Az 56-nak világosszürke a mellgerenda. Az 50-esnek csak azért sötétszürke, mert a mellgerenda javítva volt sérülés miatt, és hát a kéznél lévő festék színe sokszor nem jön össze a többivel.....
Az más kérdés, hogy utána egynémely fütöháznál megmaradt a dízel oldalban ez a szokás egy darabig.
Kb. a 90-es évek közepétől a Csörgőket Szolnok vörös előtét üvegekkel adta ki főműhely után, de volt hogy teljesen hiányoztak. Ez így maradt a remotorizálásnál is, bár ott már nem kapcsolható a belső fény a halogénekkel együtt.
A Budapest-Keleti (SU) fűtózáznál (is) 1989-ben kezdték el felszerelni kisérletképpen a mozdonyok közül sorozatonként kb.5-6 gépre a teherautó halogén fényszórókat. Azoknál a gépeknél, (V63) ahol volt beépített vörös lámpa a vörös üveget kicserélték fehérre, vörös előtétplexi tartófüleket szereltek fel abból a célból, ha kiég a halogén (a mozdonyokon tartalék nem volt) ne legyen a személyzet számára probléma, az alsó belső két fénnyel még tovább tud közlekedni a következő napivizsgáig. Ez megfigyelhető volt más ilyen kialakítású mozdonyokon is a korabeli képeken. (M41, pl.) Az más kérdés, hogy utána egynémely fütöháznál megmaradt a dízel oldalban ez a szokás egy darabig. Mikor már a teljes sorozatokra kezdték felszerelni a halogén fényszórókat, ezt visszaalakították az eredeti kialakításnak megfelelően. A Ganzból egyébként vörös végzárlámpákkal jöttek ki. Tehát autentikus mind a kettő.
Gondolom az A.C.M.E. is elmarasztalta a munkavállalóit eme hiányosság miatt, és ezért javítják a pályaszámot a következő sorozat esetében 056-ra. :-)
Csak aztán el ne felejtsék a lámpaburkolatot feketére mázolni (mint a korábban linkelt 038-on is), mert akkor meg majd az nem lesz jó a magyar modellezőknek...
Igazad lehet, én abból indultam ki, hogy fekete-fehérben esztétikusabb egy könyvben, ha nincs mögötte a sötét M44 sziluett és a vezér is eltűnt a fülkéből. (Meg emlékeimben különböző régi típuskönyvekben, ahol utána találkoztam az eredeti színes fotókkal is, és mindenféle reklám, meg nemzetbiztonsági okból rutinszerűen manipulálták a hátteret, vagy épp magát a fényképezett tárgyat). Meg aztán életszerűnek tűnt, hogy valaki lő egy színes képet, majd vár fél percet mozdulatlanul, és ugyanabból a helyből lő egy fekete-fehéret is, tökéletesen ugyanabban a szögben.