Ennyire megviselte a mikrobuszos találkozó? Elhiszem, hogy nem 40-el csapódott bele a kisbusz, de egy kamion tudna akkora sérülést ejteni, hogy teljesen görbüljön az alváza, főleg elől.
Nagyon be vannak táblázva a srácok. Most is rengeteg autó várja az újjászületést. Már most nem győzik. Sztem azért is paszolták le a 059-est a Lantának.
Csak nehogy csúszás legyen a felújításokkal, vagy kiderüljön, hogy az összes Alfa Regio váz- és beázásproblémákkal küszködik, mert akkor ebből nagy gáz lesz...
Mondjuk a távolsági flottában el kél a frissités. Pedig úgy volt, hogy nem lesz idén újautóbusz beszerzés. Valóban igaz az a mondás: "itt csak az a biztos ami elmúlt"
A 802 a selejtes listán van. A 804-ben elvileg a váltóban az olaj rotyogott :) Az IAN-706 új vízhűtőt kapott és végre lett gazdája is. Így nem hajtja boldog és boldogtalan. Az ELM-384 holnap különjáratba megy Gyopárosra. A BPG-686 meg továbbra is Baját fog csinálni, mert nincs más autó rá. Majd ha az új távolságis autók megjönnek! De ezekről még nagy a titok. A Volán nyert egy pályázatot fejlesztésre. Ebből lesznek finanszírozva az új gépek.
Az FDU nagyon szét van kapva. Ma láttam a műhelyben. A CJN-010-ez már haladnak a srácok. Mit hallottál aza FHT-802-ről? és 804-ről? Ha holnap lesz időm megnézem mennyire tört. A 059-est tényleg viszik a Lantához?
FHT-802 pedig a selejtes listára került. Jelen állás szerint nem lesz javítva. Alkatrészeket szednek ki belőle majd másik buszok számára. Ideiglenesen a forgalomból is ki lesz vonatva hamarosan. Felbakolva áll a volántelepen. Remélem megjavítják mégis.
Tegnap a Szentes-Baja járatot az ELM-384 vitte. Ma pedig a BPG-686 jött Bajáról. Szentesen nagyon küszködnek a buszhiánnyal. Az FDU-305 is műszakis. A HHR-850 pedig a műhelyben áll.
Köszi a biztató szavakat :) Én megpróbálok fejlődni, lehetőségeimhez mérten :) Na de akkor jöjjenek a tegnapi Csongrádi képek, és a JOX-722 :) az első képet kifejezetten neked ajánlom :)
Ez igazából, a pénzről és az okmányirodán lévő ügyintézőn múlik. Tudomásom szerint egy rendszám újra csináltatása 12ezer forint mig az újrendszámot 5500ft-ért adják, ha betelt a forgalmi és cserélni kell, és gond van a rendszámal, akór szoktak átrendszámozni, mert kevesebe jönn ki mint ha újat csináltatnak.
Még mielőtt a kecskeméti keménymag is megjelenne, leszögezném, hogy lehetőleg szegediek, vagy Szeged környékiek lennének erre alkalmasak :):)
Arnold kolléga már itt van (remélem marad is még), ő adatokat szolgáltat a helyközisekről, de a helyközihez továbbra is kellene még fotográfus és a helyihez megfigyelő és fotós is.
Akkor csinálnánk megint egy kis topiktalit - kicsit kötetlenebb beszélgetős, fotónézős (viszek laptopot) dolgot, ha így megfelel. Gyertek minél többen és hozzatok fotókat (dvd, pendrive, külső vinyó, stb.), akármit. Tervezett időpont: 2010.07.17. szombat délután, akár lehet megint a Bociban.
Akkor az anorexiások szállítására a legmegfelelőbb jármű a megtermett emberek gondolom nem szívesen veszik igénybe a Credo által nyújtott szolgáltatást ezek szerint.
Másik utas keze lába hónalja a szádba van mert olyan kicsi a hely,kb (túlzással) 50 embernél be lehet csukni a kaput,merrt tömve van az egész. Valami hihetetlen szar az üléselrendezése,beül két 12 kilós 34 centiméter magas ember egymás mellé tökéletesen elférnek,de mint tudjuk általában nem ez a jellemző. Az ülések közötti távolságról arról a kb 39,5 centiről meg ne is beszéljünk,aki megtervezte azt ráültetném a többi segédjével együtt és megállás nélkül Vlagyivosztokba küldeném. Csörög csattog zörög sípol. Egyszóval egy.... az egész.
Remélem az soha nem fog előfordulni... Egyszerűen nem ilyen forgalmomra készítették mint ami a Tisza Volán vonalain van nagytöbbségben. Tessék megnézni egy Szeged-Békéscsaba járatot Credoval hogy mi van rajta,azt meg megsem merem említeni hogy utazzál is vele. Vásárhelyi helyijárat 13as járatára való nyáron.:-)
Szeged térségében nincsenek már? Volt egy aki az IAN-706-al járt,plussz volt mégegy helyköziben,meg kettő helyiben pát hete még az egyik DUD-924-el dolgozott,a másik pedig Tápéra járt.
Ma kezdtem megijedni hogy egy Credo...normális járatban közlekedik,de hála a magasságos jóistennek Szerződésesben volt csak. A szentesi FLM-967 volt.
Az általam említettek a helyben beírható dolgok. Bármilyen kép, betűtípus vagy éppen betű szám beállítható előre definiálva, majd rátöltve a Vultron memóriájára, de azokat helyben már nem lehet módosítani vagy ilyesmi. Tehát a 83H-t nem lehet helyszínen kiírni, csak ha benne van a memóriában. :)
OFF Ki lehet írni elég sok betűt: T (trolipótló), V (villamospótló), M (metrópótló), D-nél nem ír betűt (hévpótló), u (up), d (down), p (asszem ezt a cancel-el írja vagy a repeat-el), meg ugye a számok.. :) ON
Kíváncsi vagyok rá,rengeteget utaztam vele még sötétkék korában is.Sokáig volt neki gazdája,sőt nagyon nagyon régen 3as váltásban jártak rajta. A régi 3asból sztem már senki nem dolgozik vezető beosztásban.
Ezek alapján lehet, hogy már holnap meg lesz kínozva.
Más: a GNX ma került be Szegedre, ámbár azt hiszem egy jó darabig nem nyúlnak még hozzá. Ahogy ma láttam sok a munkájuk a felújjítoknak. A JYRzsi is szét van már kapva, gyorsan dolgoznak a srácok, mert múlthét szerdán még egyben volt.
Mondjuk biztos lesz szentségelés, pláne, hogy tulajdonképpen a menetrendet változatlanul hagyják a 79-esnek. Ez mondjuk egy rossz húzás volt így, de szerintem (jó persze ez mind pénz és pénz) Makkosról nem lenne hülyeség egy 89-es járat a Logisztikai Központ felé, ugyan úgy 30/60 percenként, a 79-esel összehangolva.
Igen, csak nyárára áll le a HES-808. Tisza Volán álományában nyárára csak az ESZ-361 marad 280-asként, mert a Partiscumos gépek persze üzemelnek, nyáron is.
Az EOG-357 tartalékautó, nincs gazdája, sem fordája. Nem sűrűn dolgozik, azt hiszem június 16-óta ma dolgozott először. Nem hiszem, hogy nyáron végezne komoly járatot.
Csakhogy a 358-ról egy oltári nagy szerencsének köszönhetően volt fotóm, míg a legtöbb 415-ösről nem mondható el ez. (200 km-rel északabbra lakom és nagyon ritkán járok fotózni Csongrádban - az utóbbi bő 2 évben nem is voltam.)
Volt szó róla. Arról is volt szó, hogy a GNX kerül helyette Bsámson telephelyre.Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy még kap egy évet a járgány, de itt csak az biztos ami elmúlt.
Az EVL-473 fordáját végzi. A BSE fordája megszünt, így nyáron csak két autó jön Békéssámsonról. Azonban két 415-ös kevés lenne, ezért hadba kellett állítani a "retkest". Meg fogják csinálni, addig dolgozik amíg a gazdája a cégnél van. Egyszer még biztos meghosszabítják a műszaki vizsgáját.
Na igen,de az már bele van szókódva.:-D Egy pár éve már helyközizik,bár ahogy olvastam itt nem sok van már neki hátra,ha tényleg műszakis lesz nemsokára.Öreg már nem mai gyerek,megjárta már az NDK-t meg a Szeged helyit is,kérdés megcsinálják-e. És most milyen apropóból jár Szegedre?EVL-473-nak kellene lennie,mert EVL gazdája hajtja ezt a szörnyet.
Ma viszont a 9:50-es Kiskunmajsai járatot csinálta a JOX-722, jó lesz f
igyelni, mert nyáron felbukanhat több felé, mivel Bordányból 7:15-re be ér és utána 17:25-kór megy ki Bordányba közben pedig tartalék. Álitólag a hétvégén megfordult Csongrádon is, nem tudom valaki ezt megtudja erősiteni?
Még hozá, az FHT-802 gazdája volt vele, szerintem azt kapták nyárára, bár ahogy tudom a 802-re teljes felújtás vár ismét, tehát nem tudni mikór lesz belőle újra kocsi.
Vásárhelyen a csuklósoknak abszolút nem jó kivéve a 3-at(272,111,meg talán 386) GNX abszolút nem szerette szerintem hogy 40ig üveghangon az összes sebességet végigzongorázták benne.Hangja mint egy 40 éve láncdohányos emberé,nem olyan sima lágy mint hasonló társának 945-nek.Nem úgy hallatszik mintha újítva lett volna.Na de mind1.
Mondjuk ez furcsa. Egyrészt miért pont Makón, másrészt meg miért kell egy 6 éves autót felújjítani. Melyik volt?
Az makói EOG-t is ott akarták felújjítani, de már annyira súlyosan szét volt rohadva, hogy inkább leselejtezésre került. Attól tartok az EOG-357 is erre a sorsra jut. Már nagyon "falja a rozsda". Sajna lehet, hogy ő is nemsokára befejeszi a pályafutását a Tisza Volánnál.
Mivel nem láttam, nem tudom. Nem hiszem, mivel ennél a felújjításnal nem az esztétika volt az elsődleges szempont, hanem inkább csak a szekrényváz felújjítása. Meg hát olyan szépen nem újjítanak fel Makón mint Szegeden. Makón egyébként sem szoktak ilyeneket vállalni, ezt is csak ezért vállalták mert a szegedi járműfelújjító részlegnek nem volt rá kapacitása. Biztos nem olyan szép mint a 770-es.
Az EVL-475 általában mindig fellelhető Szentes pályaudvaron reggelenként. Az ELM-384-et Szentes Volán telephelyen láttam, a HHR-851-et is. A 851-et mostanában nem is láttam dolgozni. Lehet, hogy különjáratozik, vagy nem tudom. Az EVL-475-nek van delfines törölköző a hátsó szélvédőjénél? Vagy az nem az?
Megmondom őszintén én még nem láttam, csak makói műhelyben mikor az oldallemezeleket tették fel. Nem hiszem, hogy megkapta a helyközis csíkokat, maradt kék-fehér.
Makói telephelyes az ABU-013. Most újjították fel Makón. Elég hosszadalmas folyamat volt. Mivel autóhiány van ezért nem a selejtezés mellett döntöttek, inkább felújjították. Az átrozsdásodott elemeket kicserélték, új feszített oldallemezeket kapott. Motorjához és az utastérhez viszont nem nyúltak.
Jobb lesz neki helyköziben valóban. Rá is fér a felújjítás, már elég sok baj van vele. Mondjuk a motor már fel van újjítva, mivel tavaly kikönyökölt sajnálatos módon. Azt hiszem ahhoz már nem nyúlnak.
Heló. KBK-840= 8:30-8:50-ig Csongrád buszállomáson van, utána 9:10-től 10:40-ig van Szentesen. Délután 13:30 és 13:45 közt Csongrádon van. Este 19:20 és 20:00 óra közt van ismét Csongrádon.
HOG-564= 8:20-kor indul Csongrádról Hmvhelyre, ahová 9:45-kor érkezik, nyári szünetben ez az első járata, tehát indulás előtt pár perccel áll be az állomásra (ha jól tudom, mert most történtek változások, de még nem néztem utána...) Délután 14:25 és 15:40 közt van ismét Csongrádon, majd 16:50-kor végez, ekkor még pár percet az állomáson van.
GUF-977= most, hogy elkészült a KMB-550, a GDM-957 visszakerült a GUF helyére, így a GUF most tartalék, nem tudok biztos infót.
FKE-411= ha a MARS szerződéses járatot csinálja (általában így van) akkor szinte egész nap, valamikor reggeltől, vagy 15:30-ig, vagy 18:00-ig (ezek a járatok a műszakváltáshoz igazodnak, amit nem tudok, amióta meg szétszedték ezeket a fordákat is abszolút nem vagyok képben) ott áll a buszállomással szembeni udvarban, ha nem ezt csinálja akkor tartalék, és sajna ehhez sem tudok biztosat, de hétköznap nagy eséllyel megtalálod az udvarban.
A HOG-564-nek van egy délelőtti fordája Hódmezővásárhelyre. Majd onnan megy Makóra. Délelőtt megfordul így Szentesen is. 8 óra után vmikor. Szerintem Szentesről fél 9 után jön el Hmvhelyre. Akkor Szentesen le lehet lőni :) De természetesen az illetékes, vagyis cly majd pontosít!
Köszi, a gyors választ! ELM-től féltem a legjobban, de ha tényleg kinnt lesz a CCN helyett, akkor tuti meglesz kedden! :)
KBK-840-re, HOG-564-re, FKE-411-re és GUF-977-re (cly-142!), tudnál írni keddre egész napra időpontokat, amikor bennt vannak a csongrádi buszállomáson? Előre is köszi!
Az ELM-384 a CCN-158-as rendszámú csuklós fordáját viszi felváltva a CLY-143-mal. Ha az ELM van a CCN helyett akkor délelőttönként lehet lőni a pályaudvaron. A KBK-840 csongrádi autó. Azt Szentesen nehéz fotózni. Szegedre jár ha jól tudom. De ezt tőlem jobban tudja cly-142. A KBK-843 délelőttönként szokott állni a pályaudvaron, de pontos időt nem tudok mondani. Az EVL-475 általában nem szokott dolgozni. Őt a legkönnyebb megtalálni. Egy Székkutas fordája van csak ha jól tudom. A HHR-851 ha nem helyettesít akkor szintén a pályaudvaron tartózkodik.
Sziasztok! Az alábbi buszokra tudnátok mondani nekem időket, amikor bennt vannak délelőtt a szentesi buszállomáson? ELM-384, EVL-475, HHR-851, KBK-840, KBK-843
Valaki említette, hogy újabb 412-es megy Hmvhelyre. Nagyon valószínú, hogy igen, s minden bizonnyal a GTU-880 fordájába. A GTU-880 a GNX fordájába kerül. A GNX megy helyközizni, azt még nem tudni hova. A DUD-595 meg valószínűleg végre visszekerülhet Szegedre. Hmvhely helyijáraton teljesen feleslegessé váltak a csuklós autóbuszok.
GVM-086-ot pénteken láttam a járműfelújjítoknál. Valóban jól haladnak vele. A szentesi Detroitos E95-ös is bent van már. Lassan megkezdik a szétbontását. Elég sokat vártak a felújjítással ahhoz képest, hogy alvázproblémái voltak. Még tavaly el kellett volna vinniük.
Azt még elfelejtettem megemlíteni, hogy a GVM-086-tal az összeszerelés fázisában tartanak a felújíók, és a GDM-957 elejére felkerült a SCANIA felirat, ami még a téli balesetekor sérült vagy semmisült meg, és jó ideig hiányzott róla.
Kész lett a KMB-550. Tegnap előtt hozták haza Csongrádra, az első szélvédő (már sokadjára) Csanyteleknél! eltört, 60 km-t bírt ki! valami csavarodás, vagy feszülés lehet a vázban, mert új korában is eltört. Amikor hazakerült, pár kapcsoló, és a klíma nem működött, azt már megjavították. Egyébként szép lett, aki nem tudja, hogy mi volt vele, az meg sem mondaná, és még a dísztárcsák is fenn vannak rajta. Másik jó hír, hogy a CLY-143 vissza került Szentesre, a CCN-158 fordáját csinálja, így napi két kanyarja van Csongrádon.
Elvileg el kellene tudni fordulni neki, meg gondolom azért figyelembe vették a tervezők, hogy oda nem csak 12 méteres szóló buszok mennek majd, azt nem figyeltem, hogy egy 3 tengelyes busz hogy tud majd forogni, de nem tűnt fel, hogy valamelyik kanyar is szűk lenne.
Megnézted, hogy el tud-e majd fordulni a 3 tengelyes mert (nem nevezem meg) szerint nem fog tudni elfordulni, az én saját véleményem szerint kényelmesen el fog tudni fordulni.
Dorozsmára a 154 addig került ki még a 153 nincs kész. De ezen kívül kikerül az IAA-889 a CJN-294 helyett és az ELM-395 az ELR-569 helyett a DUD-926 marad.
Előbb-utóbb azért próbáld meg kinőni ezt a nagy tömeg előtti fotózás-fóbiádat, mert vannak helyzetek, amikor nem nagyon tudod megkerülni, hogy ne lássanak sokan :-P
"Igen, az Alfa busz által gyártott Volvo jellegű buszok amik Debrecenben vannak azok se bírják a strapát, kezdenek széthullani minden bajuk van"
Uhh! Az se egyszerű... Az a Volán is "felfejlesztette" a gázbuszállományát, aztán jött az a pályázat, a HV az "összes használható" buszát árulja, az 1-2 éves buszok meg kezdenek széthullani... remélem azért ott nem lesz ilyen helyzet, mint itt van, meg azért azok a buszok nem olyan rútul néznek ki, mint a regiók, meg hátha jobbak.
Más. Lehet, hogy ezt az IFC-ben kellene kérdeznem, de már itt is felmerült a téma (mármint más Volánoknál történt "EAG gondok") Több Volán is vásárolt, olyan EAG-kat, mint a Tisza, Kunság, Kisalföld, ami így hirtelen eszembe jut, azokról tudtok valamit, végül is akkor az utolsó 1-2 évben gyártott buszok mind hibásak, vagy azért akad, ami "jól sikerült"?
Minden esetre köszönöm! Próbálkozok:) Helyezkedek, ne hogy hülyének nézzenek, h ez a barom buszt fényképez!
Algyői!
2 nap munka nélkül,de azért az szomorú, a csukló rész már meg van karcolva a kék felület(ajtófelőli ha minden igaz, ma láttam, miközben az EMKE darálót cseréltek)!
Más: Emlegette itt valaki a csuklós 79-eseket, GOX-154 és a DUD-926 láttam rajta(délutáni ill. kora esti időszak.
Mondjuk az Albás is két évet állt amíg végre helyrepofozták. Remélem ezek hamarabb kész lesznek, de a jelenlegi állás szerint nagyon úgy néz ki, hogy nem.
Az előzőhöz: Az Iveconak sem hiányzik egy kemény per a nyakába. Vagy fizet vagy javít.
Persze én sem, de az Iveco így még mindig olcsóbban kijön, mintha ki kellene fizetni az autóbusz megvételi árát a Tisza Volán felé. A tervezőcsapatot is az Iveco fizeti, és már ez milliókba került. Ráadásul már rég nem ott tartanak, hogy kiselejtezik-e vagy nem. A probléma tényleg súlyos, de a tervezők szerint még mindig jobb állapotban van az autóbusz mint az Albás testvére. Persze volt szó a selejtezésről, de ezt már elvetették. Különben sem költenének milliókat vizsgálatokra és tervezésre, ha értelmetlen lenne. Persze a probléma súlyosságát az mutatja, hogy mégsem a Tisza Volán végzi az autóbusz felújjítását. A tervezők viszont garanciát vállalnak jelenlegi terveikre. S ha tervek megvannak nem hinném, hogy az Iveco visszatáncolna, hiszen ez a dolog már rég túl van a huzavonán. Ez már csak pénz kérdése. Az utóbbi időkben szó sem esett a selejtezésről, annyira nem, hogy már az üvegezésén tanácskoznak. itt az a lényeg, hogy az első autóbuszt mindenképpen meg kell javítania az Iveconak, mert ha nem fizetnie kell. Hogy melyik az olcsóbb lehet vitatkozni. immáron a 059-est annyira megtépázta az időjárás, hogy teljes felújjításra van szüksége. Az év végi időpont lassan reálisnak tűnik, magasabb beosztású vezetők szerint is. Csak az biztos ami elmúlt, szóval majd kiderül.
Én azért annyira nem akarok előre inni a medve bőrére mert még egyáltalán nem biztos, hogy a KNS-059 elfog-e egyáltalán készülni, mert volt arról is már szó, hogy vázszerkezete miatt selejtezésre kerülhet sor. Ez mind attól függ, hogy az Iveco bevállalja, hogy egyáltalán megtudja-e csinálni, mert mondhatja teljes joggal, hogy ezt a buszt reménytelen újjá építeni. A 997 is dettó ugyan ez. Bizakodhatunk, de az Iveco még hozhat meglepetéseket nem gyengén.
A KNS-059-nél is többször volt légrugó csere elől. Nem kis munka kicserélni. Másik meg hogy állandóan stabilizátorkarokat kellett cserélni. Hiába ezeket a gépeket nem ilyen utakra tervezték. Bár Hmvhely-Szentes között elég türhető az út és mégis a futóművel sok gond volt.
KNR-988 nak tavaly kellet szintezőt cserélni mert vagy beszintezett induláskor vagy nem, ugyanis 1 óra alatt elengedte az összes levegőt az 1. légrugóról
Kb. a 412-esek is ilyenek. Azért az nem semmi, hogy állandóan a szintezés hibája miatt kell őket leállítani. Amióta a gyárból kijöttek 2002-ben azóta ezzel a problémával küzdenek. Valami nagyon nincs rendben a szintezőelektronikával.
Jó ám. ha itthon eltiltanának a géptől mennék faterhoz :D elektronika: Valameik nap beérkezett a JAW-725 Tarjánba és a busz nem bírta ledönteni, hogy fent vagy lent jobb neki egyfolytában szintezett de nem a szokásos módon elég durván emelgette a kocsi elejét.
Én azt nem értem miért van az ilyen, hogy 1 cég 1 bizonyos típus buszait gyártja.Mert ennyi erővel én is csinálhatok egy céget ahol mondjuk Scania licence alapján gyártok buszt, ez hasonlít a Tesco Value dologra.
Kár ezzel előjönni mert _biztosan_nem_lesz_EAG_gyártás_ a közeljövőben! Az Alfa beszerzés tényleg nem volt egy jó dolog, de az EAG sem volt az évszázad beszerzése - lásd. a mostani hibák. Mivel Credót úgysem veszünk, MB Intouro a legjobb megoldás.
Egész pontosan 2309db. Az biztos, hogy jól működne, hiszen a most kivonuló 395/E95-ösök pótlására kiváló volna egy új, átdolgozott E95. A Tisza is biztos szívesebben venne egy új EAG-ot, mint egy Regiot.
"A lényeg a lényeg papíron még az EAG név és a buszgyártás joga mindig él. Tehát a termelés bármikor újraindítható lenne, persze ez nem fog megtörténni."
Pénz kérdése az egész+a politika+piac konkurencia(újra eltudnánk-e adni, akár hazai piacon).
Bár ez nem ide tartozik és bizonyára számtalanszor ki lett tárgyalva, de az Ikarus EAG megszünése csak az Iveconak köszönhető, ez azt hiszem nyílt titok. Mivel az Iveco hatalmas pénzeket ölt a Csehországi Iveco fejlesztésébe, és ha az EAG tovább él, akkor jóformán a cseh buszok eladhatatlanok lettek volna az E típusok mellett.
A lényeg a lényeg papíron még az EAG név és a buszgyártás joga mindig él. Tehát a termelés bármikor újraindítható lenne, persze ez nem fog megtörténni.
Az Irisbus tulajdonából az EAG az Iveco Espana többségi tulajdonába került 2005 tájékán és még most is az Iveco a többségi tulajdonos annak ellenére, hogy a gyár már megszünt. Tehát az nagy tévedés, hogy az EAG jogutód nélkül szünt meg.
A többi 3-ról meg csak annyit tudok, hogy azoknak a javítása még nem tisztázott. A 059-es azért volt szerencsés, mert még garanciaidőn belül leállításra került, és beázás miatt volt már fenn az EAG gyárban garanciális javításon, s ez a beázás visszavezethető a késöbb felfedezett konstrukciós hibára. Ezért válalta az Iveco az első jármű javításának költségeit. Viszont nagyon úgy néz ki, hogy a többi autó javítását is finanszíroznia kell.
Valószínüleg a Lanta Kft. Magában a váz anyaga valóban kevés, de felépítmény újratervezése már megtörtént. Számos próbautat tettek a 059-essel, mérték a csavarodását, kamerás felvételeket készítettek. A szekrényváz megerősítésre fog kerülni utólag beépített elemekkel, s talán fullos üvegpanelekkel is. Átépítés után már megfelelőek lesznek az újra forgalomba állításhoz. Példa itt az Albás E94.16-os. Az is visszakerülhetett a forgalomba annak ellenére, hogy közel olyan súlyos problémája volt mint a Tiszásoknak. Már csak az Iveco rábólintása és apróbb dolgok hiányoznak még a javítás elkezdéséhez. A dolgok már tényleg abba az irányba haladnak, hogy legalább egy autóbusz a négyből elkészülhet az év végéig.
Azt tudni, hogy ki fogja majd végezni a javítást? Én úgy tudom, hogy ez konstrukciós hiba és, hogy a váz anyaga, minősége nem megfelelő a műszaki vizsga letételéhez. Akkor ezek a buszok mégis, hogy állhattak így forgalomba ha nem megfelelő a vázuk ahoz, hogy közlekedhessenek??
Építő kritikát természetesen elfogadok, nem kívánok vitatkozni. Szóval részemről ennyi. Persze láttam már itt jobb és rosszabb fotókat is. Valóban a fényviszonyok nem voltak megfelelőek, számtalan félresikerült kép készült tegnap.
"A vakuért harapnak a járművezetők, ezt mindenki tudja, ezt próbáltam nyomatékosítani." A vakuról meg annyit, hogy nekem is van annyi eszem, hogy vakuval nem fotózok autóbuszt menet közben. Köszönöm a kritikákat majd megfogadom őket.
Senki sem mondta, hogy rosszak a képet, csak segíteni akar az aki már 3,5 éve fotózik, hogy hogyan lehetnének jobbak a képei. A vakuért harapnak a járművezetők, ezt mindenki tudja, ezt próbáltam nyomatékosítani.
Rossz fényviszonyos esetén nem kell fotózni, nem a vaku a megoldás. Grátisz dolog, hogy a vaku csak ront a helyzeten, mivel ilyenkor a fényképező azt hiszi, hogy nagy lesz a fény (a vakut ugye beltérre találták ki, nem szabadtérre) ezért lejjebb veszi a fényerőt, ergó még így sötétebb a kép. És az, hogy a stabilizátor a vaku-hoz van kötve az hülyeség. Pont, hogy vakuzásnál nincs semmi értelme a képstabilizálásnak.
A jövőben is érdemes feltölteni fotókat, de amivel probléma van arra kommentelni fogunk. Szerintem lehet látni nagyon szép fotókat errefele, amiből ki lehet indulni.. Ne süllyedjünk már le az OFF Vértes Volán topik szintjére, ahol minden mobilos fotóra csorog a nyáluk!
Lehet hogy keverem valakivel, de mintha Ikarusos mondta volna hogy az Ő gépe olyan hogy a vaku kikapcsolásával a stabilizátort is kikapcsolja. Szerintem jó képek lettek, a borús idő miatt nem nagyon lehet jobb fényviszonyokat találni.
Ha nem akarsz beleszólni akkor minek teszed? Akkor én is beleszólok: 1., jók a képek 2., örülj neki, hogy nézheted! 3., ha beleszólsz meg majd téged csapnak tarkón! :) Remélem nem bántottam meg senkit se ezzel a hozzászólással!
Ikarusos! Véleményem szerint jók a képek és nem is baj, hogy vakuval csináltad. A jövőben lehetséges, hogy nagy kár ide feltölteni képeket mert itt nem becsülik.
Sajna az FKF 392 sem a legjobb autó annak ellenére, hogy most esett át a felújjításon. Hangos, és zörög. Azt halottam, hogy a 059-es év végég el fog készülni, de mégsem Szegeden, hanem Budapesten végzik a felújjítását.
Az FHT-802-vel mi a helyzet? Ő volt a balesetes autó ugye? Más: Vasárnap délután a DUD-925 állandó kapitánya az FKF-392-vel dolgozott. Az FKF nyert rajta annyit, hogy kapott egy teljes talarítást (gondolom ráfért) és nem padlógázzal közlekedtek vele. Én állandóra rátenném a fiatal srácot az FKF-re. Remélem ha a KNS-059 visszatér akkor nagy esélye lehet, hogy megkapja!
Ha volna kedvetek tarthatnánk majd a július közepe felé egy Topiktali Vol. 2-t, de most inkább ilyen elbeszélgetős, fotónézős, retrózós, emlékezgetős dolgot. Vagy ahogy az előző találkozó vége felé is beszéltük elmehetünk valahova 'vonalbejárni'. Vélemény?
Szólók közül is lehetett volna selejtezni csuklós helyett. Most így nagyon felborult az egyensúly a szóló/csuklós tartalékok között. Tudom, hogy a város által előírtnál jóval több csuklós volt az állományban, de szerintem a jelenlegi helyzet egyáltalán nem szerencsés.
Lényeg a lényeg. Újra szeretném lőni a gázos flottát felújítás után. De úgy látszik továbbra sem reménykedhetem a hétvégi megjelenésükre, hétköznap Szegeden lennem meg továbbra is esélytelen...
Normann: Gazdátlan kocsit nyárra leállítani, több mint értelmetlenség :) Alapjáraton így is-úgyis álldogál, gazdás kocsikat szokás csak (pl. gázost, ahogyan azt említetted).
Igazad van bocsi, volt selejtezés az elmúlt 2 hónapban, de én amiről tudok, hogy kocsi leállítások történtek most a nyárra. Ami meg érdekes, hogy alacsony padlós kocsiknak is szűnt meg a nyárra fordája. Kell az autó helyibe is, ahogy számolgattam nincs nagyon már plusz autó ehhez a menetrendekhez. Meg ugye várható lenne most már szeptembertől menetrendváltozás.
Rendszám: aha-604 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.06 , 280.52 /147 FŐ/ Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: ezw-101 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.06 , 280.52 /147 FŐ/ Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Ez például forgalomban van:
Rendszám: els-403 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.00 Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Most azért megkérdezném. Ezeket a gépeket - mivel elég friss képeim vannak róla - hétvégente szinte mindig láttam, és ugye kint volt szinte a teljes AP flotta. Ezek helyére most mi lesz kiadva? Gázos?
Én arra emlékszem, hogy egy szilveszteri buli után mentem haza, amikor kijött kék-fehéren. Csilivili volt, a dekorlemez meg az oldalt famintázat, felül fehér.
Úgy tudom ezután a felújítás után már újra a hagyományos vajszínű dekorlemezeket alkalmazták.
BPZ 882... erre a buszra emlékszem, mikor még új volt :) A régi rendszáma BY-al kezdődött és szőregi járat volt. Ott laktunk a buszmegállótól nem messze, mindig nézegettem a buszokat gyerekként :) Mikor ez új volt, akkor voltam nagycsoportos ovis :)))
A CJN-010- et láttam néhány napja. Előttem ment a Felső-Tisza parton talán 73-as ként. Csodálkoztam is, mert amiket láttam róla 1-2 képet, ott hódmezővásárhelyi volt...visszahozták Szegedre?
Valahol egyébként van róla egy fényképem, ami talán 93, vagy 94 nyarán készült, ott még klasszik sárga és ráncajtós :)
Erről a dologról halgatnak mostanában kérdeztem az FGM-329 gazdáját, mert úgy volt Ő kapja el, de azt mondta, h Ő sem tud semmit most, mindenki halgatt.
Tényleg Szatymazon az FGA-576 fordája is megszünt.
Meg eszméletlen forda változásokat csináltak, minden sofört csak panaszkodni halok az egyik Ruzsai soförel beszéltem az mondta, h minden öszekavartak rendesen azt mondta, h ott Ruzsa és környékén csak az ISH-812 és a KMB-545-nek maradt meg a fordája.
Egyrésze, csak nyárára de ezt majd szerintem agusztusban döntik el mi lesz szeptembertől, jövö héten lesz érdekes figyelni akór fognak lezajlani a kocsicserék, mert a 972 is kint van még Pusztamérgesen álitólag hétfőn cserélgetnek, de ez tán végleges, h a 917 kerül Pusztamérgesre a 972 sorsa meg, h mi lesz a késöbiekben ezt még nem tudni.
Az a sofőr, aki a 15.00-ás kömpöcit csinálta iskolai időszakban, ma délután BOS-252-vel mutatkozott a Mars téren, talán most épp az az aktuális autója.
Ó, tényleg, a 6491. :) Egyébként majd augusztusban kapcsolok falujáró üzemmódra Csongrád megyében, ha lesz a Kurultaj Bugacon, addigra pedig jól fognak jönni Arnold jegyzetei. :)
Mórahalom:JOX-721, DUD-896-nak megszünt a fordája az EOG-355? számomra
Pusztaszeren:LLE-631
Kistelek:HHR-855 BOX-017 és megszünt az a forda is ami a 15:00 ás Kömpöci járatot csinálta csak már a vége felé követhetetlen volt számora milyen kocsival csinálják
1., Dede, ők kintalvósok. Lehet találgatni miért lettek CNG-s kocsik a kintalvósok.. 2., Persze, eddigis (és most is) van sokszor, hogy szerződés felett teljesít a TV és csuklóst ad a szólóra (azért is mert ha betartanák a minimumot, káosz lenne.. pl. 83-as csak szólóval és társai..). 3., A selejtlistát kiadom Csokinak alvállalkozásba, majd ő beírja. :)
ELS-403 helyett>> GOX-154(kint alvós). Az volt a fura ma a DUD-921 Szegedről(pontosabban nem tudom) rezsihként jött ki Dorozsmára(de nem először láttam már így).18.10 magasságában Agrokernél süvített el melletünk. 153 igen nagy valószínűséggel bent van a telepen.
A 401 és a 395: de nem kitalvós azért úgye:)?
4. Ha akarja a Volán/a forda úgy kivánja saját költségre járhat csuklós?
Most hogy állunk a selejtezéssel utóbbi 4 hónapban. Kik a kiesők?
1., Dorozsma gázosodik - ELM-401 és ELM-395 is már kint van, illetve még egy gép kikerülhet 2., HMVH helyibe lehet vmi változás a gépeket tekintve, mivel teljesíteni kell a 8 éves átlagéletkort. Újabb IDZ elkerülése esélyes. 3., BPZ-895 és ELS-403 kaptak S betűt 4., Végére egy kis szelet a városi szerződésből: nyáron nincs csuklós kötelezettség csak a 79-es egyes indulásain.
Végre vannak jó hírek. Én is kaptam jó híret a "mi kis betegünk(059)" felől. Már csak türelmesnek kell lennünk. A Kmb nagyon úgy néz ki, hogy hamarosan kész lesz, már csak apróságok vannak hátra. Az LGP (Hmvhely) is már üvegezésen volt tegnap.
Ugye nem mondod, hogy félinfónak hitted. Nekem a vezér úr mondta, hogy fotózzuk, mert meg fog szűnni. ------------------------------------------------------------------------------------------ Jaj, ezt meg elfelejtettem: Nem lett életem képe, de a vezér úr kérte hogy rakjam föl.
Érdemes lőni a Cora buszt mert úgy tűnik tényleg megszűnik a járat. Hogy hova kerül, az még érdekesebb.. Matricacserétől a telephelycseréig bármi lehet.. :P
Bükbe általában a HHY-796 jár, mióta megvariálták a távolságis fordákat (korábban pont Zalaegerszegre járt a 796), Zeg-re pedig IES-056-ot szoktam látni, de ez is változhat.
GUF-977=most a GDM-957 fordáját csinálja, Szegeden 9:00 és 10:00 óra közt találkozhatsz vele.
HOG-564=vele Hódmezővásárhelyen találkozhatsz 9:45 11:30 (11:30 nem 100%) közt, vagy 12:30 kor indul Makóról Csongrádra, tehát valamikor előtte Makón is van kicsit, vagy Csongrádon 14:25 és 15:40 közt.
KAZ-889=most helyi járatozik Csongrádon, 7:20 és 18:10 közt nagy eséllyel megtalálod de hogy írjak konkrét időpontot is, 11:45 és 14:30 közt kiállása van, bent áll az állomáson (jó esetben).
KBS-694=Csongrád állomáson van kiállása 8:30 és 13:00 közt.
Más: HHY-797=általában Egerbe jár, Csongrádon 18:20 és18:25 közt pihen egy kicsit, 19:25-re ér Szegedere, de (ha még nem voltál) érdemes kipróbálni ezt a járatot, Egerben 3 és fél óra van nézelődni, és akkor lehet a 797-esről, kiváló fotókat készíteni.
Akkor az EVL-475-el nem volt szerencsénk máskor, mert nem állt bennt délelőtt a tárolón! :( HHR-851-et nem is olyan régen lehetett láttni Kecsón, csak a fene sem gondolta, hogy ő az, mert ide eddig mindig a HHR-850 jött! :S
Egerben nem rég az IAN-708-cal találkoztam Szeged-Eger járattal.
A HXG-923 pedig tudtommal Debrecenbe jár, Nyíregyházára mindig más jön, de most két és fél hónapig semmi nem is fog. De az indulási/érkezési adatok nagyjából jók, mert 7.00 órakor elmegy Debrecenbe és majd 21.00 óra környékén ér haza Szegedre.
HHY-797, HXG-923 és IAN-713 elég erősen távolsági gépek, esélyed sincs őket világosban kilőni Szegeden. HHY-t Pécsett és Siófokon lőttem, HXG-t Karcagon (Miskolc felől jött), IAN-t Mohácson (Pécs fele ment).
Nekem még ezek kellenek: ABU-357 DUD-618 ELM-384 EVL-475 FLX-302 GUF-974 GUF-977 HHR-851 HHR-852 HHY-797 HOG-564 HXG-923 IAN-713 KAZ-889 KBK-843 KBS-694 KFH-577 KNS-059 LOK-315 LPK-540 Valaki tudna indulási időpontokat a nem Szegedhez tartozókhoz. Lehetőleg úgy, hogy üzemegységenként ne legyek sok "holttér".
Nem hinném, hogy másik csuklóst adnak helyette valahogy majd megoldják. A terv az, hogy az összes csuklós vhelyen leáll, kivéve a dud-272-öt. De ki tudja mi lesz ebből még
Igen a retkes fordája, mert a gazdája így hívja. Ennek ellenére nagyon szereti ezt a járgányt. Hídat kellene alatta cserélni, de nem hinném, hogy áldoznak rá. Nem lesz sokáig , mert nyáron műszakis.
Maga kis 5 sebességével és 1850es fordulatával hatalmas élmény vele végigmenni Tótkomlóstól Szegedig és vissza Sámsonig.:-D Melyik szünt meg?Amelyiket alapból ez a rémség csinált?Vásárhelyt elég rendesen összekavarták.
Ma vitték vissza a 384-est Szentesre 10-kor A BSe-nek bizonyára örültek az utasok. mi csak röhögtünk mikor megtudtuk, hogy az megy szegedre. Reggel kellett viszont mert egy forda megszünt Bsámsonon, így csak két busz jött reggel a 3 helyett.
Üdv! ELM-384 jelenleg Hódmezővásárhelyen segít ki.Kb 1-2 hete. Ma EVL-473 fordájában BSE-386 helyijáratos szörnyeteg volt.Így délután látogatást tett Szegeden.Vmax 60-nal.:-D
EVL-475 mindig ott rohad délelőtt a szentesi busz pu. tárolóján, Nagymágocs, Székkutas felé járkál elvileg. ELM-384et ki kell fogna, szerintem csak hétköznap 12-14h között lesz meg. HHR-851 teljesen random helyeken tud előfordulni, akár a Szeged-Szentes gyorsjáraton is..
verval és én már az összes gépet lefotóztuk, ami a Volánnál jelenleg fut, vagy az elmúlt években lett selejt, a kecskeméti kollégák majd megsúgják, hogy mi kell még nekik :-)
Igen, de most legalább megint meglett sok hiányzó kocsi, hála Csoki bának és ifj. Pojcsik Józsefnek az infókért! :) (Már csak 15 kell és végzek a tiszával!)
Közlemény: LPK-534 első lökhárítójának középső eleme ma délután hiányzott, a dokumentum jellegű fotó sajnos elmaradt (telefonnal mozgó járműről mozgó buszt fényképezni nem valami sikeres művelet).
Azt hiszem még rengeteg meglepetésben lesz részünk a nyár folyamán. Pl.: GDM-956 ezen túl a tanítási szünet alatt szegedi telephelyes autó lesz, tehát a "lábát" ezentúl nem teszi be Vásárhelyre szeptemberig a jelenlegi állás szerint.
A HFF-714 fordája megszünt Ruzsán a kocsi taratalék, szerintem a HLD gazdáját a GUF-972 láthatad, mert a Ruzsaiak dolgoznak rajta már egy ideje, mert a GUF gazdáját lenyugdijazták és Pusztamérgesen nincs ember aki rajta dolgozon, múlt hét meg egyébként is kavart volt mert a KMB-545 5 napig oda volt Borsodban gazdástól együtt.
Szerdán haza érkezett Borsodból azóta még nem adták ki Pusztamérgesre az IRZ-705 járt a fordáján amit a GUF-972 helyetesitett a GUF fordáján volt a CLY-143, mióta itthon van már Veszprémben is járt tehát nem rossz, csak bent tartoták Szegeden, de ma már kikerül a helyére Pusztamérgesre a CLY-143 pedig tartalék lesz Szegeden, álitólag adig marad még Szentesen tudják nélkülözni.
Olyan infót halotam, h Pusztamérgesen a KMB-545 helyet a CLY-143 van kint. Valaki látta-e? Jól tudom, h ez egy Szentesi kocsi? Akkór Ő lett volna Szentesről Szegedre adva? Tud valaki valami infót erről.
Nem tudom, történt-e? változás, én úgy tudom, hogy Csongrádhoz tartozik/tartozott, Csongrádnak számolnak el, és csongrádi állományú -tömörkényi- sofőrök dolgoznak a fordáján, egyébkét szerintem logikusabb lenne, ha Szegedhez tartozna, mert úgyis Szeged környékén dolgozik, mikor legutóbb láttam, a szélvédő felett a Csongrád tábla volt, pedig "mindenhová" megy, csak ide nem jön, egy Szeged tábla jobban állna rajta.
A 14:30-as idő azért is nem jó, mert 14:20-kor ér vissza Tömörkényről, de mivel 10 perc múlva indul is vissza, már beállnak a kocsiállásra, és beszállít a sofőr, tehát így "csak baloldali" fotót tudnál készíteni, délelőtt meg körbe tudod fotózni, egyébként, ha Tömörkényre ki tudsz jutni, 15:30 után ott parkol -tudtommal- a tömörkényi központi buszmegállóban, ahová még a félegyháziak is átjárnak, általában Rábával.
Ma délelőt 10 óra tájban a Móra városi krt-on ment egy scania bemutató busz. Tisza volánhoz jött ? Mert arra felé láttam menni. Tudróla valaki bővebben?