Ha GF 09-86 a rendszám (márpedig annak látszik), akkor arról tudni lehet, hogy BZ 78-60 néven élt tovább 1982-től, majd a rendszerváltás után AVE-406 lett belőle. 1977-es gyártás volt, 1978 januárjában lett állományba véve (valószínűleg eleve Mátészalkára is került), és 1993-ban lett selejt.
Gondolom még a gyárban módosítottak rajtuk. Szerintem csak ez lehet a magyarázat, mivel csak 1983 végén, 1984 elején érkezett több 280.33 a Volánokhoz, sem azelőtt, sem azután nem volt jellemző, hogy ilyen kivitelt rendeltek volna (talán a 280.27 és .47 állnak ehhez közel, már ha az ajtót és a futóművet nem nézzük).
Ahogy írták, a két AEU. A 768 eredetileg 4 ajtós volt és az akkor még ráncos CTD-647 NDK-ból megérkezéséig az egomi 4-es helyi kocsija volt. Végig Dorogon üzemelt, a 766 volt egy darabig tbányai is. Ez volt Dorogon az első amelynek D2156HM6U motorját D10-re alakították.
Ja: és van több ráncos kocsi is, eddig nekem úgy tűnik hogy 280-ból egy piros háromajtós, egy piros négyajtós és egy zöld négyajtós van, szólóból meg egy háromajtós zöld. De lehet hogy van több ráncos is. Bolygóajtós 3 ajtós 280-asból van több is.