Lehet , hogy elkoptak a szénkefék, és a kollektor is eltömődhet , ilyenkor nincs teljesítmény.
Megvallom őszintén még ilyent nem volt szerencsém szétszedni, de más autónál már sikerült kollektor tisztítással, szabályozással, szénkefe cserével rendbe tenni. Ha szorul, akkor egyértelmű,hogy a csapágyazást megkel nézni.
Kerekati fórumtárs ezekről az elektronikus dolgokról többet tudna mondani, de nem tudom mi van vele ,már rég óta nem írt nekünk semmit.
sziasztok! sajnos bár nemtudom, hogy a motor vagy az ellenállás adta e meg magát, fűtő venti csak 4ik fokozatban volt hajlandó elindulni.. szétszedtem, szaki tanácsára az előtétellenálláson volt az alján(szerintem valami dióda) ő mazt mondta zajszűrő.. levágtuk, és simán összekötöttük ... de megnéztem amotort,, nehezen forgott... tisztitás+wd40.. azőta ha lassabban is de megindult, ugyveszem észre mindegyik fokozat.. szerintem a csapágy miatt szorul.. szerintem nem éghetett le, mert akkor egyáltalán nemforogna.. illetve az ellenállás "működik" szóval én inkább a motorra gondolok.. találkozott valaki már ezen hibával? thalia 2001.rt nem klimás.. köszönöm.. ha cserés.. akkor ajánl valaki nekem egy helyet.. mert ujonnan csak klimáshoz találok, azis 37 e ft... :(
Gondolom be is irattad magadat a jövő hétre teljes átvizsgálásra. Aztán nem számít az a pár százezer! :-) A szoftver frissítés alighanem egy egyedi jelszóval indul amit online kapnak a szervizben, ha nem tévedek! Fontos még, hogy a vízhőmérséklet 40 °C alatt legyen. Ez utóbbi miért van nem tudom, de ez is fontos a szoftver frissítés kezdetekor. Leírást szerintem se fogsz róla találni, de a chiptuningoló emberek elképzelhető, hogy tudnak segíteni, mert lehet kapni bontott, de "üres" ECU-t is kishazánkba, ezért nem elképzelhetetlen, hogy valaki meg tudja makerolni a dolgot és a Rönyó önszántából adja ki az infókat neki! Hali...
azt nem tapasztaltad, hogy rükvercben butább a gázreakció, mint előremenetben?
engem ez is zavar, bár nem hiba. de ha meredek beállóra kell feltolatni, zavar engem.
a megane-os kollégák a fórumon azt írták, szokjam meg, mert úgyis rászabályozza a gázt a kompjúter, de én jobb szeretném, ha minden körülmények között én szabályozhatnám rá a gázt:)
(ha lehúzom a váltóról a tolatólámpa kapcsolóról a stekkert, a jelenség megszűnik, de ezzel egyidőben megszűnik a tolatólámpa is:)
Nekem is Ren Paul segített , ajánlott egy hozzá értő szakit a közelemben , aki két perc alatt megoldotta azt a mi, a szakszerviznek lehetetlennek tűnt. Sajnos ez majd három heti idegeskedéssel járt mire ráakadtam a helyes útra.
Egy relé ment tönkre a szoftver frissítés közben. Azóta nincs felpörgés gázelvételkor és fél melegen is indul.
Egyébként mindíg a legújabb szoftvert használják, tehát állandóan módosítanak rajta, és a régebbit, valszeg törlik.
Nekem is közvetlen Renault bázisból töltötték rá a kocsira. A 2002-es széria hibás szoftverrel jött ki, nagyon sokat lellett
frissíteni. Alvázszám alapján ment a letöltés. Igaz az enyémet elcseszték,és utána nem indult. Nem találták a hibát, és szerintem hidegindítóval indították be és járó motorral adták át, mondván hogy be kell tanulnia programot.
Haza érve már nem is indult, a reklamációra megpróbáltak hülyének nézni, be is fejeztem velük.
Amikor nekem frissítették a szoftot a csávó előtte töltötte le a Renault belső hálózatról az adott verdához való szoftvert, nem pedig kitallózta a winchiről.
Szóval nem tudom, hogy ha valahol (nem szakszervíz) frissítenék neked, azok hogy férnének hozzá az adott motorhoz/fedkomphoz való legfrissebb szofthoz.
Másik: a frissítést nekem is csak úgy csinálták meg Debrecenben, hogy volt itt a fórumon akkor még évekkel ezelőtt (talán RenPaul???) aki Renaultos volt, és Ő szólt le Debrecenbe, hogy fogok menni, és ugyan csinálják már meg.
A frissítés az egy 10-es volt, kérdeztem, hogy ugyan mondják már meg, hogy mi ez a nagy ellenkezés, akkor bökte ki a szerelő, hogy ha véletlenül valamit elrontanak, akkor meg lehet cserélniük az egész kompjutert benne, az meg nem 10 eFt. Gondolom párszor már befürödtek vele, és ezért inkább azt hazudják, hogy nem támogatott, ami egy baromság, mert támogatott, de annyit nem lehet elkérni érte, amennyibe nekik kerül ha elrontják.
Az a baja, hogy ha elevszem a gázt, egy pár pillanatig megtartja a fordulatot a motor, mintha pl. azt akarná, hogy váltások között ha elveszem a gázt, ne essen vissza a fordulat. Engem ez nagyon zavar, és valaki mondta, hogy frissítéssel megoldották neki.
Felhívtam pár márkaszervizt, vagy elhajtottak, hogy nem támogatott a 2002-es modell, vagy azt mondták vigyem be az autót teljes átvizsgálásra amit én fizetek, és utána adnak ajánlatot a "javítására"...
Na igen, rohanok a 300.000 km-es, agyonhasznált 12 éves autómmal "teljes átvizsgálásra" egyenesen a márkaszervizbe, érted, nem? :DDD
Ahol chiptuningot csinálnak, ott nem igaz, hogy nem tudnak ilyet. CLIP-et hoznának nekem nagyon jó áron, azzal nem lehet ezeket a paramétereket módosítani? Sehol nem találok róla leírást.
Nekem is úgy rémlik, hogy picit másképp néz ki, de szerintem csatlakozás, működés tekintetében ugyanolyannak kellene lennie. Ha utána tudsz járni, akkor oszd meg velem az eredményt, kíváncsi vagyok én is rá.
Ez mintha kicsit másabb lenne mint a clio/thalia. Nem tudom miért rángatja az ecu. Hétvégén megpróbálok rámérni, mit mutat. Nem tudom mennyi időm lesz rá. Azt lenne jó tudni, hogy hogyan működik pontosan. Annyit sikerült kiderítenem, hogy 60 fokos hűtőfolyadék és 10 fokos beszívott levegő hőmérséklet alatt nem aktiválja az ecu a szelepet. Na meg azt sem tudom, hogy ennek mi az alapállapota. Lezárva van és az ECU nyitja, vagy nyitott, majd gyújtásra ad neki egy feszültséget amire lezár, és ha leveszi a tápot róla akkor nyit ki? Sőt azt sem tudom, hogy az ecu testet ad neki, vagy tápot. Megpróbálom átrágni magam rajta. Ha nem találok semmit majd a szkóp megmondja.
Meg kell nézni, Megane-nál és Scenic-nél kicsi kéz befér a lökös meg a fém közé, a tartó két csavarjának kiszedéséhez, ha nincs elrohadva a tartó, akkor kihúzható elvileg belőle. Nem tudom, hogy ilyenkor melyik a rossz, a szelep-e vagy ecu kattogtatja. Mintha kicsit másabbul nézne ki Clio II-őn, mint a Megane-on, de azt gondolom, hogy csereszabatosnak kell lennie. Scenic-éről biztos van képem, a Megane-é is tuti ilyen. Itt a ködlámpás képek után:
Na ez érdekes! Attól, hogy új programot már nem írnak hozzá a gyártók hasonlóképpen az Xp-hez sem fognak írni, attól még az utolsó verzió amit igazából mindegy mikor írtak azt fel lehetne rá tenni! Nem hiszem, hogy rákattintottak párizsban a program fájljára és megnyomták a delete gombot, mondván mostantól ez már nem kell! Mi lesz a veterán korba lépő kocsikkal, ha pl 20 év múlva beszarik egy vezérlőegység (ECU) és valaki vesz egyet, ami persze üres, akkor hogyan fogják rárakni a szoftvert? Azt mondják a szervizbe a tulajnak, hogy told el komám! Szerintem érdeklődjél máshol is, több helyen mert az évjárat nem hinném, hogy kizáró ok lenne! Persze meg fogják kérdezni, hogy miért akarsz szoftvert frissíteni, de ha elmondod nekik a gondodat akkor elvileg meg kéne csinálni. Arra nem emlékszem pontosan, hogy mi a panasza a kocsidnak, de minden lehetséges mérést meg kéne rajta csináltatni, hogy tényleg arra lehessen következtetni, hogy kell a frissítés. Amennyiben elzárkózik mindenki a frissítéstől akkor vedd fel a kapcsolatot a Renault Hungáriával és tegyél panaszt! Én ezt tenném! Hali.....
Hát nem tudom. Egy aktívszenes tartály ami a szívósorra van kötve. A tankban keletkező benzingőzt gyűjti össze, és egy bizonyos üzemállapot mellett
ez a szelep kinyit, és a motor beszívja a tartalmát. Egy környezetvédelmi kütyü.
Igen ezt csinálja. Szerencsére a motort nem befolyásolja, nem ingadozik tőle, semmi nem venni észre, csak kattog. Nem tudom, hogy maga a szelep miatt rossz, vagy a motorvezérlő rángatja így.
Szerintem tipikus hiba szokott lenni. Ha mondjuk megtartod álló helyzetben 2000 körül a fordulatot, akkor folyamatosan relékattogást hallasz. Két megoldás van rá, csere, vagy lehúzod a csatit és nem kattog. Tankszellőzés ettől még van, csak környezetvédelem szempontjából rossz ez.
megkérdezhetem hogy hol? és mibe kóstál? nekem 2002-es , és azt mondták a nagy márkaszervizekben, hogy a 2002-es évjárat már nem támogatott, úgyhogy sorry...