Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 62034

OFF

Köszönöm a részvétnyílvánítást!

Nem is gondolná az ember, hogy egy picike házikedvenc is mennyire tud hiányozni. Nagyon ritkán szoktam könnyezni, de őt szó szerint megsirattam:( Pokrócába csavarva kedvenc játékával és egy zacsi cicakajával a kedvencéből, temettük el.

 

eznemmentseg-nek igaza van mert az állatorvosnál ill az újságokban is nagy többségben házimacskákat kínálnak elvitelre. Ráadásul egy ilyen Whiskas macska nagyon drága, főleg a teljesen fajtiszta pici. Átlagban olyan 30és 60e között van de olvastam már 90e is.

 

OFF vége

 

kkn köszi a felniméreteket. Szabadidőmben most már ezeket fogom vadászni.

 

Előzmény: .steyr. (62025)
kkn Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62033

Azért a saját nemzeti márkákat támogatják általában, és esetleg vele a másét, nem a csak más nemzet náluk lévő összeszerelő üzemét, aminek a haszna mindenképpen külföldön lamdol. Az oroszok csak orosz márkára adtak roncsprémiumot.

Mert a Skoda is, ha ma már cseh VW is, akkor is cseh márka a szemükben. Egy Renault meg a franciának, VW a németnek mindenképpen sajá t márka.

A japán Suzuki meg sohasem lesz igazi magyar, csak egy idegen multi. Ahogyan az Audi, Opel is. Meg a leendő Merci.

Előzmény: karesz2 (62032)
karesz2 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62032

Most, hogy mondod, a jónéhány új Fabia mellett 2-3 Polo is akad.

Persze lehet cégesek.

 

Nem mondtam sosem hogy nem jó autó, azt is mondtam, minden nemzet a sajátját támogatja, mi meg (jó itt még nem ) fikázzuk, megvételét nem támogatjuk, énszerintem ennek az újnak az ára eltúlzott. Körbejártam, kívül-belül áttapperoltam. (Nem mentem vele, azzal nem lenne bajom egyáltalán. Meg ha nem tudnék kiszállni belőle?) És ezért mondom, lesz jóval olcsóbb is, max 5 hónapot jósolok komolyabb áresésnek. Mert a minősége, a mérete nekem nem adta azt hogy egy vagyont megér. Még akkor sem, ha kis Kizashi műszerfala van... De nem akarok ezzel senkit bántani, be is fejezem.

 

Ami engem illet, egy kifutó (ár és méret miatt) SX4 lenne esélyes, majd később, ha a gyerekek kirepülnek lehet  egy kisautó. Mert akkor mindegy, a 2 fő mögött minden elfér.

Ha még 1000 ft alatt marad literje a benzinnek...

 

Azt hiszem, a piac érdekében a kereskedőknek is lépniük kell. Ha nem, mondtam: 1 millió autó még csak max 3-7 éves, elmegy még pár évig...

Előzmény: Törölt nick (62029)
eznemmentseg Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62031

OFF Ugyan kutyás vagyok, de amennyire látom az állatorvosi faliújságokon általában nem olyan macskákat hirdetnek mint, amit eddafan keres. Ott általában azok hirdetnek, akiknek nyakukon marad egy halom házi kismacska és szabadulnának tőlük. Fajtisztát tényleg nem egyszerű szerezni, egy ismerősöm keresett egy fajtát és fél évig járt utána, végül valami gyanús orosz tenyésztőtől szerzett. :)

 

Előzmény: .steyr. (62025)
eznemmentseg Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62030

Az, hogy pang, nem kifejezés. Pont most olvastam egy autós lapban, hogy itthon 3 évvel ezelőtt még 120 ezer új autót vásároltak magánszemélyek, tavaly pedig 15 ezret (ehhez jött még a 30 ezres céges értékesítés). Cégautónak pedig általában nem Suzukit vesznek, szóval a márka potenciális vásárlókörének (a magánszemélyek) új autó iránti igénye majdnem a tizedére esett vissza.

 

Áresés: eddig tényleg elég brutál volt, de a következő években a szerény újautó eladások miatt szerintem csökkenni fog a mértéke, még a Suzukinál is. Egész egyszerűen nem lesz a piacon annyi fiatal használtautó, mint pár éve, eltűnnek szép lassan a bedőlt hiteles kocsik is, ellenben az elmúlt évek tapasztalata miatt majd sokan keresnek 1-2-3 éves autókat.

Előzmény: Törölt nick (62029)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62029

Ezért nincs egyetlen új Swift sem fatornyos városomban

 

Mint ahogy gondolom sok más új típus sincs...ez a jelenlegi helyzet, pang a piac...

 

A Kia Ceedre 7 év, a Golfra/Jettára 2 év garancia van. A Kia egy nagyon megbízható márka, míg a VW inkább átlagos csak. Ezt is kéretik a költségekbe belekalkulálni! ( A legtöbb Tdi ki sem bír 100.000km-t egy turbóval!)

 

Ha szerinted a Fabiát és Polot éri meg megvenni, akkor mi a kérdés? Hát vegyél azt!

Ilyen egyszerű ez, Suzukit meg vesz az akinek tetszik és akinek megéri.

Előzmény: karesz2 (62021)
t.lantos Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62028

54-nel ksiebb mar ugysincs :)

 

Előzmény: kkn (62024)
vbandit Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62027

Kiváncsiság kedvéért megnéztem a hasznaltauto.hu-n egy 2007/5 havi dizel golf és egy 2007/5 havi dizel ceed árát.

2007-be 3,9M volt egy EX lim. felszereltségá cdri cee'd, most 2,1M ért hirdetik .

Sajnos nem tudom mennyi volt egy dizel golf 2007-be de minimum 1M-val(szerintem még többel is) biztosan drágább volt, viszont most 2,4M egy 2007es golf. Nem akkora a különbség a két ár között. Kolegám most vett egy 730d-t 29M volt 2007-ben ,most 8M-ért vette....és még azt mondják a suzukinak nagy az áresése...:)

Előzmény: karesz2 (62021)
Pityorka Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62026

Nem semmi sztori. Együttérzek vele.

 

Ahogy nehezedni fog a helyzet, mindenféle dologra képesek lesznek az emberek.Ebben az országban mindig minden kormány azt mondta, hogy még kitartás, majd jobb lesz. Látszik, mennyire lett jobb. Erről ennyit. Sem rendet, sem jobb életszínvonalat nem tudtak teremteni. 

(Eszem megáll: ~ 70 Ft volt a liszt, most 140, cukor ~150 most 270. És ez a kezdet.)

Előzmény: *fox* (62022)
.steyr. Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62025

OFF részvétem a cicának.

Nekem is van.Tipp:Menj be állatorvosi rendelőkbe.Itt nálunk általában a  faliújságon szoktak hirdetni,gondolom olyanok is,aki azt se tudják,mi a net.És a fele nem az "elveszett" hanem az "eladó/ingyen elvihető"Kategoria

 

ON

Előzmény: Törölt nick (62023)
kkn Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62024

A gyári felni 4X100 osztókörű. 14X5J. Esetleg 5,5 széles is mehet, de a keskeny guminak elég a gyári 5 coll.

A tehermentesítő furat 54 miliméter. Ha nagyobb, még fel lehet rakni, csak meghúzáskor figyelni kell, hogy a csavarokkal finoman központosítva húzasd rá az agyra. A kisebb úgysem megy fel, max. ha esztergályossal kiszedeted, de ilyet inkább ne ( persze van akit az ilyesmi nem zavar, a Ladákkal is vígan jártak 4X98 helyett a 4X100-as osztókörű alufelnikkel, mert az az egyik leggyakoribb öreg német felniméret ).

Az ET szám emlékeim szerint, meg a neten túrt találatok szerint is 45. Pár milivel kisebb számú még elmegy, az 5-8 milivel kisebbek egyre jobban igénybeveszik a csapágyakat, gömbfejeket. Persze az is csak hosszú távon érvényesül, te tudod, mikor akarod majd eladni. Nagyobb inkább ne legyen, ne csökkentsd a nyomtávot.

 

Amúgy a felnibe az alapadok bele vannak nyomva a csavarok körül, a tehermentesítő kivételével.

Előzmény: Törölt nick (62023)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 62023

Üdv!

 

Lassan-lassan (remélem minél gyorsabban:)) közeledik a tavasz és a jóidő. Visszakerülnek a gyári gumik a kocsira.

De már meguntam az állandó felniről gumi le - fel műveleteket.

Szeretnék felnit venni a kocsira. Megköszönném ha leírnátok pontosan milyen felni tehető fel 14''-col méretben a Swiftre. Van valmi osztókör vagy ET szám vagy mi. Ugyanis eddig csak márkaszervízben kérdeztem rá és ott horribilis árakat mondtak (acél 11.000 ft alu 25.000-tól).

Jó lenne tudni a pontos méretet, hogy máshol is meg tudjam nézni. Szeretnék alufelnit, de lehet a költségvetés csak az acélt teszi lehetővé. A nyári gumi ami az új felni menne 175/65xR14-es.

Ha van valaki vagy ismer valakit akinek van swiftre való eldó felnie az gondoljon rám és jelezze legyen szíves.

 

 

OFF!!

A hétvégn lesz 1 hónapja, hogy el kellett altatni a nálunk családtagként kezelt 9 éves Lilike nevű cicánkat:(

A hiánya még most sem enyült (szvsz még nem is fog egy jódarabig), de úgy gondoltuk hátha segítene egy másik picike cica. Lili egy sima házi cirmos volt. Most brit rövidszőrűt szeretnénk (amilyen a wishkas reklámban is szerepel)

Ha valakinek az ismeretségi körében esetleg akad olyan akinek lesznek ilyen kiscicái azt megkérném, hogy jelezze

Neten is szétnéztem de egyrész nincs (ha van az elég távol Zalaegerszegen, én egri vagyok), vagy ha esetleg van az nagyon drága.

Nagyon köszi a segítséget!!!

 

*fox* Creative Commons License 2011.02.10 0 0 62022

Szomszédomnak (zugló) ma este 18 és 20 óra között levették mindkét rendszám tábláját, az elsőt hűtőráccsal együtt. (Kár kb. 100.000.-)Rendőr kihív, de Ő semmi papírt nem tud adni, majd holnap kell bemenni feljelentést tenni. Kb. 4 hét mire az új papírok, rendszám, törzskönyv és a többi finomság elkészül. Addig a kocsit nem lehet használni, mivel rendszám nélkül one közlekedés, különben MEGBÜNTETNEK! (rend-őre mondotta) A rendszámot meg azért viszik előszeretettel, mert drága a benzin és így lehet ingyen tankolni. Én meg a fa**omat beleverem ebbe az országba!!  :((

karesz2 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 62021

"Az ár önmagéban csak egy adat."

Ezért nincs egyetlen új Swift sem fatornyos városomban (megyeszékhely). Jó, a válság hatása is tart, meg jönnek majd az akciók. Ha nem,...

 

Amúgy Suzuki, Kia relatív olcsó?- énszerintem az eladáskori, indokolatlan nagy értékvesztés miatt összességében nem olcsók, kollégák ezen vitáznak, a dízel CeeD 1 millával olcsóbb  a Golf/Jettánál. Aztán mikor eladásra kerül...

 

Azért én még konkurensnek látom a Fabiát, teljes pótkerékkel, vetítőlencsés lámpával, tempomat, kanyarködlámpa, függönylégzsák, ESP kérhető..., meg a motorválaszték. És elég minőségi beltere van. De lassan a Poloval is összevethető: ér-e annyit? (Nem vagyok VW fan.)

Nem bántásból.

Előzmény: Törölt nick (62016)
horgszoszt Creative Commons License 2011.02.10 0 0 62020

Ma cseréltem a váltón jobb oldali féltengelyszimeringet.Nyolcvanezer km és kezdett folyni.Elég nagy kínlódás volt,de meg van.A lengőkarok kezdenek rozsdásodni.

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.10 0 0 62019
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.10 0 0 62018

Legalább te értesz az autókhoz:-)

Előzmény: kkn (62017)
kkn Creative Commons License 2011.02.10 0 0 62017

Ez olyankor történik, ha a modellciklus végére nem ívelnek nagyon le a típus eladási mutatói ( összességében, nem csak a mi kis mikrokozmoszunkra gondolva ). Ilyenkor hajlamosak a tervezők olyan autót alkotni, ami nem nagyon tér el az előzőtől. Mert bevált, és nem avult el a forma.

A VW csoport rendszeresen játszik ilyet, mindig párossával adja ki a modelleket, csak ők sokszor a felét sem változtatják, az alapkasztni ugyanaz marad : Passat B1(Typ32)-B2(Typ32B). De végig kell nézni a sort, folyamatosan az előző modellt fejlesztik többé kevésbé, de ők mindig új sorozatnak titulálják, mégha a szakma át is lát szitán.

 

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Volkswagen_Passat

 

Ugyanez Golf V-VI. Polok dettó. De az Audi A4 is a múlt évtizedben volt olyan szériaváltásban, külön nem tudom, az újabbat, vagy a régebbit látom.

Mégis veszik az autóikat. Porschét talán említeni sem kell, mert lehet, hogy egyeseknek nem jön be, de ha nem vált volna be összességében, már több évtizede eltűnt volna az alapforma.

 

Ők sokkal kevesebbet formálnak a kasztnin, mégsem úgy ítéli meg a piac, hogy elszabták.

Előzmény: karesz2 (62015)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62016

 

És az az SX4 kb nem is drágább.

 

Az ár önmagéban csak egy adat. A kérdés, mit kapsz érte cserébe. Én ugy érzem minden forintért, amibe a Swiftem került amikor vettem, értéket kaptam, minőséget.

Ha az ár a vásárlásod fő mozgatórugója, akkor vegyél Daciát vagy Kia-t :-)

 

De azt hiszem, 1-2 éven belül kijön az utód és árban elérhetetlen lesz.

 

Ezt azért nem értem. Én nem hallottam, hogy a Suzuki a Ferrari és Lamborghini ellen indulna harcban árban és minőségben (magyarán elérhetőségben)

 

Főleg VW emblémával, meg 4karikás alkatrészekkel.

 

Én ugy gondolom, hogy nagyobb az esély arra, hogy Suzukit látunk VW emblémával, mint fordítva :-)

 

Azért remélem mélyen nem sértettem  meg senkit, hogy jó ötlet lett volna 5 centivel és 50 literrel "hosszabb" kaszni. Ha már az egészet át(el)szabták.

 

Elbaszták? Szerintem meg zseniális húzás volt az ujj modell. Így a régi Swift tulajok sem érzik azt hogy egy kövületben ülnek , de az újat vevők is könnyebben elfogadják, a már ismert és tetszetős formát. A Golf már ebből él évek (évtizedek) óta és nem is rosszul.

Hidd el ez a járható út (nézd meg az Audikat, BMW-ket, Porscheket, stb), nem pedig az öt évente teljesen új kinézetű és fazonú, stílusú autó tervezése

Előzmény: karesz2 (62015)
karesz2 Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62015

És az az SX4 kb nem is drágább. De azt hiszem, 1-2 éven belül kijön az utód és árban elérhetetlen lesz. Főleg VW emblémával, meg 4karikás alkatrészekkel.

 

Azért remélem mélyen nem sértettem  meg senkit, hogy jó ötlet lett volna 5 centivel és 50 literrel "hosszabb" kaszni. Ha már az egészet át(el)szabták. Ragaszkodtam volna látványos vonásokhoz, néhányhoz, csak hogy lássák messziről hogy ez a Suzuki már nem az a Suzuki...

Előzmény: Törölt nick (62013)
kkn Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62014

Jobbára úgy, ahogyan a régieken is, csak a tompított megy. Annyi az új, hogy a legújabb Swiftben van ilyen hagyományos is, meg olyan is, hogy helyzetjelzőt kapcsol hozzá, de az figyeli a világosságot is, nappal nem kapcsol.

Előzmény: eznemmentseg (62012)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62013

Nem tudom hogyen lehetne kiverni a fejekből, amit belevettek a 90-es években, hogy a Swift nem egy családi autó.

A célközönség a fiatalok, fiatal párok, nők. A Swift nem túrakocsi, nem családi autó és nem munkagép. Pontosan akkora, mint amekkorának lennie kell. Aki kicsit nagyobbat akar annak ott az SX4.

Előzmény: karesz2 (62005)
eznemmentseg Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62012

kkn: a most gyártott Suzukikon ezt a kötelező menetfény dolgot hogyan oldják meg? Külön izzó van? Vagy csak annyi, hogy az első tompított világít, a hátsó pedig nem?

Pityorka Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62011

Én sem.

Előzmény: arpeen2 (62006)
ivódzsima Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62010

Láttam, hogy azt kérdezed, de elküldtek sörért, mire visszajöttem, már nyitva volt, és lógott a kárpit...tehát nem láttam, és nem is erőltettem megtudni, hogy nyitották ki?  ebben nem tudok segíteni, sajnos.  :-(

Előzmény: V.Futár (62007)
kkn Creative Commons License 2011.02.09 0 0 62009

Igazából az előző Swift is az akkori kategória alsó méretén jött ki. Valaki megnézte, hogy az akkoriban kifutó első Yarissal volt egy méret. Egy Grande Punto meg már annál is jóval nagyobb volt.

Valamiért nem akarnak a méreten növelni, de nem is családi autónak szánták, mint mifelénk használatosak a kisautók is. Biztosan van azért olyan réteg, aki kicsi autót akar, főleg nőknél. Náluk sokan érzik nagynak a közepes autókat is. Meg aranyosnak egy kis 206-ot.

 

Az mondjuk tény, hogy ez egy japán cég. Megpróbálták átadni a magyaroknak anno a vegyesvállalatot, de nem jött be. Most így alakították ki az autók árát/felszereltségét, de nem biztos, hogy egy árengedmény jelentősen beindítaná a boltot, felénk most a középkategória a "húzóágazat", a kiskategóriából elpárolgott a vásárlóerő. Szerintem nem nagyon sokat számítana az akció, és akkor mindegy, hogy alig van haszon picivel többön, vagy van némi haszon azon a kevésen, ami kicsusszan a piacra.

 

Meg most már elkülönült a Splash-től, így van különbség a két autó között árban, kiállásban. Nem úgy tűnik, hogy egymás elől vadásszák a vevőket ( csomagterük lényegében szinte egy méret, meg a belső helykínálat is ). Most úgy van két kisautója a kiskategóriában a Suzukinak, hogy árban, nívóban nem ütik egymást, mert szerintem azért a Swift belső cuccai jóval pofásabbak.

 

Majd elválik, hogy a Suzukinak sikerül-e az imidzsváltás, de hogy azt nem a magyar piacon fogja elérni, - ahol az a réteg, akit megcéloztak, elég sznob, és sokuk szemében a Suzuki egy autós szitokszó, - az biztos.

A Renault-nak nem volt akkora kockázat a Daciával elindítani az ócsó autót a csóróknak dolgot, mert volt hová nyúlnia, és ha becsődöl, akkor még maga a Renault megmarad.

Előzmény: karesz2 (62005)
joeyfiu Creative Commons License 2011.02.08 0 0 62008

Itt Szombathelyen szoktam látni egy fehéret. Igazából kb. november vége óta látom, de szerintem az is céges autó. A belső tere tényleg komolyabbnak néz ki.

Előzmény: arpeen2 (62006)
V.Futár Creative Commons License 2011.02.08 0 0 62007

Le lehet szedni zárt ajtónál a kárpitot?

Előzmény: ivódzsima (62004)
arpeen2 Creative Commons License 2011.02.08 0 0 62006

"És nyitott szemmel járok, de kis városom környékén egyetlent sem látok (jól megnéztem, megismerem az újat,"

 

Én még Debrecenben sem láttam a forgalomban (nagyon) új Swiftet.

Előzmény: karesz2 (62005)
karesz2 Creative Commons License 2011.02.08 0 0 62005

Múltkor a totalon volt egy cikk Suzuki kinek az autója, na írták hogy rosszkor, rossz árral jött. ( Szerintem az Ignis meg pont jókor, de azért köszönöm, hogy az elején az ABS lemaradt.)

 

Na az én véleményem, hogy ha új (szerintem is, minden darabja új) a SIII-nak, akkor lehetett volna nagyobb: mert az Aygo stb-nek a Splash felel meg, a SIII lehetne nagyobb, kategóriatársai a majdnem Corsa, Fabia, Polo... hadd ne soroljam, mind 250-270-és nagyobb csomagtartó. Mind kapható közel ennyiért, a RClio olcsóbb, abba a bő egy millás árelőnybe 1-2 tréler is belefér (na erős voltam, meg a családdal este télen mit kezdek kis gyerekkel a trélerre várva... igaz a Svifnek volt több visszahívása, erre is ügyeljen).

Ma ekkora autót ennyi pénzért... és még egyszer, mért nem lett nagyobb, ha már mindene új.

 

Másik gondolatom:MINDEN gyártó ország a sajátját támogatja (Horvátban Clio, a szomszédban gyártják-gyártották?, németek, olaszok, szlovákok... itt, meg szégyen a tavaly eladott kétezer valamennyi Suzuki... nem vágná a földhöz a 200000-res kapacitású gyárat ha néhány ezret némi kedvezménnyel el lehetne adni... de ennyire nem a miénk! És nem a szőlő savanyú, de amikor levigyorog a plakátról az akciós Golf, jó biztos fapad 3 ajtós 1.2TSI 4.2 milláért... (a fapad 6-7 légzsák-klíma és hát az a TSI). Nem vagyok VW fan.

 

És nyitott szemmel járok, de kis városom környékén egyetlent sem látok (jól megnéztem, megismerem az újat, rajtam nem fog ki).

Nem mintha most lenne itt az ideje, a ststisztikák szerint 2003-2008 között kb 1 millió új autót adtak el itthon, ezek még jó pár évig elmennek, szóval gratulálok a kereskedők-vezérképviseletek tevékenységéhez, a bankoknak, és a hazai roncsprémiumnak-kormányainknak. Mert ez utóbbi, márhogy nyugaton mentette meg pl a Suzukinkat... ugye nem mi.

Bocs ha hosszú voltam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!