Az ETK sima vekony futomuhoz is hozza a Bilit, Boget, es Bogebol meg a gazos verziot is. Valszeg M-technel is tobbfele van. A gyari allapot visszaallitasa sztem nem azt jelenti, hogy 30 eves gatlokat kell belerakni, hanem valami hasonlo karakterut. Ennek a B4 pl az en olvasatomban teljesen megfelel, az mar mas kerdes, hogy tudsz-e es milyen aron szerezni? Nekem nem igazan sikerult, mindenhol hianycikk volt, amikor kerestem, ahol meg volt, ott csillagaszok dolgoztak, nem alkatresz ertekesitok. Erdeklodtem a felujitasrol a Katonaeknal es nem igazan gyoztek meg. Kovetkezo volt a felallas. 120-ert volt ajanlatom egy garnitura vekony B4-re (elso+hatso) Ezt alapbol tulzonak talaltam, mivel Bardi, stb helyekrol, ahol eppen hianycikk volt kb 90-ben jott volna ki. 80-at mondtak Katonaek a felujitasra, amire en azt mondtam, hogy az uj ar 70%-at nem fogom kifizetni egy felujitasra, akkor inkabb veszek ujat. Vegul nem egesz 60-ert vettem egy garnitura Sachs-ot, ami ugyan nem egy B4, inkabb csak B2, minthogy nem gazos, viszont a gyari allapotnak sztem teljesen megfelel. Ez kb egy eve volt.
"Van jelentősége, hogy melyik, ha alapvetően a gyári állapot visszaállítása a cél?"
Ez esetben keress bontott m-tech futóművet. ;)
Én az eredeti lengéscsillapítók felújítása mellett döntöttem, Katonáék csinálták, annyit kell csak mondanod, hogy nem akarsz módosítani, csak felújítani.
(Megjegyzem a megadott határidőt khmm.... nem igazán sikerült tartaniuk. Szerintem bármelyik jó referenciával rendelkező cég is megcsinálja ezt, sokkal gyorsabban.)
Az m-tech futómű ca. 20mm-t ültet a simához képest, a ma kapható ültetőrugók között nem fogsz hasonlót találni, Eibach Pro Kit, H&R Cup...stb, mind min. 35-40mm-t ültet. De, lehet nincs igazam, én anno nem találtam ezeknél "magasabbat".
Ez esetben itt is marad az eredeti bontott, vagy új. Hogy a cabrióban más-e a rugó a nagyobb tömeg miatt, azt ellenőrizd le ETK-ban!
Bilstein: B8 biztos nem, mert az a B6 rövidített változata, gyárilag nincs benne rövidítés.
A német fórumos tapasztalatok szerint az m-tech inkább a B4-re hajaz, mint a B6-ra, de egy fórumon mindenki azt mond, amit akar. :D
Itt egy cikk az iS-ről, eszerint elöl 15, hátul 17mm-rel ül alacsonyabban, mint a többi, és ez a típus csak m-tech-hel jött ki.
Itt is Bilsteint említenek, de pl. nekem Boge Gas volt elöl-hátul és nekem az ETK is ezt hozza.
25i-be volt fordított "nagyon vastag száras" Bilstein is, de majd a fórumtársak kiigazítanak, mert ebben én sem vagyok annyira képben, hogy melyikbe mi és miért. :)
320-as kabriónál (1990) mit jelent pontosan, hogy gyárilag M-tech sportfutóművel jött ki a gyárból? Nézegettem pár oldalon, de megoszlanak a vélemények. Elsősorban a Bilstein-t írják, de, hogy azon belül melyik, az nem egyértelmű B4, B6, B8, de még FB is szóba jön. Ugyanez vonatkozik a rugóra is: Eibach/Bilstein. Ki lehet ezt valahogy pontosan deríteni? Van jelentősége, hogy melyik, ha alapvetően a gyári állapot visszaállítása a cél?Létezik valami oldal, ahol pontos specifikációt ki lehet deríteni?
Ugyanez a kérdés a katalizátor-kipufogó kombóval is.
Ez utóbbi nagyon komolyan oldja a fékport, persze drágább is.
A használat során tartsátok be az előírást!
Épp az imént fejeztem be a kocsimosást, nem volt kéznél fogkefe :D, így hirtelen ötlettől vezérelve a háztartási boltokban kapható műanyag sörtés üvegmosó kefét szabadítottam meg a nyelétől és fogtam be egy akkus csavarbehajtóba. Igen jól tette a dolgát. :)
Amit még ajánlani tudok, az a nagyon alapos felnitisztítás után a Würth "Nano pajzs lakkra és alufelnire" nevű cucca.
Az E46-om szegény nem sok takarítást lát kívülről, málhás szamár szerepben van sok-sok autópálya használattal, így gyakran már majd' fekete a felni, mire odajutok, hogy lemossam. Ezzel a nano cuccal kezelve sima hideg vízzel, szivaccsal letörölhető a fékpor, mindennemű dörzsölés nélkül! Nagyon jó! Ég és föld a kezeletlen és a kezelt felnit takarítani.
Legutóbb már csak igen borsos áron sikerült beszerezni, de a fenti guglizás során futottam bele, hogy a Sonaxéknak is van hasonló cucca.
egyeb kozerdeku hireink: az alkatreszes cegek raktarkeszelterol es a netes webshopokbol is rohamosan kezd eltunni a Lemforder gombfejek keszlete E30-hoz. :( aki tervez elso lengokar felujitast gyari minosegben barmikor a jovoben, az siessen. en meg be tudtam szakolni egy garniturat.
Ez a kamionmososzer erdekelne. Tudsz bovebb infot adni rola (nev, beszerzesi lehetoseg)? Bar nalam a brigeciol jol bevalt az evek soran, ill nagy mocsok eseten a sosav, azert erdekelne mit tud a szer:)
ez nagyban fugg attol is, milyen jellegu/allagu a dzsuva rajta. sok felnit evekig vagy soha nem tisztitanak, csak amit az automoso levisz rola. a rakovult fekport, alu oxidot haztartasi vizkooldoval lehet megkezdeni. nalad nem hiszem hogy ilyen helyzet all fent, de a gyari pokhalos felni kulloinek tovebol, a kis mely resbol nem fogja csodaszer onmagaban kihozni, nem usszuk meg, be kell avatkozni tettelegesen (ersd surolas) ahogy a kollega is promotalja a lenti kepen! :)
en 1-2 eve lugot (ipari kamionmoso szer) hasznalok mindenfele tisztitasra, kinosan ugyelve a kulonbozo eloirt higitasokra. nagynyomasuval az igazi, arra lett kitalalva, de kisebb kezi tisztitashoz is jo. automosashoz is! muanyagot, gumi nem bantja, csak a kulso feluletebol oldja ki, ami nem odavalo. durvan megujul minden utana. nem akarom es nem is szoktam futtatni a dolgot, de amiota megismertem (durva marketing szoveg) :), nem hoz lazba semmilyen uj csodaszer, nem kell ujat vagy mast keresnem. azota teljesen elfelejtettem pl a brigeciolt is. 5l a legkisebb kiszereles, de nekem az honapokig eleg igy is hogy sokat hasznalom. es a vegen az is kiderult, hogy a dragabb olcsobb.
egy dolog viszont evekig szivatott a felnitakaritasok alkalmaval: a bitumen. gyozott az alhatatossag: azt kizarolag a klasszik benzin viszi, semmi mas, de az dobbenetesen konnyeden. csak kesobb esett le: persze hiszen rokonok! es nem is tavoliak.
Na ez erdekesn hangzik. Egyszer ajanlotta vki a hideg zsiroldot, de az egybol le is kapta a festeket is. Szerencsere a potkerek belso oldalan teszteltem.
Az utobbi bo 2 hetet Gorogorszagban toltottem es lattam a sajatomon kivul egy masik magyar e30-at. DID rendszam, szekerkerek, soderszita az elejen. Ismeros valakinek?
A visszajelzések alapján 2017. szeptember 23. lehegesztve mint egy telepi kisházas! Megy majd köremail, lesz facebook esemény, így szokás szerint megkaptok majd minden infót időben! Addig is elő a fogkefékkel!! XD
nekem a 9 es a 23 jo, a 16 csak delutani erkezessel (bringaversenyem van aznap 10kor, 1 korul vegzek kaja,stb es a Velencei-totol indulnek, ezert nem szavaznek ra)