Ebben nem vagyok olyan biztos. A beszállítók az autógyárak által megadott specifikációt teljesítő és az általuk előírt minőségellenőrzésen átesett terméket gyártják a megrendelőnek. Hogy aztán a saját dobozban ugyanaz van-e, vagy egy ugyanolyan, de több nyereséget hozó alkatrész, az nagy kérdés.
Gyári beszállítók aftermarket cuccai pont ugyan olyanok, mint a Renault "gyári" vagy Motrio márkanéven futó dolgok. Mert a renault nagyon sok mindent nem gyárt, mint pl. ahogy írtad, akksit sem és csapágyakat sem és lengéscsillapítót sem meg féket sem és futómű kopó alkatrészeket sem meg szíjakat sem... szóval nagyon sok mindent nem, gyakorlatilag a motorok és az autók úgy vannak összelegózva gyári beszállítóktól, ezt nagyon jól tudod (Valeo, Bosch, Siemens, Delphi, Knorr-Bremse, Ate, Jurid, Ferodo, Textar, Kayaba, Monroe, Sachs, TRW, Gates, SKF, stb).
Ergo bármelyik gyári beszállító aftermarket alkatrészei pont ugyan olyan jók, mint amit a márkaszervizben megkapsz.
Még egy dolog, az okoskereket egy dolog öli meg, az pedig a nem gyári Elf olaj használata.
Sajnos ez nem feltétlenül igaz, az én bocim világéletében a megfelelő olajat kapta, mégis elfogyasztott immár két okoskereket...
Azt azért tudni kell, hogy az okoskerékkel főleg az 1.6-os motorokban szokott gond lenni, az konstrukció hibás alkatrész. Az F4R (2.0 16V) motorokban teljesen más a szerkezet, sokkal egyszerűbb, és amennyire tudom, nem szokott vele probléma lenni. (Ha Fókinak mégis volt, az inkább egyedi eset.)
Milyen szijat görgőt ajánlottok és ez köbö mennyi?
Csak a gyári!
Szerencsére nem biztos, hogy ez annyira drága: a márkaszervizek az idősebb autókra komoly engedményeket adnak. Ráadásul a 10 éves Renault-hoz talán léteznek már Motrio alkatrészek is. A Motrio a Renault saját alkatrész márkája, általában idősebb autókhoz kínálnak Motrio néven jóárasított kopó-fogyó alkatrészeket. A motriós dobozban - szerény véleményem szerint - pontosan ugyanaz a puncijeles alkatrész van, csak puncijel nélkül. A "gyári akksi" például konkrétan ugyanaz az Exide Excel, mint a Motrió. Motriósan ráadásul a márkaszervizben jobb áron kapható, mint az eredeti Excel legjobb netes ára.
Nekem ugyan 1.6 van de okoskerék csere volt vételnél. Vezérléssel együtt érdemes cserélni, mert ugyan úgy szét kell hozzá bontani mindent. Csak a kerék volt 53e.
Hátsó tárcsa cserém volt ~200e km-nél (nem vagyok egy fékgyilkos ember, csak akkor fékezek, amikor muszáj, egyébként van motorfék meg lendület).
Ellenben ez a csapágy már elfutott 200e km-t, plusz még valahogy a közepén keresztül kell kipréselni vagy kiütni, amit nagyon nem szeretnek a golyók és a külső (mondjuk úgy, hogy a radiális csapágyak nagyon nem szeretik és nem viselik jól az axiális terhelést). Van még egy megoldás a csapágy roncsolásmentes kivételére: szét kell vágni a tárcsát körülötte. De akkor is ez már egy sokat futott csapágy marad. nem biztos (mondjuk úgy, hogy valószínűleg nem), hogy elfut még 1x annyit, mint előtte.
Könnyen lehet, hogy pár (10)ezer km után megadja magát és a tárcsa meg hibátlan, de lehet bele csapágyat keresgélni (jó drágán) és újra eljátszani az egész csere mókát előről.
A hátsó tárcsát kerékcsapágyastul illik cserélni, ezért a hátsó tárcsák drágábbak. 24e-ért kedvezmény nélkül az még igencsak alsó kategóriás tárcsa, mint ahogy 13e-ért az elsők is a legalja minőségben.
Nekem hátsó tárcsa+betét csere max. kedvezménnyel megállt 45-ból, amiben 3e volt a munkadíj. Arra figyelni kell, hogy a csonkállvány tengely átmérőjét (amire felmegy a kerékcsapágy) változtatták valamikor, így nem mindegy, milyen csapágy van a tárcsában.
Remekül tudok olvasni, ellenben figyelmedbe ajánlom az előzmény feliratot a hozzászólás bal alsó sarkában:
Ezt írtad:
Ha a kézifék beragad, akkor folytonosan fütyül (és nem reagál a fütyülés a fékpedálra)
Erre én:
Könyörgöm, maradj a fényképezésnél, mert ezek a műszaki dolgok nagyon nem mennek. Pláne ne írj tényként olyan dolgokat le, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.
Ha a kézifék beragadásnál folyamatosan fütyülne valami, akkor talán észrevenné sok amatőr autóstárs, hogy behúzott kézifékkel közlekedik (manuális kézifék esetén). De nem veszik észre még azt sem, hogy kisüti a szemüket a műszerfalon a visszajelző lámpa.
Maradjunk annyiban, hogy egy betét akkor fütyül, ha olyan az anyaga vagy kavics szorult a fékhez. A beragadt kézifék pedig nem fütyül, csak melegszik a tárcsa mert folyamatosan súrlódik és ezáltal kopik a betét.
Mesélj már, mit nem olvastam jól a magasröptű hozzászólásodban????????????????????????