Ez akkor szokott előfordulni, amikor a "ferodo" leszakad a fékpofáról és attól föggően, hogy melyik félpofa szakadt le, vagy előrefelé vagy hátrafelé beszorul.
Normál esetben a közepén levő fém porvédőt kiszeded és az alatta levő anyát meg letekered. (32-es kulcsnyílású)
Ezután le lehet húzni a dobot. Előfordulhat, hogy kicsit feszegetni és közben ütögetni kell majd, mert lehúzásnál is befeszülhet ide-oda a pofa.
Mondjuk normál esetben is van, hogy macera a leszedés, mert ha kopott a dob és jó az utánállító, akkor a pofa állása miatt lehet, hogy nem vagy csak nehezen lehet leszedni a dobot. Ilyenkor én be szoktam nyúlni az egyik kerékcsavar furatán és visszaállítom az önbeállót. Sajnos ezt jobban nem tudom elmondani, látni kellene. Csináltam ilyen esetekre szemléltető képet is, de persze pont most nem vagyok otthon így nem tudom feltölteni neked. :-(
Igen, minden ok ezen a részen. Ha összerakom (adja isten), akkor remélem az izzó cseréjével megszűnik a problem. Nehéz napok jönnek most az autó és én köztem ... :)
Xara Picasso-t lecseréltem 2013-as C4 Picasso-ra, ezért megmaradt 4 db alu felni, rajta 4 db jó állapotú Michelin nyári gumi, 12 db csavar, 4 db kerékőr. Egyben eladó, akit érdekel írjon mailt.
Banális a kérdés, de már többen jártak így: Biztosan nem csak lecsúszott a csati a fényerőszabályzóról? (A biztosítékot gondolom biztosan ellenőrizted már.)
Köszi, időközben megokosodtam. 1,2W-os 12V-os. Ledre azért gondoltam, mert nem ég ki. Bónuszként eddig sem működött a fényerőszabályzóm. :)
Igazság szerint, nem onnan tudom, hogy 8 kiégett, mert 8 helyen nem volt világítás a műszerfalon, hanem mivel most bontottam az egészet és eddig semmi azaz, halovány fény sem volt a műszerfalon úgy gondoltam, hogy sorban átnézem az izzókat és azt hittem, hogy a kiégettek okozzzák, hogy teljesen vak minden. De ezek szerint valami más lehet a gond nem a kiment izzók. :(
Bármely autósboltban/benzinkúton, stb. kapsz ilyen izzókat.
1,2 W-os rizsszemizzó néven fut.
A foglalat nélküli változatot vedd, mert úgy olcsóbb.
Nekem személy szerint nem jönnek be a ledesre átépített műszerfal-világítások, de ez ízlés dolga. A fényerő-szabályzáshoz led esetén mókolni kell, mert a gyári potival érdemben nem fog változni a fényerő.
Ha 8 izzód tönkrement, akkor valószínűleg mind kiégett, mindazáltal ezek párhuzamosan vannak kapcsolva, tehát egymástól teljesen független a tápellátásuk.
Másik kérdésem, hogy már egy ideje nincs műszerfal világításom és ahogy észrevettem meg van az indoka. 8 izzó tönkrement bemenne, gondolom ezért nem kap a többi áramot. Hol találhatok/vehetek esetleg rendelhetek ilyen izzókat? Kerestem netem de nem igazán találtam.
Estleg lehet helyette ilyet? Jobbnak érzem a ledeket. Passzolna hozzá vajon?
Jelenleg itt tartok a fűtőradiátor projektel. Szenvedés eléggé ilyen hidegben.
A kérdésem az volna, hogy a képen látható fűtőboxot ki kell még onnan szerelnem úgy, ahogy van vagy esetleg ez kihajtható/pattintható stb? Ha ki kell szedni még ezt is, akkor igen nagyon szívás az egész. Szétszedés még nem volt gond, de az összerakástól tartok.
Más, fűtéscsövet hogy húztátok le a motortérben? Egyszerűen nem akar mozdulni...ugye van a fém rögzítő, amit nyomva kell tartani és úgy húzni, de hát hiába..
Megvannak még igen, pont ma délután terveztem fotót csinálni róluk :) Nem tudom fejből, hány milliméteresek, de majd jól megnézem Neked, de tényleg nagyon közel vannak az újkori állapotukhoz :)
Ha valaki jó minőségű, de megfizethető hangszóró szettre vágyik, annak jó hírem van, ugyanis megmentettem eladás előtt az Audio System Radion 165-ös komponens szettemet Sárából. A keresztváltók és a magas hangsurgárzók még bontatlanok a dobozban, számla meg minden van, fa alá is tehető :)
Valakinek tapasztalat torpanásra? A hét elején lett újra kipucolva a pillagószelep, diagnosztika, egy picit jobb lett, de még mindig gyenge, azza megtorpan az autó alacsony fordulaton. És már nincs ötletem mi a baja.
Szervizbe azt mondták, hogy kopott a motor. :D Nade akkor miért indul meg nagyobb fordulaton úgy ahogy régen? durván 100km múlva fog 400.000km-t mutatni az óra. És újkora óta a mi tulajdonunkban van. Nincs kartergáz, olajat 10-15000ként cserélem és nem is kellutánaönteni. Szóval kutyabaja.
Véletlen nem tudja valaki, hogy hol bontanak jobbkormányos xsarát? kéne egy ajótömítés!
Idén január közepén kellett kicserélnem a jobb első kilincset, törés miatt.
Nos: eddig bírta az (utángyártott, tajvani) új, tehát még egy évet sem. :(
Mivel így karácsony küszöbén esélyem sem lett volna, hogy rövid időn belül megjöjjön az új, így csak a javítás jöhetetett szóba. (A bontott sem játszik, mivel egyrészt nincs a közelemben normális bontó, másrészt a Xsara-kilincset aranyárban adják, ha van egyáltalán.)
Ahol eltört, ott végig megragasztottam erős, gyorsan kötő, de nem pillanatragasztóval. Utána egy U-alakban meghaljított 1,5-es lemezt méretre vágtam, majd olyan szorosra állítottam be a párhuzamos élek távolságát, hogy szorosan rá tudjam a ragasztott lapos felületre húzni. Alkohollal megtisztogattam, majd belül ezt is megragasztóztam, és mehetett be a helyére, hogy megerősítse a tötött felületet. Szerintem a törések fő oka az, hogy valamit elméreteztek a tervezők, és a kilincset szinte 100%-ig meg kell emelni, hogy a műanyag nyelv el tudja billenteni a fémlemezt, ami a zárat nyitja.
A törés előtti hónapokban már kb minden 10. próbálkozásnál nem volt kívülről nyitható az ajtó, szóval határeseten dolgozott. Ezért megtoldottam most az ominózus részt ugyanebből a fémlemezből hajlított kis darabbal. Ragasztóval illetve kábelbilinccsel is rögzítettem. Most kb. 75%-ig elég megemelni a kilincset, és már nyit. A hátránya az, hogy egy picikét kiáll a kilincs az ajtó síkjából, de nem vészesen. Lehet, hogy kicsit kisebb toldattal kellett volna megoldanom.
Azért nem az ellenoldali lemezt hajlítottam meg, mert ahhoz nem könnyű hozzáférni, illetve ez meg már mindenképpen kint volt.
Most ilyen (pirossal berajzoltam, hol volt a törési felület):
Most jöhet a tesztelés, hogy így mennyit fog bírni. Kíváncsi leszek...
Jelenleg itt tart a fűtőradiátor csere projekt. Lásd képek. Középrész kiszedve, kézifékburkolat leszedve, kesztyűtartók kint, kormányburkolat lent, bal oldali állítógombok kint, oldal az ajtófelőli oldalnél a csavarok kint stb. Ez a lépés után mi kellene hogy jöjjön? Úgy értem kormány le, ablkatörlők+ szerkezet ki, majd ott ha jól tudom 3 csavar lesz. Elzárni a csapot, leszedni a csövet....Sajnos nem tudom pontosan mit szükséges ki/le aplikálni a továbbiakban. Tud vki segíteni?
Köszi a segítséget.Tegnap volt a kárszakértő és ő is azt javasolta, hogy ne fogadjam el a kézpénzes ajánlatot.Szerencsére van karosszériás ismerősöm, aki kapcsolatban áll biztosítokkal, így mindent elrendeznek.