Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2014.08.20 0 0 43012

Olajat az Autótéka2000-től! (a webcímet meg sakkozd ki :D)

 

 

A céget talán még én hoztam képbe a Laguna fórumon, de az utóbbi időben én már nem foglalkozom velük, és erre megvan az okom.

 

Nincs a kezemben konkrét bizonyíték, így többet nem írnék, mindenesetre csak óvatosan.

Előzmény: eLGee (43007)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.20 0 0 43011
Majd egy év
Előzmény: zolcsicsi (43004)
vargamunka Creative Commons License 2014.08.20 0 0 43010

feltétlen :)

Előzmény: zolcsicsi (43009)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.20 0 0 43009

Tehát ha görgöt meg szíjat cserélek akkor vizpumpát is kel???

Előzmény: eLGee (43005)
PPéter48 Creative Commons License 2014.08.20 0 0 43008

Ebben nem vagyok olyan biztos. A beszállítók az autógyárak által megadott specifikációt teljesítő és az általuk előírt minőségellenőrzésen átesett terméket gyártják a megrendelőnek. Hogy aztán a saját dobozban ugyanaz van-e, vagy egy ugyanolyan, de több nyereséget hozó alkatrész, az nagy kérdés. 

Előzmény: eLGee (43006)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43007

Olajat az Autótéka2000-től! (a webcímet meg sakkozd ki :D)

Neten rendeled, de személyesen is átveheted, úgy nincs futárköltség, ellenben kedvezőbb az ár.

Előzmény: zolcsicsi (43002)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43006

Gyári beszállítók aftermarket cuccai pont ugyan olyanok, mint a Renault "gyári" vagy Motrio márkanéven futó dolgok. Mert a renault nagyon sok mindent nem gyárt, mint pl. ahogy írtad, akksit sem és csapágyakat sem és lengéscsillapítót sem meg féket sem és futómű kopó alkatrészeket sem meg szíjakat sem... szóval nagyon sok mindent nem, gyakorlatilag a motorok és az autók úgy vannak összelegózva gyári beszállítóktól, ezt nagyon jól tudod (Valeo, Bosch, Siemens, Delphi, Knorr-Bremse, Ate, Jurid, Ferodo, Textar, Kayaba, Monroe, Sachs, TRW, Gates, SKF, stb).

 

Ergo bármelyik gyári beszállító aftermarket alkatrészei pont ugyan olyan jók, mint amit a márkaszervizben megkapsz.

Előzmény: stevie-13 (43000)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43005

Gates szíj, SKF görgők, HEPU vízpumpa. Az ár pedig nagyban függ az általad elérhető kedvezmény mértékétől.

Előzmény: zolcsicsi (42995)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43004
mennyire sokat?
Előzmény: Törölt nick (43003)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43003

Az én autóm mielőtt megvettem sokat állt. Emiatt mehetett tönkre.

Előzmény: stevie-13 (43001)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43002
Köszönöm a válaszodat sok érdekességet irtál! ;-)
Vezérlést gőrgőt nem tudom olajat kell-e ilyenkor cserélni,hol ajánlod a megvételét?
Előzmény: stevie-13 (43001)
stevie-13 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43001

Még egy dolog, az okoskereket egy dolog öli meg, az pedig a nem gyári Elf olaj használata.

 

 

Sajnos ez nem feltétlenül igaz, az én bocim világéletében a megfelelő olajat kapta, mégis elfogyasztott immár két okoskereket...

 

Azt azért tudni kell, hogy az okoskerékkel főleg az 1.6-os motorokban szokott gond lenni, az konstrukció hibás alkatrész. Az F4R (2.0 16V) motorokban teljesen más a szerkezet, sokkal egyszerűbb, és amennyire tudom, nem szokott vele probléma lenni. (Ha Fókinak mégis volt, az inkább egyedi eset.)

 

 

Előzmény: Ati_! (42994)
stevie-13 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 43000

Milyen szijat görgőt ajánlottok és ez köbö mennyi?

 

 

Csak a gyári!

 

Szerencsére nem biztos, hogy ez annyira drága: a márkaszervizek az idősebb autókra komoly engedményeket adnak. Ráadásul a 10 éves Renault-hoz talán léteznek már Motrio alkatrészek is. A Motrio a Renault saját alkatrész márkája, általában idősebb autókhoz kínálnak Motrio néven jóárasított kopó-fogyó alkatrészeket. A motriós dobozban - szerény véleményem szerint - pontosan ugyanaz a puncijeles alkatrész van, csak puncijel nélkül. A "gyári akksi" például konkrétan ugyanaz az Exide Excel, mint a Motrió. Motriósan ráadásul a márkaszervizben jobb áron kapható, mint az eredeti Excel legjobb netes ára. 

Előzmény: zolcsicsi (42995)
stevie-13 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42999

53-ért láttam olx-en vezérmű kereket újat

 

 

Az OLX, Jófogás, Vatera, racing-bazar stb felejtős, ez a legnagyobb csatornája a hamis alkatrészeknek és olajoknak.

Előzmény: zolcsicsi (42998)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42998
Nem sok az a 170ezer? 53-ért láttam olx-en vezérmű kereket újat.a vezérlés gőrőkel 50ezer a bárdinál,a motorolaj a filtershopon szűrőkkel 15ezer! ;-)
Előzmény: Ati_! (42997)
Ati_! Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42997

Nekem 1.6-ra:

 

Gyári okosk. + gyári vezérlés és görgők + elf olaj, illetve szűrők = 170 000.- HUF munkadíjjal együtt.

Előzmény: zolcsicsi (42995)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42996
;-) köszi
Előzmény: Ati_! (42994)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42995
Milyen szijat görgőt ajánlottok és ez köbö mennyi?
Előzmény: eLGee (42991)
Ati_! Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42994

Még egy dolog, az okoskereket egy dolog öli meg, az pedig a nem gyári Elf olaj használata.

Előzmény: Ati_! (42989)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42993
Akkor alkudozni kell a kereskedővel mert 2004 az autó 176ezer van tehát 10 éves!
Kiváncsi vagyok mit fog ehhez szólni :-)
Előzmény: eLGee (42991)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42992

Az okoskerék hibája hallható, nem látható és nincs csereideje. Ha tönkremegy, cserélni kell, de azt észre fogod venni (traktorhang).

Előzmény: zolcsicsi (42976)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42991

Kijelző javításra van ajánlott szakember Pesten, aki tényleg jól csinálja meg garanciával.

A vezérlés cserét semmi sem jelzi az autóban.

5év/120e km szinte minden motorra, amelyiket hamarabb éred el (értelemszerűen a többszöröse is).

Előzmény: zolcsicsi (42973)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42990

qh felejtős, bosch pedig tudtommal nem gyárt tárcsát, csak cimkéz, kérdés, hogy mit és milyen minőséget (betétet és féknyerget gyártanak).

 

Nálam az ajánlott minősítést a következők ütik meg: Ate, Textar, Ferodo, Brembo, Jurid, TRW

Előzmény: zolcsicsi (42987)
Ati_! Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42989

Nekem ugyan 1.6 van de okoskerék csere volt vételnél. Vezérléssel együtt érdemes cserélni, mert ugyan úgy szét kell hozzá bontani mindent. Csak a kerék volt 53e.

Előzmény: zolcsicsi (42976)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42988

Lehet... csak nem érdemes.

 

Hátsó tárcsa cserém volt ~200e km-nél  (nem vagyok egy fékgyilkos ember, csak akkor fékezek, amikor muszáj, egyébként van motorfék meg lendület).

Ellenben ez a csapágy már elfutott 200e km-t, plusz még valahogy a közepén keresztül kell kipréselni vagy kiütni, amit nagyon nem szeretnek a golyók és a külső (mondjuk úgy, hogy a radiális csapágyak nagyon nem szeretik és nem viselik jól az axiális terhelést). Van még egy megoldás a csapágy roncsolásmentes kivételére: szét kell vágni a tárcsát körülötte. De akkor is ez már egy sokat futott csapágy marad. nem biztos (mondjuk úgy, hogy valószínűleg nem), hogy elfut még 1x annyit, mint előtte.

Könnyen lehet, hogy pár (10)ezer km után megadja magát és a tárcsa meg hibátlan, de lehet bele csapágyat keresgélni (jó drágán) és újra eljátszani az egész csere mókát előről.

Előzmény: Ati_! (42963)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42987

Első tárcsa bosch a hátsó pedig qh france de csak érdeklődés képen néztem a bárdi autónál! 

köszönöm még nincs meg az autó csak körbe nézek mielőtt meglesz hogy mi mennyi merre stb... :)

 

Előzmény: eLGee (42985)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42986

vezérlésállító kerék = okoskerék

Előzmény: zolcsicsi (42984)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42985

A hátsó tárcsát kerékcsapágyastul illik cserélni, ezért a hátsó tárcsák drágábbak. 24e-ért kedvezmény nélkül az még igencsak alsó kategóriás tárcsa, mint ahogy 13e-ért az elsők is a legalja minőségben.

 

Nekem hátsó tárcsa+betét csere max. kedvezménnyel megállt 45-ból, amiben 3e volt a munkadíj. Arra figyelni kell, hogy a csonkállvány tengely átmérőjét (amire felmegy a kerékcsapágy) változtatták valamikor, így nem mindegy, milyen csapágy van a tárcsában.

Előzmény: zolcsicsi (42971)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42984

Köszönöm szépen! 

Ha esetleg valami eszedbe jut az autó felől szívesen meghallgatom ne tartsd magadban!!!! ;)

Ennek az okoskeréknek amúgy valami konkrét neven vagy simán ez az? :)

Előzmény: Törölt nick (42982)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42983

Remekül tudok olvasni, ellenben figyelmedbe ajánlom az előzmény feliratot a hozzászólás bal alsó sarkában:

 

Ezt írtad:

Ha a kézifék beragad, akkor folytonosan fütyül (és nem reagál a fütyülés a fékpedálra)

 

Erre én:

Könyörgöm, maradj a fényképezésnél, mert ezek a műszaki dolgok nagyon nem mennek. Pláne ne írj tényként olyan dolgokat le, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.

 

Ha a kézifék beragadásnál folyamatosan fütyülne valami, akkor talán észrevenné sok amatőr autóstárs, hogy behúzott kézifékkel közlekedik (manuális kézifék esetén). De nem veszik észre még azt sem, hogy kisüti a szemüket a műszerfalon a visszajelző lámpa.

 

Maradjunk annyiban, hogy egy betét akkor fütyül, ha olyan az anyaga vagy kavics szorult a fékhez. A beragadt kézifék pedig nem fütyül, csak melegszik a tárcsa mert folyamatosan súrlódik és ezáltal kopik a betét.

 

Mesélj már, mit nem olvastam jól a magasröptű hozzászólásodban????????????????????????

Egyre mélyebbre tornászod magad.

Előzmény: fvcc (42980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!