merthogy gondolom megszűnt, minden jel arra utal. Én nem is tudtam a létezéséről, egy küldföldi kolléga kért meg rá, hogy próbáljam már elérni őket én is, mert neki nem megy. ( neki a google dobhatta fel neki, amikor egy már kifutott modellt keresett)...
Viszont a "széria" gépek tetején is megvannak a 4 tartószigetelős áramszedő helyei, valamint a levegős munkahengernek is megvan a helye a mozdony közepe felől.
A nullszériánál kicsit más jellegű a dolog. Ott egész egyszerűen annyi a probléma, hogy az áramszedő léghengere a mozdony közepe felől van, ellentétben a sorozatgépekkel. Ebből kifolyólag csak fordítva lehet rá feles áramszedőt felrakni, anélkül, hogy a levegős kapcsolatot átkelljen rajta alakítani. Ha megfigyeled akkor a 007-esen is fordítva van, sőt a 004-es is egy ideig AFp 221-el járt, azon is fordítva volt.
A V63 006-on is az AFp 221-esek fordítva álltak, mert ezeket még a nagy sebességre való átalakításkor kísérleti jelleggel szerelték fel. Akkoriban úgy gondolták, hogy aerodinamikailag (áramszedés szempontjából) nagy sebességnél így lesz jobb. Később a kísérletek alatt azonban kiderült, hogy semmi előnye nincs a "normál" álláshoz képest. Mivel a mozdonytetőn a tartóbakokat át kellene szerelni, ezért úgy hagyták őket anno. Mióta pedig a mozdony megint 120-as, semmi jelentősége nincs, hogy az áramszedők merre állnak.
Viszont az idők folyamán különböző okok miatt többször előfordult, hogy a 012-től magasabb pálya számos gépek is kaptak "teli szedőt". Olyan is volt, hogy felemás áramszedővel szereltek fel Gigantot egy darabig. Most csak betippelem, talán a 017-es vagy a 019-es volt az. Sőt volt fordított irányban felrakott fél pantográfos "szekrény is".
:-)
(az AOp 317 az ollós, AFp 121, AFp 221 a 3 lábú félpantográf és az AFp 221p pedig a négylábú félpantográf)...bocs ha túl okoskodtam... :)
Van esetleg olyan, (rajtam kívül), akinek eltört ez az alkatrész az ACME V63-ason?
Ez tartja össze a forgóvázat, nyomja le a csigát stb.
Futottam pár kört, hátha be lehet szerezni viszonylag olcsón, mint pótalkatrész, semmi eredmény.
Írtam az ACME-nek, modellboltnak, stb, semmi válasz.
Bemodelleztem az alkatrészt, kicsit átterveztem a kritikus pontokon, hogy ne törjön el, és egy jobb minőségű műanyagot választottam a 3D nyomtatáshoz, ami remélhetőleg kibírja a többszöri szétszerelést is.
Én nem emlékszem arra, hogy az 50-es mozdonynak lett volna balesete ami miatt átfestették az elejét. Abban az időben jártam rajta felügyelet alatt, majd beosztott emberként. De az biztos, hogy a tokajos gigantok személyzete szerette csinosítgatni a mozdonyát, és a mellgerendát gyakran festették át. Ha az A.C.M.E. megcsinálja mondjuk valamelyiket az 50-56 közül szép lenne ha így készülne el. Bár sorozatban nem biztos, hogy megérné neki más színre festeni...