Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2018.02.28 0 0 39043

Bocs, még hozzáteszem, tavaly négy olyan utam is volt, amikor a megyematrica határáról a végén, a célig (2* Tata, valamint Szekszárd és Nagykanizsa) már főútra váltottam , csak, hogy "takarékoskodjak". Az idei vásárlás előtt ezen is elgondolkodtam.

Előzmény: adiaboli (39042)
adiaboli Creative Commons License 2018.02.28 0 1 39042

Egyszerre írtunk, de így pont örülök, hogy igazolva látom magam:).

Ami pl. engem illet, januárban összeadtam, hogy a nekem szükséges 3 fix megyemetricával együtt az alkalmi díjakkal (plusz a mobilos szolgátatás díjával) tavaly összesen mennyit fizettem. Kijött 38.000 és valahányszáz forint. Ennek tükrében idén megvettem az első (!) éves matricámat.

Nyugtassatok meg:) Ez azért talán még nem az "így mulat egy magyar úr" kategória?

Előzmény: mash.69 (39040)
adiaboli Creative Commons License 2018.02.28 0 0 39041

Szerencsére az eladási statisztikák trendje az optimista verziót látszik alátámasztani. Ezt illetően az eleinte sokak (még néhány, bár kis számú fórumozó) által (is) morogva fogadott* megyematrica kiváló húzás volt. Amit viszont többségünk már az első percben láttott és támogatott (még a gyakorlatilag teljes fizetőssé tétel árán is).

 

*- igaz, a morgás oka közvetlen oka alapvetően a csaknem (az ismert kivételekkel) 100 %-os, a félautópályákra is kiterjedő (!) fizetőssé tétel volt

Előzmény: Fradista Utazó (39035)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.28 0 1 39040

Igazad lenne, ha ezen új utak ára a régi M5-ös díjszabásán alapulna. De nem így van.

5 ropi a megyei, egy 10 napos matrica se drágább, mint 5 ropi.

Nekem ez olcsó, megfizethető. Akinek nem, az ne tartson kocsit a napi helyváltoztatásra.

Járjon gyalog, bringával, tömeg közlekedéssel.

 

Nem rég olvastam egy rakás posztot, amikor bevezették a megyei matricát.

Sokan írták, hogy dafke nem veszik meg, mennek inkább a belső utakon.

Kíváncsi lennék, hogy még mindig arra járnak vagy csak kifizette azt az 5 ropit.

 

Előzmény: Fradista Utazó (39035)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.28 0 1 39039

Ezen ne múljon. Megválaszolok olyan dolgokat, amiket már leírtam szerintem nem egyszer.

 

Kérdés, minek épülnek az utak?

Hogy használjuk. Hogy ha kell fizessünk érte. Hogy az átmenő forgalom elkerülje a települést.

Hogy az piros út ott miért épül nem tudom. Azt írjátok a forgalom nem indokolja a 2*2 sávot.

Csak a kényelem miatt épül, hogy gyorsabb legyen, biztonságosabb, könnyebb legyen megelőzni a buszokat.

 

Ez egy szolgáltatás?

Attól függ, ha fizetős igen, ha két falut köt össze, akkor alapvető dolog.

Nekünk van Pest megyei matricánk, mert megéri az árát. Egyéb nincs, ha megyünk Újhelybe anyóshoz a M3-ason, Balcsira a M7-esen, síelni, bringázni Ausztriába az M1-esen, akkor jön a matrica.

Amikor nem volt és mentünk Inárcsra, akkor maradt a régi 5-ös, mert 15-20km-ért nem vettünk matricát.

Ez is egy döntés volt, bumlizok Soroksáron, Ócsán át 40 percet, vagy 15 percet az autópályán.

Ár érték arányban az a 20-25 perc nem érte meg, de ez igen.

Persze ha naponta kellene/kellett volna mennem Inrárcsa vagy Dabasra, MIzsére akkor sanszosan vettünk volna éves matricát. Ennyi.

 

Ha fizetsz, gyorsabban haladhatsz?

Igen.

Előzmény: mzdude (39025)
adiaboli Creative Commons License 2018.02.28 0 0 39038

Na, ez az a "hír", ahol aztán valóban kár a billyentyűkoptatásért (azzal együtt, hogy most éppen ezt művelem:))) Egy biztos, valakik pént fognak kapni az ötleteikért.

Előzmény: trizs77 (39033)
adiaboli Creative Commons License 2018.02.28 0 0 39037

Nem is szólva arról, hogy megfelelő csomópont-kiépítettség (uram'bocsá a Szendreytelepnél: lezárás) mellett az a 90 km 2*2 elválasztott főúton is lehet 100 vagy akár 110, ld. az eddigi példákat.

Előzmény: Mézgár (39022)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.28 -1 2 39036

Olvtársak !

 

Az utakról írjatok, ne egymásról.

 

Ez nem a dedó.

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.02.28 0 0 39035

Nem erről van szó.

 

Arról van szó, hogy Magyarországon az új utak háromnegyede nem azért épül, hogy te gyorsabban és kényelmesebben haladhass, hanem azért, hogy ne menj át tizennyolc falun, és ne zavard az ott lakókat. Ha elegendően sokan vannak, akik nem veszik meg a matricát, és továbbra is áthaladnak tizennyolc falun, akkor a beruházás felesleges és értelmetlen volt. 

Előzmény: mash.69 (39029)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.28 0 0 39034

A zseni mar reg rajött volna, hogy ez egy regi vazlat, amire a buta a zseni figyelmet fel akarta hivni. Azt mar nem is varom, hogy megertsd, amiröl beszeltem. Tudom az M4 a kedvenc temad es ott kensz vagsz mindent, a többi teged csak felületesen erdekel.

Par honap vagy par ev, es meglatjuk hogy epül meg.

Előzmény: dimelo (39032)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 39033

Térkép nélkül nem értem:

 

https://infostart.hu/belfold/2018/02/28/uj_hid_epulhet_a_dunan/

 

Mi akar ?

Hová?

 

 

dimelo Creative Commons License 2018.02.28 -1 0 39032

A zseni átlát a káoszon:)))

 

Ne az elnevezést fikázd, az legyen a főokosok sara.

 

A helyszínvázlat eloszlatja a félreértéseket,

csak akarni kell érteni.

Előzmény: Mézgár (39028)
mzdude Creative Commons License 2018.02.27 -1 1 39031

De azért a kérdésre nem válaszoltál.

Előzmény: mash.69 (39029)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39030

én is azt néztem, jön az R76, amiből egyszercsak M75 lesz

:)

Előzmény: Mézgár (39028)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.27 -1 3 39029

mit pörögsz ezen a faszságon?

ha nincs pénzed arra, hogy gyorsabb útat használj, mert az fizetős, akkor szüttyögj.

ha megér a gyors haladás(megyei matrica) akkor fizetsz érte 5 rugót

enynire egyszerű

téma részemről lezárva

tök uncsi zgyan azt leírni 2-3 havonta, minidg jön valaki rinyálni, hogy fizetni kell a fizetős útért,

ami kényelmes, gyors, biztonságos...

a szomszéd faluba átmenni tök mindegy melyiken mész

ha napi 50-60km mész, akkor mér inkább fizetek érte csak legyen meg fele anyni idő alatt az út

Előzmény: mzdude (39025)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.27 0 2 39028

Fejjel lefele is olvasható az M75 ;) Dobd ki a kukába.

Előzmény: dimelo (39026)
NAR Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39027

A 71-es út tárgyalt része mellett mennyien élnek? Nyáron van egy zöldségárus (aminek ezzel lőttek) és ennyi.

Előzmény: mzdude (39025)
dimelo Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39026

Ezen jó vázlaton sematikusan ábrázolható a színhely.

Remélem fejjel lefelé is olvashatóak...

Előzmény: Mézgár (39024)
mzdude Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39025

Kérdés, minek épülnek az utak?

Ez egy szolgáltatás? Ha fizetsz, gyorsabban haladhatsz? Mert akkor értem.

Ha a cél az is, hogy a régi út mellett lakók életkörülményei javuljanak, akkor nem értem, hogy jön ide az 5000 forint.

Előzmény: mash.69 (39008)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.27 0 1 39024

Azert te is szereted ugy keverni a szavakat, hogy az mindig neked kedvezzen ;) Ugyhogy ne csodalkozz, hogy tulpörgetem.

 

Ha lenne forgalom, akkor is eleg lenne 5 km-re a sima föut 2x2-be. Jelenlegi forgalom meg 2x2-t se igenyel, csak egy normalis csomopontot.

Előzmény: dimelo (39023)
dimelo Creative Commons License 2018.02.27 -2 1 39023

Túlpörögted...

 

Az általad berakott képen látható 1 km piros az elkerülő vonalában halad és az M76 csomóponthoz visz.

(Fenékpuszta.)

 

Nem is férne el a csomópont a 71-76 jelenlegi torkolatában.

 

Nem gondoltam, hogy a 71. út 2x2 sáv gyorsforgalmi lenne.

A kapacitás hiányzik, nem a sebesség...

Előzmény: Mézgár (39017)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39022

Egy kis szemleltetes. 5km megtetelehez szükseges idö:

 

  • 90 km/h sebesseggel 3 perc 20 masodperc
  • 110 km/h sebesseggel 2 perc 44 masodperc

 

Biztosan egetöen szükseg van egy uj nyomvonalas gyorsforgalmi utra kb. 36 masodperc idömegtakaritasra? Vagy talan eleg egy sima 2x2 savos föut?

Mézgár Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39021

Ismerem ezeket a zaol-os elözmenyeket. Remelem igy ebben a formaban nem epül meg, mert teljesen fölösleges.

Amugy abbol indulok ki, hogy mint Aladar emlitette, a gyorsut mint olyan nem fog letezni. Ennek szellemeben a NIF is egy idö utan mar nem gyorsutkent hivatkozik a keszthelyi agra, hanem föutkent. Es öszinten, ezen az 5 km-en egy 2x2 sokkal jobban kiszolgalja az igenyeket, mint egy uj nyomvonalas gyorsforgalmi.

Előzmény: kamant (39019)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.27 0 1 39020

Az egy totalisan rossz terv volt, es remelem sose epül meg. Tökeletesen fölösleges penzkidobas, ami meg a helyi igenyeket se elegiti ki. Azota lefolyt egy keves viz a dunan, es a NIF mar csak foutkent hivatkozik ra.

 

Amugy Dimelo neked az elsö sorban kellene tiltakoznod, hogy 5 km-re minek egy uj nyomvonalas gyorsforgalmi ut. Ilyen luxusban elnenk?

Előzmény: kamant (39018)
kamant Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39019

Ezekre emlékeztem:

https://www.zaol.hu/hirek/merre-vezet-majd-az-ut-forum-az-r76-rol-1804375/

https://www.zaol.hu/hirek/a-varos-azt-keri-legyen-lehetoseg-delrol-is-csatlakozni-a-gyorsutra-1805935/

 

Ezt meg most találtam:

http://www.mknonprofitkft.hu/oktafile.php?file_id=1576&p=1

Bár itt is keveredik az M76, R76, de még az M75 is, de egész jó térképek vannak. (Csak kérdés, hogy jelenleg mennyire élnek még...)

Előzmény: kamant (39018)
kamant Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39018

Volt egy korábbi terv, ami a jelenlegi 71-estől kicsivel keletre új gyorsforgalmi szakaszt tartalmazott, úgy, hogy a 71-es marad + Fenékpusztánál a "kiegyenesítés" a 76-osra. Az északi vége a 71/75-ös körforgalomba csatlakozott volna. A keszthelyi képviselők még nehezményezték is, hogy csak itt lehetett volna ráhajtani, "Keszthely-délen" nem. Ha megtalálom, felteszem.

Előzmény: Mézgár (39017)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.27 0 2 39017

Latom nem csak 1 embernek nem sikerült megerteni, hogy a 71 es ut 5 km-es szakasza Keszthelyig nem lesz gyorsforgalmi ut. Egy sima 2x2-es föut lesz, mint pl a 21-es.

 

1 km-en nyomvonal korrekcio lesz, a maradekon meg bövites. Mondom ujra es lassan, hogy mindenki megertse: B-Ö-V-I-T-E-S. A jelenlegit, amit most hasznalnak, ami ott marad a toparton, azt B-Ö-V-I-T-I-K plusz egy kis nyomvonal korrekcio.

 

https://image.ibb.co/i9ysHc/71.png

 

Piros vonal uj nyomvonal, zöld vonal bövites.

 

@Dimelo: dijfizetest szgk-ra ertettem, mivel elöttem megyematricarol volt szo. Azt meg mar a bejelentes elött nem ertettem, hogy miert kellene 5 km gyorsforgalmi a jelenlegi elkerülöig. Meg is jött az eszük, a NIF mar csak 2x2 foutkent hivatkozik ra. A pirossal jelölt 1 km szakasz korrekcioja pedig mar az R/M76-os bejelentes elött tervbe volt.

 

Uraim, remelem most mar erthetö voltam.

 

Elnezest, hogy csak link-kent van a kep, valamiert nem tudom rendesen feltölteni.

 

Előzmény: kabold (39016)
kabold Creative Commons License 2018.02.27 -2 0 39016

Mostanság nem a majdani alternatíván jön-megy a forgalom?

Előzmény: Mézgár (39014)
dimelo Creative Commons License 2018.02.27 -2 2 39015

Nem kicsit ellentmondásos az állításod.

 

Söt fizetös se lesz, mivel nem lesz nem fizetös alternativaja.

 

A 71-es út ott "marad" a tóparton, tehát van alternatívája, de nem kell, hogy fizetős legyen...

A Keszthely elkerülő 2x2 sávos részén a tgk-k fizetnek. (mint általánosan)

 

A lényeg, hogy a 76. út forgalma csak a 71. útig éri el a kritikus szintet. (7700-12300)

Azután 4-5 párhuzamos É-D úton oszlik el a Zeg. irányú forgalom.

 

OKA2016 Zalacsány-Nagykapornak: 6424 összes,  336 tgk.

                            Zala megyei átlag  5051               385

 

 

Előrejelzésem 2022-re:

M76 forgalma Fenékpusztáig 10000

                      Misefáig              3000

 

Ha elkészül az M9                  12000

                        Zeg                  5000

Előzmény: Mézgár (39014)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.27 0 0 39014

A keszthelyi bekötes nem lesz autopalya. Söt fizetös se lesz, mivel nem lesz nem fizetös alternativaja. Uj nyomvonala kb. 1 km-en lesz, onnantol a 71-est bövitik.

Ha megnezed a NIF terkepeket is, ott irjak, hogy 2x2 föut.

Előzmény: NAR (39006)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!