Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55482

5 percet hagyni kell ketyegni? Hát én belepusztulnék. :-) Rohanó világban még 5 percet ülni az autóban, hogy leállíthassam? :-) Nem való nekem turbós autó se dieselből, se benzinesből. :-)

Előzmény: DGabee85 (55469)
Köhike Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55481
A Hyundai-nak van ilyen 3 hengeres 1.5-ös diesele. Na engem azzal konkrétan kínozni lehetne. Lehet pont ilyen céllal fejlesztették. Ezzel kínozták a v8-hoz szokott amerikaiakat Vietnámban.
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55480

Egyébként is fogyasztói társadalom van. Nem kell, hogy az autó 20 éves koráig elmenjen. Teljesen elég, ha az első tulajt kiszolgálja pár évig, aki majd eladja, és elégedetten megy ismét új autót vásárolni.

Előzmény: Garfield007 (55478)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55479

4évig használtam 1.4 pdti vw polot, nyomatéka magasabb a hasonló 4hengeresekhez képest de az indulás nem a megszokott. Az alap tartalommal nem voltam megelégedve ezért kapott egy chip tuningot. A  gyári leirásban szerepel, miként hogyan kell leállítani egy turbós autót. Másik kérdés elolvassa a tulaj vagy sem. Valamint a használtautó vételnél többnyire füzet már sehol.

Seat Leon 1.8T RR-m volt 7évvel ezelőtt ,a márkatársak közül is páran gyorsulási verseny után simán leállították. Akkor mit várjunk az egyszerű felhasználóktól. 

Garfield007 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55478

Sokáig én is azt hittem, hogy elektronikát úgy hangolnak, hogy a motornak legyen jó. Hát nem, első a környezetvédelmi megfelelősség és a fogyasztás a standard méréseken...

 

ui.: mostan néztem Passat service manualt, levegőszűrő csere 90e km...

Előzmény: Törölt nick (55477)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55477

A legtöbben,  (fejlettebb start-stop rendszer) már van olyan elektronika, ami okosabb a buta sofőrnél, és csak akkor állítja le a motort, ha az jó "neki".

Előzmény: DGabee85 (55475)
Köhike Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55476
Meg majd a cserealkatrész árát ahol a turbo egybe van öntve a kipufogósorral.
Előzmény: DGabee85 (55475)
DGabee85 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55475
Azért megnézném én ezeknek a turbóknak az élettartamát, amikor Miskolc-Budapes M3...megűzöm a pályán, aztán BP-n meg beérek a dugóba és a Start-Stop rendszer leállítja nekem a motort!
Előzmény: Garfield007 (55470)
Köhike Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55474
Érdekes, hogy a 2 hengeres motor mondjuk poén, és elviselem. A 4 hengeres ok. 5 hengeres szuper, a 6 hengeresekről ne is beszéljünk. De ez a 3 hengeres nekem folyton olyan, hogy hiányérzelem van. Nem tudom megmagyarázni a dolgot, de tényleg idegesít az egész jelenség. A járáskultúra, a hang, egyszerűen minden. Az összes többivel viszont simán tudnék együttélni, beleértve a 2 hengerest is.
Előzmény: DGabee85 (55469)
Köhike Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55473
Ez a 900-as tce szerintem botrányos. Az 1.2-es lehet, hogy jó. De az elszomorító, hogy nincs már gyakorlatilag egy rendes szívómotor. Pedig milyen jó volt ebben a Renault.
Előzmény: Garfield007 (55472)
Garfield007 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55472

Viccet félretéve, pl. ezért sem vennék a Renault kínálatából pici TCe motoros autót.

Előzmény: Garfield007 (55470)
Köhike Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55471
Nekem meg leginkább az, hogy 3 hengeresek. Kiütéses leszek tőle. :) Volt 3 hengeres autónk, meg is fogadtam, hogy a büdös életbe nem lesz többet.
Előzmény: DGabee85 (55469)
Garfield007 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55470

Képzeld még start-stop rendszert is raknak ezekbe. Hihetetlen a XXI. század ;-)

Előzmény: DGabee85 (55469)
DGabee85 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55469
A mostani kis köbcentis turbós benzinesekkel egy bajom van. Hogy nem tanítják meg az embereket használni egy turbós autót! Annyi, de annyi ilyen tulajt látok, hogy megáll a kocsival és állitja is le! Ekkora hűtése nincs ezeknek a turbósoknak, hogy ezt így meg merjem tenni! Azért 5 percet íllik hagyni ketyegni alapjáraton leállítás előtt. Persze ez a szervíznek, meg a turbófelújító üzemeknek megéri, de a papónak, aki egy 353-as Varnyúból ült át egy kis turbósba, nem biztos, hogy megéri. Egy kis off volt, de akkor is így látom, hogy ontják a turbósokat, a figyelmet viszont nem hívják fel erre! Persze hibás az ilyen tulaj is, mert azért szerintem a füzetében le van írva, hogy hogyan is kéne használni!
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55468

Hali!

 

Akkor én is leírom az én tapasztalatomat:

 

Nekem 1,4 16v. A 8v-s nekem kevés. A dieseltől én is tartok. Apósomnak 82 lovas van, kevesebbet fogyaszt mint az enyém? - Igen! Jobban megy mint az enyém?- Nem! Halkabban, kulturáltabban jár az enyém? - Igen! Jobban viszi a diesel az utánfutót? - Talán könnyebben, igen! Sokat utánfutózok? - Nem! Szebb a hangja egy benzines motornak? -Naná!

Amit én eddig a közel 220ekm alatt költöttem rá a kötelező dolgokon kívűl, 4db trafó kb 40eft-ért. Ha megtehetném, hogy most új autót vennék, erősen gondolkoznék egy 1,6-os dci-n, de lehet inkább egy turbós benzinest választanék akkor is!

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55467

Ezt írtam is, hogy a szomszéd 5000 km-et meg egy évben felesleges diesel autó neki. Én bebiztosítottam magam alkatrésszel nem aggódok, van 2db jó csúcsom, 1 nagynyomásúm és 1 teljes motorom és 1 amiben a  dugót cserélni kell.  No para.

 

Előzmény: DGabee85 (55465)
Garfield007 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55466

Nem is éri meg és ne keverjük a jó kis szívódízel keregőket a maiakkal ;-)

Előzmény: DGabee85 (55465)
DGabee85 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55465
Anno volt egy '84-es évjáratú 1.6-os szívódízel Opel Asconam...na, azt szerettem! Szóval nem azt mondom, hogy szar a dízel, hanem azt, hogy nekem nem éri meg dízel autót tartani.
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55464

Rendben zárjuk... Ha valaki tart a dieseltöl ne vegyen ilyet mint ahogyan az elején írtam is.

Előzmény: Garfield007 (55459)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55463

Utcában 2 is van hasonló fogyasztással. 1.4 nz F Astra.

Előzmény: Törölt nick (55460)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55462

Az Opel tigra CC-ben volt defekt javító szett, mert a kabrió ott van erősítve a vázon. Tartottam tőle , hogy egy defektnél aha gumi leugrik a peremről b@szhatom a defektjavítót. Nem is vennék olyan autót még egyszer amiben nincs pótkerék.

Előzmény: Törölt nick (55455)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55461

1.4 8V volt a mienk.

Előzmény: Törölt nick (55460)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55460

Hű, milyen Astra az? :-) Ami nekünk volt, azt egyedül a fogyi miatt sírjuk néha vissza. Nagyon nem ment, de országúton akár 4,5l-ből elment, városban is elég volt a 6,5 neki.

Előzmény: Törölt nick (55458)
Garfield007 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55459

Értem, de nem értek veled egyet. 

És itt zárhatjuk is.

Előzmény: Törölt nick (55458)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55458

Nincs túlzás valós! Oviba, bolta rövidtávon van használva be sem melegszik. Nem állítom, hogy olyan hamar van meleg mint a benzinesben, de a 1.4 PDi  VW Polomhoz képest igen csak hamarabb fúj meleget. Szeretettel várlak és ülj bele a Dti Zafirámba minta értékű a fűtése. Reggel beindítom és mire felöltözik a lányom, a jeget már le is olvasztotta , meleget fúj.  A fogyasztás rövid távon fater 1.4 Astra szintén 10 liter, és visszasírja a Fiat dieseljét. 

11évet dolgoztam egy nagyforgalmú fővárosi szervízben, én nem csak felhasználó vagyok.

A Zafira a 17.  autóm, nem 3 autó után formálok véleményt. Voltak nagyfogyasztású sport autóim is De az más történet ott nem is érdekelt a fogyasztás.

Előzmény: Garfield007 (55454)
Köhike Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55457
Ez érthető is, ha valaki ragaszkodik hozzá.
Előzmény: Garfield007 (55456)
Garfield007 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55456

Detto csatlakoznék, hogy a dízelekkel ez a fő gond, hogy kis hazánkban nem lehet normális előéletűt venni, vagyis inkább ritka mint a fehér holló, az újak árkülönbségét meg az életben nem hozod nullára.

Hozzáteszem, hogy itt a régiek ismerik a véleményem a sütésről és szántásról, szóval nehéz is lenne meggyőzni, hogy a dízel jó ;-)

Előzmény: Törölt nick (55455)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55455

Lpg-nél ezért van a pótkeréktartály. Csak megjegyzem, hogy kb. 7-7,5liter az átlagom városban egy benzines Scenic-kel. :-) Országúton 5-6l, tempófüggő, de pont most állítottam be a rekordom:

1.6 16V

Ha olyat vesz az ember, amiben Beru trafó van, nem lesz vele gond. 35eft 4db. A benzines nem kényes, használtban sem annyira lutri, mint a diesel. Abban én is egyet értek az előttem szólókkal, hogy akinek jó diesele van, az nem akarja eladni.

Előzmény: Törölt nick (55452)
Garfield007 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55454

Sokan panaszkodnak a fűtésre nekem semmi bajom vele. 

 

A dCi motorok is új, jó hatásfokú dízelek, nem jó a fűtésük rövid távon, ezen tényleg ne vitázzunk.

 

Az 1.4 benzin Megane II városban 10 litert megedte, trafó 1db 14e ft volt hozzá. 

 

Ha jól sejtem, ugyanaz a trafó kell bele, mint a török-francia kurvába és az nem 14e, illetve van annyiért is, de...

Nem tudom milyen benzineseket hajtottál eddig, de vicces a 10 literes városi fogyasztás, ha 1,8 alattiakról beszélünk, ott nem a konstrukció tehet róla. Én az egyik híresen sokat fogyasztó Thalia tulaj vagyok, nekem nem sikerült 9,5 fölé vinni, pedig isten bizony mindent megpróbáltam: a lábam, -10 fok, 5 km-es távok, klíma. A Megane sem nagyobb annyival, hogy ne lehetne 8 körül eljárni vele...

 

Hozzáteszem, nem akarok vitázni senkivel csak se pro se kontra ne túlozzunk ha kérhetném..

Előzmény: Törölt nick (55452)
Köhike Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55453
Nekünk a 8 szelepes télen eszik városban 7.5-et. A loganban ugyanez a motor fél literrel kevesebbet. Nincs hengerenkénti trafó, nincs hidrotőke. Nyáron simán elmegy 6-6.5 literrel. Használtan sokkal olcsóbb összeségében mint egy komplet üzemanyag rendszer felújítással kezdeni majd utána esetleg 2 literrel kevesebbet tankolva járni.
Előzmény: Törölt nick (55452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!