Bocs, még hozzáteszem, tavaly négy olyan utam is volt, amikor a megyematrica határáról a végén, a célig (2* Tata, valamint Szekszárd és Nagykanizsa) már főútra váltottam , csak, hogy "takarékoskodjak". Az idei vásárlás előtt ezen is elgondolkodtam.
Egyszerre írtunk, de így pont örülök, hogy igazolva látom magam:).
Ami pl. engem illet, januárban összeadtam, hogy a nekem szükséges 3 fix megyemetricával együtt az alkalmi díjakkal (plusz a mobilos szolgátatás díjával) tavaly összesen mennyit fizettem. Kijött 38.000 és valahányszáz forint. Ennek tükrében idén megvettem az első (!) éves matricámat.
Nyugtassatok meg:) Ez azért talán még nem az "így mulat egy magyar úr" kategória?
Szerencsére az eladási statisztikák trendje az optimista verziót látszik alátámasztani. Ezt illetően az eleinte sokak (még néhány, bár kis számú fórumozó) által (is) morogva fogadott* megyematrica kiváló húzás volt. Amit viszont többségünk már az első percben láttott és támogatott (még a gyakorlatilag teljes fizetőssé tétel árán is).
*- igaz, a morgás oka közvetlen oka alapvetően a csaknem (az ismert kivételekkel) 100 %-os, a félautópályákra is kiterjedő (!) fizetőssé tétel volt
Ezen ne múljon. Megválaszolok olyan dolgokat, amiket már leírtam szerintem nem egyszer.
Kérdés, minek épülnek az utak?
Hogy használjuk. Hogy ha kell fizessünk érte. Hogy az átmenő forgalom elkerülje a települést.
Hogy az piros út ott miért épül nem tudom. Azt írjátok a forgalom nem indokolja a 2*2 sávot.
Csak a kényelem miatt épül, hogy gyorsabb legyen, biztonságosabb, könnyebb legyen megelőzni a buszokat.
Ez egy szolgáltatás?
Attól függ, ha fizetős igen, ha két falut köt össze, akkor alapvető dolog.
Nekünk van Pest megyei matricánk, mert megéri az árát. Egyéb nincs, ha megyünk Újhelybe anyóshoz a M3-ason, Balcsira a M7-esen, síelni, bringázni Ausztriába az M1-esen, akkor jön a matrica.
Amikor nem volt és mentünk Inárcsra, akkor maradt a régi 5-ös, mert 15-20km-ért nem vettünk matricát.
Ez is egy döntés volt, bumlizok Soroksáron, Ócsán át 40 percet, vagy 15 percet az autópályán.
Ár érték arányban az a 20-25 perc nem érte meg, de ez igen.
Persze ha naponta kellene/kellett volna mennem Inrárcsa vagy Dabasra, MIzsére akkor sanszosan vettünk volna éves matricát. Ennyi.
Na, ez az a "hír", ahol aztán valóban kár a billyentyűkoptatásért (azzal együtt, hogy most éppen ezt művelem:))) Egy biztos, valakik pént fognak kapni az ötleteikért.
Nem is szólva arról, hogy megfelelő csomópont-kiépítettség (uram'bocsá a Szendreytelepnél: lezárás) mellett az a 90 km 2*2 elválasztott főúton is lehet 100 vagy akár 110, ld. az eddigi példákat.
Arról van szó, hogy Magyarországon az új utak háromnegyede nem azért épül, hogy te gyorsabban és kényelmesebben haladhass, hanem azért, hogy ne menj át tizennyolc falun, és ne zavard az ott lakókat. Ha elegendően sokan vannak, akik nem veszik meg a matricát, és továbbra is áthaladnak tizennyolc falun, akkor a beruházás felesleges és értelmetlen volt.
A zseni mar reg rajött volna, hogy ez egy regi vazlat, amire a buta a zseni figyelmet fel akarta hivni. Azt mar nem is varom, hogy megertsd, amiröl beszeltem. Tudom az M4 a kedvenc temad es ott kensz vagsz mindent, a többi teged csak felületesen erdekel.
Par honap vagy par ev, es meglatjuk hogy epül meg.
Ismerem ezeket a zaol-os elözmenyeket. Remelem igy ebben a formaban nem epül meg, mert teljesen fölösleges.
Amugy abbol indulok ki, hogy mint Aladar emlitette, a gyorsut mint olyan nem fog letezni. Ennek szellemeben a NIF is egy idö utan mar nem gyorsutkent hivatkozik a keszthelyi agra, hanem föutkent. Es öszinten, ezen az 5 km-en egy 2x2 sokkal jobban kiszolgalja az igenyeket, mint egy uj nyomvonalas gyorsforgalmi.
Az egy totalisan rossz terv volt, es remelem sose epül meg. Tökeletesen fölösleges penzkidobas, ami meg a helyi igenyeket se elegiti ki. Azota lefolyt egy keves viz a dunan, es a NIF mar csak foutkent hivatkozik ra.
Amugy Dimelo neked az elsö sorban kellene tiltakoznod, hogy 5 km-re minek egy uj nyomvonalas gyorsforgalmi ut. Ilyen luxusban elnenk?
Volt egy korábbi terv, ami a jelenlegi 71-estől kicsivel keletre új gyorsforgalmi szakaszt tartalmazott, úgy, hogy a 71-es marad + Fenékpusztánál a "kiegyenesítés" a 76-osra. Az északi vége a 71/75-ös körforgalomba csatlakozott volna. A keszthelyi képviselők még nehezményezték is, hogy csak itt lehetett volna ráhajtani, "Keszthely-délen" nem. Ha megtalálom, felteszem.
Latom nem csak 1 embernek nem sikerült megerteni, hogy a 71 es ut 5 km-es szakasza Keszthelyig nem lesz gyorsforgalmi ut. Egy sima 2x2-es föut lesz, mint pl a 21-es.
1 km-en nyomvonal korrekcio lesz, a maradekon meg bövites. Mondom ujra es lassan, hogy mindenki megertse: B-Ö-V-I-T-E-S. A jelenlegit, amit most hasznalnak, ami ott marad a toparton, azt B-Ö-V-I-T-I-K plusz egy kis nyomvonal korrekcio.
@Dimelo: dijfizetest szgk-ra ertettem, mivel elöttem megyematricarol volt szo. Azt meg mar a bejelentes elött nem ertettem, hogy miert kellene 5 km gyorsforgalmi a jelenlegi elkerülöig. Meg is jött az eszük, a NIF mar csak 2x2 foutkent hivatkozik ra. A pirossal jelölt 1 km szakasz korrekcioja pedig mar az R/M76-os bejelentes elött tervbe volt.
Uraim, remelem most mar erthetö voltam.
Elnezest, hogy csak link-kent van a kep, valamiert nem tudom rendesen feltölteni.
A keszthelyi bekötes nem lesz autopalya. Söt fizetös se lesz, mivel nem lesz nem fizetös alternativaja. Uj nyomvonala kb. 1 km-en lesz, onnantol a 71-est bövitik.
Ha megnezed a NIF terkepeket is, ott irjak, hogy 2x2 föut.