Nézd, ha meg az M8/M9-et nyomatnák, akkor meg az ország másik fele elégedetlenkedne hogy miért nem a megyeszékhelyeket kötögetik be. Ez egy ilyen ország. Ezzel együtt én a megyeszékhelyek gyorsforgalmival való "feltárását" fontosabbanak érzem mint a fent nevezett utak megépitését, te nyilván pont forditva látod. Ez van.
Ez eddig is megvolt,nem új.Szlogenileg hasznos lehet a választásokon.Különben csupán folytatódik a sugaras rendszer,ami 100 éve divik,semmi egyéb.Egymással is kommunikálhatnának a városok,mondjuk Pesten kívül.15 éve még volt erre elképzelés,de elfelejtették...Nyilván akarattal.
Èn meg azt nem értettem soha, hogy pl. az M0-áson miért lennének ugyanazok a szolgáltatások ingyenesek, amiért az ország összes többi autópályáján fizetni kell.
Nem, hanem (többekkel együtt) arra gondolok, hogy a Balaton eléréséhez szükséges matricák száma (Budapestet kiindulásnak véve három: Pest, Fejér és Somogy) a belátható jövőben sem fog növekedni a Veszprém megyeivel, mert
- az M7/"710" csomópont nem lesz teljes kilépítettségű, ezért (haakarják) nem tekintik majd az M7 második Veszprém megyei lehajtójának (ez esetben ugyanis a szakasz megye-matrica köteles lenne);
- a "710", ideértve az épülő szakaszát is, (és nem mellesleg a "8"), mint balatoni érdekeltségű veszprémi utak még hosszú ideig főúti besorolásúak, ezért az úrvezetők számára díjmentesek maradnak.
Szerintem az a legnagyobb baj mostanában,hogy semmiféle útépítési koncepció nincs,csupán itt ott építgetnek ilyen olyan hosszú szakaszokat. Kb. 10 évvel ezelőtt megépült az M7 a határig,kivezetve a Balaton déli partjáról a forgalmat,megépült az M6 Pécsig,és már régen folytatni kellett volna.Korábban az M9 szakaszai,várva a folytatást.Ilyen nagy volumenű útépítés azóta sem történt,lobbi, haverok,korrupció be és kihatása látszik az útépítéseknél,ad-hoc nekilódulások,ellenben a stadionépítéseknél kitapintható határozott elképzelésekkel.Még a Kádár rendszerben is egy stratégia alapján folytak az autópálya építések.
Ha ez a stílusú infrastruktúra fejlesztés folytatódik,sok jóra nem számítok.Persze,ha Mészáros és Tiborcz párosunknak támad valami korszakalkotó,országépítő terve,akkor változhat minden.
Kicsit utananeztem, hogy milyen hirek jelentek meg. 2 ütemre volt bontva a Keszthelyig erö szakasz. Az elsö ütem kb. 5 km az M7-töl, aztan a masodik ütem 10 km Keszthelyig. Viszont a közbeszerzesen a 2. ütem mar csak egy kb. 3km-es szakasz, az M76-uj71 elvalasig (a csomopont mar nincs benne).
Ebböl vezetem le, hogy valtoztak a tervek. Ha jol emlekszek, akkor a keszthelyi ag terve hamarabb elkeszült, minthogy eldöntöttek volna veglegesen merre fog menni az ut Zalaegerszeg fele. Volt olyan terv is, hogy arra folytatodik Zalaegerszeg fele.
A masodik szakasz epitesi engedelyet 2017. februar 13-an hirdettek ki, Lazar Jani pedig 2017. februar 16-an jelentette be, hogy a 76-os Sarmellek erintesevel megy Zalaegerszegre.
Tenyleg marha jo huzas volt a megyei matrica, elotte nem kellett matrica nekem, azota vennem kell. Es az autok is visszejottek a varosba, mert ok meg b.sznak megvenni nehany kilometer miatt. Ertem en hogy van akinek jol jott, de ne feledjetek hogy masok sz.pnak miattatok.
"...a 71-es út egy lakott területet nem érintő szakasza mellett néhányszáz méterre építenek egy párhuzamos utat, térképen ugyanúgy jelölve, mint egy autópályát, ami matricakötelezettséget jelenthet."
Azaz Te sem vagy biztos benne, tehát : akár igen, akár nem. Viszont több olvtársunk szerint nem feltétlenül jelent majd, mert a csomópont az első kanyarában nem lesz teljes kiépítettségű (ld. az itt nem ismételt, akkori vonatkozó hozzászólásokat,és "térkép"-vázlatokat).
Mivel egy ilyen esetre vonatkozó "precedens" (és jogi szabályozás) jelenleg nem létezik, csakis a döntésre jogosulton múlik: "megajándékozza-e" nemzettestének Balatonra járó tagjait egy "Balaton+Veszprém" további megyematricával, vagy ellenkezőleg: (éppen az új M7/"710" leendő csomópont félkarúságára hivatkozva) nem. Én az utóbbit szeretném.
Én azon gondolkodtam el, hogy tulajdonképpen feleslegesen vettem meg Fejér megyeri matricát - az 1-es út elvileg 10 perccel lassabb, viszont nincs teli tankcsapdákkal, mint az M1. Egyébként az egész kérdés abból indult ki, hogy a 71-es út egy lakott területet nem érintő szakasza mellett néhányszáz méterre építenek egy párhuzamos utat, térképen ugyanúgy jelölve, mint egy autópályát, ami matricakötelezettséget jelenthet.
Bocs, még hozzáteszem, tavaly négy olyan utam is volt, amikor a megyematrica határáról a végén, a célig (2* Tata, valamint Szekszárd és Nagykanizsa) már főútra váltottam , csak, hogy "takarékoskodjak". Az idei vásárlás előtt ezen is elgondolkodtam.
Egyszerre írtunk, de így pont örülök, hogy igazolva látom magam:).
Ami pl. engem illet, januárban összeadtam, hogy a nekem szükséges 3 fix megyemetricával együtt az alkalmi díjakkal (plusz a mobilos szolgátatás díjával) tavaly összesen mennyit fizettem. Kijött 38.000 és valahányszáz forint. Ennek tükrében idén megvettem az első (!) éves matricámat.
Nyugtassatok meg:) Ez azért talán még nem az "így mulat egy magyar úr" kategória?
Szerencsére az eladási statisztikák trendje az optimista verziót látszik alátámasztani. Ezt illetően az eleinte sokak (még néhány, bár kis számú fórumozó) által (is) morogva fogadott* megyematrica kiváló húzás volt. Amit viszont többségünk már az első percben láttott és támogatott (még a gyakorlatilag teljes fizetőssé tétel árán is).
*- igaz, a morgás oka közvetlen oka alapvetően a csaknem (az ismert kivételekkel) 100 %-os, a félautópályákra is kiterjedő (!) fizetőssé tétel volt
Ezen ne múljon. Megválaszolok olyan dolgokat, amiket már leírtam szerintem nem egyszer.
Kérdés, minek épülnek az utak?
Hogy használjuk. Hogy ha kell fizessünk érte. Hogy az átmenő forgalom elkerülje a települést.
Hogy az piros út ott miért épül nem tudom. Azt írjátok a forgalom nem indokolja a 2*2 sávot.
Csak a kényelem miatt épül, hogy gyorsabb legyen, biztonságosabb, könnyebb legyen megelőzni a buszokat.
Ez egy szolgáltatás?
Attól függ, ha fizetős igen, ha két falut köt össze, akkor alapvető dolog.
Nekünk van Pest megyei matricánk, mert megéri az árát. Egyéb nincs, ha megyünk Újhelybe anyóshoz a M3-ason, Balcsira a M7-esen, síelni, bringázni Ausztriába az M1-esen, akkor jön a matrica.
Amikor nem volt és mentünk Inárcsra, akkor maradt a régi 5-ös, mert 15-20km-ért nem vettünk matricát.
Ez is egy döntés volt, bumlizok Soroksáron, Ócsán át 40 percet, vagy 15 percet az autópályán.
Ár érték arányban az a 20-25 perc nem érte meg, de ez igen.
Persze ha naponta kellene/kellett volna mennem Inrárcsa vagy Dabasra, MIzsére akkor sanszosan vettünk volna éves matricát. Ennyi.
Na, ez az a "hír", ahol aztán valóban kár a billyentyűkoptatásért (azzal együtt, hogy most éppen ezt művelem:))) Egy biztos, valakik pént fognak kapni az ötleteikért.
Nem is szólva arról, hogy megfelelő csomópont-kiépítettség (uram'bocsá a Szendreytelepnél: lezárás) mellett az a 90 km 2*2 elválasztott főúton is lehet 100 vagy akár 110, ld. az eddigi példákat.
Arról van szó, hogy Magyarországon az új utak háromnegyede nem azért épül, hogy te gyorsabban és kényelmesebben haladhass, hanem azért, hogy ne menj át tizennyolc falun, és ne zavard az ott lakókat. Ha elegendően sokan vannak, akik nem veszik meg a matricát, és továbbra is áthaladnak tizennyolc falun, akkor a beruházás felesleges és értelmetlen volt.
A zseni mar reg rajött volna, hogy ez egy regi vazlat, amire a buta a zseni figyelmet fel akarta hivni. Azt mar nem is varom, hogy megertsd, amiröl beszeltem. Tudom az M4 a kedvenc temad es ott kensz vagsz mindent, a többi teged csak felületesen erdekel.
Par honap vagy par ev, es meglatjuk hogy epül meg.