5 percet hagyni kell ketyegni? Hát én belepusztulnék. :-) Rohanó világban még 5 percet ülni az autóban, hogy leállíthassam? :-) Nem való nekem turbós autó se dieselből, se benzinesből. :-)
A Hyundai-nak van ilyen 3 hengeres 1.5-ös diesele. Na engem azzal konkrétan kínozni lehetne. Lehet pont ilyen céllal fejlesztették. Ezzel kínozták a v8-hoz szokott amerikaiakat Vietnámban.
Egyébként is fogyasztói társadalom van. Nem kell, hogy az autó 20 éves koráig elmenjen. Teljesen elég, ha az első tulajt kiszolgálja pár évig, aki majd eladja, és elégedetten megy ismét új autót vásárolni.
4évig használtam 1.4 pdti vw polot, nyomatéka magasabb a hasonló 4hengeresekhez képest de az indulás nem a megszokott. Az alap tartalommal nem voltam megelégedve ezért kapott egy chip tuningot. A gyári leirásban szerepel, miként hogyan kell leállítani egy turbós autót. Másik kérdés elolvassa a tulaj vagy sem. Valamint a használtautó vételnél többnyire füzet már sehol.
Seat Leon 1.8T RR-m volt 7évvel ezelőtt ,a márkatársak közül is páran gyorsulási verseny után simán leállították. Akkor mit várjunk az egyszerű felhasználóktól.
Sokáig én is azt hittem, hogy elektronikát úgy hangolnak, hogy a motornak legyen jó. Hát nem, első a környezetvédelmi megfelelősség és a fogyasztás a standard méréseken...
ui.: mostan néztem Passat service manualt, levegőszűrő csere 90e km...
A legtöbben, (fejlettebb start-stop rendszer) már van olyan elektronika, ami okosabb a buta sofőrnél, és csak akkor állítja le a motort, ha az jó "neki".
Azért megnézném én ezeknek a turbóknak az élettartamát, amikor Miskolc-Budapes M3...megűzöm a pályán, aztán BP-n meg beérek a dugóba és a Start-Stop rendszer leállítja nekem a motort!
Érdekes, hogy a 2 hengeres motor mondjuk poén, és elviselem. A 4 hengeres ok. 5 hengeres szuper, a 6 hengeresekről ne is beszéljünk. De ez a 3 hengeres nekem folyton olyan, hogy hiányérzelem van. Nem tudom megmagyarázni a dolgot, de tényleg idegesít az egész jelenség. A járáskultúra, a hang, egyszerűen minden. Az összes többivel viszont simán tudnék együttélni, beleértve a 2 hengerest is.
Ez a 900-as tce szerintem botrányos. Az 1.2-es lehet, hogy jó. De az elszomorító, hogy nincs már gyakorlatilag egy rendes szívómotor. Pedig milyen jó volt ebben a Renault.
A mostani kis köbcentis turbós benzinesekkel egy bajom van. Hogy nem tanítják meg az embereket használni egy turbós autót! Annyi, de annyi ilyen tulajt látok, hogy megáll a kocsival és állitja is le! Ekkora hűtése nincs ezeknek a turbósoknak, hogy ezt így meg merjem tenni! Azért 5 percet íllik hagyni ketyegni alapjáraton leállítás előtt. Persze ez a szervíznek, meg a turbófelújító üzemeknek megéri, de a papónak, aki egy 353-as Varnyúból ült át egy kis turbósba, nem biztos, hogy megéri. Egy kis off volt, de akkor is így látom, hogy ontják a turbósokat, a figyelmet viszont nem hívják fel erre! Persze hibás az ilyen tulaj is, mert azért szerintem a füzetében le van írva, hogy hogyan is kéne használni!
Nekem 1,4 16v. A 8v-s nekem kevés. A dieseltől én is tartok. Apósomnak 82 lovas van, kevesebbet fogyaszt mint az enyém? - Igen! Jobban megy mint az enyém?- Nem! Halkabban, kulturáltabban jár az enyém? - Igen! Jobban viszi a diesel az utánfutót? - Talán könnyebben, igen! Sokat utánfutózok? - Nem! Szebb a hangja egy benzines motornak? -Naná!
Amit én eddig a közel 220ekm alatt költöttem rá a kötelező dolgokon kívűl, 4db trafó kb 40eft-ért. Ha megtehetném, hogy most új autót vennék, erősen gondolkoznék egy 1,6-os dci-n, de lehet inkább egy turbós benzinest választanék akkor is!
Ezt írtam is, hogy a szomszéd 5000 km-et meg egy évben felesleges diesel autó neki. Én bebiztosítottam magam alkatrésszel nem aggódok, van 2db jó csúcsom, 1 nagynyomásúm és 1 teljes motorom és 1 amiben a dugót cserélni kell. No para.
Anno volt egy '84-es évjáratú 1.6-os szívódízel Opel Asconam...na, azt szerettem! Szóval nem azt mondom, hogy szar a dízel, hanem azt, hogy nekem nem éri meg dízel autót tartani.
Az Opel tigra CC-ben volt defekt javító szett, mert a kabrió ott van erősítve a vázon. Tartottam tőle , hogy egy defektnél aha gumi leugrik a peremről b@szhatom a defektjavítót. Nem is vennék olyan autót még egyszer amiben nincs pótkerék.
Hű, milyen Astra az? :-) Ami nekünk volt, azt egyedül a fogyi miatt sírjuk néha vissza. Nagyon nem ment, de országúton akár 4,5l-ből elment, városban is elég volt a 6,5 neki.
Nincs túlzás valós! Oviba, bolta rövidtávon van használva be sem melegszik. Nem állítom, hogy olyan hamar van meleg mint a benzinesben, de a 1.4 PDi VW Polomhoz képest igen csak hamarabb fúj meleget. Szeretettel várlak és ülj bele a Dti Zafirámba minta értékű a fűtése. Reggel beindítom és mire felöltözik a lányom, a jeget már le is olvasztotta , meleget fúj. A fogyasztás rövid távon fater 1.4 Astra szintén 10 liter, és visszasírja a Fiat dieseljét.
11évet dolgoztam egy nagyforgalmú fővárosi szervízben, én nem csak felhasználó vagyok.
A Zafira a 17. autóm, nem 3 autó után formálok véleményt. Voltak nagyfogyasztású sport autóim is De az más történet ott nem is érdekelt a fogyasztás.
Detto csatlakoznék, hogy a dízelekkel ez a fő gond, hogy kis hazánkban nem lehet normális előéletűt venni, vagyis inkább ritka mint a fehér holló, az újak árkülönbségét meg az életben nem hozod nullára.
Hozzáteszem, hogy itt a régiek ismerik a véleményem a sütésről és szántásról, szóval nehéz is lenne meggyőzni, hogy a dízel jó ;-)
Lpg-nél ezért van a pótkeréktartály. Csak megjegyzem, hogy kb. 7-7,5liter az átlagom városban egy benzines Scenic-kel. :-) Országúton 5-6l, tempófüggő, de pont most állítottam be a rekordom:
1.6 16V
Ha olyat vesz az ember, amiben Beru trafó van, nem lesz vele gond. 35eft 4db. A benzines nem kényes, használtban sem annyira lutri, mint a diesel. Abban én is egyet értek az előttem szólókkal, hogy akinek jó diesele van, az nem akarja eladni.
Sokan panaszkodnak a fűtésre nekem semmi bajom vele.
A dCi motorok is új, jó hatásfokú dízelek, nem jó a fűtésük rövid távon, ezen tényleg ne vitázzunk.
Az 1.4 benzin Megane II városban 10 litert megedte, trafó 1db 14e ft volt hozzá.
Ha jól sejtem, ugyanaz a trafó kell bele, mint a török-francia kurvába és az nem 14e, illetve van annyiért is, de...
Nem tudom milyen benzineseket hajtottál eddig, de vicces a 10 literes városi fogyasztás, ha 1,8 alattiakról beszélünk, ott nem a konstrukció tehet róla. Én az egyik híresen sokat fogyasztó Thalia tulaj vagyok, nekem nem sikerült 9,5 fölé vinni, pedig isten bizony mindent megpróbáltam: a lábam, -10 fok, 5 km-es távok, klíma. A Megane sem nagyobb annyival, hogy ne lehetne 8 körül eljárni vele...
Hozzáteszem, nem akarok vitázni senkivel csak se pro se kontra ne túlozzunk ha kérhetném..
Nekünk a 8 szelepes télen eszik városban 7.5-et. A loganban ugyanez a motor fél literrel kevesebbet. Nincs hengerenkénti trafó, nincs hidrotőke. Nyáron simán elmegy 6-6.5 literrel. Használtan sokkal olcsóbb összeségében mint egy komplet üzemanyag rendszer felújítással kezdeni majd utána esetleg 2 literrel kevesebbet tankolva járni.