Ezért nincs egyetlen új Swift sem fatornyos városomban (megyeszékhely). Jó, a válság hatása is tart, meg jönnek majd az akciók. Ha nem,...
Amúgy Suzuki, Kia relatív olcsó?- énszerintem az eladáskori, indokolatlan nagy értékvesztés miatt összességében nem olcsók, kollégák ezen vitáznak, a dízel CeeD 1 millával olcsóbb a Golf/Jettánál. Aztán mikor eladásra kerül...
Azért én még konkurensnek látom a Fabiát, teljes pótkerékkel, vetítőlencsés lámpával, tempomat, kanyarködlámpa, függönylégzsák, ESP kérhető..., meg a motorválaszték. És elég minőségi beltere van. De lassan a Poloval is összevethető: ér-e annyit? (Nem vagyok VW fan.)
Ma cseréltem a váltón jobb oldali féltengelyszimeringet.Nyolcvanezer km és kezdett folyni.Elég nagy kínlódás volt,de meg van.A lengőkarok kezdenek rozsdásodni.
Ez olyankor történik, ha a modellciklus végére nem ívelnek nagyon le a típus eladási mutatói ( összességében, nem csak a mi kis mikrokozmoszunkra gondolva ). Ilyenkor hajlamosak a tervezők olyan autót alkotni, ami nem nagyon tér el az előzőtől. Mert bevált, és nem avult el a forma.
A VW csoport rendszeresen játszik ilyet, mindig párossával adja ki a modelleket, csak ők sokszor a felét sem változtatják, az alapkasztni ugyanaz marad : Passat B1(Typ32)-B2(Typ32B). De végig kell nézni a sort, folyamatosan az előző modellt fejlesztik többé kevésbé, de ők mindig új sorozatnak titulálják, mégha a szakma át is lát szitán.
Ugyanez Golf V-VI. Polok dettó. De az Audi A4 is a múlt évtizedben volt olyan szériaváltásban, külön nem tudom, az újabbat, vagy a régebbit látom.
Mégis veszik az autóikat. Porschét talán említeni sem kell, mert lehet, hogy egyeseknek nem jön be, de ha nem vált volna be összességében, már több évtizede eltűnt volna az alapforma.
Ők sokkal kevesebbet formálnak a kasztnin, mégsem úgy ítéli meg a piac, hogy elszabták.
Az ár önmagéban csak egy adat. A kérdés, mit kapsz érte cserébe. Én ugy érzem minden forintért, amibe a Swiftem került amikor vettem, értéket kaptam, minőséget.
Ha az ár a vásárlásod fő mozgatórugója, akkor vegyél Daciát vagy Kia-t :-)
De azt hiszem, 1-2 éven belül kijön az utód és árban elérhetetlen lesz.
Ezt azért nem értem. Én nem hallottam, hogy a Suzuki a Ferrari és Lamborghini ellen indulna harcban árban és minőségben (magyarán elérhetőségben)
Főleg VW emblémával, meg 4karikás alkatrészekkel.
Én ugy gondolom, hogy nagyobb az esély arra, hogy Suzukit látunk VW emblémával, mint fordítva :-)
Azért remélem mélyen nem sértettem meg senkit, hogy jó ötlet lett volna 5 centivel és 50 literrel "hosszabb" kaszni. Ha már az egészet át(el)szabták.
Elbaszták? Szerintem meg zseniális húzás volt az ujj modell. Így a régi Swift tulajok sem érzik azt hogy egy kövületben ülnek , de az újat vevők is könnyebben elfogadják, a már ismert és tetszetős formát. A Golf már ebből él évek (évtizedek) óta és nem is rosszul.
Hidd el ez a járható út (nézd meg az Audikat, BMW-ket, Porscheket, stb), nem pedig az öt évente teljesen új kinézetű és fazonú, stílusú autó tervezése
És az az SX4 kb nem is drágább. De azt hiszem, 1-2 éven belül kijön az utód és árban elérhetetlen lesz. Főleg VW emblémával, meg 4karikás alkatrészekkel.
Azért remélem mélyen nem sértettem meg senkit, hogy jó ötlet lett volna 5 centivel és 50 literrel "hosszabb" kaszni. Ha már az egészet át(el)szabták. Ragaszkodtam volna látványos vonásokhoz, néhányhoz, csak hogy lássák messziről hogy ez a Suzuki már nem az a Suzuki...
Jobbára úgy, ahogyan a régieken is, csak a tompított megy. Annyi az új, hogy a legújabb Swiftben van ilyen hagyományos is, meg olyan is, hogy helyzetjelzőt kapcsol hozzá, de az figyeli a világosságot is, nappal nem kapcsol.
Nem tudom hogyen lehetne kiverni a fejekből, amit belevettek a 90-es években, hogy a Swift nem egy családi autó.
A célközönség a fiatalok, fiatal párok, nők. A Swift nem túrakocsi, nem családi autó és nem munkagép. Pontosan akkora, mint amekkorának lennie kell. Aki kicsit nagyobbat akar annak ott az SX4.
kkn: a most gyártott Suzukikon ezt a kötelező menetfény dolgot hogyan oldják meg? Külön izzó van? Vagy csak annyi, hogy az első tompított világít, a hátsó pedig nem?
Láttam, hogy azt kérdezed, de elküldtek sörért, mire visszajöttem, már nyitva volt, és lógott a kárpit...tehát nem láttam, és nem is erőltettem megtudni, hogy nyitották ki? ebben nem tudok segíteni, sajnos. :-(
Igazából az előző Swift is az akkori kategória alsó méretén jött ki. Valaki megnézte, hogy az akkoriban kifutó első Yarissal volt egy méret. Egy Grande Punto meg már annál is jóval nagyobb volt.
Valamiért nem akarnak a méreten növelni, de nem is családi autónak szánták, mint mifelénk használatosak a kisautók is. Biztosan van azért olyan réteg, aki kicsi autót akar, főleg nőknél. Náluk sokan érzik nagynak a közepes autókat is. Meg aranyosnak egy kis 206-ot.
Az mondjuk tény, hogy ez egy japán cég. Megpróbálták átadni a magyaroknak anno a vegyesvállalatot, de nem jött be. Most így alakították ki az autók árát/felszereltségét, de nem biztos, hogy egy árengedmény jelentősen beindítaná a boltot, felénk most a középkategória a "húzóágazat", a kiskategóriából elpárolgott a vásárlóerő. Szerintem nem nagyon sokat számítana az akció, és akkor mindegy, hogy alig van haszon picivel többön, vagy van némi haszon azon a kevésen, ami kicsusszan a piacra.
Meg most már elkülönült a Splash-től, így van különbség a két autó között árban, kiállásban. Nem úgy tűnik, hogy egymás elől vadásszák a vevőket ( csomagterük lényegében szinte egy méret, meg a belső helykínálat is ). Most úgy van két kisautója a kiskategóriában a Suzukinak, hogy árban, nívóban nem ütik egymást, mert szerintem azért a Swift belső cuccai jóval pofásabbak.
Majd elválik, hogy a Suzukinak sikerül-e az imidzsváltás, de hogy azt nem a magyar piacon fogja elérni, - ahol az a réteg, akit megcéloztak, elég sznob, és sokuk szemében a Suzuki egy autós szitokszó, - az biztos.
A Renault-nak nem volt akkora kockázat a Daciával elindítani az ócsó autót a csóróknak dolgot, mert volt hová nyúlnia, és ha becsődöl, akkor még maga a Renault megmarad.
Itt Szombathelyen szoktam látni egy fehéret. Igazából kb. november vége óta látom, de szerintem az is céges autó. A belső tere tényleg komolyabbnak néz ki.
Múltkor a totalon volt egy cikk Suzuki kinek az autója, na írták hogy rosszkor, rossz árral jött. ( Szerintem az Ignis meg pont jókor, de azért köszönöm, hogy az elején az ABS lemaradt.)
Na az én véleményem, hogy ha új (szerintem is, minden darabja új) a SIII-nak, akkor lehetett volna nagyobb: mert az Aygo stb-nek a Splash felel meg, a SIII lehetne nagyobb, kategóriatársai a majdnem Corsa, Fabia, Polo... hadd ne soroljam, mind 250-270-és nagyobb csomagtartó. Mind kapható közel ennyiért, a RClio olcsóbb, abba a bő egy millás árelőnybe 1-2 tréler is belefér (na erős voltam, meg a családdal este télen mit kezdek kis gyerekkel a trélerre várva... igaz a Svifnek volt több visszahívása, erre is ügyeljen).
Ma ekkora autót ennyi pénzért... és még egyszer, mért nem lett nagyobb, ha már mindene új.
Másik gondolatom:MINDEN gyártó ország a sajátját támogatja (Horvátban Clio, a szomszédban gyártják-gyártották?, németek, olaszok, szlovákok... itt, meg szégyen a tavaly eladott kétezer valamennyi Suzuki... nem vágná a földhöz a 200000-res kapacitású gyárat ha néhány ezret némi kedvezménnyel el lehetne adni... de ennyire nem a miénk! És nem a szőlő savanyú, de amikor levigyorog a plakátról az akciós Golf, jó biztos fapad 3 ajtós 1.2TSI 4.2 milláért... (a fapad 6-7 légzsák-klíma és hát az a TSI). Nem vagyok VW fan.
És nyitott szemmel járok, de kis városom környékén egyetlent sem látok (jól megnéztem, megismerem az újat, rajtam nem fog ki).
Nem mintha most lenne itt az ideje, a ststisztikák szerint 2003-2008 között kb 1 millió új autót adtak el itthon, ezek még jó pár évig elmennek, szóval gratulálok a kereskedők-vezérképviseletek tevékenységéhez, a bankoknak, és a hazai roncsprémiumnak-kormányainknak. Mert ez utóbbi, márhogy nyugaton mentette meg pl a Suzukinkat... ugye nem mi.
Én is jártam így, nagy nehezen kibányásztuk abból a fekete dobozból a törött rugót, majd egy horgász nagy szakértelemmel hajtott egy ugyanolyant...két éve gond nélkül működik. sör, kávé, cigi, süti, kb 3 óra.
A szervízben azt mondták, meg kell rendelni a komplett valamit, majd autóval beállok, valamikor értesítenek, jövök(sok pénzzel), vihetem.
Sziasztok,nem tudna nekem valaki ajánlani egy jó swift bontót, 2006os réz-vörös színű első sárvédő,meg bal sárvédő kellene...
Edddig 5 bontóssal beszéltem és sehol sincs, annyi suzi mászkál, azt hittem egyszerűbb lesz ilyet keríteni, de ugy látszink nagyon törik mindenkinek :(((
Maximum 3-5 oldalt kell visszalapoznod, hogy a legutóbbi linket megtaláld a régi swift topikhoz. Minden héten be van linkelve valakinek, aki ide ír, pici visszaolvasás helyett.
Üdv mindenkinek!
Tudom,hogy nem kimondottan a jó fórumba írok,de nem találtam alkalmasabbat.
95'-ös Swiftem van és az irányjelző csak néha működött.(próbálgatva a vészvillogó is ugyanezt műveli).Gondoltam a relével lesz a baj.De nem,mert kicseréltem és ugyanazt csinálja azzal is. Mi lehet a gond? van amikor bekapcsolt vészvillogónál beletéve a relét működik,pár villanás után semmi.
Ezt a jó benn. A Swift eladások most indultak be, 2005-ben még alig volt eladható. A régi Suzukik után kellett idő, míg az emberek megszokták, hogy már ez is olyan mint a másik kisautók..
LOCK-ban 60-nál kellene AUTO-ba átkapcsolnia. Ha 40-nél kapcsol át, akkor valami bibi van.
A viszkónak meg az a lényege, hogy csak akkor kapcsolja az összkereket, amikor az első és hátsó tengely között fordulatszám-különbség keletkezik. Az meg normál úton elég gáz lenne, ha 40-nél jobban pörögne az eleje, mint a hátulja. Persze, hóban, csúszós úton netalán megesik, olyankor meg jól jön az összkerék. Általában ezért veszik hegyvidéki emberek.
Nem frissítés, az autó ngy része új. Bőven több, hogy csak frissítés legyen. mint lentebb írtam, amit nem vesztek észre, az még ott van, és, ha új, megtervezni költség volt.
Míg volt kutyam, ha jöttünk haza a sétából, mindig felismerte a kocsim, mondtam is neki, hogy A mi autónk...
Hianyzik a kutyam, ha hallom a szlogent. :-(
Valahol egyszer nyilatkozta a "Mi autónk" szlogen egyik ötletgazdája, hogy igazából ezzel nem az autó magyar vonatkozására akartak utalni, hanem végül ez lett a "mi családunk autója" szlogen nyirbálásából. Más kérdés, hogy ez tényleg nem így jött át. :)