Ezek csütörtöki utasszámok, merthogy tegnap nem péntek volt. Ma pedig nincs igazi péntek, mert ugye holnap munkanap. Azaz a tegnapi csütrötök átlagos hétköznapnak tekinthető. És mivel délelőtt volt, ebben még nem nagyon van benne a csütörtök esti erősebb forgalom hatása sem.
Utaztam ma a 607-es, Hortobágy IC-vel, ami nem volt ugyan tele, de azért annak ellenére, hogy délelőtt közlekedik, hozzávetőleg 100-110 utas volt a másodosztályon, az első osztályt nem láttam. Azaz nem lehetett volna egy darab 2.o kocsiban leültetni minden utast, ahogy mondani szoktad.
Láttam egy ellen IC-t is Ferihegyen. Azon sem volt rogyásig, de volt utas rajta bőven. Volt négy felszálló (utána a gyorsvonatra kb. 10, mindez 12 és 13 óra közt). Azaz Ferihegyen is van utasforgalom, nem is kicsi. Pest felé is volt felszálló utas a vonatokra, és egy órával előtte az én IC-mről is legalább 5-en szálltak le Ferihegyen.
Jó lenne, és nem ártana, főleg akkor, ha a távlati tervek szerint a 29-est erre kanyarítják majd. (Hajmáskér-Vilonya-Fűzfőgyártelep) Csak Almásdit és Kenesét hogy szolgálnák ki, ha erre menne a fővonal?
Bp-Veszprém között 160km/h-s végig dupla vágányú vasút a terv, aminek most az első Bp-Szfvár szakasza épül át, amivel ha végig elkészül, nemhogy a busz, de még a személyautó is versenyképtelen lesz.
Azt, hogy örülnék ha az ott igen sok vonaton szolgáló Bp kocsik színvonalánál rosszabb termes távolsági kocsi nem lenne már a magyar vasúton. Pedig van még bőven By...
Nincs akarat, mert most epp a miskolci vonalra gyujtenek. naivan kerdezem, hogy azon a vonalon hany 30-as lassujel van?
Néha kinő egypár. Amit tűzoltással hosszabb-rövidebb időn belül megcsinálnak. Különben nincs körIC, és nincs ceglédi átszállás Szeged felé :)
Egyébként mostanság eltűntek, gondolom nincs már rájuk szükség, nem kell bizonygatni hogy a Pécs-Miskolc IC-k menetrendje tarthatatlan.
IC-k a Keletibe, a sallang meg ki a Nyugatiba es a Delibe. Erositeni kell a Kelet-Nyugati osszekottetest, ami udvariasan megfogalmava elegtelen, gyer.
Hogy döntöd el mi a "sallang"? Mert a települések lakosságszáma alapján (látom nálad ez döntő érv) értelmetlen. A Keletiből ki kell dobni egy egri gyorsot? Akkor a miskolcit is egyúttal?
minek kell penteken Campus expresz?
Megnézted már, ez merre közlekedik, és milyen megállókkal? Egyébként meg ez a logika -hogy mivel mindig késik, a rendszer sose működik Cegléden, erre való hivatkozással ölték meg a fentebb említett Pécs-Miskolc IC-t is, ami az átlós összeköttetések első "ütemes-kori" próbálkozása volt.
Ferihegy és Dél-Pest
Jó, ezt az érdekcsoportot valóban elláthatja a városi közlekedés, valamint más távolsági vonatok. Viszont - abban biztos vagyok, ha számszerűsíteni lehetne az utazási igényeket, a Debrecen felőli Intercityről átszállva Nyugat-Magyarországra, valamely IC-vel továbbutazók száma bizonyosan alatta maradna előbbi két érdekcsoport, valamint a Nyugatiban átszálló (Vác, Esztergom) utasok számával szemben.
azert Nyiregyhaza, Debrecen, Szolnok, Gyor es egy Eger nem egy kaliber.
Hát ja. Nem egy kaliber. Előbbi négy helyen csak a nagy lapály van. Egernél ezzel szemben tisztességes hegyek, meg pincesorok is :))))
"Azt a kaoszt, ami a MAV minden szintjen, igy a Keletiben is van, nehez tulszarnyalni, lehetetlen sulyosabbat okozni."
Nagy tévedés. A Keletiben, és úgy összességében a vasúton lehetne ennél is sokkal nagyobb káosz.
"A Dacia soha nem hozza a roman kocsikat."
Idén kénytelen lesz, mert nincsen más. Így a valós késése lesz látható. Ugyanis az előző menetrendben úgy működött, hogy 15 perc felett otthagyták Lőkösházán, mint annak a rendje. Így három órás késéssel ért Bécsbe. De ebből a CFR sara lehet, hogy csak 15 perc volt.
"Ez egy kicsit eros, bar Nandesz sem a kedvessegerol hires, de most hadd vegyem a vedelmembe."
Egyrészt köszönöm, most itt nem szorulok védelemre, másrészt ne haragudj, de ha olyan helyzetbe is kerülnék, azt hiszem nem te lennél a jogász, akihez fordulok. :-) Sorry.
Továbbá a kedvességemről kapcsolatos véleményedet legfeljebb személyeskedének tudom értelmezni, de mivel a személyeskedést az előzőekben te is elítélted a topikon, nyilván csak elragadtattad magad.
Végül pedig r1232 nem azt mondta, hogy én itt hazudozok, hanem azt mondta, hogy amit írok - tekintve hogy nem én vagyok a döntéshozó, én is csak olvasok, következtetek, elhiszek vagy sem bizonyos dolgokat, majd ez alapján írom le a véleményem - szerinte nem igaz. Remélem érzed a különbséget.
"Meg mondjuk nem kene epiteni a vasutakkal parhuzamos metrovonalakat."
Hol építenek?
Gondolom a négyes metróra gondol a kolléga. Erről most a véleményemet nem fejteném ki, de ez úgy párhuzamos a vasúttal Keleti-Keleföld között mint ahogy a Bp-Gödöllő távon a vasút és a Hév. (sehogy)
"Az öt részletben megvalósuló Sopron-Szombathely- Szentgotthárd vonal felújítása, modernizációja és fejlesztése nettó 50 milliárd forintba (200 millió euróba) kerül a tervek szerint." www.bruxinfo.hu na most ez is egy annyira fontos vonal."
Szerinted felesleges felújítani?
"(mellesleg mindig valasztani kellett, hogy vagy futes, vagy vilagitas legyen, mert a ketto egyutt nem megy)"
A román kocsikra jellemző ez....
"Meg mondjuk nem kene epiteni a vasutakkal parhuzamos metrovonalakat."
Nezd meg az IC-ket ugy 14 oraig bezarolag. tok uresek. Az elovarosban is csak lezengenek. Multkor jottem ferihegyrol elovarosival. Azon volt 4 kaller, ja, de szakaszonkent 4-5 utas. Teny, hogy hatekonyan ellenoriztek a jegyeket. Ez legalabb jo.
Egyébként mit szűrsz le a régi kocsik estéből a MÁV részéről?
Neked mit uzen az otvar nyiregyi gyors? Gyorbe uj kocsik...ja, nektek meg jo ez is...meg oruljetek is neki, mert mindegy hogy otvar, de a nyugatiba jar. Nektek ugysem kellenenek az uj kocsik, ha annak mondjuk a feltetele az lenne, ha a Keletibe kellene, hogy kozlekedjenek.
Azt a kaoszt, ami a MAV minden szintjen, igy a Keletiben is van, nehez tulszarnyalni, lehetetlen sulyosabbat okozni.
Amit pedig nem azért hagynak rohadni, hogy a Nyugatiba mehessen az IC hanem azért, mert nincs pénz, akarat, következmény.
Nincs akarat, mert most epp a miskolci vonalra gyujtenek. naivan kerdezem, hogy azon a vonalon hany 30-as lassujel van?
"A Budapest-Keleti/Miskolc-Nyíregyháza vasútvonalra vonatkozó előkészítő tanulmányokra 8 millió eurót különített el az Európai Bizottság." bruxinfo.hu
Igaz, Mo-n meg egy 8 millio euros tanulmanybol meg nem kovetkezik, hogy meg is valosul. Amugy nem veletlen ez sem. a szocik eszak-mo-n erosek (voltak), nem veletlenul azt a vonalat akarnak ujitani.
A masik meg a Budapest-Boba. Meg Bp-Szekesfehervar szakaszon megertem. De Szekesfehervartol Bobaig mi a fenenek? Veszprembe ugysem lesz versenykepes a vasut, azt meg nem hinnem, hogy olyan szinvonalra fejlesztenek fel, ami raverne az 1-esre. Veszpremben rossz helyen van a vasutallomas. Az emberek busszal utaznak.
"Az öt részletben megvalósuló Sopron-Szombathely- Szentgotthárd vonal felújítása, modernizációja és fejlesztése nettó 50 milliárd forintba (200 millió euróba) kerül a tervek szerint." www.bruxinfo.hu
na most ez is egy annyira fontos vonal. a 140, a 40 jelentektelenek ehhez kepest. Ja, hogy Kiskundorozsman van RoLa terminal, es nem artana a 140 kapacitasat novelni. Kit erdekel. Nekunk Veszprem-Zricet kell ujitani, hogy aztan bezarjak. Pont erre tekintettel jarnak vonatok hetvegen, de hogy minek, azt nem ertem.
A vasuti infrastruktura fejlesztesere azert lehet palyazni penzre a kohezios alapbol, de abba nem szolnak bele, hogy melyik vonalra koltik. Lehet azt a 120a-ra is, meg lehet a 145-re is.
Amúgy az is általánosítás, hogy a bukaresti vonatok mindig késnek legalább 30 percet
A Dacia soha nem hozza a roman kocsikat. En akar hanyszor utaztam meg eddig vele, mindig ket magyar kocsi volt (mellesleg mindig valasztani kellett, hogy vagy futes, vagy vilagitas legyen, mert a ketto egyutt nem megy).
Most teljesen mindegy hogy én támogatom-e, vagy sem. De nem lennék felhőtlenül boldog, ha mondjuk megérkezvén Egerből Budapestre, és Győr felé tartva, át kellene metróznom a Délibe
Eger nagyon rossz pelda, mert ott eppenhogy lasszoval kell az utasokat osszafogdosni.
Kene valami rendszer. IC-k a Keletibe, a sallang meg ki a Nyugatiba es a Delibe. Erositeni kell a Kelet-Nyugati osszekottetest, ami udvariasan megfogalmava elegtelen, gyer.
Egyébként - a nyíri IC-k tekintetében "csak" három utascsoportról nem emlékeztél meg, akiknek jobb lehet a ceglédi vonalvezetés:
Nagyon rossz nyomra tevedsz...hujjuj
Szeged felé Cegléden átszállók
akkor minek kell 10 perccel korabban egy gyors/szemelyvonat? minek kell penteken Campus expresz? nyilvanvaloan azert, mert a par perces cegledi atszallasra finoman fogalmazva nem lehet eletbiztositast kotni. Ne felejtsuk el, hogy Magyarorszagon vagyunk, ahol "a menetrendszeru kozlekedes erdekeben" kell megszuntetni vonatokat. Nem gondolod, hogy akkor 5 perces atszallasokra lehet alapozni. Ezt a MAV sem gondolja komolyan, ezert van a gyorsvonat, meg a mentesito. De jol mutat a db menetrendjen, ha egy nemet esetleg megnezne, anelkul, hogy tisztaban lenne a magyar viszonyokkal.
Ferihegyre utazók
Ferihegyre is van vonat Debrecenbol. En inkabb azon gondolkoznek el, hogy talan nem kene fiktiv, teljesithetetlen szerzodeseket kotni. (Ferihegy-Szekesfehervar, Ferihegy-Dombovar, Debrecen-Gyor, debrecen-Szekesfehervar). Nem vettem amugy eszre, hogy akar Ferihegyen, akar Cegleden utasok szazai tolongananak az IC-khez.
Dél-Pestre utazók, és a népligeti buszállomásra tartók
Itt tersz at a tevutra. Ez egy tarthatatlan erv. 7 millio ember johetne azzal, hogy en meg mondjuk Kelenfoldre akarok eljtuni, meg a Nepstadionhoz...a budapesti helyi kozlekedes realizalasa a BKV feladata. Meg mondjuk nem kene epiteni a vasutakkal parhuzamos metrovonalakat.
Direkt jeleztem, hogy itt csak a példa kedvéért hoztam fel egy Eger-Győr utazást...
azert Nyiregyhaza, Debrecen, Szolnok, Gyor es egy Eger nem egy kaliber.
Ez egy kicsit eros, bar Nandesz sem a kedvessegerol hires, de most hadd vegyem a vedelmembe.
Az azonban valoban igaz, hogy elvileg nem a fordulasi ido keves a keletiben a hatvani szemelyeknel. a gond az a par perces forduloval, hogy egyszeruen kulonosen delutan nem tudjak tartani a menetrendet. Akkorra er be, amikor indulnia kellene. A pecs-miskolc IC eseteben is az volt a gond, hogy 15-20 perc nem eleg a Keletiben, mivel az a minimum, amennyit a pecsi IC-k kesnek. De jo, fogadjuk el, hogy a MAV-nal egyetlen dolog biztos: a keses, csak akkor nem kene kepmutato modon Cegledre mutogatni, hogy hude fontos az ottani megallas, csak epp az nem szamit, hogy nincs se le-, se felszallo.
A megrendelő vagy szándékosan vagy butaságból rossz adatokkal számolt
Mindig valotlan adatokkal szamol, mert van egy politikai cel, amit el kell erni, mindig van egy szlogen. regen az volt, hogy ide-oda 25 perc, meg 36 perc, meg a bucsu hosszabb is lehet. Most pedig 3 oranal rovidebb ido alatt minden megyei jogu varos. Az, hogy a realitas mi, az nem szamit.
milyen jó lenne, ha az egész fehérvári kocsiállomány eltűnne végre a Déliből...Bv,BDt mind... az elővárosban meg csak FLIRT maradna, csúcsban kiegészítve pár távolsági halbis szerelvénnyel...
Tekintve, hogy Szombathelyre a másik vonalon sem lenne gyorsabb az IC, ha ott járna, nem.
De Excelsior 5 percről beszél, közben meg a Ceglédi megállást fölöslegesnek tartja, és sír az időveszteség miatt. Emiatt szerettem volna tudatosítani benne, mennyi idő egy összezárás.
Hát tegnap elég szűkös volt. Főleg a fékpróbák. 7-8 kocsit végigjárni mindkét oldalon nem kis dió. Arról nem is beszélve, hogy a Déliből Kelenföldig utaztam, és hallottam ˝pár˝ ˝kissé˝ mérges utast...
Direkt jeleztem, hogy itt csak a példa kedvéért hoztam fel egy Eger-Győr utazást...
Csak nagyon leegyszerűsítve gondolkodtam. Egyetlen szempontot figyelembe véve (átlós utazás) kifejtettem hogy márpedig az egri és győri gyorsnak ugyanonnan kell indulnia. Ja és a többi utas? Ugye hogy érdektelen hogy mit szeretne...?
Igen, pontosan úgy mint a topiktárs által felvázolt debreceni IC és a győri IC egy helyről indítása esetében...
Akkor azért még sem vagyok annyira egyedül, mint ahogyan azt írjátok. Szerintem két óránként az a plusz vonatpár már nem oszt, nem szoroz, úgy ahogy a Keletiben sem. Nem attól lesz sem zsúfolt, sem gyér.
Most teljesen mindegy hogy én támogatom-e, vagy sem. De nem lennék felhőtlenül boldog, ha mondjuk megérkezvén Egerből Budapestre, és Győr felé tartva, át kellene metróznom a Délibe. Mert mondjuk nekem nem kell a Tré Dzset, vagy esetleg Győr-Gyárvárosnál szeretnék leszállni, ahol előbbi pótjegyes vonat nem áll meg. Az meg már külön öröm lenne, ha Eger felől a Nyugatiba érkeznék, ahonnan csak átszállással érhető el a Déli.
Nem veszed észre, hogy itt a Budapesten keresztül utazók összes utashoz viszonyított kis mennyiségéről beszélgetünk, akiknek annyira keverednek az utazási igényei, hogy maximum akkor lehetne az irányok ideális végpontjaival kapcsolatban igazságot tenni, ha jegyeladási statisztikákat, távolsági ingázással kapcsolatos adatokat, valamint utaskikérdezési eredményeket egyszerre látnánk.
Egyébként - a nyíri IC-k tekintetében "csak" három utascsoportról nem emlékeztél meg, akiknek jobb lehet a ceglédi vonalvezetés:
- Szeged felé Cegléden átszállók
- Ferihegyre utazók
- Dél-Pestre utazók, és a népligeti buszállomásra tartók. Ja meg innen Debrecen és Nyíregyháza is egy díjszabási övezettel közelebb van...