Hoppá! Az a ferdítőosztály anyaga! Mondjuk, nem én követtem el, mer' kb. négy évvel később kerültem csak oda, de a többi az mind stimm... Ezeket a játékokat én Lyól ismerem, kérem szépen...., meg másokat is..., közös jellemzőjük, hogy sokk Sör fogy a vodka és konyak mellé...
Ej, ha mostan találkozhatnék a saját alkotásaimmal... Sörfoltok vannak rajtuk itt-ott, arról ismerszenek meg...
Hát akkor sok sikert nektek, rugdosd az ifjaidat, ne lazsáljanak :)!!
Szépfiacskád is elég passzív fórumilag, ha felbukkan, légy oly kedves tolmácsold már neki, Zoltán napi jókívánságaimat!
Hali Mijo!
Egy kicsit nagyon el vagyunk foglalva.
Falunapra készülünk, és ahogy már egyszer emlegettem, kiállítást készítünk elő a zenei lejátszók /gramofontól a cd-ig/elektromos készülékek, számítógépek fejlődése témában.Segítség nincs nagyon, de azért erölködünk, valamit csak össze hozunk.
Na kérem! Nem akárki ám a Vili (nyáron főzünk vele, Tibor Etele barátom nagy barátja ő), ugyan, Piroska, pislants már egy csöppet a hozzászólásaira. Ne légy meglepődve, ha nem sokat értesz belőlük :)))..., már ketten leszünk ilyenek! (Gyönyör elmélyedni benne, lerosáltam, amikor egyik pofát leintette: "na látod, brutykókám" ...:))...)
Húúúha, édes Piroskám, nehezen emészthető étket tettél az asztalra :)... Én egy embert ismerek, aki hatalmas tudású ebben a témakörben, ez a Tóth Vili Szeremléről, barkasarja néven fórumunk tagja, meginvitálom analizálásra. De ez úgy lenne érdekes, ha maga a szerző folytatna vele (illetve bárkivel) konzultációt, netán vitát. Kérd meg, hogy regisztrálja magát, és akkor lehetne külön topicot nyitni erre, ahol mehetne a magas szintű szakmaiskodás.
Ez az Iványi-féle Bács-Bodrog vármegye Földrajzi és történelmi helynévtára dereng nekem, mintha találkoztam volna már egy példánnyal. Nekem a Magyar városok monográfiája sorozatból, a Rapcsányi Jakab-féle, Baja és Bács-Bodrog Vármegye Községei kiadvány van meg sértetlen példányban. Tudomásom szerint ebből is elvétve található már csak egy-egy darab.
Szia Mijo!
Hát póóbálkozunk póóbálkozunk.Egyszer sikerülni fog.
Ezzel kapcsolatban kaptam egy érdekességet, megkértek, hogy tegyem ide fel. Kicsit hosszú,remélem elég érdekes.
idézem:
Gondolatok a Baja-Zombor földrajzi tengely települési néveredetéről.
(Vaskút község is 1437 éve lakott település?)
Bennszülött vaskúti lakos létemre, sokat hallottam a község határában még nyomaiban megtalálható ókori emberkéz alkotta halmokról, amit mi hármasdomboknak, és a még jó állapotban fennmaradt földvárról, amit helybéliként várhelynek hívunk. A földvárat Gara irányában még 11 teljesen erodált, a szántóföldi művelés következtében megsemmisült mesterséges dombsor követte. Gyermekkorunkban többször meglátogattuk ezeket az ősrégi emberi emlékeket, és jókat játszottunk körülötte. Valószínűleg nem csak ezért, de az iskolai tanulmányaim során megszerettem a történelem tantárgyát. Még kora ifjúságomban elkezdődött az amatőr történelmi érdeklődésem során, a történelmi kutatásaim láncolatának a gyakorlata. A kezdeti érdeklődésem rövidesen szenvedélyemmé vált. Minden kezem ügyébe került ilyen témájú könyvet elolvastam.
A mintegy emberöltőnyi kutatásaim során a történelem kérdéseiben a logikai felépítés hiányosságaira tereltem a figyelmem. Rájöttem, hogy az ezredik évi államalapításunkat követő kérdések leírásában az események sorrendiségében nincs hibás logikai tévedés, a történelmi igazság kérdéseiről most nem szólok. De akkor az államalapításunkat megelőző időszakról miért olyan ellentmondásos a történelmi felfogásunk? Az eltérések okainak a felderítése érdekében hozzákezdtem a magyarság ókori történelmének a feltérképezéséhez. Ennek a cikknek a keretében csak annyit írok róla, hogy megalkottam egy többmind ötszáz szavas ómagyar nyelvű szótárat. A kezembe került kiadványokból kigyűjtöttem minden olyan ókori nevet és szavakat, ami magyar jelentésű fogalmakat takart. A folyamat közben elég nagy gyakorlatra tettem szert régi magyar szavak elolvasására, és a megértésére.
Minden részlet nélkül szeretném egy példán keresztül bemutatni az eredményeimet. A történelmi érdeklődéssel rendelkező olvasó tudja, de a történelmi térképekről is megtekinthető, hogy az i. e. az 1 évezredben a Fekete-tenger nyugati részén a görög Thrákiáig élt egy Trák nevű nép. Akárhol kerestem, semmi érdemleges adattal sem találkoztam róluk a leírásokban. Az ómagyar olvasási gyakorlatomnak köszönhetően egyszer csak beugrott a megoldás. Bíborban született Konstantin kelet-római császár írja, hogy a magyarokat az ő idejében Turkoknak hívták. Ha összevetem a turk és a trák szavakat, könnyű észrevenni az egybecsengésüket. Nézzük a szavak etimológiáját. A turk szó ómagyar jelentése (más kutató nyomán): Tó-urak, mai értelemben Tavak körül lakó urak (úrnépek). A fogalomról még annyit kell tudni, hogy az Úr szótag ősi magyar személy megnevezésére használt kifejezésünk. Nagyon fontos lesz a címbeli megfejtés érdekében a rovásírás egy fontos szabályának a megismerése. Ha két azanos mássalhangzó kerül az írásban egymás mellé, akkor azt az írói egybeszerkesztették. Ebből kitűnik, hogy az ura szórészletben végeredményben két szótag, az úr + ra egyberovásáról van szó. Tehát az úr-ra összerovás a k többes raggal adja az igazi jelentést, mint a Ra (rá) Egyiptom napistenének az úrnépe fogalmát. Ebből a levezetésből már egyértelmű, hogy a Trák nép fogalmának is köze van a turk jelentéshez. A Trák népszó megegyezik a Tóurak fogalmával. A rovásírásban a magánhangzók nincsenek leírva, esetleg csak jelzik helyüket. A T(ó)ur(a)k fogalmából az idők során a két zárójelbe tett magánhangzó maradt ki, a T(óu)rák fogalmából már másik kettő. A Trák népnév saját eredményű megfejtéséről, ősbemutatóként ebben a kiadványban lehet először olvasni. Gyakorlásképpen megpróbálom a Trákok egyik fővárosának a magyar eredetét is bemutatni. A Konstantinápoly (Konstantinápolisz) az egyik legnehezebben megfejthető összetett városnév. Szótagok szerint: Kon = Hon, stan = isten, ti (ta) = tanya (település), nap = Rá a Napisten, pol = hunmagyar nép balkáni elnevezése (sok), y = ős az isz első magánhangzója. Összeolvasva: Hon-istenének-városa-napország-népe értelemben. Látható, csak ilyen egyszerű az ókori történelem feldolgozása!
Ennyi bevezető után rátérek a címbeli felvetésem megválaszolására. Alapos bizonyítékaim vannak arról a történelmi elgondolásomról, hogy az általam Baja-Zombor tengelynek elnevezett tájegységnek, azonos történelmi eredete van. Az egységes rendszer kialakulásának a nyomai a honfoglalás előtti időkre irányították a figyelmem. Ha Vaskút földvárára és halmaira – de Bajának is és Zombornak is volt ősi vára – gondolunk, még nem kapunk semmi biztos támpontot. De ha tudjuk, hogy a Vaskúti földvárnak kerek formája van, és az ún. népvándorlás egyes népeinek vezérei (papkirályai) halomsírba, de nagyon fontos, hogy kerek alakú és kupolaszerű mesterséges dombokba temetkeztek, már közelítünk a megoldáshoz. Tudnunk kell többek között, hogy a kerek várak és sírhalmok, de az ókori templomok is kerek kék kupolás alakúak voltak, milyen vallású népek életére voltak jellemzőek. Nagyon röviden csak arra utalok, hogy a kerek vallási forma az ókori napistent imádó népek misztériumában volt gyakorlat. A napisten tiszteletét többek között a kerek jelzővel, vagyis a végtelen kör ábrázolásával fejezték ki. A napisten népe – csak említem – Egyiptomban fejlődött ki. Innen áradt szét Kis-Ázsiába, a Kaukázus és a Fekete-tenger környékére. Ha feltételezzük, hogy a Kárpát-medence is elég közel van az említett térséghez, akkor az itteni megtelepedésük is valószerű. Most már csak azt a népet kellett megtalálni, amelyik a napisten tiszteletét tartotta fő vallásának a vizsgált területen.
Egyes leírások említik, hogy a vaskúti halmok, kunhalmok. Ezzel a megközelítéssel máris a magyar honfoglalás körüli történelmi időkbe érkeztünk el. Egyes történészek szerint a honfoglalás idejében már kerültek be az országba egyes kun néptörzsek. Az adatok nem teljeskörűek, mert elsősorban a második évezred elején fogadott be a Magyar Királyság kun törzseket. Bár azt azért el kell mondani, hogy a kun nép is a napistent imádta. Erre a legfontosabb bizonyíték, a hegyes kun süveg népi viseletének, az ókori Egyiptom Menfisz környéki „hegyes” királyi korona eredete. Arról nincsenek történelmi adatok, hogy a kunok a honfoglalás előtt ezen az Észak-Bácskai területen éltek volna, ezért a kutatást tovább folytattam az időben visszafelé.
Nem találtam régebbi adatokat az Iványi-féle Bács-Bodrog vármegye Földrajzi és történelmi helynévtárában sem, ezért kicsit tovább kellett nyomozni. Taktikának választottam, hogy mindig az ismert eseményekből kiindulva haladok a régmúlt felé, mert ez az út legalább az elején biztosan igaz út. A történelemkönyvekben már részletesebb leírások vannak, egy szintén titokzatos népről a Kárpát-medencében a VI-IX. században. Ezek az Avar nép. Az Avar népről írják, hogy a közel-keletről származnak, és megfordultak Egyiptomban is. Az arab hódítás elől menekültek a Kárpát-medencébe i. u. 567 körül. Az avarokról szóló leírásokban szerepel, hogy kör alakú várakban, városokban laktak, és a napistent imádták. A bevezetőben leírt etimológia szerint megvizsgáltam az avar népszó eredetét. Rögtön feltűnt, a szó második szótagjában az ar vagyis az úr részleg, és az egyberovás okán az ar + ra írásmód. Ebből egyértelmű, hogy a napistent imádó úrnépről van szó az Avar népben. De mit jelenthet az első szótag? Erről tudnunk kell, hogy a napisten papjainak az ősi megnevezése az aba, az abu mai kiejtéssel az apa, melyből keletkeztek az egyházi elnevezések, mint a pap (a-pap), és még a Pápa fogalma is. A görögök Abar-nak írták őket, a kérdéses mássalhangzó akár a kerek vár fogalmából is hasonulhatott Avarrá. Ha visszautalok az egyiptomi Abu-Szimbel sziklatemplomára, a folyamat egyértelműen adja az eredetet, de gondolhatunk Aba-Sámuel magyar királyunk néveredetére is. Tehát az Avar név mai értelme: Rá napisten népének úr-apja, vagyis a rá-papkirály-úrnépe. Az úr fogalomrész jelenti, hogy a hunmagyar úrnépek családjába tartozó néptörzsről van szó.
Ha elfogadjuk az Avar népmegnevezés fenti etimológiáját, máris a címbeli kérdés megfejtésénél vagyunk. Az Avarok leírásaiban szerepel egy ZABARGÁN trónelnevezésű papkirály, akinek fia Baján sokszor említődik a kárpát-medencei avar birodalom vezetőjeként. A népvándorlások időszakára jellemző volt, hogy egy területet birtokló néptörzs, a mezőgazdasági tevékenység során felosztotta a területét nyári és téli szállásokra. A nyári szállásokon földművelést, a téli szállásokon állattenyésztéssel és halászattal foglalkoztak. A törzs vezérének a nevéről, vagy más vallási meggondolások alapján nevezték el a szálláshelyeket, és a közbeeső településeket. Baján királyfi, és későbbi király neve után már felébredhet a gyanúnk, hogy Baja város nevét lehet, hogy az Avarok adták az utókor részére?
Mielőtt a fenti kérdésre válaszolnák, nézzük meg mit jelent a Zabargán fogalma. Egyszerűen a névelő és az utónév egyberovásával állunk szemben. Ha úgy írjuk le a szót, hogy Az-avar-kán, mindjárt jól érthető magyarul a megnevezés, nem is kell fordítanom. Csak annyit kell megjegyezni róla, hogy sajnos csak az illető király trónnevéhez jutottunk hozzá, és nem a személynevéhez. Ezek szerint, minden avar uralkodót Avar-Kánnak hívtak, a k és a g mássalhangzók illeszkedése mellett. A kán szóról is tudnunk kell, hogy az egyiptomi termékenységi vallás egyik tisztségéről van szó, mai kiejtésben a kan fogalmáról. A papkirályokat sokszor nevezték jó-kan elnevezéssel, mint a törzs apja értelemben. A bizonyítás érdekében még egy avar-kánról kell írjak. I. u. 811-ből tudunk egy Izsák nevű avar uralkodóról. Vajon a mai Izsák Bács-Kiskun megyei község lakói tudják-e, hogy a falu néveredete legalább ezerkétszáz évre, az avar korig nyúlik vissza?
Az Avar nép uralkodóháza a Nagy-Károly hadakozásaiból tudjuk, hogy a Duna-Tisza közén terült el. Mármost, ha az egyik avar kánnak egy Baján nevezetű fia élt ezen a tájon, akit közben királlyá koronáztak, már könnyű a helyzetünk. A néveredetből következően Baja és Zombor szállásterületek szerint tölthette királyi életét, mely emléke Baja város nevének az ősi eredete. Ha megvizsgáljuk a tengely melletti települések ókori névanyagát, erre a következtetésre minden okunk meglehet. Felsorolom a kérdéses települések mai neveit, majd a következőkben röviden ismertetem a történetüket. Baja-Zombor tengely településeinek a felsorolása Észak felől kezdve: Baja, Vaskút, Gara, Bácsszentgyörgy, Regőce, Béreg, Őrszállás, Bilics, Zombor.
Baja: két szótagú fogalom, Ba = apa + ja = jó, vagyis a név jelentése Jó-apa, avar eredetű szakrális királynév képzésű fogalom. Biztosnak látszik, hogy a Baján király(fi) központi téli szállásának eredetével állunk szemben. Tehát, Baja város névadásának az eredete i. u. 567-re, a mai évszámhoz viszonyítva 1437 évvel ezelőttre datálható, azóta lakott terület.
Vaskút: A név eredete a kerek alakú földvárról, és fejedelmi temetkezőhelyéről kapta. Mai olvasatban, Avarkör (Avarkur) értelemben, vö. a kör és kur, valamint a kúria és kurta szavakat. A kút fogalmában benne van a kör képzete, vagyis minden ásottkút kör alakú, ami kifejezi a napisten kör ábrázolását. De egyben a kör alakú várhely is útbaigazítást ad a kérdésben. Néhány régi írásos emlék, mint a Bachkuta, Batkút, Baskút etimológiája ugyanaz.
Gara: A fenti etimológia szerint teljesen egyértelmű: (Ma)G-ura, vagyis a Rá napisten Mag (magyar) úrnépe jelentéssel.
Bácsszentgyörgy: A falu kapcsán csak a Bács szótagról szólok, a név többi része jól érthető a mai nyelvünkön. A Bács szótag és az ebből képzett Bácska tájnév teljesen egybecseng az Apácska szavunkal. A Bácska megyenév is kettős szóösszetétel: Bács = Apa + ka = kő ami ország-területet jelent ómagyarul. Tehát a Bácska területnevünk eredete is honfoglalás előtti, jelentés Apácska-országa, ami egy királyfi, vagy a főkirálynál alacsonyabb rangú főúr országrészét is jelentheti. Élő székely és csángó nyelvekben ma is közismert a fiúcska, és apácska kicsinyítős szóképzés.
Regőce: szintén ókori névképzés, ami Rá-(ma)g-őse kifejezést takarja, mai olvasatban a Rá napisten magyar ősi népe, vagyis a települést alapító nemzettség kilétére utaló falunév.
Béreg: a tengelytől már nyugatabbra eső település. Azért említem meg, mert a névképzésének a gyakorlata teljesen megegyezik a Regőce névképzésével, amit a figyelmes olvasó már megért (Apa-reg).
Őrszállás: az etimológiájáról semmit sem kell írnom, mai jelentése egyezik az eredetivel.
Bilics: a szlávos átírás okán már nem tudom értelmezni.
Zombor: A város névképzése némileg eltér ez előbb leírtaktól. A kettős szóösszetétel első tagja megegyezik a Rá napisten leírásának egy másik szimbólumával, a Szem-isten elnevezéssel. A bor részleg pedig azonos a magyar népek őskori víz értelmű fogalmával, a bor az évezredek alatt elvesztette a víz jelentését, vagyis csak a vizet tartalmazó szeszes folyadék értelmére módosult. Maga a magyar víz (biz, pis) szó újabbkori képződménye nyelvünknek. A város nevének eredeti képzés szerinti jelentése: Víz menti-napváros, vagyis település. Ha kissé különbözik az előző települések azonos névképzésétől, ez abból is keletkezhetett, hogy az Avarok előtt a Hunok is birtokolták ezt a tájat, és Ők is a napisten gyermekeiből származtak. Ebből az is következik, hogy az azonos nyelvű népek egymástól átvehették az életképes településeiket emberestül, névanyagostul együtt.
Befejezésül én elolvasásra, de meggondolásra is ajánlom a tanulmányomat. Biztos vagyok benne, hogy az általam leírt bizonyítékok szerint az állításaim megdönthetetlen érvényűek. Ettől függetlenül elfogadásukat nem tehetem kötelező érvényűvé. Ha egy hasznos történelmi párbeszéd bontakozna ki ebben a témakörben a Baja város és a környék lakosságában, a közvéleményben kialakulhatna a biztos ősiségének a tudata. Az általam leírtak szerint, a térségünket egészen biztosan a Napisten gyermekeinek a leszármazottai alakították civilizált vidékké. És amelyen ez idáig, magyar ajkú lakosság volt a meghatározó nemzettség. A nemzetiségek is beilleszkedtek a magas szintű kultúrtájba. Mára már elértünk annak az állapotnak a határára, hogy egyes térségekben a nemzetiségek túlszaporodása következtében, átvették egyes falvakban a többségi vezető szerepet, amit a határmódosulás is támogatott. Csak egyetlen jövő vár az egész térségre, a kiegyezéses területhasznosítás jövőképe. Ellenkező esetben mindenki pórul járhat, a globalizált fogyasztói társadalmak természetellenes gyakorlatából kifolyólag.
Ennek a cikknek a megírására a közelgő Bajai-napok, és a halászléfőzés világcsúcsának az ünnepi köszöntésére céljából vállalkoztam. Igazán ráfér a térségre egy kis gondolatébresztés a településeink eredetéről, ami a jövőnket is meghatározó valóságban fog végződni. Szeretném arra biztatni a Bajaiakat, de a környékbelieket is, hogy a továbbiakban is a JÓ-APA, de inkább a jó szülő szerepkörében gondoskodjunk a fenntartható-élet fogalma szerint, erről a nagyon is szeretnivaló életterünkről.
Kedves Piroska (és állandó segítőid), nem rakjátok fel azokat a régészeti ásatásokkal kapcsolatos fotókat, amelyekben a múltkor gyönyörködtünk? Azért azok a dombok, nem akármilyen egyediséget jelentenek számotokra!
Mijokám!
Azt nem merem igérni hogy jó pálesz lesz, mert a zsegnikieknek van egy unikum utánzati keverékjük, hát mit mondjak,az a menekülésre kiváló.Igaz mi sem vagyunk piskóták,mi is valami kerítés szaggatót szoktunk kínálni.
Más1: megpróbáljuk megkörnyékezni a képviselőket, hátha valami össze jön. Csak egy kicsit nagyon nagy bátorságot kell összegyűjtenünk.
Más2:tervbe vettük, és már kezdjük is júliusban szeretnénk egy " Technika és informatika fejlődése" című kiállítást szervezni a művházba.
A kiállításhoz már van egy kis anyagunk , számítógépekből és más anyagokból./kezdjük a Pacsirta rádióval és a 16 mm-es 110 Voltos hangos filmvetítővel,comodore+4,64 stb./
Ha van valami érdekesség ezzel kapcsolatban, vagy ötlet, szívesen fogadjuk.
Miért is ne gondolná. Nektek duplán van sanszotok, táncosaitokat látta már a Márfai Péter is, emlékezetem szerint igencsak megnyerték a tetszését, meg tudtommal a Zsigó Robival is ismeretségben vagytok. Most hátszelet vélhetően a Péter tudna célzott kérés esetén adni a segítséghez.
Ha szerbül okosan kell mutogatni, akkor minden részrehajlás nélkül ajánlom magamat, csak jó sok kisüsti pálinka legyen ilyenkor kézközelben, ami lendületet ad :))!
Ebédidő tudtommal déltől háromnegyed egyig van.
Okosabbak lettünk, hát jó, vegye magára, akinek magára kell vennie. Csak tudod, ez a főnökasszony tudtára fog jutni, aki meglehetősen rendszerető a vezetése alatt álló területen. Legfeljebb ha konkrétan kíváncsi valaki a történésekre, felhív téged a művelődési házban.
Szia Csicsikém!
Csakhogy te is itt vagy! Azt hittem már rég valamiért pikkelsz, de látom figyelemmel kiséred a problémáinkat.
Ezt az e-milt te komolyan is gondoltad?
Kedves Mijo!
Azt tudom, hogy a kapu aljban is van pénztár, egy kedves /információ, portásbácsi?/ el is igazított bennünket,itt is lehet kapni, de sajnos ebédidő volt, mivel az egyeztetési időpont így szólt nekünk tartani kellett az időt.Arra nem is merek gondolni, ha netán elkéstünk volna.
Másikra: egy Vaskúti származású,mivel a nagyszülei itt éltek-és sajnos haltak meg, sőt valamikor az öreganyám házát vették meg, egy utcába is laktunk.Igaz az ő szülei beköltöztek Bajára. De hepiend nem ez az első esete vaskútiakkal. / A jelenlegi alpolginak is volt egy-két kicsi-nagy baja vele, igaz hogy még az előző munkahelyén, ahol eddig kellett az iratokat (letelepedési stb.)végeznie/
Biztos pikkel a vaskútiakra.
A többi hölgy ahogy le is írtam, egy korrekkt kedves, szolgálatkész,barátságos még a betévedt emberrel is, ezért is lepődtünk meg ezen a viselkedésen.
Na más: néha azért nem ártana egy szerb nyelvű valaki is, mert vannak olyan emberkék akikkel csak mutogatva értjük meg egymást.Erre még vissza térünk.
Tamás által felvetett téma a GYISM-ban a Mesterházy Attilához tartozik. Ha valaki, akkor ők tudnak segíteni, merthogy az ilyen jellegű kulturproblémák felelőse pont a fent nevezett államtitkár úr.
Természetesen nagyon is érdemes egy országgyűlési képviselőt megnyerni a sikeres pályázathoz.
Drága Zoltánom, tűnik aminek tűnik, a közérdekű cél szentesíti az eszközt!
Nem tudom, próbáltatok-e már segítséget kérni bajai államtitkár urunktól (Sipos János, a III. Béla Gimnázium ex igazgatója), vagy országgyűlési képviselőinktől, Márfai úrtól, Zsigó úrtól?
De hazai vizeken is érdemes kutakodni, erre meg egy alkalommal lecsalom hozzátok Béres Béla barátunkat, a bajai JAMK igazgatóját, ő egyéb közéleti tisztségeivel hatalmas rálátással és rutinnal rendelkezik, biztos vagyok benne, hogy tud majd okos tippeket adni.
Édes Piroska, örülök, hogy megszólaltál, kevésbé, hogy kellemetlen élmények miatt.
Bevallom, csodálkozom, hiszen tapasztalatom szerint zömében kedvesek és udvariasak ezek a lányok mindkét oldalon. Persze "üdítő" kivétel mindig akadhat. Azt viszont nem értem, mi a francfenéért kellett a nagypostára mennetek, amikor okmánybélyeg kapható a hivatal nagykapuján belépve jobb oldalon, a pénztárnál is.
Legalább annyit írj le, hogy nézett ki az ominózus tisztviselő (nekem van sejtésem), hogy ne olyanok kerüljenek gyanúba, akikre ez a stílus nem jellemző, szerintem ezzel utóbbiaknak teszel szívességet.
Leírom mert csípi a szememet.
Megyünk az EU-ba, de azért még kell egyes országokba útlevél. A Vaskúti Tűzoltók megismerkedtek egy Jugoszláv kis faluval, /ZSEDNIK/már egy éve kölcsönösen látogatjuk egymást. Na a lényeg az útlevelünk lejárt, na nem baj, hurrá már van okmányiroda. Előzetes időpont egyeztetés a legajánlottabb megoldás.Telefon- egyeztetés. Időpont, hétfő 12,45-és 13-óra között. Irány be busszal 12-kor.Nincs késés,ráérünk, odaérünk.
Tévedésből a bal felőli ajtón megyünk be /mivel nem naponta készítünk útlevelet/.Egy kedves barátságos információs hölgy eligazít bennünket, hol tudunk venni okmánybélyeget, mert az is kell,de sajnos van rá esélyünk, hogy csak a nagy posta, mert a közelben ebédidő van.Kiadja a 600-as és a 601-es sorszámunkat. Na hurrá irány a posta, bélyeg meg van, sorszám van, már csak a másik ajtón kell bemenni. Lihegve érkezünk vissza,háromnegyed egyre, nincs senki előttünk, nem kell várni,a sorszám jelző gép a 600-as számot hívja, hát bemegyünk.-KÖSZÖNÜNK- ELNÉZÉST kérünk, hogy bejöttünk, óvatosan mutogatjuk a sorszámunkat, a 600-as sorszám világít a hölgy feje felett a gépnél, újra mutogatunk, nem merünk hangosan se kérni se köpni. Reagálás: -Mit akarnak és mutogatnak, nem a maguk sorszáma van kinn.-Újra próbálkozunk, hátha megfordul, és megnézi a gépen mi van kiirva, de nem. Közli velünk, még nincs egy óra, és a sorszámunk csak 601-es és 602-es lehet, ezt higgyük el.Akkor már hangosan elnézést kérünk, hogy vehetünk levegőt, nem lettünk még kidobva és nem a szőnyeg alatt közlekedünk. Válasz: ROSSZ A GÉP. Majd nagy szemre hányások közepette, /mi meg nagy hálálkodásokkal/ nagy kegyesen elkészítette a két fotót és megcsinálta a papírokat, kb.10 perc alatt győztünk, a közel negyed órai degradálás után, kikullogtunk, abban bízva, hogy 5 év múlva már nem ez a hölgy lesz ott, és talán olyan lesz aki ismeri a 6 0 0 számot is, vagy a másik ajtón átjut valami kedvesség.
Javaslom, ha most 600-as sorszámot kap valaki, inkább kérjen másikat, mert azt nem ismeri a GÉP.
Más: Mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok és nagyon sok piros tojást a fiúkáknak, a lányoknak meg jóó ruszki kölnit.
Üdv:Piroska
Tiszteletem!
Egy kérésem illetve egy kérdésem lenne. Mint tudott a Vaskúti Rapley Ifjúsági Klub vezetője vagyok és már-már 70 diák jár hozzánk civilizált szórakozásra. (tánc, stb. és most nyitjuk az Általános iskolásoknak a Klubjukat).
No! Pályázatot körülbelül kétévente nyerünk, de ez nem segít a fennmaradásunkban. Évente kb tízezer forintból gazdálkodunk. Ezt már négy éve csináljuk. Ez a pénz fezezi a fiatalok szórakozási igényét! Na ja! Többi az a saját pénzünk.
Én most szeretnék támogatókat találni, akár eszközi akár anyagi támogatást elfogadnánk. Tudom ez most kéregetésnek, látszik, de a fiataloknak kell valami, ami még koránt sem hasonlít a kocsmára.
Ha valaki tud támogatókat keríteni, aranyba foglalnánk a nevét!
Én nem akarom veszni, látni, hogy amit felépítettünk az elvész!
Üdv: Zoli