Keresés

Részletes keresés

P.Box Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92771

Azért sokatmondó, hogy nem a csaj lábára közelít rá az operatőr, hanem a váltókarra.. :D

Előzmény: siófoki35 (92763)
sosiforda Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92770

"a gépes rész kisablakos, míg az ufó nagyablakos"

 

Itt remekül látszik kívülről is 3:35 körül:

 

https://www.youtube.com/watch?v=u2B9vTr-aAk

Előzmény: siófoki35 (92763)
BPO-105 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92769

Ez és ez nem mondanak ellent kicsit egymásnak?

P.stephenson Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92768

Kb. kéthetente fent van pesten.

Előzmény: 266-60 (92762)
vt976 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92767

Ha jól látom, átalakították a vezetőfülkét is: az ajtó jobb felén a vezető szállhat föl, az utasok pedig a bal felén, és fülkeajtót is nyithatóvá alakították a tolóajtóból.

Kéziváltós a járgány, és furcsa, hogy nincs egyenruhája az ellenőrnek, és ha jól látom, hölgy.

Előzmény: siófoki35 (92763)
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92766

Azért a csíkos pólós, zsebre dolgozó kalauz is adja rendesen a balkáni életérzést :)

Előzmény: siófoki35 (92763)
siófoki35 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92765

akkor még egy bizonyíték :D nekem csak az ablak tűnt fel.

Előzmény: Törölt nick (92764)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92764

A gépes tört fehér belülről az utánfutó sárga.

Előzmény: siófoki35 (92763)
siófoki35 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92763

nem tudom volt-e már:

 

https://www.youtube.com/watch?v=oMWKALP8fps

 

a visító B-híd mellett az tűnt fel, hogy a gépes rész kisablakos, míg az ufó nagyablakos. Lehet hogy másik busz ufóját kapta meg a gépes (mint pl. Tatabányán volt egy emlékezetes eset).

266-60 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92762

 

E hónap 13-án kárpátaljai látogató érkezett Pestre.

 

 

lobbanórotor Creative Commons License 2015.02.27 0 0 92761

Meg még egy. 

 

https://www.flickr.com/photos/johnmightycat/6100720389/

Előzmény: lobbanórotor (92760)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.02.27 0 1 92760

1988-as képek a Szovjetunióból, nem rémlik, hogy láttam volna őket eddig. 

 

https://www.flickr.com/photos/johnmightycat/5916661906/

https://www.flickr.com/photos/johnmightycat/5916250430/

https://www.flickr.com/photos/johnmightycat/5915688055/

https://www.flickr.com/photos/johnmightycat/5915687693/

=D Doma Creative Commons License 2015.02.27 0 0 92759

elég lapos, és még fém, ami mondjuk nem meglepő.. :D

 

viszont szokatlanul sok a belső lámpa a buszban..

Előzmény: =D Doma (92758)
=D Doma Creative Commons License 2015.02.27 0 0 92758

asszem van egy képem róla, megkeresem..

Előzmény: BPO-105 (92757)
BPO-105 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 92757

Azért itt kíváncsi volnék azokra a léghengerdobozokra.

Előzmény: =D Doma (92756)
=D Doma Creative Commons License 2015.02.27 0 0 92756

hát még ha így alakult volna.. kár, hogy nem terjedt el..

 

 old ikarus

 google

 innen

Előzmény: siófoki35 (92753)
CLY-802 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 92755
trizs77 Creative Commons License 2015.02.26 -1 0 92754

Ilyen kivitelből nem maradt idehaza ugye egy sem ?

 

 

Előzmény: -= BPO-478 =- (92751)
siófoki35 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 92753

Az ablakok osztásának vonala egybeesik az ajtó tetejének vonalával.... nagyon jó arányú amúgy is a 260, de ez főleg dob rajta!

Előzmény: Ricardo Klement (92724)
BV-78-14 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 92752

Szépséges ! ;)

 

Előzmény: -= BPO-478 =- (92751)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.02.26 0 0 92751

Szemből.

Előzmény: BV-78-14 (92737)
Ep128 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92750

Másfél nap és lejár a jó néhány Ikarus ereklyét tartalmazó akció:

http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/egyeb/ikarus_ereklyek_2038760639.html

EKM-765 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92749

Érdekes megoldás.

Előzmény: torqmatic (92748)
torqmatic Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92748

A Mercedes gyártott először tolócsuklóst; a protó 1977-ben készült el, rá egy évre a sorozatgyártás is beindult (ilyen futott a Zalánál).

Az MAN-nek viszont volt olyan csuklósa is, ami ugyan farmotoros volt, de mégis a B tengely volt a hajtott, így a padlószint ebben is alacsonyabb lehetett (ilyenek futottak a Hajdú Volánnál pl).

Előzmény: EKM-765 (92745)
norbee601 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92747

Volt húzócsuklós (magasabb padlóval) és később tolócsuklós is.

 

Előzmény: EKM-765 (92745)
BV-78-14 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92746

Én nem ilyen nyilatkozatot olvastam tőle...:)

El tudod képzelni,hogy egy formatervező kihagyja a divatot..?

De jó,tegyük fel,hogy tényleg figyelmen kívül hagyta az akkori divatot...akkor viszont még inkább az ő zsenialitása köszön vissza erről a formavilágról ! Mert az igazi zseni nem másol,nem utánoz,hanem eredetit alkot és divatot teremt.

A lényeg a lényeg,hogy a 200-asok nagyon ki lettek találva.Divat ide meg oda...

Előzmény: EKM-765 (92744)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92745

A standard buszból is volt csuklós, ugyanakkor alacsonyabb volt a padlószint. Milyen megoldású volt? Sajnos erről lemaradtam a Zala Volánnál.

Előzmény: norbee601 (92743)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92744

Finta László egy AM interjúban azt mondta hogy kihagyja a divatot.

Előzmény: BV-78-14 (92742)
norbee601 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92743

Amikor megjelent a 200-as család, hol volt a helye a világban? Miket gyártottak akkor a nyugati gyártók? Náluk már akkor volt tolócsuklós meg alacsonyabb padlószint?

 

 

Pl a német standardbuszokat (Mercedes O305, MAN SL200, meg még pár tipus ami szintén ugyanúgy néz ki) 

 

Volt a 200-asok közt a kezdetekkor is alacsonyabb padlószintű, a 242-es, de akkor még nem tudták megoldani a tolócsuklóst, és hogy a csuklós és a szóló egységes legyen, a 260-as terjedt el.

Előzmény: EKM-765 (92738)
BV-78-14 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 92742

Legjobb tudomásom szerint a 200-asok tervezésük idejében és az azt követő évtizedben (hetvenes évek) igen korszerű járművek voltak,formaviláguk pedig fantasztikusan modernnek tűnt a korábbi típusok után,de világviszonylatban is nagy meghökkenést váltottak ki .

Mondhatni a 200-asok megjelenésével az Ikarus diktálta a trendet formatervezésben,ami nagy szó ! Bár Finta László -elmondása szerint- az akkori divatos nyugati buszok karosszériájából merítette az inspirációt,mégis valami olyat alkotott ,ami hihetetlenül el lett találva ,abszolút egyéni arculat,és évtizedek után sem veszett szépségéből.Nemhiába kaptak annyi nemzetközi elismerést a korai 200-asok ,mert leesett a nagyvilág álla a formavilágot és a technikai megoldásokat látva.

Az alacsony padlószint talán világviszonylatban is egyik első példánya tudomásom szerint az Ikarus 242-es volt.Tolócsuklós autóbuszt akkoriban  még máshol sem csináltak.(De ha valaki jobban tudja,cáfoljon meg :))

Miket gyártottak akkoriban?Ennek utána kellene nézni,nem tudom.A 200-asok nagy újítása az volt,hogy a szögletes,tehát az addig megszokott lekerekített formákkal szemben egy egyszerű,sokak által csak "kockabusz"-nak nevezett típuscsaláddal hódított,pedig a "kockabusz" kifejezés azért erős túlzás.Olyan finom hajlás van az oldalfalon,olyan cizellált formatervezési megoldások vannak alkalmazva a "kockaság" mellett,ami fantasztikus esztétikai élmény a mai napig.Gondoljunk csak bele:lassan 50 éve vannak velünk a 200-asok! Melyik másik busztípus tud ilyet..? Semelyik.

Előzmény: EKM-765 (92738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!