Sziasztok, jelentkezem a cafe racer 207 állapotáról. Legutóbb meséltem, hogy benyelte a zégert a rendszer. Vettem mérgemben egy taiwani "Dellorto"-t, de csak nem akart beindulni.
Sajnos a zéger megölte a friss hengert, dugattyút, árkot ásott a gyűrűn át a dugattyúba, szétvert minden, elment minden kompresszió🥲
Vettem új 210 hengert, 210 hengerfejjel, sikerült behangolni üzembiztosra a szerkezet viszont sokáig szórakozva a keverék csavarral (érdekes módon ezen van) sík talajon sikerült 30 km/h-val menni, de dombon meghal, nincs ereje, sztenderen kipörög szépen.
Kérdésem a következő, 66-os fúvóka van benne, nem sok ez?
Nagy szűrőházas 2 szívónyílással rendelkező Dellorto-ra hasonlít.
Még kicsit babrálom a keveréket de elég szűk határon hajlandó működni jelen erőtlenséget produkálva.
Egyáltalán nem bonyolult a bekötés. A korábbi képemen látható. Nincs szükség másra, mint egy jó forrasztó (pillanat) pákára. Én is azzal dolgozom. A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást kínáltam, ha bármiben tudok segíteni, szívesen teszem.
A címem publikus, megtalálod.
Ha kell az indexhez elektronikus ütemadó, megcsinálom Neked. Ez a legkényesebb pont, de nekem nem probléma. Munka van benne, de Neked megteszem. Ha kell. kérlek írj.
Köszönöm, nekem biztosan kell egy, ha publikus a címed, oda küldöm az én levélcímem.
Hogy milyen készültségi szinten lenne, ahhoz elmondom, mit tudok magam megoldani.
Minden huzalozást, saruzást, krimpelést, forrasztást (pillanatforrasztó), indexledek beépítése, lámpaválasztás előre és hátra ezeket megoldom.Led izzókat kell még vennem, megpróbálom a lányom egyéb rendeléseihez hozzácsapni.
Amit nem tudok: nyák-ot, gyártani, beültetni, tesztelni, precíz forrasztani, SMB különösen nem, bár ezek nem is kellenek most.
A konverterhez pedig, ha van egy hozzávaló bekötési rajz, már nincs gond.
Minden ellenőrzés az én dolgom, pl bemenőfesz max, stb.
Bontottam egy 207-es blokkot, ami sajnos előttem már volt bontva, nem a legjobbak az illeszkedő felületek. Pasztával kell összeraknom, a forgattyúsházat meg a hajtómű fedelet is.
Az nem okoz problémát, ha összerakáskor valamennyi paszta befelé fruttyan a motor felé? Vagy lehet olyan vékonyan kenni, hogy semennyi ne menjen a motorba? (Loctite olajálló tömítő paszta, fekete)
Nézőpont kérdése. Szerintem nem drága csak rohadt keveset keres az átlag magyar. Pl.: A nettó minimálbér a magyarhoz képest 160%-a a mi minimálbérünkhöz képest.
Rakd fel a gáztűzhelyre/rezsóra melegíteni majd csak simán kihúzod. Forgasd meg ha forog a kihajtás akkor az jó lesz, akkor nagy eséllyel ki van szopósodva a 4-zet alak. Sprált beletesz majd megforgatod és látod is hogy átadja a hajtást avagy sem.
Nézőpont kérdése hogy mi a drága. Ha valaki eredetit akar, akkor nem is annyira drága. Az én motoromba egy tízessel drágább, de ha menni akarok vele, ki kell perkáznom.
Segítségeteket szeretném kérni, van egy Babetta 207-esem, amelyen a sebességmérőt szeretném megjavítani. A kerék szerintem 210-es, mert a km-óra meghajtó az agyon belül van, és nem kívül, ahogy az a 207-eseken lenni szokott. Óra a lámpatestbe van elhelyezve, melyet a vásárolt spirál meg is hajt, viszont a kerék kihajtótengely nem hajtja. Vagy vmi alkatrész hiányzik még a spirál és a tengely közül, vagy a spirál nem jó hozzá. Szemre a kihajtó tengelyen négyzet kiképzése nagyobb mint a spirálon lévő.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a km-óra meghajtó tengelyt hogyan kell kiszedni? A rögzítő csavart kihajtottam, de nem sikerült sem kihajtani, sem kihúzni a tengelyt.
A 210-es eredeti főtengely a cseheknél 1800 kcs( 25000 Ft a boltban) és a bolt is haszonnal dolgozik. Biztosan van forrás még olcsóbban is annak, aki ezzel foglalkozik.
"érdekes, hogy Tábori kifogyhatatlan a gyári alkatrészekből."
Sakk matt, ez egyszerűen nekem se fér a fejembe hogyan csinálja. Mindkét alkalommal hosszú percekig vizsgálgattam a "csehszlovák gyári" főtengelyeket mielőtt fizetek egy rakás pénzt, keresve akármilyen kopásnyomot, bármit, ami arra utalna hogy csak felújított, vagy nem gyári. Nem találtam semmit, tökéletesen egyezik minden részletében azokkal a főtengelyekkel amiket bontatlan blokkokból szedtem ki, egyszerűen hihetetlen, 38 évvel a gyártás befejezése után. Gyakorlatilag az a kategória hogy sajnálom beépíteni :D
Ha őszinte akarok lenni, én se adnám olcsóbban...
Viszont a hengerfúrás más tészta: annak van piaca, és nála kb mindenki lényegesen olcsóbb, kismillió helyen megfúrnak a feléért egy babetta hengert az országban, és nem biztos hogy rosszabbul, teljesen inkorrekt az ár.
Igen, a mofakeres ár is durva... érdekes, hogy Tábori kifogyhatatlan a gyári alkatrészekből. Szerencsére idejekorán bespejzoltam mindenből, pl van g:ári 210 főtengelyem 4 db, és 207-ből is van pár darab.
Amúgy az Öreg pár házzal lakik odébb tőlem, valamelyik reggel láttam, hogy az egyik gyönyörű veterán BMW-jét rugdalta a sarkon hogy beinduljon. Sikerült, lazán elberregett vele.
Igazándiból nem változott semmi, mindig is a piaci ár minimum duplájáért csinálta a dolgokat, amikor nála 8000 volt egy fúratás akkor máshol 4000, most csak az összegek nagyobbak az azóta eltelt infláció miatt.
Más kérdés, hogy van-e piaci ára egy szemre is új 207 főtengelynek, amiben ott figyel az érintetlen bronzpersely, és még ott belepróbálva a csapszeget gyönyörűszépen illeszkedik benne ahogy kell..... ugyanis hol kapok máshol ilyet??
Mofakernél tudnék venni rocket hajtókarral, abba még kell persely, dörzsárazás, és mégse gyári, a sonkák kialakítása is más, ki tudja jó-e, a gyári meg tuti az. És a mofakeres is 21330.
Én is vettem tőle gyári főtengelyt, kb 2 hónapja 25 volt, tegnap pedig 30. Felújítottat meg 3 honapja vettem kb, az egy 20-as volt akkor is. Cseredarab nélküli fúrt henger is egy huszas nála. Pár infarktuson túlvagyok az elmúlt hónapokban, és valahogy mindig ott a templom utcában ér utol...
Üdv a tagoknak. Volna egy nagy adag Babetta cuccom amitöl megszeretnék válni. (kb 10db motor vegyes állapotban) Vannak közte eredeti fényezésü tankok, sárvédök, egyebek is. Itt talán jó kezekbe kerülne. 100eFt-ra gondoltam, vagy cserélném magyar motor alkatrészekre. Helyileg Jászberény. Képeket sajnos nem enged feltölteni, azokat emailben tudom elküldeni. Tisztelettel, Bálint
Jogos! Legutóbb a Puch Maxim csináltam, az a 12 mm-es. De a 14-es furatban nem tesz kárt a 14-es dörzsár szerencsére. Mikor a Babszit csináltam nekem is kérnem kellett, mert az nincs nekem sem. (Örülök az éberségért és a kijavítást köszönöm!)
Üdv.! Kell szerezned egy állítható dörzsárat amiben a 12 mm benne van. Benyomod a perselyt a hajtókarba. Előtte legyen a fagyasztóban úgy csináld. Amikor belenyomtad, már látod a hajtókaron, hogy mit kell csinálni. Fúrógéppel átfúrod a hajtókaron ahol a furat van és vasfűrész lappal meg bevágod ahol látod a hajtókaron is. A dörzsárt beállítod, hogy kicsit vigyen. Apródonként csináld addig, amíg bele tudod nyomni kézzel. Olajosan! (vagy elviszed olyanhoz, aki meg is csinálja neked)
A csapszeg és a persely se nem túl szorosan, se nem túl lazán lötyögősen illeszkedik egymáshoz. Amit megvettél, az nincs ilyen szinten összeházasítva a csapszeggel. Főleg amikor bepréseled a hajtókarba és még zömül is. Gyakorlatilag lehet hogy bele sem tudod tenni a csapszeget....
Ezt kell feldörzsárazni a kívánt átmérőre, hogy az a csapszeg ami szorosan illeszkedik a dugattyúval, az itt a perselyben úgy illeszkedjen ahogy az elején leírtam.