Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DiZzEe Creative Commons License 2014.01.24 0 0 55512

Ez nem teljesen igaz.

 

Vas megyében lakom.

 

Korábban a határtól 10km-re laktam, átjártam tankolni ausztriába.

Későbbiekben Kőszegen tankoltam.

Amelyik OMV kútra nem MOL-os kamion megy, ott jó üzemanyagot lehet kapni ezen a környéken.

 

1x Tankoltam AGIP kúton, szabályosan rosszul volt az autó, olyan szinten, hogy nem indult el, csak köhögte a füstöt magából, majd leállt.

Azóta is OMV-nél tankolom.

Télen 4.2 - 4.3, nyáron 3.8 - 4 az átlagom.

Előzmény: ÖregMackó (55508)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55511

Na én lassan nem járok, nem kímélem. Főúton 100-120, palyán 130-140 a város meg csak 2-3 km utánna leállít és eközben még az ovinál is megállok. Mint ahogyan tárgyaltuk nem rég a téli gumi is rátesz 0, 3-0, 5l-t.

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55510

Igen, 1.5 dCi nekem is (Clio). Ráadásul nem is túl keskeny gumik vannak rajta. Nyáron faluban 3.5-ös átlagot tudok tartani vele, igaz nem sietem el olyankor.

Letakartam a hűtő kb 3/5 részét és a hűtőmaszk mögött is ki van teljesen takarva a szél ellen. Ezek nélkül nem igen érte el a termosztát nyitási hőmérsékletet, csak ha nagyon megküldtem, annak meg sok értelme nincsen elővárosi forgalomban. Így terheléstől függően, ha folyamatosan tudok haladni szépen billeg a 80-88 fokos tartományban a hűtőfolyadék hőmérséklete. Úgy tapasztaltam viszont, hogy ezekkel kb. 8 fok felett már el tud melegedni 100 fok környékére, ilyenkor ki kell húzni a lapokat.

Tempónál nekem is feljebb megy drasztikusan, 130 körül vagy kicsit többel megyek 6 liter körül bekapja. Igazából nálam 80km-h felett kezd mindenképp látványosan nőni a fogyasztás, ott jön beerősödik a légellenállás, motor is kezd már pörögni.

Előzmény: Törölt nick (55506)
Köhike Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55509
Nekem is ez a tapasztalatom benzinnel. Kb 0.5-0.7 literrel kevesebbet evett. 6.3 jött ki átlagra úgy, hogy 7-800km-t mentünk aminek több mint a fele tartós 140 volt pályán megpakolva. Ugyanezzel a benzinnel országúton normálisan közlekedve 5.5. (omv 100-as)
Előzmény: ÖregMackó (55508)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55508

Igazán jó gázolaj csak a határ túloldalán van északra vagy nyugatra vagy délre. Lengyelországban 4 litert evett az autóm (35 Ft-tal olcsóbb gázolajból), ami itthon nem megy 4.7 alá. de inkább 5 körül fogyaszt. Pedig nem nyomom neki és 50-50 % város széle meg pálya.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55507

Még is csak ukrán az a lukoil, mitől lenne jó minőségű? Nem rég olyat mondtak, hogy a saját üzemanyagukhoz kevernek Mol üzemanyagot, hogy legyen benne valami jó minőség is. ÖMV-t próbálnám ki, de ilyen erre felé nincs.

 

Előzmény: mzdude (55503)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55506

Régen nyári fogyasztásom volt autópályán 4,8L. Most  fele város fele autópálya 130-140km/h  6 liter. 1.5dci

Ezt azért már sokallom, de állítólag minden rendben a szekérrel, csúcsok határértéken belül stb. Lehet, hogy méretnem kellene egy kompressziót.

Előzmény: Törölt nick (55500)
Köhike Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55505

Mármint amikor kijött az eredmény. Egyszer talán kétszer tankoltam ott mert olcsóbb volt, gondoltam jól járok. Hát a literár valóban alacsonyabb volt....... Azóta nagy ívben kerülöm őket.

Előzmény: Köhike (55504)
Köhike Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55504

Nekem a kocsim a lukoil-os benzinből majdnem 1 literrel többet evett. Nem hittem a szememnek.

Előzmény: mzdude (55503)
mzdude Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55503

Hehe, szerintem ez örök hitvita tárgya.

 

Viszont.

 

Egy ideje aggasztóan csörgött a motor, ezt írtam is itt.

 

Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve elkezdtem a Shell-OVM-Agip feliratú kutaknál tankolni a Lukoil helyett.

 

A csörgés először enyhült, majd 2-3 tankolás után 95 százalékban megszűnt, és füstölés tekintetében is messze jobb állapotokat látok, ha a tükörbe nézek.

 

Eddig nem hittem abban, hogy a magyar kutak és kúthálózatok ne pontosan ugyanazt árulnák, de kénytelen vagyok meghajolni a tények előtt.

Előzmény: 9934 (55502)
9934 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55502

Szevasztok!mivel a dci-érzékeny jószág érdekelne melyik kútnál a legjobb minőségű a gázolaj?

k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55501

Á deho gy! Kinek a pap... Volt egy munkatársam aki konzervgyárban is melózott. Nem tudott megenni semmi konzerrvgyári terméket. :)

 

Előzmény: Törölt nick (55499)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 55500

Megtaláltam! De én vízmelegítőre gondoltam, ami a motort fűti.

Kb. 2.5 km alatt éri el az 50 fokos hőmérsékletet, és onnan még jó 10-15 km amíg az üzemi hőfokot eléri (82-88 fok). Mindezt folyamatos, de kis terheléssel 50-70km/h haladással. Emiatt nagyon megnőtt a fogyasztás, az átlag felment kb. 4.8 literre (BP-ről vidékre ingázom, 30km-es út)

Nyáron ha nem kondizok túl sokat, ugyanezt 3.8-as átlaggal csinálja az autóm. Gondoltam, egy 18.000 körüli beruházás belátható időn belül visszajönne, habár tudom, hogy attól nem lesz nyár, de mindenképp segítene, ha van még valamennyi tartaléka a generátornak. 

Plusz még ezen felül, nekem is jó a meleg, és a motornak is, kevesebbet erőlködne hidegen.

Előzmény: Anonymus23 (55495)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 55499

Biztosan megköveztek ismét, de én még gázos autóba sem szívesen ülök. Gázmotorokkal foglalkozó cégnél dolgozok ott is van időnként szivárgás, tömítetlenség de azt jelzik a műszerek autóknál ilyen sehol sincs.

Előzmény: k.o.v.a.cas (55498)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.01.22 0 0 55498

Nekem pótkeréktartályos,44 liter fér bele. A pótkerekem meg egy seat mankókerék,állítva elfér mint a Wartburgokban volt gumipókokkal.

Előzmény: Köhike (55497)
Köhike Creative Commons License 2014.01.22 0 0 55497

Gondolkoztam, de a rendes tartállyal pont a kocsi előnyét veszteném el. És a csomagtartó rendesen ki van használva.

Előzmény: k.o.v.a.cas (55496)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.01.22 0 0 55496

Lpg-n még nem gondolkodtál? Benzines autóval,dízel áron tankolni? Az 1.4 16v motor elég jól megy még gázon is.

 

Előzmény: Köhike (55447)
Anonymus23 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 55495

Kerekati csinált egyet, nemrég leírta, keress vissza, vagy ha előkerül, akkor majd hivatkozik...

Előzmény: Törölt nick (55494)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.21 0 0 55494

Dízelbe próbáltatok már 12V-os kiegészítő melegítőt? Én most tervezem, van már valakinek tapasztalata vele?

rentha92 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 55493

Nem!

Előzmény: Dexxxxter (55492)
Dexxxxter Creative Commons License 2014.01.20 0 0 55492

Sziasztok!

 

2005-ös évjáratú Thalia-ba Tuner List-es autórádió helyére Update List-es verzió működne? (display/kormányvezérlővel kompatibilis?)

Igazából az mp3 lejátszás lehetősége miatt cserélném ki, mert ahogy olvasgattam a Tuner List-hez nem nagyon lehet semmit sem csatlakoztatni, kivéve a cd tárat/cd tár emulátort.

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 55491

Szerintem mivel nem sport autóról beszélünk hajszolni felesleges, mint ahogyan előttem szóló is írta üzemi hőfokot és egyebet betartva ugyan úgy kell használni mint egy benzinest. A lényeg hogy ha a nagynyomású szivattyúd és porlasztó csúcsaid szeretnéd, hogy sokáig jók legyenek használj minden tankoláshoz legalább fél szintetikus  2T olajat. Teli tankonként 1/2-1dl öntve.

Előzmény: 9934 (55488)
Köhike Creative Commons License 2014.01.20 0 0 55490
Minél alacsonyabb fordulatszámon használod annál kevesebbet fog enni, de minél alacsonyabb a fordulatszám, annál jobban károsodnak a csapágyak, mivel alacsonyabb az olajnyomás. :) Jó öreg középút, ahogy előttem is írták ésszel leginkább.
Előzmény: 9934 (55488)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 55489

Hali!

 

Bár nekem benzines van, de érdekes a kérdésed. Ha sportosan használod többet fogyaszt, nagy valószínűség szerint előbb is tönkre mehet, (túl magas fordulaton való használatot nem igazán szeretik, viszont a túl alacsonyat sem) .

Véleményem szerint ha betartasz néhány alapszabályt(üzemi hőfokig nem "taposni", nagyobb "hajtás" után hagyni pöfögni, visszahűlni), akkor nagy hibát nem követhetsz el. Ha jön a baj, nem te tehetsz róla...

Előzmény: 9934 (55488)
9934 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 55488

Szevasztok!nekem1.5dci-Tháliám van2004. 06.évj.A véleményeket olvasgatva milyen vezetési stílusban használjam?(1éve használom).

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 55487

Kigyilkoltam, visszagyilkoltam. Túl vagyok rajta...:)

Arról tudtok valamit, hogy az digitálisszabályzót be lehet -e tenni, ha gyárilag kézi tekerős a fűtés/AC?

Előzmény: bsanzika (55446)
DGabee85 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55486
Hiába na, öregszik az ember! :-)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55485

Szerettem a 220le-t egy egésszen más világ. Akkor nem csak utaztam a-b közt hanem élveztem minden méterét. Volt Honda Civic Vti-m 180 le-nél tartottam amikor eladtam. Most egy 65le autót hajtok illetve hétvégén a Zafirát 101 loval de hiányzik a teljesítmény. Talán majd egyszer hobbicélra valami erősset.

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55484

Azért ez nem teljesen igy van. Elég , ha a célba érkezés elött nem nyomod neki, lassú tempóra váltassz. 

De autópàlyán való tankolásnál várni kell a leállítással.

Előzmény: Törölt nick (55482)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 55483

Ez igy van és igaz ez az összes műszaki termékre.

Előzmény: Törölt nick (55480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!