Igen, láttam erről valamit korábban, hogy pár mm eltérés van és eszemben is volt, ezért próbáltam ki ezt: mivel eltört a könyök és a belső része egyben maradt, így át tudtam dugni a másikba, ami illik bele. Amúgy nagyon elvolt már öregedve ez a csonk. Annyira megvolt dermedve / meredve, hogy morzsolódott inkább mint pattant. Konkrétan ahol 90 fokot zár ban a hajlatnál ott "szakadt" szét.
Már csak szereznem kell valahonnan...eddig egy helyet találtam csak és kitudja, hogy van-e.
A radiátort bontottan vettem, ugyanolyanból mint az enyém azonos évjárattal, jó állapotban, persze felő, hogy ez is kilyukad, de akkor már biztos megválok az autótól. :)
mielőtt beteszed a helyére az új radiátort, ezt a fűtéscső könyököt, amiről betetted a képet, próbáld bele a radiátorba o-gyűrű nélkül, hogy végig rendesen bemegy-e ?! Sajnos egyre több olyan gyártmánnyal találkozom (mostanában a Valeo is) amelyikbe nem passzol rendesen ez a könyök !
Ha ez beszerelés után derül ki, lehet vele faragni rendesen.
Nagy nehezen kiszedtem a boxból a radiátort. Hát ezzel nagyon megszenvedtem, jobban mint a műszerfallal...de legalább kint van. Szembesültem vele, hogy az enyémben Valeo típus van viszont, amit vettem az Behr, de a fűtőcső könyörésze illik bele szóval szerintem nem lesz gond...mármint ha megkapom az újat, mert ugye ez kiszakadt.
Az a box kifog rajtam. Beülök az autóba és egyszerűen nem tudom, hogy hová nyúljak, hogy szétszedhessem. Hol vannak a csavarok (talán egyet találtam), ami összefogja a két részt. A kormányoszlop csavart pedig csak lazítatani tudom, leszedni nekem mert gyárilag elvan nyalva a menet a csavaron. A kábeleket még szét kell húzni teljesena boxon? Esetleg nincs vkinek erről az egészről kép? Már az is segítene valamit, ha látom hogy van szétszedve. Persze a könyök nem adta magát, vagyis igen hogy tőből kiszakadt. Hála hidegnek is.
Köszi a tanácsokat. :) Nem volt sürgős, de nem volt már a legjobb a befagyott üveg és lehűzott ablak kombinációja télen. Persze belül a párát se felejtsük el. Most itt a "szünet" gondoltam hasznossal töltöm. Inkább mint kiadok érte 30-at, plusz a szervíz szerint "a fűtéscső is eltörhet szerelés közben és akkor az is emeli a költséget". Gondoltam én meg lehet nem csináltatom meg veletek.
Egyébként mint feladat nem bonyolult, nincs sok vezeték stb., józan paraszti ésszel vissza lehet rakni a műszerfalat, igazság szerint a nagyobb problémát a szinte hozzáférhetetlen helyek teszik, főleg ha az ember villáskulcsokkal dolgozik. Egy krovakészlet igen jól jönne. :)
5 ajtós és xsara II. 2002-es kiadás. A bal első tömítés.
Gondolom a sok ki-be szállogatás miatt. Mivel angliában rosszoldalon van a kormány gondoltam onnan veszek egy balelső tömítést hátha az jobb állapotban lesz.
Ha jobban megnézed, a box két félből áll. A bal oldalát kell kivenned. Illetve nem kell teljesen, széthúzod a két felet, akkor a radiátoros részt el tudod úgy mozdítani befelé, hogy ki lehet venni a radiátort. Ha jól tévedek, 3 db 6-os csavar fogja össze. De ehhez előtte kormányoszlop tartó konzolt le kell lazítani, és elhúzni, mert nem fér ki tőle.
A fűtéscsövet O gyűrűk tömítik, azok szorulnak. Én raktam fel képeket, úgy emlékszem, hogyan pajszeroltam ki egy nagy csavarhúzóval. A fűtéscsövek mögötti lemezt is ki kell venni, két csavar tartja.
Az összeszerelés már nem nagy kunszt. Én minden lépést fotóztam, a csavarokat szortírozva zacskóztam. Így nem kellett gondolkodni mi, hogy, hol volt.
Ez akkor szokott előfordulni, amikor a "ferodo" leszakad a fékpofáról és attól föggően, hogy melyik félpofa szakadt le, vagy előrefelé vagy hátrafelé beszorul.
Normál esetben a közepén levő fém porvédőt kiszeded és az alatta levő anyát meg letekered. (32-es kulcsnyílású)
Ezután le lehet húzni a dobot. Előfordulhat, hogy kicsit feszegetni és közben ütögetni kell majd, mert lehúzásnál is befeszülhet ide-oda a pofa.
Mondjuk normál esetben is van, hogy macera a leszedés, mert ha kopott a dob és jó az utánállító, akkor a pofa állása miatt lehet, hogy nem vagy csak nehezen lehet leszedni a dobot. Ilyenkor én be szoktam nyúlni az egyik kerékcsavar furatán és visszaállítom az önbeállót. Sajnos ezt jobban nem tudom elmondani, látni kellene. Csináltam ilyen esetekre szemléltető képet is, de persze pont most nem vagyok otthon így nem tudom feltölteni neked. :-(
Igen, minden ok ezen a részen. Ha összerakom (adja isten), akkor remélem az izzó cseréjével megszűnik a problem. Nehéz napok jönnek most az autó és én köztem ... :)
Xara Picasso-t lecseréltem 2013-as C4 Picasso-ra, ezért megmaradt 4 db alu felni, rajta 4 db jó állapotú Michelin nyári gumi, 12 db csavar, 4 db kerékőr. Egyben eladó, akit érdekel írjon mailt.
Banális a kérdés, de már többen jártak így: Biztosan nem csak lecsúszott a csati a fényerőszabályzóról? (A biztosítékot gondolom biztosan ellenőrizted már.)
Köszi, időközben megokosodtam. 1,2W-os 12V-os. Ledre azért gondoltam, mert nem ég ki. Bónuszként eddig sem működött a fényerőszabályzóm. :)
Igazság szerint, nem onnan tudom, hogy 8 kiégett, mert 8 helyen nem volt világítás a műszerfalon, hanem mivel most bontottam az egészet és eddig semmi azaz, halovány fény sem volt a műszerfalon úgy gondoltam, hogy sorban átnézem az izzókat és azt hittem, hogy a kiégettek okozzzák, hogy teljesen vak minden. De ezek szerint valami más lehet a gond nem a kiment izzók. :(
Bármely autósboltban/benzinkúton, stb. kapsz ilyen izzókat.
1,2 W-os rizsszemizzó néven fut.
A foglalat nélküli változatot vedd, mert úgy olcsóbb.
Nekem személy szerint nem jönnek be a ledesre átépített műszerfal-világítások, de ez ízlés dolga. A fényerő-szabályzáshoz led esetén mókolni kell, mert a gyári potival érdemben nem fog változni a fényerő.
Ha 8 izzód tönkrement, akkor valószínűleg mind kiégett, mindazáltal ezek párhuzamosan vannak kapcsolva, tehát egymástól teljesen független a tápellátásuk.
Másik kérdésem, hogy már egy ideje nincs műszerfal világításom és ahogy észrevettem meg van az indoka. 8 izzó tönkrement bemenne, gondolom ezért nem kap a többi áramot. Hol találhatok/vehetek esetleg rendelhetek ilyen izzókat? Kerestem netem de nem igazán találtam.
Estleg lehet helyette ilyet? Jobbnak érzem a ledeket. Passzolna hozzá vajon?