Keresés

Részletes keresés

Sz. G. Á. Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39613

bocs, egy villámkérdés:
ez a honlap mi volt, kihez mihez trtozhatott?
https://modelloutlet.webnode.hu

merthogy gondolom megszűnt, minden jel arra utal.
Én nem is tudtam a létezéséről, egy küldföldi kolléga kért meg rá, hogy próbáljam már elérni őket én is, mert neki nem megy. ( neki a google dobhatta fel neki, amikor egy már kifutott modellt keresett)...

V63-017 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39612

Viszont a "széria" gépek tetején is megvannak a 4 tartószigetelős áramszedő helyei, valamint a levegős munkahengernek is megvan a helye a mozdony közepe felől.

Előzmény: Törölt nick (39600)
V63-017 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39611

Az lenne a legjobb, ha ugyanolyan tükröket adnának hozzá, mint amit anno a 138-hoz adtak.

Előzmény: braun (39591)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39610

Elővigyázatosságból, mert nemrég szervizeltem a 012-est, és láttam, hogy az egyik oldalt az egyik karom gyanúsan olyan, mint amit mondtál.

Előzmény: Törölt nick (39601)
M63,008 Creative Commons License 2020.11.19 -1 0 39609

Ebbe is a net-en futottam bele; konkrétan nem tudom már, hogy hol...

Előzmény: 481-001-1 (39602)
M63,008 Creative Commons License 2020.11.19 -1 0 39608

Bocs; tele van velük a net, nem figyeltem melyik honnét jött le. :-)

Előzmény: RhB (39598)
rm40 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39607

Talán braun olvtárs tud segíteni.

Előzmény: akivon (39603)
MAV601 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39606

Illetve talán még a 780. 

Előzmény: MAV601 (39605)
MAV601 Creative Commons License 2020.11.19 0 3 39605

MÁV archívum:

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/gepeszeti_foosztaly_iratai_2015_02_16.pdf

Itt pedig sorszám szerint: 757-761 illetve a 763 segíthet ebben az ügyben szerintem.

Előzmény: akivon (39603)
karikaon Creative Commons License 2020.11.19 -1 1 39604

 

Na... ez nekem nem volt meg. Nagyon szépen köszönöm az infót! :)

Előzmény: Törölt nick (39600)
akivon Creative Commons License 2020.11.19 0 2 39603

Üdv Mindenkinek!

 

Szeretném a segítségeteket  kérni!

 

 Építenék Bbmot-ot 1/32 es méretben de sajnos a neten ami fellelhető jellegrajz az nagy nulla ....

 

Találtam rajzokat az MTB Bbmot-ról de valahogy ott sem jönnek ki az alapméretek.

 

Szóval van valakinek rajza az eredetiről, ahol a főbb méretek (ablakok, ajtók, homlok stb..) fel vannak tüntetve?

 

Köszönöm előre is.

 

Üdv

 

Ákos

481-001-1 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39602

Szia!

 

A ruszkiról azt a képet hol találtad?

Előzmény: M63,008 (39576)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39601

Megrendeltem az első "szériát".

4 féle anyagból, különböző technológiákkal, 1-2 hét a gyártás/szállítás.

Elővigyázatosságból szeretnél pótalkatrészt, vagy nálad is gond volt?

Előzmény: Törölt nick (39590)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.19 -2 2 39600

A nullszériánál kicsit más jellegű a dolog. Ott egész egyszerűen annyi a probléma, hogy az áramszedő léghengere a mozdony közepe felől van, ellentétben a sorozatgépekkel. Ebből kifolyólag csak fordítva lehet rá feles áramszedőt felrakni, anélkül, hogy a levegős kapcsolatot átkelljen rajta alakítani. Ha megfigyeled akkor a 007-esen is fordítva van, sőt a 004-es is egy ideig AFp 221-el járt, azon is fordítva volt. 

Előzmény: karikaon (39597)
StephenStephanson Creative Commons License 2020.11.19 -1 1 39599

Még itthon is kapható a 037-es ha valaki nem akar külföldről postával modellt....

 

https://vasutmodell.com/acme-60183-villanymozdony-v63-037-gigant-mav-iv

Előzmény: Törölt nick (39583)
RhB Creative Commons License 2020.11.19 -1 0 39598

Klassz fotó, valahonnan ismerős. :DDD

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=47879170&t=9121649

 

Előzmény: M63,008 (39588)
karikaon Creative Commons License 2020.11.18 0 2 39597

 

A V63 006-on is az AFp 221-esek fordítva álltak, mert ezeket még a nagy sebességre való átalakításkor kísérleti jelleggel szerelték fel. Akkoriban úgy gondolták, hogy aerodinamikailag (áramszedés szempontjából) nagy sebességnél így lesz jobb. Később a kísérletek alatt azonban kiderült, hogy semmi előnye nincs a "normál" álláshoz képest. Mivel a mozdonytetőn a tartóbakokat át kellene szerelni, ezért úgy hagyták őket anno. Mióta pedig a mozdony megint 120-as, semmi jelentősége nincs, hogy az áramszedők merre állnak.

 

Előzmény: Törölt nick (39596)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.18 0 1 39596

A 017-es volt olyan egy ideig, hogy mindkét szedője AFp 121 volt, de abból az egyik meg volt fordítva kísérleti jelleggel. 

Előzmény: karikaon (39595)
karikaon Creative Commons License 2020.11.18 0 4 39595

 

Ebben teljesen igazad van.

 

Viszont az idők folyamán különböző okok miatt többször előfordult, hogy a 012-től magasabb pálya számos gépek is kaptak "teli szedőt". Olyan is volt, hogy felemás áramszedővel szereltek fel Gigantot egy darabig. Most csak betippelem, talán a 017-es vagy a 019-es volt az. Sőt volt fordított irányban felrakott fél pantográfos "szekrény is".  

 

:-)

 

(az AOp 317 az ollós, AFp 121, AFp 221 a 3 lábú félpantográf és az AFp 221p pedig a négylábú félpantográf)...bocs ha túl okoskodtam... :)

Előzmény: M.Bandi (39592)
karikaon Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 39594

Remek hír. :) Köszönöm

Előzmény: braun (39591)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.18 0 1 39593

Itt szerintem a hivatkozott szedő van a gépen: http://www.benbe.hu/gallery/karacsony-2007/pic37_noframe_hun.php

Előzmény: M.Bandi (39592)
M.Bandi Creative Commons License 2020.11.18 0 0 39592

Az Aop áramszedőn mit kell érteni? Teljes?

Mert a szakirodalom szerint, 013-tól félpantográffal készültek.

Előzmény: braun (39591)
braun Creative Commons License 2020.11.18 -1 1 39591

Kész van (V63 021 Aop áramszedővel), hogy mikor jelenik meg és hogyan, az egyelőre még nem ismert.

 

Előzmény: karikaon (39581)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.18 0 0 39590

Engem érdekelne a dolog.

Előzmény: Törölt nick (39589)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.18 0 9 39589

Van esetleg olyan, (rajtam kívül), akinek eltört ez az alkatrész az ACME V63-ason?

Ez tartja össze a forgóvázat, nyomja le a csigát stb.

Futottam pár kört, hátha be lehet szerezni viszonylag olcsón, mint pótalkatrész, semmi eredmény.

Írtam az ACME-nek, modellboltnak, stb, semmi válasz.

 

Bemodelleztem az alkatrészt, kicsit átterveztem a kritikus pontokon, hogy ne törjön el, és egy jobb minőségű műanyagot választottam a 3D nyomtatáshoz, ami remélhetőleg kibírja a többszöri szétszerelést is.

 

M63,008 Creative Commons License 2020.11.18 -1 3 39588

Több ilyen gép is volt, tegnap néhányról linkeltem fotót.

Nem hiszem, hogy balesetek miatt lettek átfényezve mind. :-)

 

Előzmény: 481-001-1 (39584)
riezaK Creative Commons License 2020.11.18 0 2 39587

https://shop.modell.hu/roco-70372-dizel-motorvonat-betetkocsival-m152-0-csd-iv  

 

Kijött a Roco BZ je. egyelőre cseh kivitel de reménykedjünk a magyarban :D

V63-017 Creative Commons License 2020.11.18 -1 1 39586

Ha az RCH-s megérte neki, akkor egy kicsit csicsásabb Ep. IV-V-ös gép sem okozhatna gondot.

Előzmény: 481-001-1 (39584)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.18 -1 2 39585

Figyelj, én is aznap csaptam le a 034-esre, amikor megjelent, szóval nem esélytelen beszerezni. :) 

Előzmény: Törölt nick (39583)
481-001-1 Creative Commons License 2020.11.18 -1 3 39584

Én nem emlékszem arra, hogy az 50-es mozdonynak lett volna balesete ami miatt átfestették az elejét. Abban az időben jártam rajta felügyelet alatt, majd beosztott emberként. De az biztos, hogy a tokajos gigantok személyzete szerette csinosítgatni a mozdonyát, és a mellgerendát gyakran festették át. Ha az A.C.M.E. megcsinálja mondjuk valamelyiket az 50-56 közül szép lenne ha így készülne el. Bár sorozatban nem biztos, hogy megérné neki más színre festeni... 

Előzmény: V43.1371 (39573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!