Nos, szerintem nem lehet 11m-es, inkább eggyel hosszabbnak tűnik (az egyetlen 244-es ugrik be elsőre, és végülis arányilag egész jó passzol ahhoz, jobban, mint bármely 256.44-hez), és a tengelytáv is szemre a 250-esé. A Volánbusz Járműtechnika óta pedig tudjuk, hogy ki lehet venni azt a dobogót, és akkor már kezdeni kellett valamit a csomagtérajtókkal is - nem hinném, hogy egy 260-ashoz csak emiatt lenne köze, hiszen összevissza vannak azok a ládaajtók is. Továbbá szerintem a 266-ostól is elbúcsúzhatunk az elméletlistán, mivel a laprugós gépeknek nem nyúlt le ilyen alacsonyra az alja (talán innen a feljebb csúszott, a díszlécet metsző kerékkivágás is).
A 256-os és a régi 250-es esetén a leghátsó kis ablak 740 mm széles, az újabb 250-esen 690 mm. Az ajtók 925 mm szélesek (lengő, kézi, 266-os első ajtók), de a bolygó ajtó az 1300 mm, tehát növekmény 750 mm. Az ajtók és ablakok közti oszlopok ha jól emlékszem 90 mm szélesek, míg az ablak és ablak közti csak 50 mm. Ez viszont önmagában nem adja ki, az első és második ajtó közt az ablakok és ajtók közt megnövekedett távolságot.
Matekoltam ajtókkal, ablakokkal, vázszerkezettel, nem jön ki sem a 250-es, sem a 256-os kép alapján. Annyi látszik a képen, hogy oldalhelyes, azaz jobbos ablakok vannak benne, az utastér 266-ost sejtet, a ládatér ajtók pedig dobogó nélküli padlószerkezethez valók, azaz akár 260-as is lehetne. A tank nyílás (?) jobb oldalon van és farmotoros (?). (A tank nyílása 250/256 esetén az orosz kivitelen a másik oldalon szokott lenni.) Azért egy másik oldalról készült kép sokat segítene a megítélésen :)
A német (amerikai) makettgyártó érdekes dolgot vett a fejébe! Ha megfelelő mennyiségű szavazat érkezik, akkor gyártásba kerül az IKARUS 280-as csuklós busz 1:24-es makett változata!!! Szavazzatok bőszen! :-)
A 250-eseket mikor melyik gyáregységekben gyártották?
Valami olyat tippelek, hogy az első években Mátyásföldön, majd később Fehérváron, de ez csak egy kósza tipp, sajnos valójában fogalmam sincs a leosztásról.
Sok helyen nem szeretik, ha akkora huzat van a buszon, ami leviszi a fejed; a Karosáikon is kb akkora volt a nyitható felület, de az újabb típusokra se kértek nagyobbat.
Ha megnézed, a németeknél meglehetősen kevés ablak nyitható, és általában az is bukóablak. (Gondolom az ottani klíma miatt.) Mivel ilyent nemigen kínáltak az Ikarusban, ezért a sima elhúzhatót kérték pár helyre, és ennyi. Hogy miért váltottak át a kisebbről a nagyobbra, azt nem tudom.
Érdekes hogy a cseszkók valamiért sokáig ezzel az első szériára jellemző, kis nyitható ablakkal kérték a buszokat. Talán biztonsági okokból, hogy a gyerekek ne hajoljanak ki? Vagy miért? Ugyanígy jó kérdés az NDK-sok ragaszkodása a teliüveghez. Teliüveggel olcsóbb volt, mint nyithatóval?
Ha jól látom, átalakították a vezetőfülkét is: az ajtó jobb felén a vezető szállhat föl, az utasok pedig a bal felén, és fülkeajtót is nyithatóvá alakították a tolóajtóból.
Kéziváltós a járgány, és furcsa, hogy nincs egyenruhája az ellenőrnek, és ha jól látom, hölgy.