Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Traptor Creative Commons License 2014.07.31 0 0 42858

Hát az most nincs a közelemben de majd elugrom valakihez, akinek van.

Viszont hasonló tüneteket találtam itt a fórumon felső holtponti jeladó témában.

Nekiesek még egy pucolásnak, hátha.

Előzmény: Ati_! (42857)
Ati_! Creative Commons License 2014.07.31 0 0 42857

Ne matekolj, clip és kész...

Előzmény: Traptor (42854)
DAndras79 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 42856

Szia, nekem dizel van, de a problémád - a motor egyenetlen járása - lehet esetleg okoskerék probléma is, ahogy korábban olvastam róla. Vagy valami gond az üzemanyag útvonalán, pumpa, szürő.....

A horvát benzint én kizárnám, nem hiszem hogy attól gond lehet.

Előzmény: Traptor (42854)
hát ő Creative Commons License 2014.07.31 0 0 42855

Nem tudom mi az a teljes gyújtás. Start gombot benyomtam indítás nélkül és a lámpákat is felkapcsoltam de semmi. Most akkor járó motornál mérem ki hátha igazad lesz. Mindenesetre köszönöm a tippet délután megnézem és írok az eredményről.

Előzmény: Marceee222 (42853)
Traptor Creative Commons License 2014.07.30 0 0 42854

Sziasztok!

 

Ma jöttünk haza egy horvátországi nyaralásból és ami miatt írok az, hogy az úton végig rendben tette a dolgát a boci (1,6 benzin, 2004., Grand) viszont beérve Budapestre az első piros után az alábbit produkálta. Zöldnél gázt adtam, kuplung ki, erre mintha elment volna az erő a motorból, majdnem lefulladt, erre én kinyomtam a kuplungot és felpörgettem a motort úgy 4500-ig és úgy már el tudtam indulni.

Gondoltam, hogy ez csak pillanatnyi elmezavar volt nála de nem :( míg hazaértünk Mátyásföldre, egyre sűrűbben adta elő a dolgot.

Hazaérkezés után leállítottam a motort majd kipakolás után próbaképpen beindítottam és elég sokáig indítózott, mire sikerült beindítani.

 

Hibaüzenet a műszerfalon nem jelent meg.

 

Ami érdekes lehet, hogy a 650km-ből úgy 550km-t szakadó esőben tettünk meg - helyenként az autópályán csak 40km/h-val lehetett menni annyira esett. (inkább ömlött)

Valamint 400km-rel korábban még a horvátoknál tankoltam 95-ös benyát.

 

Van valakinek tippje, hogy mi a túró lehet ez, merre induljak?

Marceee222 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 42853

Én is nemrég cseréltem izzókat a kapcsolókban, de az abalkemelő kapcsolók csak járó motornál vagy "teljes" gyújtáson világítanak, fuggetlenül a felkapcsolt vagy lekapcsolt lámpától. Hátha ezzel segítettem egy picit, én itt akadtam el pár hete :-) 

Előzmény: hát ő (42852)
hát ő Creative Commons License 2014.07.30 0 0 42852

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy két dologban.

 

elektromos visszapillantó tükröm minden funkciója működik csak a behajtás nem (meg se nyekken).

 

Ki szerettem volna cserélni az elektromos ablakemelő izzókat és ha már csere akkor led-re. Akkor eszméltem, hogy nincs a kapcsolón az izzó lábainál feszültség (se elől se hátul se sehol nem világítanak a régi izzók)

 

érintkezési hiba volt a könyöktámasz szivargyújtójába ezért szétszedtem de valamit szerintem rövidre zártam ezért nincs a könyöktámasz dobozba világítás (a szivargyújtó működik :). )

 

ezen problémákra kérnék segítő válaszokat.

 

Köszönöm

DAndras79 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 42851

Na meg is van az új kártya, rendben müködik. Régi hiányosságot pótoltam most.

A kártyatisztitás elmaradt, a Mester úgy itélte meg, hogy ha már 2 hete rendben müködik, akkor kár lenne megbontani, ha szerencsém van igy is marad, ha gond lesz vele, akkor majd megnézi. Végül is ebben maradtunk, ha kell, bő fél óra alatt ott tudok lenni nála.

Ha valakinek "kulcsproblémája" lenne, az esztergomi Autókulcs kft-t nyugodtan ajánlom. A márkaszervizes ár töredékéből meglett az új kártya.

Ennél nagyobb bajom ne legyen az autóval :-)

ThomBoy Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42850

Szorítok, hogy megmentsék!

Előzmény: DAndras79 (42846)
ThomBoy Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42849

Sajnos néha az ember tervez egy adott használatot aztán az élet áthúzza a számítását ettől még nem cserél, -het az ember azonnal kocsit.

 

Ahogy mondod.

Előzmény: Greenlak123 (42848)
Greenlak123 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42848

Sziasztok

 

Egy off 1.6 tdci-vel gurulok mostanság szintén DPF-s 241.000Km -n fordultam át a nyaralást követőn a kocsi napi használatban van átlag 10km a melóba menet 10Km haza.

Nyáron több a hosszabb út, de télen szinte csak ez eddig "kopp,kop,kopp" a DPF jól van, olaj 10eKm-t cserélve szigorúan betartva!

A magam részéről én örülnék, ha írná, hogy regenerálni szeretne, mert akkor úgy tudnám alakítani a használatot sajnos most előfordul, hogy leállítom, de ő meg regenerálna, szal annyira nem kell parázni csak azért, mert DPF-s, meg szerintem egy - pár év múlva  ( nagyon helyesen ) úgy sem lesz koromszűrő nélküli diesel -es gép.

Sajnos néha az ember tervez egy adott használatot aztán az élet áthúzza a számítását ettől még nem cserél, -het az ember azonnal kocsit.

Üdv:

G.lak

arpad.lovasz Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42847

Ne is mond pénteken hazafelé lassítás után egy hangos morajló hangra lettem figyelmes nem tudtam mi a motortérből jött,mint kiderült csapágyas lett a klímakompresszorom,holnap szedi szét és tud többet mondani hogy fel tudja e ujítani vagy sem,szerintetek milyen áron mozognak ezek,bontottban?vagy feljavítva mennyi lehet?és mitől függ hogy feljavítható e?

tudnátok ebben segíteni pár tanáccsal??

neked milyen csapágy gondod volt?

további szép napot nektek!üdv

Előzmény: vidiadv (42819)
DAndras79 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42846

Ha minden jól megy szerda délután megyek, az új kulcsot "rátanitják" az autóra, a mostanit pedig szétszedik, tisztitják, ill. látszani fog belül a só, ha tényleg ott van. Lehet, hogy a zseb védte valamennyire a kártyát, de percekig a viz alatt volt, ez tény.

Előzmény: ThomBoy (42844)
DAndras79 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42845

Hát igen, ez tényleg mázli volt. Egyrészt, hogy nem esett ki a zsebemből, másrészt, hogy müködik.  Nem tudom, hogy belül mennyire ázott el, mert az eset után kb. 10 perccel történt a próba, amikor müködött.

Mivel csak ez az 1 kártya van, nem piszkálom, de hamarosan elmegyek az "autókulcsos" céghez Esztergomba,(Develooper ajánlása alapján) és kérek egy "kártyatisztitást" is :-)

 

Előzmény: EME (42843)
ThomBoy Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42844

Csatlakozom, pont ezt akartam mondani, hogy egy ultrahangos tisztítás lehet megmenti a kártyát, de lehet érdemes mindjárt két új kártyát beszerezni ha kedvezőbb egyben rendelni most. 

Előzmény: EME (42843)
EME Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42843

Szia!

Ezt szerencsésen megúsztad. Érted?, megúsztad! :-)

Na, de félre téve a tréfát, ha a víz el is párolgott / kiszáradt a kártyából, a tengervízből hátramaradt só biztosan nem. Gyanítom, hogy hosszabb távon az nem szerencsés, ha benne marad. 

Szóval szét kéne szedni azt a kártyát és lemosni a nyákot. 

Előzmény: DAndras79 (42840)
DAndras79 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42842

Szia,

 

Nekünk 1,5dci grand scenic van, 2008-as, maximálisan meg vagyunk vele elégedve, 2010.dec.óta, hiba nélkül teszi a dolgát (kb. 65-70ekm-t mentünk vele azóta). Igaz, az utak 90%-a autópálya vagy országút, a helyi rövid utakra (ovi-bölcsi,vásárlás,stb.) ha lehet, akkor nem használjuk. Négyen vagyunk, de hétköznap ritkán megyünk együtt valahová, igy a napi szaladgálást (kb. 10-15km 3-4 megállással, inditással) egy 1.2-es benzines Aveóval és régi barátunkkal a 19 éves R19-cel oldjuk meg.

Évente kb. 30ekm-t megyünk, ebből 20ekm a GS, a maradék meg eloszlik a benzinesek között.

Minden szempontból ajánlom a GS-t (kényelem, méret, biztonság, fogyasztás, felszereltség, pakolóhelyek, stb.), kérdés hogy dizel legyen vagy benzines.

Előzmény: novi83 (42801)
Ati_! Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42841

Igen csak mákod volt! :) (az is kell néha)

Előzmény: DAndras79 (42840)
DAndras79 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 42840

Megérkeztünk az adriai nyaralásból, autós szempontból emlitésre méltó dolog nem történt volna, ha én nem csinálok egy nagy marhaságot: leparkoltunk, lementünk a partra. A cumisüveg vagy valami fent maradt, én visszamentem a kocsihoz, de a táskát már nem vittem magammal, csak az inditókártyát a zsebemben. Vissza a partra, búvárszemüveg fel, be a vizbe. Kb. 5 perc után észrevettem, hogy a kártya a zsebemben van (nem ruhástól fürödtem, hanem zsebes fürdőgatyában :-) ). Hát eléggé elakadt a lélegzetem (pótkártya nincs, mert elvesztettem, és még mindig nem csináltattam újat). Biztos voltam benne, hogy a kártya bekrepált, miért lenne vizálló? Elemet kiszedtem, kicsit megtöröltem, száritgattam, feleségem szinte pánikban......Visszamentem a kocsihoz, visszaraktam az elemet, nyomom a gombot, semmi..... na mondom vége, itt a világ végén semmi nincs, nemhogy márkaszerviz (Vis sziget) , talán az Assistance segitségével megoldjuk ........ közben  a kulcsot kivettem, és kinyitottam az ajtót manuálisan. Nem kellett volna, mert megszólalt a riasztó, kezdtem tényleg ideges lenni, most már mi a f.szt csináljak? Jobb hiján a kártyából kivettem az elemet és megforditva visszatettem, és csodák csodájára a riasztó leállt ! Beülök, próbálom inditani, és indul is a motor! Hihetetlen volt, nem hittem, hogy több perc viz alatti tartózkodás után a kártya müködni fog, de müködött, és azóta is jó ! :-)   

 

A pótkártyát pedig megcsináltatom, ne legyen mégegyszer ilyen probléma.

 

 

Marceee222 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42839

Autópályás regenerálás egyszer volt csak, akkor is tudtam hogy a héten még átél ilyen pár km-eres hidegüzemet, nem volt tervezve semmi hosszabb út, és még írta is hogy elkoszolódott. Ellenben manapság heti 1-2 alkalommal egy Tiszakécske oda-vissza biztos befigyel, olyankor néha van 1-2 dinamikusabb előzés, kormolás. Én reggelente a Hunyadi városból indulok...

Szervizelés változó. Olajat magam cserélem + szűrőket, egyébként Nyilasnál cseréltettem legutóbb tárcsákat, betéteket, pár futómű alkatrészt. Diagnosztikára, valamint éves szinten a klímám újraélesztését viszont a Formont végzi.

 

 

A részecskeszűrő tisztítása elvileg nem tartozik a vezetőre, viszont fogyasztáson igencsak látszik menet közben, valamint előzésnél egy visszakapcsolásnál érezni hogy nagyon lassan jön meg az erő. Egyszer volt mikor épp kigyorsításnál fejezte be nálam, hírtelen megindult a kocsi :-) 

Előzmény: S.P (42838)
S.P Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42838

Nálunk ilyen egy nap:

reggeli indulás: Kecskemét Petőfiváros, 1. megálló: Ovi (kb 1km), végállomás: anya munkahelye (Izsáki út,  1,8 km)

délután: indulás anya munkahelyéről a suliba (500 méter), onnan a bölcsi (Széchenyi város, 2 km), onnan ovi (3,5 km), onnan haza (1 km)

Persze néha kicsit megyünk többet, hetente 1x, az sincs 10 km....

Egy ilyen túrába jönne egy regenerálás, akkor menjünk ki a pályára? És a munkahelyén meg mondja, hogy mentem egy kört, mert regenerálni kellett, azért jöttem később...

Ezért gondoltam, hogy nem kell nekem dpf. Ha Hetényben laknék, az a napi +2x10km dpf szempontból iszonyú sokat jelent.

Nem lebeszélni akarok senkit a részecskeszűrőről, pláne, hogy egészség szempontjából sokkal jobb, de nagyon meg kell gondolni, hogy mire használod az autót. Aki tanácsot kért, 5-6 km-es napi utat említett, kb mint az én bocim napi feladata. Nem tudom elképzelni, hogy napi 10 km-es futás, az is szakaszosan dpf szempontból ne lenne komoly rizikó.

 

Te kinél szoktál szervizelni Kecskeméten?

Előzmény: Marceee222 (42834)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42837

Írod, hogy a Volvo gyakran regenerál. Ilyenkor ki is ír valamit, vagy egyszerűen csak észre veszed?

 

 

Nem ír ki semmit. Szerinte nem tartozik a gazdára :-)

Előzmény: ThomBoy (42836)
ThomBoy Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42836

Írod, hogy a Volvo gyakran regenerál. Ilyenkor ki is ír valamit, vagy egyszerűen csak észre veszed? Mert én sosem láttam ilyen feliratot egyik autón sem. A GSIII egyébként most meg lett járatva, bár hazafelé a szakadó eső miatt volt, hogy 50 km/h volt a sebesség az M7-en.

 

 

Más:

A tolatóradar egyébként megjött, sajnos mindenképp vágni kell és csatlakozót szerelni rá, de elvben utána lehet hangolni a központi egységben ha ettől ponttalán lesz. Azt viszont még mindig nem tudom, hogy hol tudok a motortér felől az utastérbe bevezetni 4 vékony kábelt, sajnos itt sem tudta senki.

Előzmény: stevie-13 (42835)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42835

Tudtommal a kenési problémák a megfelelő dpf-es olajjal kiküszöbölhető, valamint a megfelezett olajcsere. Pici odafigyelés, regeneraciókat nem félbeszakítani, és talán ezt sem kell idő elött cserélni.

 

 

A megfelezett olajcsere és az autópályás céltalan plusz körök (nehogy megszakítsuk a regenerálást) érzékelhető többletköltséggel járnak, de ez van: a dízelmotor működése során képződő korom részecskék borzasztóan károsak az egészségre, alapvető felelősségünk, hogy ha már dízelezünk, vigyázzunk embertársaink egészségére.

 

A "DPF-es olaj" ugyanúgy hígul, mint a többi. Az ACEA C1, C2, C3, C4 olajok lényege az alacsony kéntartalom (low SAPS, azaz Suphatic Acid, Phosphorous Sulphur), ami azt jelenti, hogy ha elég, nem keletkezik a DPF számára káros melléktermék.

 

Itt egy jó írás a motorolaj felhígulásának okairól és esetleges következményeiről, illetve a technológiákról, hogy ennek hatását csökkentsék:

 

http://autotechnika.hu/cikkek/8391,mitol-higulhat-fel-a-motorolaj-.html

 

 

 

 

Marceee222 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42834

DPF védelmébe: nekem is 1.9 dci-m van, már 180 000 km van benne, de eddig nem tapasztaltam komolyabb gondot a részecskeszűrővel. Ha 2 hét városozás van (kecskemét) akkor általábán nagy utazas elött belekezd egy regenerálásba 15-20 km-en keresztül. Télen volt 3 hét "kínzás" rövidebb távokkal, akkor ki is írta hogy "regenerate FAP", gyors kanyar az elkerülő - autópálya. :-) 

Tudtommal a kenési problémák a megfelelő dpf-es olajjal kiküszöbölhető, valamint a megfelezett olajcsere. Pici odafigyelés, regeneraciókat nem félbeszakítani, és talán ezt sem kell idő elött cserélni. Szinte ugyanugy próbálom kímélni mint a turbot vagy a drága 2t lendkereket :-)

Előzmény: S.P (42830)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42833

A pdtdi-s autókkal viszont volt gond, sokszor ment az autó laptopra kötve fél órákat, hogy kiégessék. Pedig nem csak városban ment az autó.

 

 

A PD-k motorok helyett már a VW is csak CR-motorokat használ, mert belátták, hogy a PD-k egyszerűen nem kompatibulisek a DPF-fel.

 

 

A szűrő kiégetése többlet gázolaj befecskendezéssel történik, úgy, hogy a kipufogóban a hőmérséklet jóval magasabb legyen a normál üzemhez képest.  Viszont ez a folyamat az olaj hígulásához vezet.

 

 

És még egy dolog: a regeneráló autó zabálja a gázolajat. A mostani autóm (Volvo S60 a D5-ös dízelmotorral, öt henger, 2400 cm3) városi használatban uszkve 300 kilométerenként regenerál 20-30 kilométert. Egyrészt érződik a motor járásán és kis mértékben a menetteljesítményeken is, másrészt döbbenetes pillanatnyi fogyasztás értékek jelennek meg a fogyasztásmérőn, 60-nal gurulva 8-9-10 literek.... Bár az autó nagyon is takarékos egyébként, az összesített fogyasztás átlagot alaposan elrontja a regenerálás.

 

Az is igaz, hogy országúton vagy autópályán haladva vagy soha nem regenerál, vagy legalábbis azt nem lehet észrevenni, illetve egy normális tempóban (óra szerint 140 km/h) végigautózott autópályás szakasz effektíve helyettesíti a regenerálást.

 

 

Előzmény: S.P (42830)
holter78 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42832

Nekem is 2006-os Scenicem van, mi lett a vége?

Előzmény: Zoli2.016V (42554)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42831

holter78, szalaics: köszi, sajnos nincs ügyfélkapum (és úgy hallottam, a tulaj/üzembentartó nevét ott sem adják ki, csak azt, hogy a jármű forgalomban van-e). Rendőr stb. ismerősöm meg nincs.

Előzmény: holter78 (42826)
S.P Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42830

Akkor másképp fogalmazok:

100-150 ezer km fölött, már eleve kicsit több kormot tartalmaz a kipufogógáz, ilyenkor egy már sokat "futott" részecskeszűrő a végét járja. Feltéve, ha az előző gazdája nem heréltette ki. (Ismerek olyan kipufogóst, aki ebből él, már le és felszerelést nem is vállal, mert nem győzi kivágni-kifurkálni-összeheggeszteni a dpf-eket.)

Az általad említett tdci-k tényleg jól bírják, bár nálunk senki nem ilyen rövid távon használja az autót, de úgy néz ki, hogy 150 ezer km-ig nincs velük baj. A pdtdi-s autókkal viszont volt gond, sokszor ment az autó laptopra kötve fél órákat, hogy kiégessék. Pedig nem csak városban ment az autó.

A dci-s pdf-eket nem ismerem, de nem mernék bekockáztatni egy részecskeszűrős használt autót városi használatra. A szűrő kiégetése többlet gázolaj befecskendezéssel történik, úgy, hogy a kipufogóban a hőmérséklet jóval magasabb legyen a normál üzemhez képest.  Viszont ez a folyamat az olaj hígulásához vezet. Ha sokat kell regenerálni a szűrőt, akkor a kenéssel lehet baj. A dpf is sokba kerül, meg az elégtelen kenéssel járó hibák is sokba kerülhetnek. Ez meg már (nekem) túl sok rizikót jelent, és ezért mertem azt mondani, hogy az 1.9 dci-t dpf nélkül még meg mertem venni csak rövidtávú használatra, de dpf-est már nem mernék.

 

Előzmény: ThomBoy (42827)
holter78 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42829

Tudna valaki ajánlani egy profi (csak ezzel foglalkozó) Renault klímarendszer szerelő szakembert. Utánaolvastam és nem is olyan egyszerű a klímakompresszor csere.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!