Csak idő kérdése volt, hogy történjen ilyen eset. Úgy közlekednek ott a gyalogosok a piroson, mintha egy parkban sétálnának, körül sem néznek, amikor lelépnek a pirosnál. És még sértődötten mutogatnak, ha rájuk dudál egy-egy busz sofőrje.
Félinfó... Fél 3 után történt az eset, fél 4-kor már szépen haladt a forgalom. Az utolsó kanyarra visszatért a busz és a sofőr is. Remélem minden oké lesz Vele, bár biztos megviselte a dolog.
Tegnap ismét találkoztam egy jelenséggel, ami már régóta foglalkoztat: gépkocsivezető előző havi bérletet tarhál. Miért kell neki? Azt valahogy sejtem, hogy nem a vitrinbe gyűjti őket. Esetleg valami bónuszt kap értük?
Teljesen igaza van -Husika- hozzászólásának. Soha nem volt az ALBA VOLÁN állományában DUD-606 rendszámú busz, és nincs az ALBA-nak Ik.256.44E altípusú autóbusza...
aham ,vagyis 11m-est csináltak belőle és másik motort kapott?. csak mert htibi oldalán nincs megemlítve, ill. sehol sincs olyan kép ami albával lenne kapcsolatos. köszönöm
Nemtudja vki ,hogy mitörtént a KBL-427-el? Érdekes képeket láttam a balhátsósárvédő részről.Légysziha van vkinek infója irjon én csak jővőhét közepén érek vissza magyo.-ra és igy akkor tudok beszélni az ill. kollegákkal . Előre is köszönöm a segitséget.
Nemtudja vki ,hogy mitörtént a KBL-427-el? Érdekes képeket láttam a balhátsósárvédő részről.Légysziha van vkinek infója irjon én csak jővőhét közepén érek vissza magyo.-ra és igy akkor tudok beszélni az ill. kollegákkal . Előre is köszönöm a segitséget.
No igen, volna másik, de ha egyszer LPN-422 gazdái ezt hozzák ki? Ezt szeretik, hát ezzel dolgoznak; üzemképes tartalék, így aztán kihozható… Hétvégén meg persze pláne volna másik (sőt, még szóló is elég lenne)
Gondolom KJR-761-et akkor nem hallottad mostanában "közlekedni"… :)
…És beázni a legtöbb DAB is beázik (elöl–oldalt–hátul)
BSR-840 fékezésnél rettenetes hangokat hallat,ezenkívül a hátsó szélvédőnél be is ázik.Szép kis tócsa van már benne...:(Mégis ez a gép adja a szolgálatot a 24-esen...Rögtön félre kellene állítani,és másik kocsit kiadni helyette.Nem igaz,hogy nincs másik!
LSP-052 visszakerült. Hogyaza............... 12A: hétköznap csak délelőtt mennek be a parkolóba a buszok, hétvégén egész nap. Aki akar röhögni, az nézzen ki a hétvégén(:
Komáromba délután GSG-355 ment, GMY-396 helyett BAG-225 jár, JHZ-333 volt Szabadegyházán is. Palotán ma volt mozgás: LSP-052 még a 6.05-öst bevitte Fehérvárra, lement javítani, 6.50-től CCN-169 járt helyette, 12.50-kor váltotta DUD-766, holnap reggelig elvileg ez marad. DUD-496 még a 7.00-ást bevitte Fehérvárra, megadta magát a vízcső, lement javítani, 8.50-től HFZ-559 pótolta, a 12.30-as Sárszentágotát már FKS-236 vitte, azóta is szépen dolgozik. Helyibe inkább nem mennék bele, de ott is káosz van.
Mostanában látok Szekszárd és környékén a festése alapján egy volt Albás kocsit és úgy látom,hogy vonatpótlózik!Ő egy IK 250-es vagy 256-os ha jól láttam,de ebben nem vagyok biztos és a rendszámát sem láttam,mert elég messze volt tőlem sajna!?
Apropó DUD-203. Ma a 16.35-ös Dunaújváros - Kulcs járatot vitte, azzal az apró érdekességgel, hogy a nyomtatott A/4-es lap nem a jó helyre került, így a Dunaújváros - Mélykút viszonylatból nem Dunaújváros - Kulcs, hanem Kulcs - Mélykút lett. :)
Más: a perkátai körforgalom építése ma is okozott egy kisebb torlódást, ebben került sor egy KWZ-együttállásra:
Ha van valakinek némi szabadideje legyen szíves utazni 12A-val egy kanyart, VAGY kimenni Auchanhoz megnézni, hogy hogyan is fordul meg a járat, VAGY bemenni az áruház parkolójába és a taxidroszt környékén körbenézni... :P
Hát akkor csak engem került eddig, elnézést. :) ossa topiktárs hozzászólása alapján kis rossz előérzetem támadt: AFC-187 egyik utolsó fordájának is a szabadbattyáni rémlik, reméljük, BPG-676-ot még nem fogják nyugdíjazni.
CLY-148 pedig Magyaralmásra ment ma, ha jól láttam.
Figyi, egy picit akadj már le arról a hulladék piros C83ról...
Kulcsi fordakocsi, CCP-797 és a két LMF mellett, csak sok a kehéje, ezért van hogy fél évre elbújik...
(BPG már tartalék, azért látod ritkábban)
4 darab Kulcsi forda van...
az egyik úgy néz ki, hogy bejön Kulcsról a városba, és iskolai napokon elmegy Ercsibe... így annak a következő Kulcs-Dunaújváros járatát csinálja egy másik forda (általában IBC-990)
amúgy rásegítők Rácalmásról vannak csak, 2 fordában, a város felé.
Mélykút fél8kor végez a saját fordájával. A sofőr is végez, szóval hazamegy.
Max úgy tudom elképzelni, hogy az utolsó Kulcsit DUD-203 vitte ki, hogy az volt mozdítható, így azt vitték ki valamelyik kocsi helyett.
Ja, és még egy apróság: vannak a menetrendi mezőben meg nem hirdetett Dunaújváros - Rácalmás rásegítő járatok, amelyek egy részét szintén a kulcsiak csinálják (csinálták). LMF-et láttam többször ilyen viszonylattal a Béke téren.
Legutóbb ez az együttállás "sikerült": a két LMF, a KBK és persze a ló. :) (Amúgy a helyzet nem változik, a helyszín nagyon jó, a fények estefelé kevésbé, de amúgy meg nem nagyon állnak így együtt. Sőt, most még a szél sem fújt jó irányból, így élére állítva nem az igazi az erőmű sem.)
CCP-797, KBK-784, LMF-377, LMF-378 és még egy 280-as az állandó Kulcson. Ez utóbbi (legutóbb, amikor láttam) AOA-444 volt, de korábban AOA-318 és AOA-452 futott sokat.
Igen, mind az öt folyamatosan forog, néha Kulcson pihen több busz, néha Dunaújvárosban. Sőt, az egyik hajnali fordulót az újvárosiak csinálják, elég gyakran, és napközben is megesik, hogy helyközi szóló Volvo fordul ki Kulcsra. Délutánonként állnak ki szép sorban Kulcson, olyankor már nem mind fordul vissza Újvárosba. És olyat is tapasztaltam már, hogy az utolsó Dunaújváros - Kulcs járatot pl. DUD-203 csinálta, és Kulcsról rezsiben ment vissza.
A "miért"-et a szakavatottabbak válaszolják majd meg.
Megtudná nekem valaki mondani, hogy a 8244-es mezőben (azaz Dújváros - Rácalmás - Kulcs) hány busz csinálja a fordákát? Nekem 4 elég lenne, de reggel 5 jön be és 4 megy vissza...remélem érthető. Tehát mire a legelső kocsi visszamegy Kulcsra reggel, addig 5 db busz jön be, viszont az egész mező elvihető 4 busszal. És délután/este is úgy mennek ki, hogy 4 busz számolok.
Valaki esetleg tudja a miértjét?
A régi fordkönyvben volt egy 5:20 vissza Kulcsra, és akkor a 4 busz elég, de a mostaniban nem látom, hogy lenne ezért nem értem.
KBK-784 ismét pörög Dunaújvárosban és környékén!Nem tudom alapvetően tartalék kocsi vagy sem, de sokszor hetekig eltűnik mint legutóbb is.
A "Cápa" a múlt héten alig akart menni.Valami váltó gondjai lehettek, mert nem kapcsolgatott fel az automatika. A"Troli" természetesen kinnt volt a héten is!
Én magában a fordában látom az előnyt (persze az utazási idő rövidülésén felül), ugyanis így egyik új kocsira sem kell matrica, így ebből nincs többletköltség. Ha a dégi kocsik egyikét teszed pályára, akkor arra éves matricát kell venni, ráadásul a tartalékra (vagy helyettesítő kocsikra is) kellhet. Mivel nem jár több bevétellel az autópályás simontornyai járat (legfeljebb annyi a nyereség, ahány új utast vonzana egy ilyen kínálat), nem érné meg az AV-nak pályára tenni a buszt. A budapesti fordakocsikon viszont ott a matrica, vagy megveszik rá még reggel, hiszen úgyis kell.
Ez egy jó gondolat. Polgárdiból induló csuklósok, ill. Volvok elbírjáka Polgárdi-Szfvár vonalnak a kiszolgálását. A stornyai pedig tényleg mehetne a M7-en. Az mindegy h mi megy Volvo vagy Ikarus, de gyorsabb lenne az utazás, rövidülne az utazási idő.
Az eladó buszokhoz: Nem érdemes őket eladni. pff 1,5 milla, akkor veszek inkább egy suzukit. Együtt a kettő is max. 3,5 millió. Akkor inkább használom még egy darabig, azt ha! van rá lehetőség veszek egy fiatalabb járművet. Részemről ennyi.
Fejér megye egyik kiemelkedő jelentőségű fürdő- és pihenőhelye jelenleg Rétimajor, autóbuszos megközelítése azonban (AV részéről) nem biztosított. Felmerülhet tehát a fürdőhely autóbusz-járattal történő megközelítésének gondolata. (A nem egészen triviális helyszín Sáregrestől néhány km északra található.)
Javaslat:
Új viszonylat pl. 8056-os vonalszámon, Szfvár - Káloz - Örspuszta - Rétimajor útirányon. A viszonylat Kálozig a 8055-os, onnan Örspusztáig a 8276-os viszonylatot fedi le, majd az utolsó 5 km lenne új útvonal. Ezen közlekedhetne hétvégén szólóbuszos járatpár, akár betétjárattal Káloz - Rétimajor viszonylaton, ezáltal csatlakozást biztosítva a már működő 8055-re.
Másik irányból a 8264-es vonalat kellene 2 km-rel meghosszabbítani, és egy-egy járatot hétvégén meghosszabbítva közlekedtetni.
Előnyök:
- új fürdőhely autóbuszos megközelítése, a megyeszékhelyről is
- idővel forgalmat generál
- a 8264-es vonal meghosszabbítása és a járatok tovább közlekedtetése alacsony többlet költséggel jár
Hátrányok:
- új viszonylat egy rövid szakaszon, sok papírmunka (volt ezen a most újnak tűnő szakaszon távolsági autóbusz-közlekedés is az 1980-as években, így nem teljesen új vonalat kell kialakítani)
- várhatóan eleinte veszteséget termel, és később is nagy a "veszélye", hogy nyugdíjas-járat lesz, tehát alacsony haszonra lehet számítani
Két gondolat-kezdemény részemről, amely szigorúan saját fikció, de talán van benne megfontolásra érdemes. Íme az első:
Probléma1: KNR-768 vagy KNR-769 szükséges lenne a 6.20-as Szfvár - Bp járaton minden reggel. Egyébként viszont rövid kocsi is elegendő a fordához tartozó érdi járatpár teljesítéséhez.
Probléma2: Az általam már többször emlegetett dégi járatok kérdése, mely szerint nem elegendő az iskolaidő végeztével hazainduló kocsi kapacitása, illetve nagyon hosszú a menetideje.
Megoldási javaslat 1:
06:20 Szfvár (->1205)
07:35 Bp
08:00 Bp (->1163) - a 30a vasútvonal felújítása után vélhetően csökkenni fog a lassújáratok (1171) terheltsége
09:25 Szfvár
Volántelep
14:05 Szfvár (->M7->Lepsény->8066)
~15:00 Dég - első megálló: Enying, utána akár változatlan menetrend
(Elmehet akár Simontornyáig is.)
~16:00 Dég (->8066)
~17:15 Szfvár
18:15 Szfvár (->1163)
19:40 Bp
20:00 Bp (->1163)
21:25 Szfvár
Előnyök:
- ez jár a lehető legkevesebb módosítással: elegendő az érdi fordát átadni a dégieknek, a dégit (simontornyait) a KNR-nek, és ugyanígy visszacserélhető a forda 18:00-kor)
- megvalósul az M7-expressz járat Dégre: gyorsabb eljutás, nagyobb kapacitás, és nem kell új buszra matricát venni, hiszen a KNR-en a pesti forda miatt amúgy is van, a dégi kocsinak pedig nem kell matrica Érdre
- nem lesz rövidebb a dégi járat km-ben, így az Alba nem veszít az új járattal bevételt, egyenletes tempóban a pályán pedig még a fogyasztás is kedvezően alakul
- rendben van a vezetési idő, különösebb átalakítás nélkül
Hátrányok:
- papírmunka: új forda (ugyan egyszerű, de át kell vezetni), részben új viszonylat a 8066-on, illetve át kell alakítani a 14.05-ös járat menetrendjét, illetve a visszafelé közlekedőt is
- más hátrányát egyelőre nem látom, de persze kiegészíthető a lista, ha van észrevétel. :)
Megoldási javaslat 2:
Az egyik KNR legyen dégi telephelyes. Ekkor már bonyolultabb a dolog, mindenképpen kétsofőrös verzió alakul ki. Vázlatosan a következőt gondolom:
Dég - Szfvár (8066, M7-expressz) hajnalban
Szfvár - Bp (1205, legyen a 6.20-as vagy a 6.30-as)
Bp - Szfvár (1163)
Volántelep
Szfvár - Dég - Szabadhídvég (8067, M7-expressz) a 10.35-ös későbbi indulásra korrigált változata (akár Felsőnyékig, hiszen egy hónapja oda is átjár ez a forda)
Szabadhídvég - Dég - Szfvár (8067, ugyancsak M7-expressz), Dégen sofőrcserével
Szfvár - Dég (8066, fent leírt M7-expressz)
Dég - Szfvár (u.a.)
Szfvár - Bp (1163)
Bp - Szfvár (1163)
Volántelep
Szfvár - Dég (8066) 22:40-es indulással.
Előnyök, az előbbi eset előnyein felül:
- több esetben megvalósuló hosszúbuszos kínálat, ugyancsak több gyors eljutással
- hiánypótló ajánlat a 22:40-es járat Lepsény, Enying, Dég felé
- reggel gyors és nagy kapacitású bejárás ugyaninnen
Hátrányok:
- sokkal több variálás, sokkal több papírmunka
- nem tudom, hogyan viszonyul az AV a sofőrcserés megoldásokhoz, de pl. off Bakonynál ez jól bevált (1243)
- nem tudom, elegendő idő áll-e rendelkezésre a busz mosásához és tankolásához
- sokkal több futott km, azonban ez kivált két kocsit is napközbenre, ami a jelenleg igen szűkös buszparkban nem biztos, hogy hátrány
Személyes megjegyzés:
Nem biztos, hogy itt van a legnagyobb szükség a hosszúbuszokra, de én csak arról tudok nyilatkozni, amit látok. Ezért választottam a 8066/8067-es vonalakat erre a célra.
Az durva. és mivel pótolják őket egy esetleges kocsihiány esetén? pl: műszaki, baleset ilyesmi. Vagy sorozatos meghibásodás egyes buszoknál? még ezektől is megválnak. Hát érdekes dolgok fognak itt még történni!!! lehet h a köv. a 256.42-es széria lesz??:O
Az egészben csak annyi az érdekes (és szomorú), hogy LOH-465 ez előtt hetekig hiányzott, pénteken jött újra ki, és hát eddig bírta… nem volt hosszú életű a dolog… :S
A vezénylés alapján – és a képek tanúsága szerint is – LOH-465 volt a szóban forgó példány. Ha jól tudom, a nap hátra lévő részére a tartalék-autóbusz DUD-689 jött ki a helyére. Hogy azóta közlekedik-e, nem-e, azt szívesen várnánk valakitől pontosítani :)
Ma tűzoltók hűtötték az egyik 14-es vonalon közlekedő busz motorterét ugyanis nagyon füstölt. Milyen kocsi volt? Esetleg tud valaki küldeni róla egy fotót?
Az első és ötödik képen levő két kocsi nem egy és ugyanaz, ha ránéztek a jobb mellső felnire a két képen. Egyik fényes, a másik festett/kopott, az első ajtók másképpen vannak kinyitva, az oldalablakokon ott maradt matricák is másképpen helyezkednek el a két fotón.
Pluszban az ötödik képen látható a háttérben egy másik ferde sraffos gépezet is.
Kérdés: mennyi olyan Ik256.44-ese volt Albának, melyek nem kapták meg a "nagyjavítást", illetve a többire jellemző zöld kapaszkodós+karosszériajavítást?
Így nem sok találat marad a két kocsira.
ex.DUD-490 mellett ex.DUD-491 állhat nagy valószínűséggel.
Vagy nem inkább LMF-370 nem flottaszíne? KXM-051-ről, '052-ről, '055-ről már nem is beszélve (+ KCH-559, '562…); továbbá, a VT-Transman-autók random színe (a helyiben közlekedők, értelemszerűen)? …Szóval lehet itt válogatni, kit mi zavar :)
LUX-475 mozgó reklámtáblává lényegült...szerintem sötétlila színű némi fehérrel vagy nagyon halvány kékkel kombinálva.Arról,hogy ez szép vagy csúnya lehetne vitatkozni...engem speciel jobban irritál LMF-369 hibrid (alul fehérvári,felül debreceni) festése...
Tegnap, Győrben láttam egy LKF-180 rendszámú, zöld színű Ikarus 253 Alfát. Nincs valakinek infoja róla? Én ex. EWS-837-re gondoltam... tudtommal a 253 nem egy tömeggyártott típus...
Más:
Autóbusz állomáson álldigállt (gondolom az egyik Alfa helyett) HEM-866 úgyhogy ma ismét két C80as volt Dunaújvárosban :))
A fehérvári távolsági kocsik kiadása eltér mostanában az "ütemestől", tehát nem igazán áll most a 4-5 napos ciklus. KNR-769 például hétfőn és szerdán is ugyanazon a budapesti fordán volt, ma '768 csinálta, pedig eddig a kettő között szokott lenni egy napra az egyik JKM is.
Nem szoktam írni ebbe a topikba, most is csak egy kérdés erejéig zavarnálak titeket.
Meg tudnátok-e mondani, az Etyek-Alcsút-Bicske/Tabajd járatokon általában milyen típusú busz szokott lenni? Tervezem beutazni a vonalat, ezért érdekelne. Köszönöm a választ!
Székesfehérváron több évtizede fogalmazódott meg az igény egy új autóbusz pályaudvar építésére. A Piac téri épület állaga jelentősen leromlott, befogadóképessége már nem elegendő, látványa pedig egyáltalán nem illeszkedik a történelmi belvároshoz.
Az Alba Volán Rt. vezérigazgatója szerint a cég csak az önkormányzatokkal együttműködve számolhatja fel a kialakult helyzetet, annál is inkább, mivel a terület a városi önkormányzaté és az új pályaudvar helyének kijelöléséhez közgyűlési döntés szükséges."
Frissítettem az oldalam 57 új képpel, ami itt azért lehet érdekes, mert mind a megyében (2 kivétellel Fehérváron) készült, és szinte csak Alba Volán-os buszokról. ;)
A szeptemberi újvárosi helyi módosítás után a 10-es minden nap megcsúszik időben, nem tudja tartani a 30 perces követést. Nem lennék meglepve, ha hamarosan a Tüzépes korszakos 17-es sorsára jutna, és minden második járat a vasúttól indulna PC2-ig, és viszont. Egyébként sem látszik indokoltnak, hogy napközben minden járat kimenjen, elegendő lenne csak minden második.
Mert hogy már nyáron is kimaradozott egy-egy hétre, pedig a Localókra nem (volt eddig) jellemző. Április–május hónapok fordulója környékén ugyanígy KXM-051 tűnt el egy kis időre. Csak nem kezd lejárni a szavatosságuk? Reménykedjük, hogy nem így van, mert az erősen betenne a helyi üzem szóló állományának, s akkor aztán kezdődhetne a csuklósítás, már ha azok bírnák…
Utoljára augusztus 18-án fotóztam, akkor Sárbogárdra ment, be is írtam. ;) Amúgy nyár elején (május-június) viszonylag sokáig futott Úrhidára IOA-840 helyett.
A gyúróiaknak (most AOA-561) van egy beépített délutáni lovasberényi fordulójuk, anno a KNR-ek is csinálták. Ahogy a bicskeieknek a seregélyesi kanyar reggel és a polgárdi forduló kora délután. Így amelyik kocsi 11.35-kor Gyúróra megy, majd visszajön, az szokott Lovasberénybe fordulni, mielőtt visszatérne Gyúróra.
A "jelentés" alapján pedig DUD-382 került BPG-676 helyére, eddig utóbbi mászkált Fülére.
Amit soha nem látok Piac téren meg amúgy sem az utakon az DUD-492. Azt óvják az utca porától, vagy épp ellenkezőleg porosdik vmelyik sarokban a telepen. Amúgy JHZ-333 de. Sárosd, na ITY-t sem és LCV-t sem látni mostanság.
HIV-247-et a piros Rába behúzta a telepre, de este újra kint volt a pályaudvaron. Egyszer sikerült valamit megcsinálni... :D Délután 3 és 5 közötti indulások Fehérvárról: DUD-382 Polgárdi-Füle, HOG-474 Lovasberény-Vereb, AOA-561 Lovasberény és Sukoró-Kápolnásnyék-Martonvásár-Gyúró, JWU-496 Moha-Kincsesbánya, BPG-676 Pákozd-Velence-Kápolnásnyék, CLY-149 Seregélyes-Sárosd.
Értem. A cserét nem észleltem, amikor én megyek Pestre, szembe mindig a második kocsit látom (eddig hosszú, most rövid).
LVU-746 lelépését nem értettem. Miért az a kocsi került a várpalotai szerződésesre, ami (talán) éppen az alvállalkozós vonalak miatt került beszerzésre? A FIX-275 helyett nem mehetett volna oda egy AOA-561 jellegű kocsi? Olyanból lenne elég a Viszlónál, és nem lenne kevésbé alkalmas, komfortos, mint a korábban ott futó kocsi.
Más: felmerült, hogy a KNR-ek azért most kaptak új fényezést, mert most került át teljesen a banktól az Albához. Nos, lehet valami a dologban, az off somlós LCF-297 is mostanában kapta meg "felségjelzését".
Nem a Voláné! A Volán eladta. Egy maszek cég vette meg mert a karosszéria és a motor jó állapotban van. Egyébként azt nem tudni, hogy az Alba Volán miért "selejtezte" le. A műszakija már lejárt.
(Lengyeleknél van lajtoskocsivá avanzsált Ik', Vérteshonban anno egy Ik'-t darus kocsivá kezdtek alakítani -igaz arról csönd van; abbamaradhatott a projekt- tetszik ez a "legózósdi:)
Át lesz alakítva konténer hordozó járművé. Csak a vezetőfülke marad meg a hátulja (az egész utastér) le lesz bontva. Kicsit platós teherautóra fog hasonlítani. Majd ha kész lesz lefotózom és teszek fel képet.
Alapvetően igazad van, de konkrétan a reggeli Gyúró-Szfvár iskolás járattal nem annyira, mert ott ügyesen megkavarták a kocsikat.
Régebben az elöl menő (rásegítő) volt 2tg-es (HOG-472), az utána jövő a 3tg-es. Most az elsőnek tették be a 3tg-est (LVJ-538), a második lett 2tg-es, ami így összességében megmagyarázható (gondolom, az elsőn van a több utas). A kocsik életkora persze nem, az más tészta.
A másik 3tg-es helyébe viszont a 2tg-es LTW-050-et tették (elég a férőhelye? - nem tudom), de ami legalább új kocsi.
Életkor szempontjából viszont rosszabb a helyzet: LVU-746 lelépett a színről, így a 4 szólóból csak 2 új (LTW és LWX), 2 régi (AOA-560 és FSJ-652>LXY-232) és elvileg AOA-561 helyett lenne majd a másik 3tg-es. (Vagy majd esetleg megcserélik LTW-vel, ki tudja.)
Aha. akkor ezért tér el a belső kárpitozása! Mindent szövet borít még a vez.fülkét és az ajtókat is belülről. Jövő héten már szét lesz bombázva az utastere.
Látom elég sok helyen megfordult a DUF-724. Azért az vigasztal, hogy nem a bontóban végzi mint a többi társa. (AOA-348,GBZ-086 stb.stb) Érdekes a belső kárpitozása. Ezt a kocsi volt gazdája csinálta meg ilyenre vagy a Volán amikor még volt ilyenre pénz?
Elő a fényképezőket! DUD-765 visszatért... FLOTTASZÍNBEN!!! ;) :) Ma volt szerencsém látni és utazni vele. Sztem kimondottan előnyösen áll neki az új festés.
DUF-724 a héten törölve lett az Alba Volán állományából. Rendszám leadva forgalomból végleg kivonva! Tudna róla valaki néhány mondatot írni? Hol járt anno? Gondolom már a végén tartalék kocsi volt. Ha jól emlékszem mintha a múlt hónapban Úrhidain láttam volna.
Viszló még mindig AOA-561-gyel képviseli magát a gyúrói járaton, pedig azt gondoltam, iskolakezdésre megérkezik az LCF. Lassan ők is egy éve átvették ezt a vonalat, és ha a Transmannál (jogosan) nehezményezzük a nyitható negyedik ajtók hiányát és a többit, ami nem felel meg a pályázat kiírásainak, akkor azért ez sem hagyható figyelmen kívül. A tenderben két hosszúbuszról volt szó, ehelyett egy érkezett télen, a másik még mindig nem (noha az LCF eladása sem most volt, ha egyáltalán az lesz az új jövevény). A négy szóló is fokozatosan állt forgalomba, de az igaz, hogy rövid buszt tudtak felmutatni korábban is, még ha az nem is az LVU és az LWX volt (LTW állt csak rendelkezésre szeptemberben). Úgy érzem, ez inkorrekt a többi pályázóval szemben, hiszen ha nem kell azonnal (vagyis egy éven belül) felmutatni azokat a buszokat, amelyekkel szolgáltatni kellene, akkor akár én is nyerhettem volna a pályázaton. Nekem sincs két háromtengelyesem. :)
Ha Perkátán visszalépés lenne elvenni a KWZ-ket, és visszatenni a 280-asokat, akkor itt pláne visszalépés a KNR után a 256-os. Nyáron klassz volt, meg valóban retró, de talán a reggeli (iskolakezdési) Gyúró - Szfvár járaton egy kicsit kevés a kapacitása.
De ha már homár, sokkal jobban nézne ki, ha a 2-es ajtók nem tiszta fehérek lennének, hanem átfutna rajtuk a ferde sraff. A homlokfalról nagyon hiányzik az Ikarus felirat.
Ez de jó. :) Nekem ma valahogy eszembe se jutottak (már az LLT-k és társaik), én is a felfordulást vártam, ami legfeljebb esetenként 5-15 perc késésekben kimerült. GSR viszont szokatlan látvány még így.
BPG-677 Füle, KNR-768 megint Budapest (borulhatott a forda, talán azért, hogy a 6.20-ason reggel hosszúbusz legyen), amúgy visszatért szinte minden, ami tanítási időben szokásos.
GMY-396 az ideiglenes piros lökhárító helyett színben passzolót kapott, vagy lefújták a piros elemet szürkére.
Egy másik téma: Fehérváron a móri oldalba közlekedő járatok az utóbbi időben túlnyomó részben a Várkörúton jönnek be. Változott esetleg az útvonal, vagy csak felismerhették, hogy dinamikusabban lehet ezen az útvonalon (Móri út - Várkörút - Budai út) megközelíteni a pályaudvart? Régen elvétve láttam ilyet, most egyre sűrűbben, még a bicskei (és pátkai / lovasberényi) járatok közül is többet láttam erre kanyarodni.
KCH-566-ból elment a levegő, Szederből Ybl megállóig eldöcögött még, párszor be is fékezett az automatika. Aztán Ybl-nél utasok leszállítva és ment vissza a telepre.
Valaki nagyon aktív volt már ma reggel, ahogy megörökítette, a 6:20-as Szfvár-Budapest járatot - KNR-768 -, ahogy fordult ki az autóbusz-állomásról a Palotai útra :)
Azért megnézném azt a képet, hogy mi látszik belőle. :)))
Valaki nagyon aktív volt már ma reggel, ahogy megörökítette, a 6:20-as Szfvár-Budapest járatot - KNR-768 -, ahogy fordult ki az autóbusz-állomásról a Palotai útra :)
Értem. :) Csak azért írtam be, mert amikor legutóbb a KWZ-k szóba kerültek, egy olyan hozzászólásra emlékeztem, hogy csak alkalmanként, eseményszerűen végeznek fehérvári (vagy budapesti) fordulót, és inkább a perkátai vonalukon forognak. Nyáron másodszor láttam őket felénk, legutóbb FJT-022 váltotta a KWZ-t a fordája felénél. De ezek szerint ilyenkor ez nem ritkaság. :)
Ahogy várható volt, sajnos nem... idehaza láttam az egyiket Szegedről jövet. Mozgó járműből és már igencsak kedvezőtlen fényviszonyok mellett csak szemügyre venni sikerült.
KXW-191, KXW-193, KWZ-099 és KWZ-100, avagy a két Dunaújváros-Székesfehérvár és a két Dunaújváros-Perkáta vonalas kocsi mind perkátai telephelyűek. Ha valamelyik sofőr szabadságon van, vagy ilyesmi okokból nem ér rá, bevett szokás hogy egymást pótolják. Van hogy csak sofőr dolgozik, az adott fordakocsin, de van hogy sofőr a saját kocsijával dolgozik a kiesett fordán. Főleg tanszünetben és hétvégi napokon gyakori a jelenség :D
Tényleg van. Az ügyeletes kimegy érted a Vitoval, behoz a városba, az autóért pedig reggel kimegy a Rába.
Ja, mosatni is csak reggel hat és este tíz között lehet...
Valaki hozzáértő tippelne nekem egyet hogy holnap 11-12 óra körül van esély rá hogy találkozzam az egyikkel? Szemre és memória kártyára is vételezném az "újdonságokat" :D
Igen, kint szoktam látni. A falu központjában van egy híd, a központi buszmegállónál, mellette új kerékpáros fahíd, közelében étterem. A híd után az első utca jobbra egyenesen a buszhoz visz. :)
Mennyiségileg túl sok a busz (üzemegységet tekintve). Használható járművek száma nyilván jóval alacsonabb, de sajnos a használhatatlan midik, a félholt DABok, mind csak növelik papíron az állományt...
Na, ennek a fele jó hír. :) Egyébként amirők ők (DUD-554 topiktárs 13208-as hozzászólása is) beszéltek '316, az a Volvik topiktárs által említett AOA-316, a VID-316-ot pedig én vetettem fel pár napja. :)
A GVL-nek először váltó,és folyamatosan motor problémája volt(kibukdozta a vizet)ezért selejt lett tavasszal.Az adonyi baleset másik résztvevője a VID-318,annak ment a VID-316 hátulról.Ő már kész,és visszakerült besnyőre,a 316-nak le van vágva fél eleje,de megcsinálják. Jegykiadód azért tanulnak kezelni , hogy ha valaki kiesik, bárhova betudjanak váltani.
Nem. 1994-es, jobbkormányos, indonéz piacos Ikarus 247 prototípus volt. Aztán 2002-ig ebben az állapotában is maradt, amíg az Ikarus bezárása miatt nem szakadt az Alba Volán nyakába és döntött úgy, hogy kezd is vele valamit. Átépítették balkormányosra és Classic homlokfalasra, majd az egyszerűség kedvéért beállították az AOA-482 vázcserés felújításának. (Az eredeti, 1986-os évjáratú AOA-482 természetesen selejt lett, igaz, úgy, hogy eladták és ebből lett a GWW-025 a Viszlónál.) Aztán 2004-ben megkapta a JHZ-325 rendszámot.
Papíron viszont még mindig 1986-os a kocsi, így már ezért is indokolt lehet a selejtezése, az állapotától függetlenül is.
Ha jól tudom kicsit "fiatalabb" 1997-es. Pedig úgy bíztam benne h láthatom majd ferde sraffosan. :((( De nem látszik rajta, hogy 20 éves lenne. Mostani állapotában pedig a bánásmód miatt van.
Így is szarul áll a kocsikiadás. Van olyan, hogy kimegy a Rába az autóhoz. amit ott azonnal meg kell csinálni, mert nincs más. Szeptemberben nagy b*zmeg lesz...
:) Éppen nemrég írtam az érdeklődő topiktársnak, hogy nekem váltóprobléma rémlett egy régi hozzászólásban. Csak nem tudtam visszakeresni. Ezek szerint volt alapja... :)
Besnyő aktuális: KAZ-058, VID-315, '317, '322, '325. És ebből négy egy utcában, egymás mögött ma este. :)
Mi lett egyébként '316-tal? Selejtezték a baleset után? Az esemény napján minden újság cikkezett róla, azóta (szokás szerint) egy szó sem esett az ügyről. Még az se derült ki, melyik kocsiba szaladt bele.
Igen, a Visteonhoz járt az is, és ez az a hely. :) Van egyébként egy-két Videotonhoz közlekedő Transman kocsi is, amelyik előbb kimegy a Visteonhoz, ott megfordul, utasok le, és úgy megy a Videotonhoz.
A Viszló és az egy-két egyéb magán mellett az Omni-Plus Bt buszai is ide érkeznek (MB O404 is, de a többi kisebb busz). Érdemes esetleg műszakváltáskor meglőni a Viszló Setra S315NF-jét is, ha még nincs róla képed. (Várpalota felé megy.)
Nahát! Én tegnap gurultam el a martonvásári telep előtt, és akkor éppen csak kilátszott az orra a mosóból. Azt hittem, megy is egyből vissza Jánosházára. Aznap LGB-381 csinálta a helyit, de az nem rendkívüli.
Kösz mindenkinek az infót. Pont a másikról nincs semmilyen fotóm, de erről sem valami nagy szám, ami van. Ha legközelebb arra járok, megpróbálom elkapni.
Felteszem, erre a szerződéses feladatra gondolsz, ezt végzi most is. Ő a másik DAB midi, KKF-399. Hétköznapokon a Piac tér és az Európa Ipari Park között ingázik (útvonala: Palotai út–Schwäbisch Gmünd út–Szekfű Gy. út–Berényi út–Szt. Flórián krt.–Aszalvölgyi út és v.v.). Számomra reggel 6:20 körül szokott feltűnni a buszpu.-nál, beérkezvén a éjszakás műszak dolgozóival. Szerintem ennek már van egy "oda" iránya is előtte, és utána is. Napközben lehet még egy-egy ilyen fordulója. Intermezzóját főként a Jancsáron szokta tölteni. Aztán délután fél 6 felé szokott indulni a Piac térről. Este nem tudom, mikor van most körülbelül az utolsó szerződésese.
Valamint van egy tanidei feladata még. Reggel 7 óra körül a Videoton fordulóhely tárolójában szokott időzni kicsit, majd kimegy Csalára iskolás járatot csinálni.
Ezeken felül ezt a kocsit egyedi iskolai megrendelések esetén (gyermekszállításnál, uszodai netán jégcsarnoki járathoz) szokták még használni.
399 csinálja a mai napig is tán. Bericap szerződésest csinál, este 6-kor láttam rendszeresen a buszállomásnál, illetve random fel szokott bukkanni a városba más időpontokban is ( délelőtt-délután )
Ha jól emlékszem, az egyik kis DAB korábban csinált valami szerződéses járatot. Ez a járat megvan még? Tudtok valamit az útvonaláról és arról, hogy nagyjából mikor szokott menni?
Nos, 35 év után elkezdődött a vonalhálózat újragondolása. (Jobb később, mint soha?…:) – Jó, ebből az első 15 évet, a '76-tól úgy '91-ig eltelt időszakot talán szükségtelen számon kérni, hiszen egy viszonylag új rendszerról volt szó, ami bizonyára jól működött. De az új gazdasági berendezkedés Fehérváron szerencsére beindította a külföldi beruházásokat, munkahelyteremtést, és a szocializmusbeli állapotokhoz képest jó néhány jellemzőt átrajzolt a városban. Ennek ellenére 20 évig nem történt semmi gyakorlatilag, egy jelentkező igénynél majdnem mindig új viszonylat lett létrehozva, mire eljutottunk a mai helyzethez, hogy a helyi járatforgalom egyszerre kevés is meg sok is, elégtelen és pazarló.
Nálunk (délkeleten) fiatalabb géppark és (hol igen, hol nem) működő utastájékoztatás mellett is sikerült tartani a negatív tendenciát. Folytatódik a vonalhálózat visszafejlesztése, fizető utas alig... de a járművek jóval fiatalabbak, tisztábbak, megbízhatóbbak mint Fehérváron. Nálatok legalább elindult a vonalhálózat átgondolása, ami reméljük, jól fog elsülni.
Pedig azt hittem már, mikor elkerültek innen, hogy csak Fehérváron válik ilyen kegyvesztetté ez a típus, és máshol népszerűségnek örvend.
(Fél-off) Mostanában jártam Füreden is, és ott is istenes volt az összkép a helyi közlekedésről: rendezett külsejű autóbuszok egyenfestésben, működő utastájékoztatás stb.
Úgy tűnik, azért a modernebb járműparkkal együtt még nem fordul talán mindenhol törvényszerűen negatívba a tendencia, úgy, mint itt Fehérváron.
Egyértelműen fogalmaztál, köszönöm a válaszokat! Már egy éve elköltöztem, úgyhogy kezdtem elveszíteni a fonalat... Egyébként az "első generációs" MB O 520-ak egyike is darabokra van szedve Balatonfüreden, a másikat is csak akkor veszik elő, ha nagyon nincs más.
Azt talán nem fogalmaztam egyértelműen, hogy a kisbuszoknál csak az évek óta totál eltűnt két – fehérvári szempontból – "másodgenerációs" MB O520-ra: LGK-885-re és LGP-589-re gondoltam.
A DAB 11-860S-eket már nem tekintem a menetrendszerű városi forgalomban részt vevő buszoknak, én pedig erre szűkítettem a válaszadást, habár a kérdés a teljes fehérvári helyi üzemre vonatkozott, abba pedig mindenképp beletartoznak. E két midit illetően, annak idejét sem tudom már, KKF-398-at mikor láttam utoljára, a 'tartósan leállított' fogalom szinte őrá is enyhe kifejezés. (Esetleg valakinek van információja arról, hogy egyáltalán a telepen megtalálható-e még, vagy hogy látható lesz-e valaha újra az utakon?)
Szerintem a 8067-es terelés az mindeképpen, másrészt csak este lehet megoldani a dégi buszok arra a vonalra való terelését, mert iskola-munka napokon mind a hat busz dolgozik, vagy kálozról küldenek buszt, vagy állítanak be dégre plusz kettőt szerinte,, de csütörtökön hazamegyek és megérdeklődöm az önkormányzatnál.!!
Nem, tulajdonképpen nem annyira ritka jelenség ilyen együttállásra akadni, bár javarészt szedreskerti vonalakon futkorásznak, így aztán ott van ennek legnagyobb esélye.
Hű, milyen perspektíva, micsoda szögek!:P (…A lakótelepek egyik előnye a madártávlat lehetősége…:) A 29-es útvonal effektíve végigfotózva. Az a harmadik kép pedig tényleg jól kiemeli és kontrasztba állítja a midibusznak szánt megálló felfestését. (Mióta nincs is semmiféle kisbusz ugye a vonalon? Tavasszal már mindenféle látszattal is felhagytak, azóta be van forgatva szóló fordák közé a 29-es feladat.:)
Hát igen, ha egy LOH-465-öt szóló tartalékautó (GSR-216) helyettesít, IDZ-448-at pedig egy heti pihenő kocsi (BPG-806), akkor elmondható szerintem, hogy továbbra sem valami logikus a helyettes tartalékok – szóló/csuklós – kiadása.
Érdekes ez a nyári "csuklósítás" mellesleg, hogy így, hogy most több csuklós áll szabadon rendelkezésre, nagyobb előszeretettel foglalkoztatják őket tartalékként még szóló helyett is, mint pl. egy Ik. 260/263-at.
Csuklósok terén nincs sok ilyen előfordulás. Most leállítva csak GMY-391 van; egyebek tekintetében GMY-398 szokott kimaradozni hosszabb időszakokra, meg olykor JHZ-328 stb. – de mostanság viszont nem jellemző. A Conectók és gyakrabban a 7000A-k is hiányozgatnak néha rövidebb periódusokra.
Szólók közül tartósan leállítva először is a midik vannak (Citók), ha őket is ide soroljuk. A járati autóbuszoknál csak a KJR-761, illetve nagyon régóta a KCH-564. A tartalékoknál KJR-752, KJR-754, KJR-757, KJR-758, KPZ-405. (Továbbá, a GSR-217 előfordulása helyettesítőként kissé esetleges; de mondjuk ahhoz képest, hogy tavaly én már temettem, ez is valami…:)
Változás történt. AOA-309-es motorja Tatára ment felújításra. Felújítás után ugyanazt kapja majd vissza. DUF-724 már biztos selejt. Igaz részben megmenekül de forgalomba már soha többé nem lesz!
Azt én se hiszem, viszont beállítanának még egy kocsit, dégi telephellyel? Vagy kettőt? Az eredeti 8057-es vonal tervét felraktam anno ide is, az két kocsival számolt, abból az egyik csak délután futna. De akkor szó sem volt a közvetlen Szfvár - Káloz - Dég járatokról, most meg ezt hallani arrafelé.
Olyan ötletem lenne, hogy a fehérvári forda egyik kocsija járna Káloz felé, és a kieső enyingi járatot (fordát) egy enyingivel pótolnák. De fogalmam sincs, mi várható ténylegesen.
Na a SZFVÁR-ENYING-DÉG vonalat nem hiszem, hogy elterelnék Káloz felé. Az enyingiek úgysem hagyják az biztos. Hivatkozva arra h akkor nekik nem lesz járat Fehérvárra. Melyik a 8067-es?
Más téma: önkormányzati forrásokból úgy értesültem, hogy iskolakezdéstől beindul a Káloz-Dég vonal. Sokan mondták már lent, ennek ellenére a Volán honlapján még nem olvasható változás. Az egykor megjelent menetrend nem tartalmazott közvetlen Szfvár - Káloz - Dég járatokat, csak Káloz - Dég és Káloz - Szabadhídvég járatokat. Most az előbbiről is szó van, de jó lenne egy megerősítés, hogy valóban lesz-e ilyen (DUD-554 vagy jocee92 topiktársak jól tájékozottak arrafelé).
Az sem derült ki az elhangzottakból, hogy a meglévő Szfvár - Enying - Dég járatokon felül indulnak az újak, vagy a meglévő járatokat terelik Káloz felé. Plusz egy fordát még simán elbírna a 8066, úgyis vannak nagy ürességek, főleg este. A 8067 pedig kettőt is elbírna még, akár Dég érintése nélkül...
Bátorkodom megkérdezni, hogy valaki össze tudja-e nekem foglalni, mely szóló és csuklós kocsik vannak tartósan leállítva Fehérvár helyi üzeméből? Előre is köszönöm a választ!
Na, akkor ezzel (a szóló kocsik hiányával és problémáival) összefüggésben egy kis mai érdekesség. :) Avagy "csuklósítás - új évad". Reggel AOA-365 után DUD-695 került a 29-es vonalra, és forog talán most is.
A Selyem utcában.
A Hübner lakótelepi "végponton".
Látszik, mekkora helyet szántak a midibusznak a buszmegálló helyének felfestésekor, illetve mennyivel hosszabb az Ik.280-as.
Amúgy, mire föl a kérdés ténylegesen?:) Nem tudok róla ugyanis, hogy bármelyikkel különösebb probléma volna. AOA-323 néha hiányzik, de ennyi. CCP-500-ra nemigen jellemző. (S minthogy több mint húsz esztendős gépekről van szó, azt hiszem ez szép teljesítmény, még úgy is, hogy felújításon estek át az elmúlt évtizedben.)
Amennyiben az interrogáció a közlekedési rendjükre egyaránt kívánt vonatkozni, elmondható, hogy mivel főleg osztott jelleggel, hétköznapokon dolgoznak, így hétvégente nemigen találhatóak meg, legfeljebb néha szombat délelőtt.
Megjegyzém továbbá, hogy most nyáron – tanszüneti menetrend lévén – hárommal kevesebb a csuklós forda, az említett kocsik pedig pont ebbe a vezénylésbe esnek. Ha tehát éppen heti tartalékként nem kellenek sehova helyettesnek, akkor pihennek. Ergo, adott esetben ilyenkor nincsenek kint. Talán ezért tűnhet akképp, hogy kevesebbet járnak.
Egyébiránt, amennyiben a kutakodás/érdeklődés általánosan ritka szeplő(k)re irányult, a figyelmet inkább szólók felé terelném. A DAB-okat, azt hiszem, nem kell külön részletezni; a gazdás autók közül KJR-761-et emelném ki mindenekelőtt. Nyilván nem lehet véletlen persze a KJR-759 két hónappal ezelőtti tartalékok közé való átsorolása sem. Másrészt, például IDZ-466-tal szoktak konstans módon gondok akadni.
Jóval szofisztikáltabb kérdés számomra, hogy vajon mi lehet KCH-564-gyel – mindenesetre annyi bizonyos, hogy helyi kis közlekedésünknek már csupán igen elvétve résztvevője. Személy szerint tavaly december óta egyáltalán nem találkoztam vele, habár előtte is csak hébe-hóba jött ki. Azóta viszont állandóan helyettesítve van. Ha netálántán valaki tudja, él-e/hal-e vagy mégis mi van vele, bíztatnám, hogy bátorkodjon felszólalni ez ügyben!:)
A többnyire tartaléksorban tengődő félholt DAB-okat valójában nem is hoznám szóba, hacsak most azért nem, mert múlt héten ritkaságszámba menő élményt volt szerencsém tapasztalni: konfirmálhatom, hogy KJR-751 föltámadt hallottainkból, és jelenést tett menetrendszerű forgalomban. (Meglehet, hogy ez másnak nem újdonság, nekem igencsak az volt; és teljesen véletlenül botlottam bele.:)
Na és hány órakor? Mert ennek így semmi információértéke nincsen, mivel 2 kocsi is megy Szegedre Fehérvárról.
(de am köszönöjük a jelentést...)
Ha már ilyen magaspörtű a téma, akkor megosztom hogy IBC-975 Győrből haza úton lerohadt, helyette KXW-191 jött haza "Sopron-Győr-Szfvár-Dunaújváros" feliratú autocommal :D
Vagy hozzák Fehérvárra a francia Ikarus gyártását.-> ARC
A Rába meg besegítene motorral, ha tud eu 5-ös motort előállítani. Bár a c56 DETROIT-tal jó csak mondjuk a 60-as szériából. Tényleg hogy szerepelt a NABI Albáéknál?
Azért ennyi év után már nem lehet csak úgy ukmukfuk újraindítani a gyártást.
-a beszállítói hátteret újra kéne szervezni (az egykoriak közül sztem nem egy már megszűnt vagy már mással foglalkozik)
-milyen motort tennél bele? (a régiek max. Euro 3-at tudtak teljesíteni, és már különben sem gyártják őket, és ez nem úgy megy, hogy egy adott karosszériába bármilyen motor beépíthető...)
-meg kéne újítani a típusbizonyítványt
-fejlszeteni kéne, mert a 12m-es magaspadlós típus nagyon jó, de ma már low entry és 10, 13, 13 és fél és esetleg 15 méteres változatra is lenne igény (vagy legalábbis a kínálatban kell szerepeltetni)
-kérdés, hogy egy ilyen sebtiben újraszervezett gyártás milyen áron és milyen minőségben tudná előállítani a buszt
Nagyon jól hangzik az ötlet, de több a buktatója, mint az elvi előnye...