Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HMEX Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53930

Nos nekem Valeo volt benne és Behr van a csonk pedig rendben van. Akkor most mégsem jó?

Előzmény: BXtwelve (53929)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53929

A radiátor is jó bele. Nem csak abban van különbség, hogy ki gyártja. Hanem már gyárilag volt Behr, és Valeo is, a kettő nem csereszabatos.

Előzmény: HMEX (53927)
HMEX Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53928

* mármint a másik radiátorba. :)

Előzmény: HMEX (53927)
HMEX Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53927

Igen, láttam erről valamit korábban, hogy pár mm eltérés van és eszemben is volt, ezért próbáltam ki ezt: mivel eltört a könyök és a belső része egyben maradt, így át tudtam dugni a másikba, ami illik bele. Amúgy nagyon elvolt már öregedve ez a csonk. Annyira megvolt dermedve / meredve, hogy morzsolódott inkább mint pattant. Konkrétan ahol 90 fokot zár ban a hajlatnál ott "szakadt"  szét. 

Már csak szereznem kell valahonnan...eddig egy helyet találtam csak és kitudja, hogy van-e.

 

A radiátort bontottan vettem, ugyanolyanból mint az enyém azonos évjárattal, jó állapotban, persze felő, hogy ez is kilyukad, de akkor már biztos megválok az autótól. :)

Előzmény: BXtwelve (53924)
FeZ_ Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53926

No, mire leírtam, te is beírtad a lényeget. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: BXtwelve (53924)
FeZ_ Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53925

Egy tanács:

mielőtt beteszed a helyére az új radiátort, ezt a fűtéscső könyököt, amiről betetted a képet, próbáld bele a radiátorba o-gyűrű nélkül, hogy végig rendesen bemegy-e ?! Sajnos egyre több olyan gyártmánnyal találkozom (mostanában a Valeo is) amelyikbe nem passzol rendesen ez a könyök !

Ha ez beszerelés után derül ki, lehet vele faragni rendesen.

 

FeZ

 

Előzmény: HMEX (53923)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53924

Igen, többen írták már, hogy könnyű eltörni.

 

Olvastad a történetem? Én jól megszívtam a kínai Behr-el. De ha illeszkedik, akkor oké.

Ne úgy járj, mint én, hogy először visszaraktam a műszerfalat, aztán akartam a csonkot, ami nem illeszkedett.

Előzmény: HMEX (53923)
HMEX Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53923

Nagy nehezen kiszedtem a boxból a radiátort. Hát ezzel nagyon megszenvedtem, jobban mint a műszerfallal...de legalább kint van. Szembesültem vele, hogy az enyémben Valeo típus van viszont, amit vettem az Behr, de a fűtőcső könyörésze illik bele szóval szerintem nem lesz gond...mármint ha megkapom az újat, mert ugye ez kiszakadt. 

Előzmény: BXtwelve (53922)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53922

A berakott második képemen látszódik a két fél, szét van húzva.

 

Milyen könyök szakadt ki?

 

Ja, a box a tűzfalhoz is hozzá van csavarozva. Motortérből lehet kicsavarni.

Előzmény: HMEX (53920)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53921

Bekarikáztam, hol vannak a csavarok. A felső kis crova nélkül elég nehéz lesz.

 

A kábelcsatornát így el kell feszíteni, ahogy te csinálod.

Előzmény: HMEX (53920)
HMEX Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53920

Az a box kifog rajtam. Beülök az autóba és egyszerűen nem tudom, hogy hová nyúljak, hogy szétszedhessem. Hol vannak a csavarok (talán egyet találtam), ami összefogja a két részt. A kormányoszlop csavart pedig csak lazítatani tudom, leszedni nekem mert gyárilag elvan nyalva a menet a csavaron. A kábeleket még szét kell húzni teljesena boxon? Esetleg nincs vkinek erről az egészről kép? Már az is segítene valamit, ha látom hogy van szétszedve. Persze a könyök nem adta magát, vagyis igen hogy tőből kiszakadt. Hála hidegnek is.

 

 

Előzmény: HMEX (53919)
HMEX Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53919

Köszi a tanácsokat. :) Nem volt sürgős, de nem volt már a legjobb a befagyott üveg és lehűzott ablak kombinációja télen. Persze belül a párát se felejtsük el. Most itt a "szünet" gondoltam hasznossal töltöm. Inkább mint kiadok érte 30-at, plusz a szervíz szerint "a fűtéscső is eltörhet szerelés közben és akkor az is emeli a költséget". Gondoltam én meg lehet nem csináltatom meg veletek.

 

Egyébként mint feladat nem bonyolult, nincs sok vezeték stb., józan paraszti ésszel vissza lehet rakni a műszerfalat, igazság szerint a nagyobb problémát a szinte hozzáférhetetlen helyek teszik, főleg ha az ember villáskulcsokkal dolgozik. Egy krovakészlet igen jól jönne. :)

Előzmény: BXtwelve (53914)
Alvin_ti4200 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53918

Szia!

 

32 a komplett garnitúra :)

Előzmény: Trungel Richárd (53907)
Gyurma85 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53917

Szia!

5 ajtós és xsara II. 2002-es kiadás. A bal első tömítés.

Gondolom a sok ki-be szállogatás miatt. Mivel angliában rosszoldalon van a kormány gondoltam onnan veszek egy balelső tömítést hátha az jobb állapotban lesz.

Előzmény: FeZ_ (53897)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53916

Egy páran már átestünk rajta. :-)

 

 

Előzmény: bravura2 (53912)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53915

Előzmény: HMEX (53900)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.22 0 0 53914

Az ilyen melót jobb nyárra hagyni. :-)

Neked miért volt sürgős?

 

Ha jobban megnézed, a box két félből áll. A bal oldalát kell kivenned. Illetve nem kell teljesen, széthúzod a két felet, akkor a radiátoros részt el tudod úgy mozdítani befelé, hogy ki lehet venni a radiátort. Ha jól tévedek, 3 db 6-os csavar fogja össze. De ehhez előtte kormányoszlop tartó konzolt le kell lazítani, és elhúzni, mert nem fér ki tőle.

 

A fűtéscsövet O gyűrűk tömítik, azok szorulnak. Én raktam fel képeket, úgy emlékszem, hogyan pajszeroltam ki egy nagy csavarhúzóval. A fűtéscsövek mögötti lemezt is ki kell venni, két csavar tartja.

 

Az összeszerelés már nem nagy kunszt. Én minden lépést fotóztam, a csavarokat szortírozva zacskóztam. Így nem kellett gondolkodni mi, hogy, hol volt.

Előzmény: HMEX (53900)
HMEX Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53913

Igen. Miért kérdezed?

Előzmény: bravura2 (53912)
bravura2 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53912

Te tényleg így szétbontottad az autót???????

Előzmény: HMEX (53900)
FeZ_ Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53911

Ez akkor szokott előfordulni, amikor a "ferodo" leszakad a fékpofáról és attól föggően, hogy melyik félpofa szakadt le, vagy előrefelé vagy hátrafelé beszorul.

 

Normál esetben a közepén levő fém porvédőt kiszeded és az alatta levő anyát meg letekered. (32-es kulcsnyílású)

Ezután le lehet húzni a dobot. Előfordulhat, hogy kicsit feszegetni és közben ütögetni kell majd, mert lehúzásnál is befeszülhet ide-oda a pofa.

Mondjuk normál esetben is van, hogy macera a leszedés, mert ha kopott a dob és jó az utánállító, akkor a pofa állása miatt lehet, hogy nem vagy csak nehezen lehet leszedni a dobot. Ilyenkor én be szoktam nyúlni az egyik kerékcsavar furatán és visszaállítom az önbeállót. Sajnos ezt jobban nem tudom elmondani, látni kellene. Csináltam ilyen esetekre szemléltető képet is, de persze pont most nem vagyok otthon így nem tudom feltölteni neked. :-(

 

FeZ

 

Előzmény: ItaloBoy72 (53901)
HMEX Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53910

Igen, minden ok ezen a részen. Ha összerakom (adja isten), akkor remélem az izzó cseréjével megszűnik a problem. Nehéz napok jönnek most az autó és én köztem ... :)

Előzmény: zimurgy (53908)
snow.dog Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53909

Xara Picasso-t lecseréltem 2013-as C4 Picasso-ra, ezért megmaradt 4 db alu felni, rajta 4 db jó állapotú Michelin nyári gumi, 12 db csavar, 4 db kerékőr. Egyben eladó, akit érdekel írjon mailt.

zimurgy Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53908

Banális a kérdés, de már többen jártak így: Biztosan nem csak lecsúszott a csati a fényerőszabályzóról? (A biztosítékot gondolom biztosan ellenőrizted már.)

Előzmény: HMEX (53906)
Trungel Richárd Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53907

Szia :) 

Tetszenek, jól néznek ki és tényleg jó a profilmélysége :) Most mennyibe kerül? :)

Előzmény: Alvin_ti4200 (53902)
HMEX Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53906

Köszi, időközben megokosodtam. 1,2W-os 12V-os. Ledre azért gondoltam, mert nem ég ki. Bónuszként eddig sem működött a fényerőszabályzóm. :) 

 

Igazság szerint, nem onnan tudom, hogy 8 kiégett, mert 8 helyen nem volt világítás a műszerfalon, hanem mivel most bontottam az egészet és eddig semmi  azaz, halovány fény sem volt a műszerfalon úgy gondoltam, hogy sorban átnézem az izzókat és azt hittem, hogy a kiégettek okozzzák, hogy teljesen vak minden. De ezek szerint valami más lehet a gond nem a kiment izzók. :(

Előzmény: zimurgy (53905)
zimurgy Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53905

Bármely autósboltban/benzinkúton, stb. kapsz ilyen izzókat.

1,2 W-os rizsszemizzó néven fut.

A foglalat nélküli változatot vedd, mert úgy olcsóbb.

Nekem személy szerint nem jönnek be a ledesre átépített műszerfal-világítások, de ez ízlés dolga. A fényerő-szabályzáshoz led esetén mókolni kell, mert a gyári potival érdemben nem fog változni a fényerő.

 

Ha 8 izzód tönkrement, akkor valószínűleg mind kiégett, mindazáltal ezek párhuzamosan vannak kapcsolva, tehát egymástól teljesen független a tápellátásuk.

Előzmény: HMEX (53903)
HMEX Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53904
Előzmény: HMEX (53903)
HMEX Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53903

Másik kérdésem, hogy már egy ideje nincs műszerfal világításom és ahogy észrevettem meg van az indoka. 8 izzó tönkrement bemenne, gondolom ezért nem kap a többi áramot. Hol találhatok/vehetek esetleg rendelhetek ilyen izzókat? Kerestem netem de nem igazán találtam. 

Estleg lehet helyette ilyet? Jobbnak érzem a ledeket. Passzolna hozzá vajon? 

 

 

 

Alvin_ti4200 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53902

Szia Ricsi!

 

Megcsináltam a fotókat, remélem, használhatók (ha nem tudod megnézni/letölteni eredeti méretben, szólj és elküldöm e-mailben):

 

Gumi felnivel

Futófelület 1

Futófelület 2

 

Mind a négy ilyen. Nincs erre szakosodott mérő műszerem, egy IKEA-s papír mérőszalag alapján 7,5-8 mm a profilmélysége a gumi(k)nak :)

Előzmény: Trungel Richárd (53898)
ItaloBoy72 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 53901

Üdv Mindenkinek !

 

Szeretném megkérdezni, hogy a hátsó fékdobot, hogyan tudom leszedni ?

 

Tolatásnál felemelkedik az autó jobb hátulja, valószínűnek tartom a fékekkel van valami gond.

 

Köszi a válaszokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!