Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2015.03.03 0 0 92796

Írtam nekik e-mailt, amiben ezt megkérdeztem. :-)

Előzmény: Törölt nick (92789)
=D Doma Creative Commons License 2015.03.03 0 0 92795

na szóval..

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (92757)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 92794

Nos, szerintem nem lehet 11m-es, inkább eggyel hosszabbnak tűnik (az egyetlen 244-es ugrik be elsőre, és végülis arányilag egész jó passzol ahhoz, jobban, mint bármely 256.44-hez), és a tengelytáv is szemre a 250-esé. A Volánbusz Járműtechnika óta pedig tudjuk, hogy ki lehet venni azt a dobogót, és akkor már kezdeni kellett valamit a csomagtérajtókkal is - nem hinném, hogy egy 260-ashoz csak emiatt lenne köze, hiszen összevissza vannak azok a ládaajtók is. Továbbá szerintem a 266-ostól is elbúcsúzhatunk az elméletlistán, mivel a laprugós gépeknek nem nyúlt le ilyen alacsonyra az alja (talán innen a feljebb csúszott, a díszlécet metsző kerékkivágás is).

Előzmény: Törölt nick (92792)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.03 0 0 92793

A 256-os és a régi 250-es esetén a leghátsó kis ablak 740 mm széles, az újabb 250-esen 690 mm. Az ajtók 925 mm szélesek (lengő, kézi, 266-os első ajtók), de a bolygó ajtó az 1300 mm, tehát növekmény 750 mm. Az ajtók és ablakok közti oszlopok ha jól emlékszem 90 mm szélesek, míg az ablak és ablak közti csak 50 mm. Ez viszont önmagában nem adja ki, az első és második ajtó közt az ablakok és ajtók közt megnövekedett távolságot. 

Előzmény: Törölt nick (92792)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92792

Matekoltam ajtókkal, ablakokkal, vázszerkezettel, nem jön ki sem a 250-es, sem a 256-os kép alapján. Annyi látszik a képen, hogy oldalhelyes, azaz jobbos ablakok vannak benne, az utastér 266-ost sejtet, a ládatér ajtók pedig dobogó nélküli padlószerkezethez valók, azaz akár 260-as is lehetne. A tank nyílás (?) jobb oldalon van és farmotoros (?). (A tank nyílása 250/256 esetén az orosz kivitelen a másik oldalon szokott lenni.) Azért egy másik oldalról készült kép sokat segítene a megítélésen :)

Előzmény: BPO-105 (92778)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92791

Egyértelműen nem jelenteném ki, hogy ez 250-es, de azt sem, hogy nem az. Csak annyi a biztos, hogy Ikarus 200.

Előzmény: BPO-105 (92778)
vt976 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92790
Előzmény: Scatty29 (92772)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92789

Az, nem is kicsit. 
Itt egy másik: http://ideas.revell.de/en/ideas/item/2990/
Hány szavazat kell itt, hogy megfontolják?

Előzmény: =D Doma (92788)
=D Doma Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92788

nem lenne rossz, de ez már vagy a 2. ikarus 280 ötlet.. úgy meg sose lesz elég, ha ki erre, ki arra szavaz..

 

a kereső amúgy innen nézve egy kalap sz.r..

Előzmény: kristoof (92787)
kristoof Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92787

A német (amerikai) makettgyártó érdekes dolgot vett a fejébe! Ha megfelelő mennyiségű szavazat érkezik, akkor gyártásba kerül az IKARUS 280-as csuklós busz 1:24-es makett változata!!! Szavazzatok bőszen! :-)

 

http://ideas.revell.de/ideas/item/6462/

=D Doma Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92786

na gondoltam, hogy más is kiszúrta :D

Előzmény: Törölt nick (92784)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92785

A táblába .38M van beütve. (No meg egy hibás alvázszám.)

Előzmény: Törölt nick (92784)
ckg471 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 92783

Nincs több kérdésem.

Előzmény: BPO-105 (92778)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92782

Ha nem, akkor mi?

Előzmény: siófoki35 (92781)
siófoki35 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92781

ez biztos hogy 250-es volt eredetileg?

Előzmény: BPO-105 (92778)
esteban* Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92780

Az biztos,hogy 1985-1995 között Székesfehérváron igen (akkor ott dolgoztam).

 

Előzmény: BPO-105 (92777)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92779

Ez kész! :D :D :D :D 

Előzmény: BPO-105 (92778)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.01 0 1 92778
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92777

A 250-eseket mikor melyik gyáregységekben gyártották?

Valami olyat tippelek, hogy az első években Mátyásföldön, majd később Fehérváron, de ez csak egy kósza tipp, sajnos valójában fogalmam sincs a leosztásról.

torqmatic Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92776

Sok helyen nem szeretik, ha akkora huzat van a buszon, ami leviszi a fejed; a Karosáikon is kb akkora volt a nyitható felület, de az újabb típusokra se kértek nagyobbat.

Előzmény: siófoki35 (92774)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92775

Ha megnézed, a németeknél meglehetősen kevés ablak nyitható, és általában az is bukóablak. (Gondolom az ottani klíma miatt.) Mivel ilyent nemigen kínáltak az Ikarusban, ezért a sima elhúzhatót kérték pár helyre, és ennyi. Hogy miért váltottak át a kisebbről a nagyobbra, azt nem tudom.

Előzmény: siófoki35 (92774)
siófoki35 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92774

Érdekes hogy a cseszkók valamiért sokáig ezzel az első szériára jellemző, kis nyitható ablakkal kérték a buszokat. Talán biztonsági okokból, hogy a gyerekek ne hajoljanak ki? Vagy miért? Ugyanígy jó kérdés az NDK-sok ragaszkodása a teliüveghez. Teliüveggel olcsóbb volt, mint nyithatóval?

Előzmény: BPO-105 (92773)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92773

Az bizony egy 280.08-as gépes rész.

(Talán nem is volt oldalsó dobozos viszonylatjelző soha a bolgár kocsikon.)

Előzmény: siófoki35 (92763)
Scatty29 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92772

Vonultak az Ikarusok + BPO-473 is megjelent:

http://www.youtube.com/watch?v=lkbsavFLvkw

P.Box Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92771

Azért sokatmondó, hogy nem a csaj lábára közelít rá az operatőr, hanem a váltókarra.. :D

Előzmény: siófoki35 (92763)
sosiforda Creative Commons License 2015.03.01 0 0 92770

"a gépes rész kisablakos, míg az ufó nagyablakos"

 

Itt remekül látszik kívülről is 3:35 körül:

 

https://www.youtube.com/watch?v=u2B9vTr-aAk

Előzmény: siófoki35 (92763)
BPO-105 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92769

Ez és ez nem mondanak ellent kicsit egymásnak?

P.stephenson Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92768

Kb. kéthetente fent van pesten.

Előzmény: 266-60 (92762)
vt976 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92767

Ha jól látom, átalakították a vezetőfülkét is: az ajtó jobb felén a vezető szállhat föl, az utasok pedig a bal felén, és fülkeajtót is nyithatóvá alakították a tolóajtóból.

Kéziváltós a járgány, és furcsa, hogy nincs egyenruhája az ellenőrnek, és ha jól látom, hölgy.

Előzmény: siófoki35 (92763)
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.02.28 0 0 92766

Azért a csíkos pólós, zsebre dolgozó kalauz is adja rendesen a balkáni életérzést :)

Előzmény: siófoki35 (92763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!