lealkudhatod az eladási árból.
Az 1.9 dCi vs. 1.5 dCi kérdést szerintem ne a problémásság mentén dönts el, lehet az 1.9-nek is baja. Ha nem ragaszkodsz a plusz erőhöz némi plusz fogyasztás elviselése mellett, akkor inkább konkrét példányokat vizsgálj.
Szerintem ha van célpontod rakd fel ide a linket, és a fórum majd kivesézi.
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Gondolkodom egy 2004-2005-s grand scenic vásárlásáról, mire figyeljek oda? 1.9 dci motorral venném de találtam egy pár jónak tűnő 1.5 dci-t is,csak kicsit félek ettől a kisebb motortol.Több rosszat is lehet hallani róluk.
Illetve keresek Csongrád megyében,Szeged közelében megbízható, korrekt szakít és alkatreszest is,ha tudna vki megkoszonnem.