Na én lassan nem járok, nem kímélem. Főúton 100-120, palyán 130-140 a város meg csak 2-3 km utánna leállít és eközben még az ovinál is megállok. Mint ahogyan tárgyaltuk nem rég a téli gumi is rátesz 0, 3-0, 5l-t.
Igen, 1.5 dCi nekem is (Clio). Ráadásul nem is túl keskeny gumik vannak rajta. Nyáron faluban 3.5-ös átlagot tudok tartani vele, igaz nem sietem el olyankor.
Letakartam a hűtő kb 3/5 részét és a hűtőmaszk mögött is ki van teljesen takarva a szél ellen. Ezek nélkül nem igen érte el a termosztát nyitási hőmérsékletet, csak ha nagyon megküldtem, annak meg sok értelme nincsen elővárosi forgalomban. Így terheléstől függően, ha folyamatosan tudok haladni szépen billeg a 80-88 fokos tartományban a hűtőfolyadék hőmérséklete. Úgy tapasztaltam viszont, hogy ezekkel kb. 8 fok felett már el tud melegedni 100 fok környékére, ilyenkor ki kell húzni a lapokat.
Tempónál nekem is feljebb megy drasztikusan, 130 körül vagy kicsit többel megyek 6 liter körül bekapja. Igazából nálam 80km-h felett kezd mindenképp látványosan nőni a fogyasztás, ott jön beerősödik a légellenállás, motor is kezd már pörögni.
Nekem is ez a tapasztalatom benzinnel. Kb 0.5-0.7 literrel kevesebbet evett. 6.3 jött ki átlagra úgy, hogy 7-800km-t mentünk aminek több mint a fele tartós 140 volt pályán megpakolva. Ugyanezzel a benzinnel országúton normálisan közlekedve 5.5. (omv 100-as)
Igazán jó gázolaj csak a határ túloldalán van északra vagy nyugatra vagy délre. Lengyelországban 4 litert evett az autóm (35 Ft-tal olcsóbb gázolajból), ami itthon nem megy 4.7 alá. de inkább 5 körül fogyaszt. Pedig nem nyomom neki és 50-50 % város széle meg pálya.
Még is csak ukrán az a lukoil, mitől lenne jó minőségű? Nem rég olyat mondtak, hogy a saját üzemanyagukhoz kevernek Mol üzemanyagot, hogy legyen benne valami jó minőség is. ÖMV-t próbálnám ki, de ilyen erre felé nincs.
Mármint amikor kijött az eredmény. Egyszer talán kétszer tankoltam ott mert olcsóbb volt, gondoltam jól járok. Hát a literár valóban alacsonyabb volt....... Azóta nagy ívben kerülöm őket.
Egy ideje aggasztóan csörgött a motor, ezt írtam is itt.
Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve elkezdtem a Shell-OVM-Agip feliratú kutaknál tankolni a Lukoil helyett.
A csörgés először enyhült, majd 2-3 tankolás után 95 százalékban megszűnt, és füstölés tekintetében is messze jobb állapotokat látok, ha a tükörbe nézek.
Eddig nem hittem abban, hogy a magyar kutak és kúthálózatok ne pontosan ugyanazt árulnák, de kénytelen vagyok meghajolni a tények előtt.
Megtaláltam! De én vízmelegítőre gondoltam, ami a motort fűti.
Kb. 2.5 km alatt éri el az 50 fokos hőmérsékletet, és onnan még jó 10-15 km amíg az üzemi hőfokot eléri (82-88 fok). Mindezt folyamatos, de kis terheléssel 50-70km/h haladással. Emiatt nagyon megnőtt a fogyasztás, az átlag felment kb. 4.8 literre (BP-ről vidékre ingázom, 30km-es út)
Nyáron ha nem kondizok túl sokat, ugyanezt 3.8-as átlaggal csinálja az autóm. Gondoltam, egy 18.000 körüli beruházás belátható időn belül visszajönne, habár tudom, hogy attól nem lesz nyár, de mindenképp segítene, ha van még valamennyi tartaléka a generátornak.
Plusz még ezen felül, nekem is jó a meleg, és a motornak is, kevesebbet erőlködne hidegen.
Biztosan megköveztek ismét, de én még gázos autóba sem szívesen ülök. Gázmotorokkal foglalkozó cégnél dolgozok ott is van időnként szivárgás, tömítetlenség de azt jelzik a műszerek autóknál ilyen sehol sincs.
2005-ös évjáratú Thalia-ba Tuner List-es autórádió helyére Update List-es verzió működne? (display/kormányvezérlővel kompatibilis?)
Igazából az mp3 lejátszás lehetősége miatt cserélném ki, mert ahogy olvasgattam a Tuner List-hez nem nagyon lehet semmit sem csatlakoztatni, kivéve a cd tárat/cd tár emulátort.
Szerintem mivel nem sport autóról beszélünk hajszolni felesleges, mint ahogyan előttem szóló is írta üzemi hőfokot és egyebet betartva ugyan úgy kell használni mint egy benzinest. A lényeg hogy ha a nagynyomású szivattyúd és porlasztó csúcsaid szeretnéd, hogy sokáig jók legyenek használj minden tankoláshoz legalább fél szintetikus 2T olajat. Teli tankonként 1/2-1dl öntve.
Minél alacsonyabb fordulatszámon használod annál kevesebbet fog enni, de minél alacsonyabb a fordulatszám, annál jobban károsodnak a csapágyak, mivel alacsonyabb az olajnyomás. :) Jó öreg középút, ahogy előttem is írták ésszel leginkább.
Bár nekem benzines van, de érdekes a kérdésed. Ha sportosan használod többet fogyaszt, nagy valószínűség szerint előbb is tönkre mehet, (túl magas fordulaton való használatot nem igazán szeretik, viszont a túl alacsonyat sem) .
Véleményem szerint ha betartasz néhány alapszabályt(üzemi hőfokig nem "taposni", nagyobb "hajtás" után hagyni pöfögni, visszahűlni), akkor nagy hibát nem követhetsz el. Ha jön a baj, nem te tehetsz róla...
Szerettem a 220le-t egy egésszen más világ. Akkor nem csak utaztam a-b közt hanem élveztem minden méterét. Volt Honda Civic Vti-m 180 le-nél tartottam amikor eladtam. Most egy 65le autót hajtok illetve hétvégén a Zafirát 101 loval de hiányzik a teljesítmény. Talán majd egyszer hobbicélra valami erősset.